Op afstand is goed!quote:Op zondag 13 maart 2011 19:43 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet
Ik ben gewoon fan op afstand.
Wat een mens!!quote:Op maandag 14 maart 2011 13:53 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
http://piquanterieen.word(...)-wereld-rond-alleen/
dat is pas een record. trouwens ook leuk geschreven
daarnaast nam ze deel aan een expeditie die een oude inca ruine heeft ontdekt nabij machu-pichu.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat een mens!!![]()
Roz Savage is a British ocean rower and environmental campaigner. Coupled with her solo row across the Atlantic in 2005-6, she has now rowed over 11,000 miles, taken 3.5 million oarstrokes, and spent cumulatively nearly a year of her life at sea in a 23-foot rowboat.
Dat is ze wel hoor, alleen niet hier. Ze heeft zelfs een Wikipagina.quote:Op maandag 14 maart 2011 14:27 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
daarnaast nam ze deel aan een expeditie die een oude inca ruine heeft ontdekt nabij machu-pichu.
waarom is deze vrouw niet zo uitgebreid in het nieuws als laura?
En het weer goed isquote:Op maandag 14 maart 2011 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is ze wel hoor, alleen niet hier. Ze heeft zelfs een Wikipagina.
En inderdaad, wat een hemelsbreed verschil met Dekker die alleen maar vaart als haar humeurtje ernaar staat.
misschien ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers,... ik wil ook wel twee jaar met mn pik uit mn broek op de antillen zitten chillen,.. af en toe een stukje varen (al kan ik alleen een optimist zeilen, lang leve de dieselmotor), high tech apparatuur in mn klauwen geduwd krijgen gratis en voor niks, beetje popiejopie op een zeilbeurs vraagjes beantwoorden, boekje schrijven, de wet aan mn laars lappen. etc.quote:Op zondag 6 maart 2011 18:10 schreef spuitje het volgende:
[..]
En zolang er mensen zijn die regelmatig een bijdrage storten kan ze gewoon lekker vakantie blijven vieren!
Er wordt van de mensen die kritiek hebben gezegd dat het azijnzeikers zijn, dat ze jaloers zijn, dat ze.....bladibla bladibli.
Maar wat ik me afvraag is het volgende: vinden deze mensen het echt normaal dat LD en met name haar vader denken dat regels en wetten niet voor hen gelden? Wat zouden ze hebben gezegd als wij 1 van onze zonen toen het kind 14 was toestemming hadden gegeven om per auto de wereld rond te reizen? Onze zonen konden op die leeftijd allebei echt goed autorijden. Geleerd op eigen terrein. Maar als ze het lef hadden gehad de openbare weg op te gaan had ik ze persoonlijk hals, nek en nieren gebroken! (uitspraak van mijn vader) Dat dan weer wel.
Nogmaals: ik begrijp de adoratie van sommige mensen voor dit vakantie vierende kind niet.
Ik heb geen hekel aan het kind, begrijp me goed. Maar dat ophemelen wat sommige mensen doen begrijp ik dus gewoon niet.
Gekquote:Op maandag 14 maart 2011 14:37 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
[..]
misschien ben ik eigenlijk wel een beetje jaloers,... ik wil ook wel twee jaar met mn pik uit mn broek op de antillen zitten chillen,.. af en toe een stukje varen (al kan ik alleen een optimist zeilen, lang leve de dieselmotor), high tech apparatuur in mn klauwen geduwd krijgen gratis en voor niks, beetje popiejopie op een zeilbeurs vraagjes beantwoorden, boekje schrijven, de wet aan mn laars lappen. etc.
ik zou het alleen niet doen voor mn 21ste,.... je moet er immers wel iets bij te zuipen hebben, zo'n solozeiltocht rond de wereld
Laura toch ook:quote:Op maandag 14 maart 2011 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is ze wel hoor, alleen niet hier. Ze heeft zelfs een Wikipagina.
Ze "moet" voor haar 17e verjaardag in Gibraltar aankomen, dat is in september.quote:Op maandag 14 maart 2011 15:11 schreef Gia het volgende:
Ze hoopt in november in Australië te zijn!!
Dan moet ze daarna nog, voor mei, van Australië naar Gibraltar varen?
Waarschijnlijk kan ze niet door het suezkanaal, dus dat wordt dan rond de kaap.
Ik zie het haar nog niet halen.
September 2012 he, ze heeft dus nog even de tijd!quote:Op maandag 14 maart 2011 16:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze "moet" voor haar 17e verjaardag in Gibraltar aankomen, dat is in september.
Ja, ze heeft nog bijna anderhalf jaar vakantie vieren voor de boeg. In die tijd, varen anderen 4 keer een rondje wereld.quote:Op maandag 14 maart 2011 17:16 schreef spuitje het volgende:
[..]
September 2012 he, ze heeft dus nog even de tijd!
Niet zo negatief zeg!quote:Op maandag 14 maart 2011 15:11 schreef Gia het volgende:
Ze hoopt in november in Australië te zijn!!
Dan moet ze daarna nog, voor mei, van Australië naar Gibraltar varen?
Waarschijnlijk kan ze niet door het suezkanaal, dus dat wordt dan rond de kaap.
Ik zie het haar nog niet halen.
Het wereldrecord blijft sowieso tot het eind der dagen in standquote:Op maandag 14 maart 2011 18:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Niet zo negatief zeg!Ze kan toch vanaf Sydney haar boot in het vliegtuig laden en dan naar Madrid vliegen. En voor de jaloerse mensen die haar niets gunnen: ze blijft gedurende de hele vliegreis in haar boot zitten met de mast omhoog. Dus het wereldrecord blijft gewoon in stand!
En omdat ze niets te melden heeft en ook nog nooit iets gepresteerd heeft zal ze geen merk worden. Ook niet nadat ze haar reis heeft voltooid. Om de dood simpele reden dat de meeste mensen geen idee hebben over wie en wat het gaat. Het gaat maar om een handje vol mensen die haar echt steunen, denk even terug aan de uitspraak van pa dat er de meeste weken niet eens ¤ 30,-- binnen komt!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Laura Dekker wordt een product, een merk.. Met het meisje heeft het niets meer te maken. Dat kan ook niet, want ze heeft niets te melden.
Een soort Britney Spears dus eigenlijk, althans dat hopen ze.
Uh, ik dacht dat het 16 jaar en zoveel dagen was. Het moet toch in een kortere tijd dan, wie was het ook weer?quote:Op maandag 14 maart 2011 16:10 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ze "moet" voor haar 17e verjaardag in Gibraltar aankomen, dat is in september.
Een imago kan opgebouwd worden.. Als Laura maar vaak genoeg wordt neergezet als jonge heldin die in haar eentje de wereld rondvaart, het succesvol opnam tegen gemene autoriteiten, aan boord van een schip geboren is, haar tijd ver vooruit was, en met een record bezig is.. Dan wordt dat op een gegeven moment geloofd, ook al is er niets van waar.quote:Op dinsdag 15 maart 2011 13:34 schreef spuitje het volgende:
[..]
En omdat ze niets te melden heeft en ook nog nooit iets gepresteerd heeft zal ze geen merk worden. Ook niet nadat ze haar reis heeft voltooid. Om de dood simpele reden dat de meeste mensen geen idee hebben over wie en wat het gaat. Het gaat maar om een handje vol mensen die haar echt steunen, denk even terug aan de uitspraak van pa dat er de meeste weken niet eens ¤ 30,-- binnen komt!
Naarmate haar reis vordert denk ik dat steeds minder mensen haar gaan volgen, gewoon om de dood simpele reden dat ze eigenlijk nooit iets te melden heeft.
Maar misschien heb ik het helemaal mis, kan best.
LD wordt pas in sept. 2012 17, dus dat zou toch moeten lukken?quote:Op dinsdag 15 maart 2011 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Uh, ik dacht dat het 16 jaar en zoveel dagen was. Het moet toch in een kortere tijd dan, wie was het ook weer?
Dacht dat het op een maand of 2 na 17 jaar was.
Hm.....Jessica Watson: 16 jaar en 362 dagen. Scheelt 5 dagen dus.
Maar goed, dan nog zie ik haar dat in dit tempo niet halen tussen november en september van Australië rond de kaap naar Gibraltar.
Misschien dat Eyeworks alsnog geinteresseerd is in de fimrechten.Reinout Oerlemans is al bezig met een soort van repetitie film (Overwintering van Willem Barents op Nova Zembla) Die historische episode in de Nederlandse zeevaarders legende is immers nog niets bij deze werkelijk historische overwintering. Willem bleef maar 2 jaar op Nova Zembla. Laura Dekkers zal misschien wel voor eeuwig op de Nederlandse Antillen blijven.quote:Op maandag 14 maart 2011 18:11 schreef livelink het volgende:
Ze gaat misschien morgen weer vertrekken, toch? Ze zal toch echt een keer voorbij de Antillen moeten komen, lijkt me. Het lijkt een beetje een onoverbrugbare barriere te worden voor Laura.
Willem Barentsz is een homo vergeleken met wat Laura Dekker doet.. Twee jaar tussen de ijsberen met - 40. Das toch niks vergeleken met de dramatische expeditie van een onverschrokken jonge zeevrouw op haar ultieme reis, helemaal alleen rond de wereld en tevens de diepgaande emotionele odysee van een jonge vrouw, twee jaar lang alleen in de vreemde, majesteuze en onvoorspelbare wereld van de open zee..quote:Op dinsdag 15 maart 2011 19:39 schreef Alleskids het volgende:
[..]
Misschien dat Eyeworks alsnog geinteresseerd is in de fimrechten.Reinout Oerlemans is al bezig met een soort van repetitie film (Overwintering van Willem Barents op Nova Zembla) Die historische episode in de Nederlandse zeevaarders legende is immers nog niets bij deze werkelijk historische overwintering. Willem bleef maar 2 jaar op Nova Zembla. Laura Dekkers zal misschien wel voor eeuwig op de Nederlandse Antillen blijven.
"De overzomering van Laura Dekkers op Aruba"" by Eyeworks
Denk eens aan alle merchandise: Opblaaslaura's (katamarans, dusquote:Op dinsdag 15 maart 2011 22:37 schreef Alleskids het volgende:
<Overzomering van Laura Dekkers op de Nederlandse Antillen> zal een echte tranen trekker worden. Ik zal het je nog sterker vertellen, ik zit er nu al om te janken
Oscar voor beste acteer prestaties: Laura Dekker voor haar zeer overtuigende acteer prestaties als zeilster, want het leek net echt
Oscar voor beste bijrol: Guppy voor het overleven van vele maanden stil liggen in de havens
Laura heeft het charisma van een opgezet konijn. Gaat nooit lukken.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als je een mythe creeërt, kan iedereen een held zijn..
We zullen zien.. Vooralsnog ziet de sponsor er wel brood in.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Laura heeft het charisma van een opgezet konijn. Gaat nooit lukken.
Inderdaad, we zullen zien hoe de sponsor er aan het einde van de rit vaart over denkt. Of ie na zoveel tijd nog net zo enthousiast is als er alleen maar vakantieverhalen uit komen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
We zullen zien.. Vooralsnog ziet de sponsor er wel brood in.
Ben het helemaal met je eens, en hoop dat de sponsors dat ook in gaan zien. Ik begrijp werkelijk niet waarom ze hiervoor vrij van school heeft gekregen.quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Morgen ga ik weer een eindje zeilen. Ik heb wel lang stilgelegen maar ik had geen zin in slecht weer. Ik heb maar even gewacht tot ik de wind van achteren kreeg.
