Ik zal de laatste zijn die hier sjoemelende studenten gaat verdedigen. Geef die lui een boete ofzo en verwijder ze in het ergste geval.quote:PvdA en PVV willen tentamenfraude keihard aanpakken
Uitgegeven: 11 februari 2011 09:41
Laatst gewijzigd: 11 februari 2011 09:41
AMSTERDAM - Tentamenfraude moet keihard worden aangepakt. Dat vinden de PvdA en de PVV. Sjoemelende studenten moeten wat de partijen betreft worden geweerd van alle hogescholen. Dat schrijft het AD.
Deze week kwam aan het licht dat op Hogeschool Inholland en op de Hogeschool Utrecht is gefraudeerd met tentamens. In beide gevallen stal een medewerker toetsen en verkocht deze door aan studenten. Honderden studenten moeten hun tentamen overdoen.
PvdA en PVV vinden dat streng optreden de enige optie is om tentamenfraude tegen te gaan. Nu worden frauderende studenten vaak alleen geschorst en soms van school verwijderd.
Dat gaat de partijen niet ver genoeg. Ze willen dat frauderende studenten ook de toegang wordt ontzegd tot andere hogescholen.
LSVb
Ook de Landelijke Studentenvakbond (LSVb) en het Interstedelijk Studenten Overleg (ISO) bepleiten een harde aanpak van tentamenfraude. De LSVb oppert meerkeuzevragen in tentamens af te schaffen.
"Bij tentamens met open vragen ziet een docent meteen of meer mensen exact dezelfde antwoorden invullen", stelt voorzitter Sander Breur.
Voorbeeldjequote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
Absurde maatregel inderdaad. Je verneukt in een klap de toekomst van een student, en alleen omdat hij of zij een misstap heeft gemaakt. Vind dit echt niet kunnen.
Moord gelijkstellen aan het frauderen bij een tentamen, ben je soms kanker dom ofzoquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:15 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Voorbeeldje
Iemand vermoord een persoon. Je verkloot in een klap de toekomst van deze moordenaar, en alleen omdat hij of zij een misstap heeft gemaakt. Vind dit echt niet kunnen
Vind je het nog steeds niet kunnen?
Tja want een keer stiekem afkijken voor een tentamen is natuurlijk net zo ernstig als het vermoorden van iemand...quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:15 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Voorbeeldje
Iemand vermoord een persoon. Je verkloot in een klap de toekomst van deze moordenaar, en alleen omdat hij of zij een misstap heeft gemaakt. Vind dit echt niet kunnen
Ja, ga tentamenfraude vooral vergelijken met moord.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:15 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Voorbeeldje
Je moet gewoon niet frauderen, ik vind het een heel goed idee . Je moet zelf voor de consequenties opdraaien. Dus gewoon niet zeuren als je je examen niet meer kan doen omdat je hebt gefraudeerdquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:17 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Moord gelijkstellen aan het frauderen bij een tentamen, ben je soms kanker dom ofzo
achterlijk stuk vreten
Ik vind de huidige situatie al te ver gaan, ik ben het dus eens met TS.quote:Nu worden frauderende studenten vaak alleen geschorst en soms van school verwijderd.
Je begrijp het niet. Je kan niet alleen je examen niet meer doen, je kan helemaal niet meer naar school. Fraude is niet goed te praten, maar ik ben benieud of ouderwetsch spieken ook onder fraude valt (waarom niet eigenlijk..)... dan is het hek van de dam,....quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet frauderen, ik vind het een heel goed idee . Je moet zelf voor de consequenties opdraaien. Dus gewoon niet zeuren als je je examen niet meer kan doen omdat je hebt gefraudeerd
Ooit wel eens van het begrip "proportioneel" gehoord?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:23 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet frauderen, ik vind het een heel goed idee . Je moet zelf voor de consequenties opdraaien. Dus gewoon niet zeuren als je je examen niet meer kan doen omdat je hebt gefraudeerd
Fraude is inderdaad niet goed te praten, spieken bij een examen valt er denk ik ook onder. Maar waarom zou je spieken als je de stof goed kent? Je doet de opleiding voor jezelf en als je spiek/gefraudeerd vind ik het terecht als je niet meer naar school kan want dit heb je aan jezelf te danken.Je weet zelf dat je fout zitquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:26 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Je begrijp het niet. Je kan niet alleen je examen niet meer doen, je kan helemaal niet meer naar school. Fraude is niet goed te praten, maar ik ben benieud of ouderwetsch spieken ook onder fraude valt (waarom niet eigenlijk..)... dan is het hek van de dam,....
En als jij een keer te hard rijd. Is het dan goed als we je de rest van je leven verbieden om auto te rijden?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:28 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Fraude is inderdaad niet goed te praten, spieken bij een examen valt er denk ik ook onder. Maar waarom zou je spieken als je de stof goed kent? Je doet de opleiding voor jezelf en als je spiek/gefraudeerd vind ik het terecht als je niet meer naar school kan want dit heb je aan jezelf te danken.Je weet zelf dat je fout zit
Ligt eraan hoeveel je te hard rijd, als je meer dan 20 km te hard rijd vind ik dat je je rijbewijs een lange tijd(paar maanden) ontnomen moet wordenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als jij een keer te hard rijd. Is het dan goed als we je de rest van je leven verbieden om auto te rijden?
Is dit het nieuwe plan van Rita Verdonk om de files op te lossen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En als jij een keer te hard rijd. Is het dan goed als we je de rest van je leven verbieden om auto te rijden?
Zo zie je maar weer dat het niveau van de Nederlandse student bijzonder laag is en waarschijnlijk ook laag zal blijven.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:32 schreef DrDentz het volgende:
"Bij tentamens met open vragen ziet een docent meteen of meer mensen exact dezelfde antwoorden invullen", stelt voorzitter Sander Breur.
Lol precies uit je hoofd leren. Schrijf het dan anders op in je eigen woorden.
Het gaat er niet in dat iemand levenslang buitensluiten van hoger onderwijs misschien wel heel erg overdreven is en mensen misschien ook een keer een nieuwe kans verdienen?quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:31 schreef Stephan1237 het volgende:
[..]
Ligt eraan hoeveel je te hard rijd, als je meer dan 20 km te hard rijd vind ik dat je je rijbewijs een lange tijd(paar maanden) ontnomen moet worden
Ik vind ook wel dat mensen een nieuwe kans verdienen maar als een student bijvoorbeeld een examen heeft gestolen vind ik het terecht als deze een jaar of meerdere jaren niet meer op een school kan terecht komenquote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het gaat er niet in dat iemand levenslang buitensluiten van hoger onderwijs misschien wel heel erg overdreven is en mensen misschien ook een keer een nieuwe kans verdienen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |