Die kan het ook niet trekken, hoor ik net.quote:
Nope, doesn't ring a bell.quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:39 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
[..]
"dat kan bruin niet trekken" kennen jullie toch wel?
Nou ja, Zuid-Holland beschaafd noemen. En Nederlands is ook maar de vraag tegenwoordigquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:39 schreef friemelaar het volgende:
[..]
[..]
Spreekwoorden
Volledig algemeen beschaaft Nederlands
Ik heb soms het idee dat in het zuiden vroeger meer nadruk op spreekwoorden gelegd werd dan in het noordenquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:39 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
[..]
"dat kan bruin niet trekken" kennen jullie toch wel?
Zou zo maar kunnen. Ik ken het in ieder geval niet. Maar goed, ik kom noch uit het zuiden, noch uit het noordenquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:41 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Ik heb soms het idee dat in het zuiden vroeger meer nadruk op spreekwoorden gelegd werd dan in het noorden
maar.. en... ohw.quote:
Dat ik het niet ken wil niet zeggen dat het onbekend isquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:43 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
maar.. en... ohw.![]()
ik dacht toch dat het een hele bekende was
quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:26 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
je hoeft toch niet altijd overal met z'n tweeen heen te gaanMuck wil ook graag naar F1 dus daar ga ik geen ruzie om maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben 3x geweest waar 1x in de paddock op Blaak (eerste jaar) en 1x op zaterdag naar ahoy voor raceSalonquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:26 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Snap ik![]()
Rotterdam racing... ook een paar keer over getwijfeld maar toch uiteindelijk nie gedaanPS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
ohh.. dan gaat het niet lukkenquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:36 schreef friemelaar het volgende:
[..]
Geen zeilboten, een motorjacht(je).
Slapen kan maar zeer beperkt![]()
Om comfortabel te slapen maximaal 6 personen verdeeld over 2 bedden
quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, Zuid-Holland beschaafd noemen. En Nederlands is ook maar de vraag tegenwoordig
Flesjequote:
Helaas , dat kan niet bij mijquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:46 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ohh.. dan gaat het niet lukken
wilde met de volleybal gaan zeilendas 14 personen
Yeah baby, spanking van Barretje !quote:
quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:50 schreef Pheno het volgende:
[..]
Yeah baby, spanking van Barretje !
dat zuid holland is inderdaad niet echt beschaafdquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nou ja, Zuid-Holland beschaafd noemen. En Nederlands is ook maar de vraag tegenwoordig
speciaal voor MPGquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:57 schreef friemelaar het volgende:
Een paar voorbeelden dan
(zo kan 't ook )
Je mag een gekregen paard niet in de bek kijken ,
(je mag een gekregen paard niet voor de bek slaan)
De koe bij de horens vatten,
(de koe bij de tepels vast pakken)
Hij heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt,
(Hij heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt)
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt,
(Je weet niet hoe een stier een koe vangt)
Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd
Je moet het ijzer smeden als het heet is
Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is
Als de kat van huis is dansen de muizen op tafel
Zoals het klokje thuis tikt tikt het nergens
Dan zijn de rapen gaar
Dan eten we patatten met amok (zuiden / belgië)
enz. enz.
Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken toch?quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:57 schreef friemelaar het volgende:
Een paar voorbeelden dan
(zo kan 't ook )
Je mag een gekregen paard niet in de bek kijken ,
P O E P incidentquote:Op donderdag 10 februari 2011 10:58 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
speciaal voor MPG
dan is er stront aan de knikker
quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:58 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
speciaal voor MPG
Een gegeven paard niet in de bek schijten, tochquote:Op donderdag 10 februari 2011 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je moet een gegeven hond niet aan zijn staart trekken toch?
Ik dacht voor MPG meer aan:quote:Op donderdag 10 februari 2011 10:58 schreef wel.o.k het volgende:
[..]
speciaal voor MPG
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |