Ja, kan het op YT niet vinden, maar het staat wel op hun site denk ik.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Is dit het filmpje wat je daarstraks aanhaalde?
Maar zoveel verandering zien ze de afgelopen tig jaar nou ook weer niet, Blijkbaar willen er veel een totaal andere politiek zien. Waar Willy blijkbaar als enige handig gebruik van maakt. Heel even heeft de sp een poging gedaan,maar dat werd door de gevestigde orde netjes de kop ingedrukt. Zoals ook uiteindelijk bij Willy gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Op een partij die constructief nadenkt over hoe je dingen echt kan oplossen, die financieel haalbaar zijn en op lange termijn echt werken. Dat is voor iedereen anders. Het beleid van de PVV lost onze problemen niet op.
Dat is crap ja.quote:
Ik vind Brinkman sowieso geen aanwinst voor welke partij dan ook. Wat een raar figuur.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:25 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, kan het op YT niet vinden, maar het staat wel op hun site denk ik.
Hij lulde zichzelf echt vast.
Dat Wilders op zijn manier politiek nieuw leven inblaast ( zoals Fortuyn dat ook deed, maar dan op zijn manier), dat juich ik zeker toe. Het dwingt de gevestigde orde tot nadenken, en dat vind ik wel echt een voordeel. Maar dan ben ik het nog niet met hem eens.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:26 schreef YipYip het volgende:
[..]
Maar zoveel verandering zien ze de afgelopen tig jaar nou ook weer niet, Blijkbaar willen er veel een totaal andere politiek zien. Waar Willy blijkbaar als enige handig gebruik van maakt. Heel even heeft de sp een poging gedaan,maar dat werd door de gevestigde orde netjes de kop ingedrukt. Zoals ook uiteindelijk bij Willy gaat gebeuren.
Jeetjequote:
Je bent toch godverdomme in een gastland of niet. Dan is het je eigen schuld dat je crimineel bent. Hoe dan ook. Altijd. Dat kun en moet je niet afschuiven op het 'onze eigen schuld'. Dat vind ik echt te kansloos.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:18 schreef Kluts het volgende:
Wat het vluchtelingenbeleid ben ik met je eens dat dat jaren geleden al anders had gemoeten. Maar is het de schuld van de vluchtelingen die er door de IND op worden gewezen hoe ze dingen kunnen omzeilen, of onze eigen schuld dat dat zo uit de hand gelopen is?
Ik vind de manier waarop hij het doet twijfelachtig. Dan had Fortuyn het imo beter begrepen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat Wilders op zijn manier politiek nieuw leven inblaast ( zoals Fortuyn dat ook deed, maar dan op zijn manier), dat juich ik zeker toe. Het dwingt de gevestigde orde tot nadenken, en dat vind ik wel echt een voordeel. Maar dan ben ik het nog niet met hem eens.
Fortuyn was in vele opzichten veel extremer dan Wilders, alleen vond iedereen het een charismatisch man. Fortuyn begreep heel weinig van politiek; wel wat meer van het goed verpakken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:28 schreef Samzz het volgende:
Dan had Fortuyn het imo beter begrepen.
Je had het over het asielbeleid. Ik haakte daarop in omdat de IND mensen adviseert gewoon een aanvraag te doen, ook al weten ze dat die afgewezen wordt, omdat mensen dan toch even kunnen blijven. DAT is fout. Er moet sneller duidelijkheid zijn over wat er met mensen gebeurd.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je bent toch godverdomme in een gastland of niet. Dan is het je eigen schuld dat je crimineel bent. Hoe dan ook. Altijd. Dat kun en moet je niet afschuiven op het 'onze eigen schuld'. Dat vind ik echt te kansloos.
Dat is gewoonweg niet waar. Ook al vond ik toen al dat Fortuyn idd ook te ver ging, hij ging niet zo ver als Geert.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Fortuyn was in vele opzichten veel extremer dan Wilders, alleen vond iedereen het een charismatisch man. Fortuyn begreep heel weinig van politiek; wel wat meer van het goed verpakken.
Ehhh, het IND doet dat niet hoor. Die wil mensen het land uit werken.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:30 schreef Kluts het volgende:
Je had het over het asielbeleid. Ik haakte daarop in omdat de IND mensen adviseert gewoon een aanvraag te doen, ook al weten ze dat die afgewezen wordt, omdat mensen dan toch even kunnen blijven. DAT is fout. Er moet sneller duidelijkheid zijn over wat er met mensen gebeurd.
Ach mens, ga toch chocola etenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:31 schreef CherryLips het volgende:
Pim Fortuyn was nog een bijzonder figuur
Extremer? Heb ik eigenlijk nooit zo ervaren. Maar ik was toen eigenlijk helemaal niet met politiek bezigquote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Fortuyn was in vele opzichten veel extremer dan Wilders, alleen vond iedereen het een charismatisch man. Fortuyn begreep heel weinig van politiek; wel wat meer van het goed verpakken.
Nee, zo zit het in je hoofd, omdat de media dat destijds anders belichtten dan nu met Wilders:quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:30 schreef Kluts het volgende:
Dat is gewoonweg niet waar. Ook al vond ik toen al dat Fortuyn idd ook te ver ging, hij ging niet zo ver als Geert.
Uhu. Vriendin van me is getrouwd met een Amerikaan en die heeft hier 3 keer een half jaar gezeten door die tip van het IND.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:32 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ehhh, het IND doet dat niet hoor. Die wil mensen het land uit werken.. De advocaten van asielzoekers adviseren ze om in beroep te gaan. Keer op keer. En dan na 10 jaar janken dat je kind hier is opgegroeid. Dat risico neem je zelf, dan draag je ook de consequenties.
We moeten gewoon 1 procedure hebben met 1 hoger beroep. Dan klaar en wegwezen.
Ja, nee, duidelijk. Dan is het een feit.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:34 schreef Kluts het volgende:
Uhu. Vriendin van me is getrouwd met een Amerikaan en die heeft hier 3 keer een half jaar gezeten door die tip van het IND.
Oke, dat hij dat zo stellig beweerd heeft wist ik niet, maar dan nog vind ik dat hij niet zo aan het haatzaaien geslagen is als Wilders. Hoewel hem dat ook wel voortijdig onmogelijk gemaakt werd natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:34 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, zo zit het in je hoofd, omdat de media dat destijds anders belichtten dan nu met Wilders:
Op 9 februari 2002 zei hij in een interview in de Volkskrant[10] over de islam onder andere: "Ik haat de islam niet. Ik vind het een achterlijke cultuur", "Overal waar de islam de baas is, is het gewoon verschrikkelijk" en: "Als ik het juridisch rond zou kunnen krijgen, dan zou ik gewoon zeggen: er komt geen islamiet meer binnen". Ook zei hij dat hij af wilde van "dat rare Grondwetsartikel: gij zult niet discrimineren", "als dat [artikel] betekent dat mensen geen discriminerende opmerkingen meer mogen maken". Deze uitlating sloot aan bij zijn veelvuldige hekeling van het politiek-correcte multiculturalisme, dat toen in politiek en media overheersend was.
In datzelfde interview zei hij verder dat Nederland met zestien miljoen inwoners vol was, en dat er wat hem betreft geen enkele ("nul") asielzoeker meer toegelaten werd. Op de opmerking van de interviewer dat Fortuyn dat niet mocht zeggen van zijn partij, reageerde Fortuyn met "Nou, daar moest ik me maar eens niet zoveel meer van aantrekken". Dat ene zinnetje was de aanleiding voor de breuk met Leefbaar Nederland.[6] Tijdens de bijeenkomst waarin die breuk plaats vond, riep Fortuyn geëmotioneerd uit: "We hebben godverdomme hier gewoon een vijfde colonne! Van mensen die het land naar de verdommenis willen helpen." [15] Enkele dagen later richtte hij zijn eigen politieke beweging op, de Lijst Pim Fortuyn.
Nu doe je gewoon kinderachtig.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:35 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ja, nee, duidelijk. Dan is het een feit.
Que? Je weet dat hij is vermoord hè?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:36 schreef Kluts het volgende:
Oke, dat hij dat zo stellig beweerd heeft wist ik niet, maar dan nog vind ik dat hij niet zo aan het haatzaaien geslagen is als Wilders. Hoewel hem dat ook wel voortijdig onmogelijk gemaakt werd natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |