abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92579317
Is het mogelijk een trauma opgelopen te hebben, zonder daar ook nog maar iets van te weten, maar er toch last van te hebben?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 08:58:13 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92579342
Denk wel dat dat mogelijk is.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92579373
Zekers mogelijk
Huh?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:00:28 #4
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92579381
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:00 schreef Donders het volgende:
Zekers mogelijk
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_92579390
Wat zijn de mogelijkheden daar achter te komen?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:02:22 #6
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_92579413
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:01 schreef Onnozelaar het volgende:
volgens mij kom je daar zelf op den duur achter :)
A man's got to do what a man's got to do
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:02:36 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579418
quote:
hypnose :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_92579446
quote:
Daarvoor heb ik wel een middeltje :Y
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:04:44 #9
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92579451
quote:
Dat kan de huisarts/psycholoog je haarfijn uitleggen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 09:04:50 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92579455
quote:
Therapie. :)
Psychiater bv.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_92579457
Oké, kan je het ook oplossen zonder je bewust te hoeven worden van het trauma?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 09:06:05 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92579466
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:05 schreef Onnozelaar het volgende:
Nee.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:07:21 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_92579482
quote:
De tijd zal het leren. Misschien groei je er wel overheen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:08:08 #14
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_92579490
quote:
Volgens mij is het zo als jij denkt dat je een trauma hebt opgelopen (anders zul je zoiets niet bedenken in mijn ogen) dan kun je ook in gesprek gaan met de huisarts/ psychiater.
Of je zegt ik wacht en ga kijken wat er gebeurt.
pi_92579510
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee.
Maar hoe weet je dan of je gewoon onwetend door moet leven, met zo af en toe vlagen van vreemde gewaarwordingen, of dat je er toch beter voor kiest je door de mangel te laten halen om een misschien wel heel pijnlijk trauma op te halen en daar dan aan te moeten gaan werken, zonder de garantie te hebben dat het beter wordt?
pi_92579539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:08 schreef Olle. het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo als jij denkt dat je een trauma hebt opgelopen (anders zul je zoiets niet bedenken in mijn ogen) dan kun je ook in gesprek gaan met de huisarts/ psychiater.
Of je zegt ik wacht en ga kijken wat er gebeurt.
Nu heb ik enkel een vermoeden, een daadwerkelijk gesprek om het uit te pluizen maakt het meteen echt. Wie weet wat ik me dan allemaal op de hals haal...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 09:11:15 #17
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92579546
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:09 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Maar hoe weet je dan of je gewoon onwetend door moet leven, met zo af en toe vlagen van vreemde gewaarwordingen, of dat je er toch beter voor kiest je door de mangel te laten halen om een misschien wel heel pijnlijk trauma op te halen en daar dan aan te moeten gaan werken, zonder de garantie te hebben dat het beter wordt?
Dat is een keuze die je zelf moet maken.
Als je wil weten waar die vlagen vandaan komen en wat ze eventueel betekenen moet je het gaan ontdekken met hulp.
Als je denkt dat het een zeer pijnlijke ervaring kan worden welke erger kan zijn dan leven met die vlagen moet je er niks aan doen.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:21:26 #18
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_92579754
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:10 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Nu heb ik enkel een vermoeden, een daadwerkelijk gesprek om het uit te pluizen maakt het meteen echt. Wie weet wat ik me dan allemaal op de hals haal...
je vermoeden komt ergens vandaan, leg dat voor aan de huisarts en die zal je verder helpen :)
pi_92579914
Ik ben tot op de dag van vandaag erg gevoelig voor omgevingsgeluiden met name als het bedtijd is. Mn ma vertelde me dat toen ik baby stokstaart was onze toenmalige buren tot laat 's avonds bezig waren met boren en verbouwen. Vervolgens lag ik stijf van angst met mn ogen wijd open in die wieg. Zal dus best iets met elkaar te maken hebben. Alleen omdat ik zo klein was kan ik me er niets van herinneren. Dus om je vraag te beantwoorden, ja ik denk wel dat dat kan.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92580074
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:29 schreef Stokstaart het volgende:
Ik ben tot op de dag van vandaag erg gevoelig voor omgevingsgeluiden met name als het bedtijd is. Mn ma vertelde me dat toen ik baby stokstaart was onze toenmalige buren tot laat 's avonds bezig waren met boren en verbouwen. Vervolgens lag ik stijf van angst met mn ogen wijd open in die wieg. Zal dus best iets met elkaar te maken hebben. Alleen omdat ik zo klein was kan ik me er niets van herinneren. Dus om je vraag te beantwoorden, ja ik denk wel dat dat kan.
Oké, maar ik heb dus het gevoel verkracht te zijn. Als je dat als klein kind overkomt moet de moeder dat toch wel opvallen? Ik bedoel, dat zie je toch wel? Maar toen ik haar vertelde wat ik ervaarde, een aantal jaar terug, reageerde ze heel verbaasd en ook toen ik haar er later naar vroeg was er niets wat ze kon bedenken.
Mocht dit daadwerkelijk gebeurd zijn, moet dat dus op latere leeftijd zijn geweest en heb ik het terplekke verdrongen ofzo? Als dat in dusdanige mate kan?
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:40:22 #21
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_92580132
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:37 schreef Onnozelaar het volgende:

