abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92626031
Soms dan sta ik 's nachts al op met: niet weeeeeer! Mag ik eens slapen? En dan kom je die kamer in en dan ligt daar een meisje wat uit elkaar spat van enthousiasme, heel breed glimlacht (vaak ook nog met het oor van haar knuffel konijn in haar mond, rapley in zijn puurste vorm :Y) ) en dan smelt ik weer...

Ach, het gaat op en af. Het is gelukkig niet elke nacht feest. Moet zeggen dat we het prima trekken, maar M. gaat er vaker uit dan ik.. Die trekt het iets beter. Dus vaak merk ik niet eens hoe vaak ze is geweest.. En als we allebei echt een keer slaap MOETEN hebben, dan gooi ik haar in de wieg naast mijn bed. Gegarandeerd een goede nacht. (zo fijn die familie wieg, daar past ze, zelfs met haar bijna 9 kilo :P) voorlopig nog wel in! Heel handig..

En overdag slaapt ze nog steeds prima, alleen het lijkt wel alsof ze het middag slaapje wil gaan overslaan, als ik nu op de afgelopen weekt terugkijk... Dan wil en kan ze echt niet slapen (maar is wel moe!)
pi_92626137
Waarom leg je haar dan niet altijd in de wieg? :D

quote:
kan ze dit maar beter blijven doen, dan blijf je in een ritme :')
Dat klinkt echt te bekend _O-
pi_92626157
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 09:26 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Stomme fokwet! Nou, de luier heeft het gehouden, mijn houdgreep niet :|W
huu :D

Als mijn kind op dezelfde manier verkouden is als ik, snap ik het ook nog.
Wat een akelig agressief virus :o
pi_92626254
Omdat ze juist zo goed in de wieg slaapt als ze er heel af en toe eens slaapt ;) ik slaap amper als ze bij me ligt, dan hou ik daar teveel in de gaten ;) En 1 nacht het gesnurk van M. aanhoren kan ze nog wel :P maar daarna wordt ze er wakker van. En M. weer van haar gepiep :')

Verder slaapt ze amper ergens, behalve in haar eigen bed! Dus dat houden we maar zo.

Gelukkig heeft ze dit soort nachten vaak als ik vrij ben :P dus daar moet ik dan maar om in mijn handen knijpen. Gek genoeg had ik iedereen 2 jaar geleden vierkant uitgelachen als ze me hadden verteld dat ik nu met zo weinig slaap, zo goed zou kunnen functioneren.. Wat het ouderschap met je doet :D
pi_92626272
Overigens is het kleine terroristje alweer wakker.. o|O ik ga haar zo maar eens af laten matten door mini-sproetje (die komen thee leuten! c_/ )
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:01:31 #56
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_92626646
Ik heb toch de huisarts maar even gebeld. Nathan hoest de longen uit zn lijf en is echt flink verkouden. Aangezien de vorige keer dat hij zo verkouden was we 3 dagen in het ziekenhuis mochten bivakkeren en we voor het weekend staan wilde ik toch wel even een beetje advies. Ze belt me aan het einde van de ochtend even terug.

S. gaat er niet uit 's nachts, soms vraag ik hem me even met iets te helpen maar dan is hij toch al wakker. Wel slaapt ie nu weer in zodra ik aan het voeden ben (volgens mij, soms hoor ik hem snurken)

Wat betreft ramen wassen, ik woon in een appartement, we hebben een glazenwasser :P .

Orea, als Nathan zo is en we slapen 1 keer van 23.00 tot 5.00 dan voel ik me daarna altijd helemaal opgeladen en kan ik minder leuke nachten juist weer beter aan.

Haha, Nathan wil draaien en krijgt gefrustreerd zn andere arm onder zn buik vandaan en nu heb ik voor het eerst gezien dat hij een volledige draai maakt van rug naar buik WHAAAAAAAAA *O* *O* *O* (this happened as I was typing).
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:01:56 #57
259886 pessie
pi_92626659
Hij kijkt trouwens heel trots :D O+
pi_92626930
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:01 schreef pessie het volgende:
Hij kijkt trouwens heel trots :D O+
*O*
zo leuk he!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_92626962
Wat knap Pessie! :D Leia draait tot het punt waarop ze niet meer terug kan naar rug, maar blijft dan zo liggen of draait terug naar rug :P

En qua nachten, och ik ben het inmiddels gewend :) in die nachten van 23:00 tot 5:00 ben ik zelf om de 1.5 uur wakker :') weet niet wat er met me gebeurd is sinds ik een kind heb _O-
pi_92627013
Nathan aan de draai :)
Goed zeg!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:15:34 #61
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92627024
ola, jeetje wat een hoop wakkere kindjes hier zeg! Ik dacht dat ik (samen met de buren) de enige was.

Pessie, wat goed dat Nathan draait! Leuk is dat he. Goed trouwens dat je je huisarts gebeld hebt.

Ik heb een beetje het vermoeden dat Noortje voor nog meer dingen allergisch is, of dat ze spastische darmen heeft of zo. Ik ben een beetje aan het testen maar pfff zwaar.
We zaten eerst te denken dat de aardappel nogal zwaar op de maag viel dus gister heel simpel paste met courgette en tomaat gegeven. Ze is van 22.00 uur tot 02.30 uur aan het spoken geweest, huilen, knietjes onder haar buikje, ze heeft gewoon last van haar buikje :'( Heb daarnet het CB gebeld en wordt zo terug gebeld. Ik kan er op een gegeven moment echt niet meer tegen, ik slaap nu bijna 10 maanden niet meer dan 5 a 5,5 uur per nacht, mijn werk, sociale leven en relatie lijden eronder.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:17:14 #62
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92627077
Orea, wat is jou meisje een REUS!! Noortje weegt net 8160 gram. Je geeft nog borstvoeding toch? Fijn dat ze zo goed groeit zeg.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:28:32 #63
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92627477
Orea geeft stiekem nog kunstmest aan Leia! :P

Nathan aan het draaien. Goed man! *O*

becky, wat vervelend! Ben je al eens even helemaal gestopt met bijvoeding of alleen maar terug naar groenten?

Wat die gebroken nachten betreft: ik heb ook liever dat hij elke nacht 1x komt dan iedere nacht iets anders :Y
En mijn man zegt tegenwoordig bijna dagelijks: ik vind het zo knap van jou dat je met zo weinig slaap zo goed kan functioneren, ik was allang ingestort! :Y)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:33:18 #64
259886 pessie
pi_92627650
Becky wat maar zeg! Misschien doorverwijzing vragen naar KA?
pi_92627936
Muhh Amy wordt staks getest op RSvirus. Ze heeft sinds gister koorts en is erg snotterig, Steeds huilen.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:43:14 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92627966
hmm, Noortje krijgt te veel melk (dat wist ik wel, nog 750 ml), te veel water, vaak 3 * 150ml en te weinig vetten. Melk afbouwen naar 500 ml en water/diksap naar 300 ml.
pi_92628103
quote:
15s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:41 schreef Solagratia het volgende:
Muhh Amy wordt staks getest op RSvirus. Ze heeft sinds gister koorts en is erg snotterig, Steeds huilen.
:'(
pi_92628182
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:43 schreef becky27 het volgende:
hmm, Noortje krijgt te veel melk (dat wist ik wel, nog 750 ml), te veel water, vaak 3 * 150ml en te weinig vetten. Melk afbouwen naar 500 ml en water/diksap naar 300 ml.
ravi krijgt nog (iets minder dan) 4 x 200 (dus 800) hoor ;) kreeg er ook al commentaar op. maar ik doe dingen liever in zijn tempo dan in hun tempo. voor een kindje van 10 maanden is het toegegeven wat veel, maar niet absurd. voor een kindje van een jaar is het teveel. maar ja: elk kind is anders! selene kreeg met 10 maanden nog 5 flessen, en die liet na het jaar zelf ineens vanalles vallen.

je merkt het vanzelf als ze toe zijn aan een ander schema, dan past het 'oude' schema opeens niet meer ;) dan heb je ff een overgangsfase en daarna een nieuw schema ;)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 10:57:58 #69
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92628425
Simmu, ik zou heel graag in Noortje haar eigen tempo van alles willen doen, maar ik heb al weer tijden een kreunend, scheten latend en huilend kind 's nachts. Er zit dus iets niet goed, maar wat? Te veel melk, te veel water, te veel voedsel, te veel aardappel, te weinig vezels?? Ik weet het niet maar ik wil wel dat ik er wat aan kan doen. Ik vind het zo zielig voor Noortje, die heeft er het meeste last van.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:00:01 #70
259886 pessie
pi_92628496
Sola -O-

Becky, te veel melk? Kan dat? Moet je nu veel veranderen?

De assistente heeft teruggebeld. Nathan mag tijmsiroop bij de apotheek vandaan (ik vermoed dat ze dat specificeerde omdat ze bij de apotheek meestal goed advies e.d. geven en ze bij de drogist net iets minder weten, ook al hebben we hier echt een hele goede drogisterij). Ik hoop dat zn hoestbuien nu iets minder worden. Hij mag wel naar buiten mits ik hem warm genoeg aankleed. Dus dan kan ik vanmiddag ook even naar de markt.
pi_92628775
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:57 schreef becky27 het volgende:
Simmu, ik zou heel graag in Noortje haar eigen tempo van alles willen doen, maar ik heb al weer tijden een kreunend, scheten latend en huilend kind 's nachts. Er zit dus iets niet goed, maar wat? Te veel melk, te veel water, te veel voedsel, te veel aardappel, te weinig vezels?? Ik weet het niet maar ik wil wel dat ik er wat aan kan doen. Ik vind het zo zielig voor Noortje, die heeft er het meeste last van.
oef, da's dan idd een nare. zitten jullie bij een kinderarts?

ik heb geen ervaring met voedselallergien, free wel! is het wellicht een idee om alles ff te resetten om rust te brengen? dus eventjes terug naar enkel melk, en dan enkel passend bij haar leeftijd? als ze daar dan last van heeft --> andere poedermelk (of krijgt ze borstvoeding?). als je dat dan eenmaal 'goed' hebt, dan heeel langzaam uitbreiden? ik bedenk maar hoe ik het aan zou pakken hoor! iig overleg met CB en een tripje kinderarts. sterkte! :*
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:13:46 #72
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92628970
CB arts zei net dat Noortje in principe nog maar 500 ml melk zou moeten hebben. Ik denk ook dat we iets niet goed doen in avond.
Dit is het schema:
18.00 avondeten,
19.00 fles 180/6
22.00 fles 150/4

Verder krijgt ze te veel vocht binnen, dat blijkt niet goed te zijn voor haar nieren, ze mag niet meer dan een liter vocht inclusief melk maar krijgt nu 750 + 450 = 1200 ml. Blijkbaar is dat te veel. Verder mag ze best een stukje vlees (ik was daar heel voorzichtig in) wat lekker gebakken is in olie of koemelkvrije bakboter. Dat is goed voor de calorieen en die zal ze dan minder uit de melk halen.

Pessie, vraag ook even een spuitje bij je apotheek. Ik heb voor Noortje ook siroop maar ik had echt geen idee hoe ik dat naar binnen moest werken.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:15:09 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92629018
oh en ze heeft hypo allergene voeding. Het liefst had ik nog bv gegeven maar daar hebben we vijf maanden lang zo mee geruzied dat ik daar mee moest stoppen. (Noortje kwam niet aan en ik viel alleen maar af, zat op een gegeven moment op 52 kg voor een lengte van 1.75)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:17:27 #74
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_92629091
becky, ik smeer roomboter op Harry's brood en doe tegenwoordig door zijn avondeten standaard ook wat roomboter of een scheutje (olijf)olie.
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:19:35 #75
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_92629178
Asyniur, ik wil dat ook maar weer gaan doen, maar ik moet op zoek naar koemelkvrije roomboter. Maar eens naar de natuurwinkel vanmiddag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')