volgens mij kom je daar zelf op den duur achterquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
Wat zijn de mogelijkheden daar achter te komen?
hypnosequote:Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
Daarvoor heb ik wel een middeltjequote:Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
Dat kan de huisarts/psycholoog je haarfijn uitleggen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
Therapie.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
Nee.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:05 schreef Onnozelaar het volgende:
Oké, kan je het ook oplossen zonder je bewust te hoeven worden van het trauma?
De tijd zal het leren. Misschien groei je er wel overheen!quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:05 schreef Onnozelaar het volgende:
Volgens mij is het zo als jij denkt dat je een trauma hebt opgelopen (anders zul je zoiets niet bedenken in mijn ogen) dan kun je ook in gesprek gaan met de huisarts/ psychiater.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:05 schreef Onnozelaar het volgende:
Maar hoe weet je dan of je gewoon onwetend door moet leven, met zo af en toe vlagen van vreemde gewaarwordingen, of dat je er toch beter voor kiest je door de mangel te laten halen om een misschien wel heel pijnlijk trauma op te halen en daar dan aan te moeten gaan werken, zonder de garantie te hebben dat het beter wordt?quote:
Nu heb ik enkel een vermoeden, een daadwerkelijk gesprek om het uit te pluizen maakt het meteen echt. Wie weet wat ik me dan allemaal op de hals haal...quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:08 schreef Olle. het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo als jij denkt dat je een trauma hebt opgelopen (anders zul je zoiets niet bedenken in mijn ogen) dan kun je ook in gesprek gaan met de huisarts/ psychiater.
Of je zegt ik wacht en ga kijken wat er gebeurt.
Dat is een keuze die je zelf moet maken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dan of je gewoon onwetend door moet leven, met zo af en toe vlagen van vreemde gewaarwordingen, of dat je er toch beter voor kiest je door de mangel te laten halen om een misschien wel heel pijnlijk trauma op te halen en daar dan aan te moeten gaan werken, zonder de garantie te hebben dat het beter wordt?
je vermoeden komt ergens vandaan, leg dat voor aan de huisarts en die zal je verder helpenquote:Op donderdag 10 februari 2011 09:10 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Nu heb ik enkel een vermoeden, een daadwerkelijk gesprek om het uit te pluizen maakt het meteen echt. Wie weet wat ik me dan allemaal op de hals haal...
Oké, maar ik heb dus het gevoel verkracht te zijn. Als je dat als klein kind overkomt moet de moeder dat toch wel opvallen? Ik bedoel, dat zie je toch wel? Maar toen ik haar vertelde wat ik ervaarde, een aantal jaar terug, reageerde ze heel verbaasd en ook toen ik haar er later naar vroeg was er niets wat ze kon bedenken.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
Ik ben tot op de dag van vandaag erg gevoelig voor omgevingsgeluiden met name als het bedtijd is. Mn ma vertelde me dat toen ik baby stokstaart was onze toenmalige buren tot laat 's avonds bezig waren met boren en verbouwen. Vervolgens lag ik stijf van angst met mn ogen wijd open in die wieg. Zal dus best iets met elkaar te maken hebben. Alleen omdat ik zo klein was kan ik me er niets van herinneren. Dus om je vraag te beantwoorden, ja ik denk wel dat dat kan.
Een kennis van mij hoorde ooit een geluid wat iets te maken heeft gehad met haar aanranding/verkrachting, toen kwamen de herinneringen ineens kraakhelder terug. Het kan zijn dat het ergens in je hersenen wel zit maar dat het iets nodig heeft om eruit te komen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Oké, maar ik heb dus het gevoel verkracht te zijn. Als je dat als klein kind overkomt moet de moeder dat toch wel opvallen? Ik bedoel, dat zie je toch wel? Maar toen ik haar vertelde wat ik ervaarde, een aantal jaar terug, reageerde ze heel verbaasd en ook toen ik haar er later naar vroeg was er niets wat ze kon bedenken.
Mocht dit daadwerkelijk gebeurd zijn, moet dat dus op latere leeftijd zijn geweest en heb ik het terplekke verdrongen ofzo? Als dat in dusdanige mate kan?
Persoonlijk zou ik dat wel willen weten.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Oké, maar ik heb dus het gevoel verkracht te zijn. Als je dat als klein kind overkomt moet de moeder dat toch wel opvallen? Ik bedoel, dat zie je toch wel? Maar toen ik haar vertelde wat ik ervaarde, een aantal jaar terug, reageerde ze heel verbaasd en ook toen ik haar er later naar vroeg was er niets wat ze kon bedenken.
Mocht dit daadwerkelijk gebeurd zijn, moet dat dus op latere leeftijd zijn geweest en heb ik het terplekke verdrongen ofzo? Als dat in dusdanige mate kan?
dus even met een vreemde naar bed zou kunnen helpen?quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:40 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Een kennis van mij hoorde ooit een geluid wat iets te maken heeft gehad met haar aanranding/verkrachting, toen kwamen de herinneringen ineens kraakhelder terug. Het kan zijn dat het ergens in je hersenen wel zit maar dat het iets nodig heeft om eruit te komen.
Hypnose/regressie therapie proberen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Ja, daar denk ik dus ook sterk over na, aangezien het eigenlijk niet 'kan'. Denk ik.quote:Op donderdag 10 februari 2011 09:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Hypnose/regressie therapie proberen.Het kan ook zijn dat je jezelf iets hebt wijsgemaakt. Zeker als de feitelijke herinneringen of bewijzen ontbreken.
Je kunt bijvoorbeeld net zo goed lijden aan anorgasmie, of vaginisme.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |