abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92617092
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:52 schreef twaalf het volgende:

[..]

Verander niet zo van onderwerp. Jij zei het volgende. Typisch dit kabinet: aan de ene kant klagen dat de rechterlijke macht zijn werk niet goed doet, maar er aan de andere kant dusdanig op bezuinigen dat er ook zeker geen verbetering in gaat komen.

Denk jij dat dat aan de opleiding van rechters ligt? Natuurlijk niet, het gaat er volgens diegenen gewoon om dat de straffen te laag zijn. Daar heeft deze bezuiniging niets mee te maken, zoals ik al zei.
"Natuurlijk niet"? En de eerste groep rechters van de zaak Wilders dan? De Puttense moordzaak? De Schiedammer Parkmoord? Die klunzen bij het OM die vertrouwelijke gegevens op straat laten slingeren? Tuurlijk heeft dat niet met de opleiding te maken, maar komt dat soort prutswerk "gewoon omdat de straffen te laag zijn". 8)7

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 23:17:58 ]
pi_92617407
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:17 schreef Igen het volgende:

[..]

"Natuurlijk niet"? En de eerste groep rechters van de zaak Wilders dan? De Puttense moordzaak? De Schiedammer Parkmoord? Die klunzen bij het OM die vertrouwelijke gegevens op straat laten slingeren? Tuurlijk heeft dat niet met de opleiding te maken, maar komt dat soort prutswerk "gewoon omdat de straffen te laag zijn". 8)7
Even lezen. Ik reageer alleen op het pretentieuze commentaar van LinkseFrieseVegetarier, dat nergens op slaat.
pi_92617715
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:23 schreef twaalf het volgende:

[..]

Even lezen. Ik reageer alleen op het pretentieuze commentaar van LinkseFrieseVegetarier, dat nergens op slaat.
Als het je alleen te doen is om LinkseFrieseVegetariër te bashen en anderen zich er niet mee moeten bemoeien, dan kun je dat toch ook gewoon via PM doen? ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2011 23:29:49 ]
pi_92617880
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Als het je alleen te doen is om LinkseFrieseVegetariër te bashen en anderen zich er niet mee moeten bemoeien, dan kun je dat toch ook gewoon via PM doen? ^O^
Als LinkseFrieseVegetariër alleen maar onzinnige berichten kan plaatsen, kan hij dat ook alleen in zijn hoofd doen. :Y)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:44:51 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92620832
POL SC is ineens tje place to be???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_92621435
Maar het gaat om de rijksfinanciën jongens!
pi_92632168
Het is gewoon een politiek spelletje.. Iets volstrekt onredelijks voorstellen, wachten tot de verontwaardiging een beetje voorbij is en dan alsnog een iets minder brute bezuiniging doorvoeren. De oppositie denkt dat alles wat ze eraf hebben gekregen winst is, terwijl het gewoon zo gepland is.
pi_92634469
Te gek voor woorden. Tweedeling in maatschappij wordt zo steeds zichtbaarder.

Maar iedereen is winnaar tegenwoordig. Een gewoon werknemertje stemt vandaag de dag ook VVD, het is toch immers hip om op een partij van winnaars te stemmen :')
pi_92635980
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 13:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Te gek voor woorden. Tweedeling in maatschappij wordt zo steeds zichtbaarder.

Maar iedereen is winnaar tegenwoordig. Een gewoon werknemertje stemt vandaag de dag ook VVD, het is toch immers hip om op een partij van winnaars te stemmen :')
Een politieke stem is voor het gros van het electoraat gebaseerd op puur opportunisme. Volgende keer stemmen ze weer ergens anders op. Ik vraag mij af of ze überhaupt wel weten waar de afkorting VVD voor staat :'). Wat dat betreft vind ik mijzelf vrij loyaal :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_92636613
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 22:52 schreef twaalf het volgende:

[..]

Verander niet zo van onderwerp. Jij zei het volgende. Typisch dit kabinet: aan de ene kant klagen dat de rechterlijke macht zijn werk niet goed doet, maar er aan de andere kant dusdanig op bezuinigen dat er ook zeker geen verbetering in gaat komen.

Denk jij dat dat aan de opleiding van rechters ligt? Natuurlijk niet, het gaat er volgens diegenen gewoon om dat de straffen te laag zijn. Daar heeft deze bezuiniging niets mee te maken, zoals ik al zei.
De partijen die deel uitmaken van deze regering hebben wel degelijk over de procedurele en inhoudelijke bekwaamheid van rechters geklaagd, bijvoorbeeld naar aanleiding van de zaak-Lucia de B. Klagen over de hoogte van straffen is juist meer iets voor burgers. En de bekwaamheid van rechters, dat heeft zeer zeker iets te maken met hun opleiding.

Tevens, je commentaar op mijn 'pretentieuze commentaar' en 'onzinnige berichten' vormt een wel heel doorzichtige poging om de discussie te 'winnen'. Zullen we op de bal spelen in plaats van op de man, ja?
pi_92636877
Goed plan. Al die paupers die menen 100-200 euro te veel belasting betalen bijvoorbeeld en met inzet van 40-60 euro de tijd verdoen van rechters, worden zo goed buitenspel gezet.

Aangezien dit meestal om een geschil gaat betreffende een rekening/factuur:
Die mensen die keihard bewijs hebben voor hun zaak en niet die 750 euros kunnen opbrengen, doen er verstandig aan de kwestie op te laten lopen met de deurwaarder. Die zal uit eigen beweging de zaak voor de rechter brengen en kan diegene alsnog zijn gelijk halen. Kostenloos.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92640266
Even opletten, overaal is het zelfde! wij worden gewoon gemanipeleerd, Engeland, Ierland, Bla. Bla. Bla..... Zo wat gaan wij eraan doen?
pi_92642685
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 15:44 schreef TranceNation het volgende:
Even opletten, overaal is het zelfde! wij worden gewoon gemanipeleerd, Engeland, Ierland, Bla. Bla. Bla..... Zo wat gaan wij eraan doen?
Protesteren. Als jij maar niet degene bent die de spandoeken beschrijft.
pi_92645990
Kan wel verder in VVD: Klassenjustitie is oke
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')