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
En dat stamt af van een volk van ooit beroemde zeevaarders. Ik schaam me voor mijn Hollands bloed. Zeil dan gewoon niet, ofzo.
Als je ziet hoe lang ze over het nu afgelegde stukje heeft gedaan!!quote:Op dinsdag 15 maart 2011 17:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
LD wordt pas in sept. 2012 17, dus dat zou toch moeten lukken?
Geen woord erover dat ze die dagen op de motor voer om op tijd in St. Maarten aan te kunnen komen.quote:De Atlantische oversteek van 2200 mijl begon op 2 december 2010, vertrouwend op de (noordoostelijke) passaat. Ondanks twee windstille dagen kwam Dekker zaterdag 18 december aan op Sint Maarten.
Terwijl er toch echt het volgende in haar blog van 6-12-2010 staat:quote:Op woensdag 16 maart 2011 11:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je ziet hoe lang ze over het nu afgelegde stukje heeft gedaan!!
Daarbij zal ze niet door het Suezkanaal kunnen, dus dat wordt dan een stukje omvaren, via een gebied dat bekend staat om windstiltes.
Hoewel......dat is niet zo'n probleem. Zeilt ze gewoon op de motor.![]()
Valt me trouwens ook op dat dat op die wikipagina niet genoemd wordt.
[..]
Geen woord erover dat ze die dagen op de motor voer om op tijd in St. Maarten aan te kunnen komen.
Verdomd. Jullie weten toch dat iedereen een Wiki bij kan werken? Dit zou er in moeten staan.quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Terwijl er toch echt het volgende in haar blog van 6-12-2010 staat:
6-12-2010
Ik heb gisteravond wind gekregen en eindelijk na twee dagen de motor kunnen uitzetten.
Ga je gangquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Verdomd. Jullie weten toch dat iedereen een Wiki bij kan werken? Dit zou er in moeten staan.
Maar hoe lang blijft het er dan staan?quote:Op woensdag 16 maart 2011 12:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Verdomd. Jullie weten toch dat iedereen een Wiki bij kan werken? Dit zou er in moeten staan.
Ik ga even boodschappies doen en daarna een tijdje op mijn handjes zitten, want heb dus echt de neiging nu om het in die wiki te zettenquote:Op woensdag 16 maart 2011 12:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Als je het toevoegt inclusief dat citaat van haarzelf, dan zou men ervanaf moeten blijven.
Mss. moeten we dat maar gaan doen, er staat ook dat ze aan boord is geboren, bv.quote:Op woensdag 16 maart 2011 13:18 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik ga even boodschappies doen en daarna een tijdje op mijn handjes zitten, want heb dus echt de neiging nu om het in die wiki te zetten
Nou ja, dat is niet zo moeilijk. Wat betreft het varen op de motor is de bron haar eigen weblog van 6-12-2010.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Mss. moeten we dat maar gaan doen, er staat ook dat ze aan boord is geboren, bv.
Ik ben op zich wel bereid om wat toe te voegen aan die pagina, maar dan wel met de juiste bronnen erbij natuurlijk
Dat is één detail.. het zou mooi zijn om er alle kritiek aan toe te voegen, maar dan wel goed gedocumenteerd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet zo moeilijk. Wat betreft het varen op de motor is de bron haar eigen weblog van 6-12-2010.
En of ze nu wel of niet aan boord is geboren weet ik echt niet.
Die is nu op zowel de Nederlandse als de Engelse versie toegevoegd.quote:Op woensdag 16 maart 2011 14:06 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet zo moeilijk. Wat betreft het varen op de motor is de bron haar eigen weblog van 6-12-2010.
Netjesquote:Op woensdag 16 maart 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Die is nu op zowel de Nederlandse als de Engelse versie toegevoegd.
Goed gedaan! En met een keurige verwijzing naar de bron, kunnen ze dus niets op aan te merken hebben!quote:Op woensdag 16 maart 2011 15:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Die is nu op zowel de Nederlandse als de Engelse versie toegevoegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |