abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 februari 2011 @ 19:56:51 #251
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93117378
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 18:38 schreef Blobje het volgende:

[..]

Heb ik hier al een paar keer in dit topic neergezet, maar ofwel iets met online PR/ICT of iets in de sport, gezondheid en management sfeer. :) Ben op het moment niet zo kieskeurig meer, dus solliciteer nu gewoon op alles wat me enigzins interessant lijkt.

Dat stukje van "leuke vacatures" was niet op mij persoonlijk gericht. Meer om het idiote salaris wat woningbouwcorporaties betalen. ;)

Social media of Sport/gezondheid/management .

Hmmm, houd even een tijdje mijn ogen open.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_93124819
Gefeliciteerd GotC! 8-)

Mijn gesprek vandaag is weer eens op niets uitgelopen. Het ging prima toen we praatten over mijn CV, mijn opleiding etc., maar toen kwamen de persoonlijke vragen (noem eens heel veel positieve eigenschappen van jezelf op, 'wat raakt je?' :') , wat zoek je in een baan?, etc.) en tja, dan beginnen er meestal stiltes te vallen en zeg ik uit wanhoop vaak maar drie keer hetzelfde maar dan in andere bewoording. :') Werd 'm dus niet. Hij wilde me nog wel meegeven dat ik meer concrete antwoorden moest geven. Dat snap ik zelf ook wel, maar op zulke momenten komen de concrete antwoorden me niet bepaald aanwaaien :P Maar goed, moet me er in de toekomst maar nóg beter op voorbereiden.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_93128038
Wat zoek je in je baan? Uitdaging, simpel toch?
pi_93128184
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.

Had ik maar Personeelsmanagement gestudeerd. :D

Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail. -O- We gaan weer rustig verder. :)
Geloof er geen drol van (koffiedama + ICT)
pi_93128300
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 21:50 schreef pussywillow het volgende:
Gefeliciteerd GotC! 8-)

Mijn gesprek vandaag is weer eens op niets uitgelopen. Het ging prima toen we praatten over mijn CV, mijn opleiding etc., maar toen kwamen de persoonlijke vragen (noem eens heel veel positieve eigenschappen van jezelf op, 'wat raakt je?' :') , wat zoek je in een baan?, etc.) en tja, dan beginnen er meestal stiltes te vallen en zeg ik uit wanhoop vaak maar drie keer hetzelfde maar dan in andere bewoording. :') Werd 'm dus niet. Hij wilde me nog wel meegeven dat ik meer concrete antwoorden moest geven. Dat snap ik zelf ook wel, maar op zulke momenten komen de concrete antwoorden me niet bepaald aanwaaien :P Maar goed, moet me er in de toekomst maar nóg beter op voorbereiden.
Bij elk gesprek kan je er zeker van zijn dat ze vragen naar je sterke punten, zwakke punten, waarom je bij hun wilt komen werken etc. Gewoon op deze standaard vragen alvast thuis een goed antwoord verzinnen, want ze komen altijd voorbij. Desnoods geef je hier alvast antwoord op die vragen, dan kunnen wij allemaal beoordelen hoe je ze beantwoordt. :)
pi_93128941
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:30 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Geloof er geen drol van (koffiedama + ICT)
:')
pi_93129859
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:40 schreef Blobje het volgende:

[..]

:')
Nou?
pi_93130227
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:29 schreef xaban06 het volgende:
Wat zoek je in je baan? Uitdaging, simpel toch?
Mja, achteraf (bijv. op weg terug naar huis :') ) zijn zulke dingen vrij eenvoudig :D Ik denk dat het me nu ook wel bijblijft hoor, daar niet van. Ik weet soms de gekste dingen niet meer als ze me (tijdens een sollicitatie) gevraagd worden.

Nou hielp het waarschijnlijk ook niet echt mee dat ik zaterdag wakker werd met griep en vandaag ben doorgekomen met 4 x paracetamol en 1 x ibuprofen, maar goed. Ik wilde ook niet afzeggen vanwege wat koorts en ik denk niet dat ik het significant beter had gedaan als ik niet ziek was geweest. Maar ja, we zullen het nooit weten :P

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:32 schreef Blobje het volgende:

[..]

Bij elk gesprek kan je er zeker van zijn dat ze vragen naar je sterke punten, zwakke punten, waarom je bij hun wilt komen werken etc. Gewoon op deze standaard vragen alvast thuis een goed antwoord verzinnen, want ze komen altijd voorbij. Desnoods geef je hier alvast antwoord op die vragen, dan kunnen wij allemaal beoordelen hoe je ze beantwoordt. :)
Goeie :) Ik ga me er in ieder geval zeker eens grondig in verdiepen. Had ik overigens al eens eerder gedaan en toen had ik best goede punten over mezelf, maar dat is blijkbaar alweer weggezakt.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  maandag 21 februari 2011 @ 23:20:44 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_93131450
Mja, ik haat van die ingestudeerde antwoorden op de standaard vragen, maar als je niks weet te vertellen bij een bedrijf dan moet je wel, denk ik.

Ik was vandaag te laat op mijn sollicitatiegesprek :P Nogmaals dank, brandmelder bij de ProRail.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 22 februari 2011 @ 07:42:46 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93138505
Jammer, pussywillow. Mij overkwam 3 jaar geleden tijdens mijn allereerste gesprek hetzelfde: antwoorden niet concreet genoeg. Inmiddels heb ik genoeg voorbeelden paraat, maar ik heb dan ook weer wat meer werkervaring. Probeer voor een volgende keer twee concrete voorbeelden te bedenkenen per eigenschap waarvan je wilt aantonen dat je hem bezit. Ik vind het niet ingestudeerd, over dat soort dingen moet je van tevoren even goed nadenken en als je eenmaal goeie voorbeelden hebt kun je ze altijd gebruiken.
Niet meer actief op Fok!
pi_93138536
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:11 schreef Blobje het volgende:
Wat is dat toch met die woningbouwcorporaties. Zie weer leuke vacatures voorbij komen. Een koffiedame krijgt 2500 euro, MBO ICT'er (starter) krijgt 3000 euro en een P&O manager krijgt 6900 euro bruto. Geen wonder dat de huur overal zo hoog is.

Had ik maar Personeelsmanagement gestudeerd. :D

Overigens zaterdagavond weer een afwijzing via de mail. -O- We gaan weer rustig verder. :)
Moet je voor de gein eens het cao voor het voortgezet onderwijs bekijken.
Onze koffiejuffrouw en semi schoonmaakster komt ook thuis met 2100 bruto ex 13e maand en winstuitkering
pi_93145945
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb een halfjaar terug gesolliciteerd bij een GGZ-instelling, en daarmee kwam ik in een soort database. Krijg ik nu een mailtje met als onderwerp 'Bent u nog beschikbaar?' Ik helemaal blij, is het een automatisch gegenereerd ding waarin ze me vragen of ik nog in die database wil blijven staan :{
Klinkt bekend ja ;) Die kreeg ik ook vorige week. Grrr...
pi_93146473
Hallo allemaal,

ben ook bezig met het zoeken naar werk. Ik was een student IBL (international business and languages) maar wegens gezondheidsklachten kon ik de studie niet afmaken. Heb namelijk T en H aan de oren. Ik moet dus een baan hebben waarbij ik niet al teveel last krijg van de oren. Mijn interesses zijn; creatief zijn, veel vrijheid op de werkvloer en groeimogelijkheden binnen het bedrijf. Het maakt me niet zo heel veel uit in welke branche, maar heb nu alleen een diploma MBO niveau 4- juridische dienstverlening. Een traineeship met een degelijke vergoeding zou ook heel aardig zijn. Iemand suggesties?
pi_93149357
Ik heb een gesprek gehad met een loopbaan adviseur, en die vertelde mij dat ik toch maar iets in management of planning moet gaan doen.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:14:45 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93149943
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:00 schreef Sanchos het volgende:
Ik heb een gesprek gehad met een loopbaan adviseur, en die vertelde mij dat ik toch maar iets in management of planning moet gaan doen.
Formuleerde hij/zij dat echt zo? "Iets" in management of planning? :). Kun je iets meer vertellen over het gesprek? Wat kostte het je? Op basis waarvan werd deze conclusie getrokken? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93151138
Ik meld mij hier ook maar. Net afgestudeerd en nog helemaal geen zin in werken, maar ja het moet he. Is het erg dat ik na 1 sollicitatiebrief al geen motivatie meer heb :P ?

Overigens WO psychologie gedaan en daar zijn niet veel vacatures voor. Veel vragen GZ-psycholoog, dat zijn mensen die nog een opleiding hebben gedaan na de uni. Als iemand nog een tip heeft op wat voor een functie je ook zou kunnen reageren, dan hoor ik dat graag.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 14:45:25 #267
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_93151203
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:44 schreef das_phantom het volgende:
Ik meld mij hier ook maar. Net afgestudeerd en nog helemaal geen zin in werken, maar ja het moet he. Is het erg dat ik na 1 sollicitatiebrief al geen motivatie meer heb :P ?
Ja, dan ga je het nog zwaar krijgen :P. Wat heb je gestudeerd? Heb je nog genoeg geld om nog even het hoofd boven water te houden? :).
Niet meer actief op Fok!
pi_93155063
Vandaag bij 4 uitzendbureau's langsgegaan om te kijken voor werk in de grafische sector. Zoals ik al verwachtte is er helemaal niks te vinden. Volgens hun zitten we nu in de uitloop van de economischie crisis en duurt het nog even (paar maanden...) voordat het werkaanbod drastisch toe gaat nemen.
Ik sta wel in de computer voor eventueel werk maar ze zeiden dat ik niet al te veel hoefde te verwachten.
Wel kreeg ik de tip mee om me te focussen op traineeships/stages om op die manier wat ervaring om te doen (met eventeel uitzicht op een vast contract als dat mogelijk is).

Als iemand verder nog tips voor me heeft dan hoor ik dat erg graag.
pi_93155402
Uitzendbureaus zullen nooit wat voor jou doen. Willen alleen makkelijk geld.
Enige wat je kunt doen is hun vacature aanbod in de gate houden en direct reageren als je wat ziet. Dan maak je gelijk een goeie kans, want ze gaan heus niet op zoek naar kandidaten oid.

Welke stad/streek zoek je?

Grafisch werk zou ik freelance gaan doen. Mooie website maken met voorbeelden van je werk. (Heb je gelijk wat te doen terwijl je solliciteert)

[ Bericht 0% gewijzigd door brulaap112 op 22-02-2011 16:21:30 ]
pi_93155790
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:14 schreef brulaap112 het volgende:
Uitzendbureaus zullen nooit van voor jou doen. Willen alleen makkelijk geld.
Enige wat je kunt doen is hun vacature aanbod in de gate houden en direct reageren als je wat ziet. Dan maak je gelijk een goeie kans, want ze gaan heus niet op zoek naar kandidaten oid.

Welke stad/streek zoek je?

Grafisch werk zou ik freelance gaan doen. Mooie website maken met voorbeelden van je werk. (Heb je gelijk wat te doen terwijl je solliciteert)
Je hebt zeker een punt over uitzendbureau's en geld. De reden waarom ik naar hun ben gegaan is om me wat meer te verbreden terwijl ik zoek.. maar veel hoef ik er niet van te verwachten helaas.
Had zelf via de bekende vacaturewebsites wat gevonden maar als je opbelt en je krijgt te horen dat er 70 andere sollicitaten zijn dan weet je genoeg.
Ik zoek grofweg in de lijn van Breda naar Roermond en alles wat daar een beetje in de buurt ligt.
pi_93156329
Ja het is goed dat je je ingeschreven hebt. De uitzendbureaus hier in de buurt hebben een eigen website met de vacatures. Als je die dagelijks even checkt gewoon kort via email reageren als je wat ziet, dan maak je goeie kans wat te scoren.

Niet denken dat ze je actief gaan matchen aan hun eigen vacatures :).
pi_93158390
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 14:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Formuleerde hij/zij dat echt zo? "Iets" in management of planning? :). Kun je iets meer vertellen over het gesprek? Wat kostte het je? Op basis waarvan werd deze conclusie getrokken? :).
Het kostte mij niks :), het is de vrouw van een oude klant van me, ik had hem gematst, en nu hij mij.

Het gesprek was heel simpel, eerst vroeg ze waarom ik iets anders wil, en toen vertelde ik over werk, dat ik het opzich wel leuk werk vind, maar dat de werksfeer en communicatie om te huilen zijn en dat daar no way veranderingen in zijn. Ik had mijn CV meegenomen en die heeft ze doorgekeken, na een aantal vragen en casusvragen zei ze dat ik een goede ondernemingsgeest heb maar toch dat ik wat meer gestructueerder moet werken, maar ze zei ook dat ik qua organisatie wel goede ideeen en ervaring heb maar die toch meer in de praktijk moet brengen en dat ik ook goed dingen aan de man breng.

Ze vroeg in welke branche ik het liefst wilde werken en ik antwoorde daarop dat dat mij niet echt uitmaakt. Toen vertelde ze dat ik als planner aan de slag moest omdat dat veel organiseren en regelen is, of orderbegeleider omdat dat ook veel contact houden is met klanten en ook weer planning en organisatie vergt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sanchos op 22-02-2011 17:21:00 ]
pi_93168109
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 16:33 schreef brulaap112 het volgende:
Ja het is goed dat je je ingeschreven hebt. De uitzendbureaus hier in de buurt hebben een eigen website met de vacatures. Als je die dagelijks even checkt gewoon kort via email reageren als je wat ziet, dan maak je goeie kans wat te scoren.

Niet denken dat ze je actief gaan matchen aan hun eigen vacatures :).
Mijn ervaring is dat via een uitzendbureau reageren per email --> niks meer horen. Beter kan je gelijk even bellen als je wat ziet.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 22:36:49 #274
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_93176409
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Blobje het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat via een uitzendbureau reageren per email --> niks meer horen. Beter kan je gelijk even bellen als je wat ziet.
Klopt.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 22 februari 2011 @ 23:44:39 #275
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_93180389
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 20:31 schreef Blobje het volgende:

[..]

Zelfs dan krijg je ze zelden aan de lijn en bellen ze niet terug. --> Blijven bellen.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')