[..]

Oké, maar ik heb dus het gevoel verkracht te zijn. Als je dat als klein kind overkomt moet de moeder dat toch wel opvallen? Ik bedoel, dat zie je toch wel? Maar toen ik haar vertelde wat ik ervaarde, een aantal jaar terug, reageerde ze heel verbaasd en ook toen ik haar er later naar vroeg was er niets wat ze kon bedenken.
Mocht dit daadwerkelijk gebeurd zijn, moet dat dus op latere leeftijd zijn geweest en heb ik het terplekke verdrongen ofzo? Als dat in dusdanige mate kan?
Een kennis van mij hoorde ooit een geluid wat iets te maken heeft gehad met haar aanranding/verkrachting, toen kwamen de herinneringen ineens kraakhelder terug. Het kan zijn dat het ergens in je hersenen wel zit maar dat het iets nodig heeft om eruit te komen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 10 februari 2011 @ 09:41:39 #22
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_92580162
quote:

[..]

Persoonlijk zou ik dat wel willen weten.
Is het alleen al om van dat gevoel af te komen en om zo door te kunnen gaan zonder steeds bezig te zijn met het verleden.
  donderdag 10 februari 2011 @ 09:46:05 #23
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_92580249
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:40 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Een kennis van mij hoorde ooit een geluid wat iets te maken heeft gehad met haar aanranding/verkrachting, toen kwamen de herinneringen ineens kraakhelder terug. Het kan zijn dat het ergens in je hersenen wel zit maar dat het iets nodig heeft om eruit te komen.
dus even met een vreemde naar bed zou kunnen helpen?
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_92580301
quote:

[..]

Hypnose/regressie therapie proberen. :) Het kan ook zijn dat je jezelf iets hebt wijsgemaakt. Zeker als de feitelijke herinneringen of bewijzen ontbreken.
Je kunt bijvoorbeeld net zo goed lijden aan anorgasmie, of vaginisme.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_92581804
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 09:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Hypnose/regressie therapie proberen. :) Het kan ook zijn dat je jezelf iets hebt wijsgemaakt. Zeker als de feitelijke herinneringen of bewijzen ontbreken.
Je kunt bijvoorbeeld net zo goed lijden aan anorgasmie, of vaginisme.
Ja, daar denk ik dus ook sterk over na, aangezien het eigenlijk niet 'kan'. Denk ik.
Met seks heb ik verder geen probleem hoor, ook nooit gehad. Enkel wanneer ik iets zie of hoor wat met verkrachtig te maken heeft, of wanneer ik aangeraakt word door familie,
Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik heb altijd het 'gevoel' gehad alsof ik precies wist hoe het moest zijn. Dan komt er een vlaag angst/verdriet/boosheid/walging over me heen en voelt mijn buik heel naar en moet ik opeens heel erg huilen.
Dat had ik als klein kind al.
Ik weet nog dat toen ik een jaar of 14 was en we op vakantie waren mijn oma me een duwtje op mijn billen gaf en ik opeens helemaal doordraaide. Ik heb toen twee dagen alleen maar liggen huilen in bed. Daarna heb ik een week niet kunnen eten van de misselijkheid, maar ik dacht dat ik wel gewoon ziek zou zijn. Dat was heel raar, omdat ik totaal niet begreep waarom ik zo reageerde en waarom ik me zo voelde.
Maar wanneer ik met uitgaan in mijn billen geknepen word, ben ik enkel wat geïrriteerd, meer niet.
Het zou dan dus met familie te maken moeten hebben.
Of ik heb het inderdaad verzonnen of me ingebeeld. Is dat een reële mogelijkheid?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')