Godverdomme, dit is echt zo'n slechte game worden, ik erger mij helemaal kapot. Het is overduidelijk dat de ontwikkelaar geen seconde de moeite heeft genomen om deze game te testen, te finetunen of goed speelbaar te maken op de verschillende systemen. Het is al direct duidelijk dat dit een hele slechte port naar de PC is.
Het begint al als je de game opstart, het spel begint in windowed mode op 1280x710 ofzo, terwijl ik zelf 1920x1080 draai.

Vervolgens kom je in een menu, en krijg je te zien 'Press START to continue'. Dan weet je ook wel hoelaat het is met deze verschrikkelijke port.
Vervolgens krijg je een cutscene te zien die je niet kan skippen (wat is dat tegenwoordig met cutscenes die je niet mag skippen, gaap), en moet je kiezen tussen een blanke, een neger, of een aziaat. Leuk, zo gezegd zo gedaan. Het rondlopen werkt al niet prettig en op de PC is niet nagedacht over de controls. Vervolgens stap je in je Ferrari en mag je een stukje rijden.
Uhh, ja. Erg leuk hoor, maar ik moet fucking eerst alle instellingen zetten zoals ik ze wil. Video opties veranderen, audio opties veranderen, controls veranderen. Dit allemaal met heel veel pijn en moeite omdat je door console menu's moet bladeren en je te zien krijgt dat je op het kruisje moet drukken om terug te gaan of op het sterretje om te saven.. wtf is dit. Met de muis het menu bedienen werkt niet eens lekker en ontzettend traag.. zulke games met zulke slechte porting moeten sowieso al verboden worden.
Vervolgens is het racewiel ook niet lekker in te stellen. In TDU ging het prima, hier niet. Deadzones kan je instellen maar het lijkt niet te werken. Ik kan mijn stuur behoorlijk ver naar links en rechts sturen zonder dat er iets gebeurt. Verder lijk je in deze game niet met een clutch te kunnen werken als je geen H-shifter hebt. Heel erg dom, in TDU1 werkte dit wel gewoon. Ook hele slechte ondersteuning van de stuurwielen en de opties.
Na heel veel gekut kreeg ik het stuur nog steeds niet lekker aan de praat. Het rijden zelf is ook lomp. Ik speel op hardcore, maar dit is echt 10 keer zo arcade als de 'arcade' mode uit het eerste deel. Het valt mee dat de hobbels in de weg verdwenen zijn, daar had het eerste deel zo'n last van.
Dan het geluid van de wagens.. echt bizar slecht. Het lijkt of dit met een heel slecht keyboard is opgenomen.. klinkt totaal niet als een sportauto en geeft totaal geen snelheidsgevoel. Als je een dikke ferrari tegen de begrenzer jaagt lijkt het net alsof er iemand in het huis aan het stofzuigen is

Verder heb ik in de tijd dat ik nu gereden heb echt maar een handjevol overig verkeer gezien. Veel te saai zo, erg leeg, geen sfeer in de dorpen of op de weg. Zo kan ik in ieder geval totaal geen lol beleven om rond te cruisen, naast dat het rijden zelf dus al een drama is.
En dan is er nog het hele sims/verhaal gebeuren.. Wat een dramatisch slecht verzonnen verhaal

'Hallo, Valet, je bent veel te laat met mijn auto terug te brengen! Godverdomme, dit is al de tiende keer! Je bent op staande voet ontslagen! Oh wacht, ben jij niet die valet die vindt dat hij zo'n goede racer is? Weet je wat, als je mij op tijd naar mijn bestemming brengt geef ik je een toegangsbewijs tot het meest exclusieve racekampioenschap ter wereld!'

Het wordt tijd dat er een soort keurmerk voor ports/games komt, dat deze shit in de winkel mag liggen is al erg genoeg, maar blijkbaar loont het ook nog om dit soort afval in de schappen te leggen want mensen kopen het nog ook

En inderdaad, FFB, ondertitels, bugs, de AI van de tegenstander.. om te huilen allemaal.