Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Daar doe ik het ook allemaal voor, dat studeren.
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad. En dit is bovendien geen door de overheid aangemerkt onveranderlijk persoonsgegeven wat van enige waarde is op een legitimatiebewijs. Je kunt je er immers niet beter door legitimeren. Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.
Waarom staat dan wel mijn woonadres op mijn rijbewijs, dat is ook zo vergankelijk als wat (en dus geen echt persoonsgegeven)? Of er wel of geen vakje voor bestaat is natuurlijk niet mijn probleem.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:23 schreef MWP het volgende:
[..]
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad (en dit is bovendien geen persoonsgegeven dus wordt niet als dusdanig geadministreerd door de overheid). Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.
Dat je dit serieus aan het overwegen bent, zegt mij overigens alweer voldoende
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaamquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Je bent dus een titel. Best zielig eigenlijk...
Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a lifequote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaam
En wat is er mis mee als TS trots is op een bepaalde prestatie?
Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doetquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:25 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a life
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen. Heeft niks met compensatie te maken. Lekker kortzichtig dat het daar direct weer op wordt gegooid.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef Gulo het volgende:
Tering, wat een zielige pauper ben je dan?
Waarom zou je in hemelsnaam door bijvoorbeeld een telecombedrijf aangeschreven willen worden met een titel.
Royal sadness.
Heb je iets te compenseren ofzo?
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaam
En wat is er mis mee als TS trots is op een bepaalde prestatie?
Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doet
Mail gestuurd, vervolgens kopie van documentatie opgestuurd ter verificatie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:30 schreef Windrush het volgende:
Hoe heb je dat bij de ING dan geregeld ?
Nee inderdaad, je zou in Nederland eens laten zien dat je trots bent op waar je (hard) voor hebt gewerktquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?
Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:32 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.
Die devaluatie van titels vind ik persoonlijk ook niks. En het is 'De weledelgeleerde heer Pietersen, MSc.'. En die is inderdaad op veel bieden meer dan een 'De heer Pietersen', vanwege het bewijzen van intellectueel kunnen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?
Kijk, beroepsmatig begrijp ik dat mensen hun titel gebruiken (ook alleen mits het relevant is eigenlijk), maar waarom zou je dat op andere vlakken ook door willen voeren?
Of denk je dat een M.Sc Pietersen meer is dan een Dhr. Pietersen.
Sowieso, met die hervormingen kunnen alle HBO'ers zich straks ook van gelijkwaardige titels voorzien.
Ik zie het nut er echt niet van, tenzij het relevant is voor je werkzaamheden.
Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen.
Het hoeft voor mij niet persé in mijn ID-kaart te staan (dat is een subdoel), ik wil dat bedrijven me gewoon op die manier aanschrijven als ik daarom verzoek. Die lopen echter te zeuren dat ze alleen gegevens van mijn identificatie overnemen, vandaar dat ik die titel daar in wil.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:34 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...
Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.
Jij staat er zeker op met weledelgeleerde ... aangesproken te worden zeker?
Aanschrijfvormen verwacht ik niet, stel het wel op prijs als bedrijven dat uit zichzelf doen. Maar het simpelweg weigeren van doorvoeren van een titel van drie letters als ik dat als wijziging doorgeef vind ik achterlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.
Jij staat er zeker op met weledelgeleerde ... aangesproken te worden zeker?
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet... Niemand heeft er last van.
Er zit een verschil tussen schrijftaal en spreektaal.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:36 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'.
Dan moeten ze maar zorgen dat hun dienstverlening aansluit bij de verzoeken van de klant.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
Bedrijven krijgen dagelijks domme en huilie mails binnen over vanalles en nog wat, die met de vraag van TS gaan echt niet opvallen op de stapel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
weledelzeergeleerde heer Skv, de ik-vorm in de Nederlandse taal zal nimmer met dt eindigen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt
Dan moet je op z'n minst dr. als titel hebben.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Skv het volgende:
En die is inderdaad op veel bieden meer dan een 'De heer Pietersen', vanwege het bewijzen van intellectueel kunnen.
Intellectueel kunnen ja.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
weledelzeergeleerde heer Skv, de ik-vorm in de Nederlandse taal zal nimmer met dt eindigen.
Met vriendelijke groet,
een pauper.
Dat dus. Ik ga echt geen MSc in mijn naam laten zetten hoor. Vind het niet eens mooi.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:40 schreef teknomist het volgende:
Ik heb voor heel wat opdrachtgevers gewerkt (HBO/academisch niveau) en ik kom amper tegen dat mensen hun titels gebruiken; hooguit op een visitekaartje maar dat is ook vnl. beperkt tot mensen die met klanten in aanraking komen. Een titel zegt ook vrij weinig; het gaat er uiteindelijk om wat je in de praktijk kunt. Dat je een titel hebt prima, maar het is allemaal vrij nutteloos behalve om je ego op te schroeven of om een bepaalde onzekerheid te compenseren.
Stom.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
weledelzeergeleerde heer Skv, de ik-vorm in de Nederlandse taal zal nimmer met dt eindigen.
Met vriendelijke groet,
een pauper.
Als je echt hip wil zijn gebruik je natuurlijk PhD, om je internationale ambities te tonen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:44 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dan moet je op z'n minst dr. als titel hebben.
Gewoon ir. of drs. is tenminste Nederlands... Al dat moderne gedoequote:Op woensdag 9 februari 2011 20:46 schreef papernote het volgende:
[..]
Als je echt hip wil zijn gebruik je natuurlijk PhD, om je internationale ambities te tonen.
dr. is ook internationaal.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:46 schreef papernote het volgende:
[..]
Als je echt hip wil zijn gebruik je natuurlijk PhD, om je internationale ambities te tonen.
Dat staat onder PhD.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:47 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Gewoon ir. of drs. is tenminste Nederlands... Al dat moderne gedoe
Dat is een hele andere titel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:47 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ir. of drs. is voor het ondergeschikte gepeupel. Echte bazen zijn dr.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:47 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Het ging toch om intellectueel kunnen?quote:
Gast, gedraag je niet zo verwaand...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:10 schreef Skv het volgende:
Is het mogelijk om titulatuur over te laten nemen op paspoort of ID-kaart?
Bij mijn weten maakt een titel (vrijwillig) deel uit van de naam van de houder hiervan. Zou het dan niet logisch zijn dat deze titel ook overgenomen wordt op ID-kaarten? Ik wil mijn titel namelijk doorvoeren bij een aantal bedrijven (omdat het kan), maar enkele lopen te drammen dat ze dit niet kunnen omdat het niet in mijn identiteitsdocumentatie terug te vinden is.
MBO niveau 3 zeker?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gast, gedraag je niet zo verwaand...
Voor het eerst in 3 maanden eens met een post van Ofyles2quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Gast, gedraag je niet zo verwaand...
Of gewoon Prof. dr. ir. mr. Teknomist RA.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:48 schreef papernote het volgende:
[..]
Ir. of drs. is voor het ondergeschikte gepeupel. Echte bazen zijn dr.
Inderdaad, BSc of MSc lijkt nergens op. Vanaf dr. wordt het pas interessantquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:46 schreef speknek het volgende:
BSc en MSc is een beetje triest, maar dr. is echt een aanspreeksvorm en vind ik zeker chique. Als ik hem eenmaal heb ga ik hem zeker te pas en te onpas voeren. Net als wanneer je professor bent, ofschoon dat eigenlijk weer totaal niets zegt.
Het is nogal archaïsch om er op staan om als weledelgeleerde / weledelgestrenge of weet ik wat aangesproken te worden. Ik vind het niet vreemd dat bedrijven daar anno 2011 niet in mee wensen te gaan, zeker niet als het echt TOTAAL irrelevant is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Dan moeten ze maar zorgen dat hun dienstverlening aansluit bij de verzoeken van de klant.
Je vergeet MD.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:51 schreef teknomist het volgende:
[..]
Of gewoon Prof. dr. ir. mr. Teknomist RA.
Wat moet nou een registeraccountant met zo'n titel?quote:
Ja? Ik heb vanmiddag nog geboekt, maar zag niets staan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh, als je trouwens een vliegticket bij KLM boekt kan je titel wel op je boardingpass gezet worden.
Maar dat is toch bij de instanties waar het over gaat niet relevant? Wat voor toegevoegde waarde heeft dat intellectueel kunnen bij je vodafone abonnementje? Of ben je van mening dat je ook anders (lees: beter/sneller) geholpen moet worden? "Omdat het kan" vind ik dan nog aardig plausibel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Skv het volgende:
En het is 'De weledelgeleerde heer Pietersen, MSc.'. En die is inderdaad op veel bieden meer dan een 'De heer Pietersen', vanwege het bewijzen van intellectueel kunnen.
Dat is het geval bij elke maatschappij.. (behalve de goedkope wellicht).quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Oh, als je trouwens een vliegticket bij KLM boekt kan je titel wel op je boardingpass gezet worden.
Dat is wel handig als er iemand onwel is, en er is een "dr" in de zaal.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
"Ja hier, dr. in geschiedenis!"quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is wel handig als er iemand onwel is, en er is een "dr" in de zaal.
Neuh.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:54 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is het geval bij elke maatschappij.. (behalve de goedkope wellicht).
Ik word "dr" in de Geneeskunde, maar ik heb geeneens een EHBO diploma. Dus zelfs dat zegt al niets meer tegenwoordig.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:54 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is wel handig als er iemand onwel is, en er is een "dr" in de zaal.
Wat neuh? Ik heb het al bij elke maatschappij kunnen invullen. Ze zijn zelfs zo attent om verschil te maken tussen miss en mrs.quote:
De kans dat je dr in de geneeskunde voor je hebt is groter dan een andere graad.quote:
Idem hier.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:40 schreef teknomist het volgende:
Ik heb voor heel wat opdrachtgevers gewerkt (HBO/academisch niveau) en ik kom amper tegen dat mensen hun titels gebruiken; hooguit op een visitekaartje maar dat is ook vnl. beperkt tot mensen die met klanten in aanraking komen. Een titel zegt ook vrij weinig; het gaat er uiteindelijk om wat je in de praktijk kunt. Dat je een titel hebt prima, maar het is allemaal vrij nutteloos behalve om je ego op te schroeven of om een bepaalde onzekerheid te compenseren.
Dat jij het bij elke maatschappij hebt kunnen invullen waarmee je gevlogen hebt betekend niet dat het bij elke maatschappij ingevuld kan wordenquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Wat neuh? Ik heb het al bij elke maatschappij kunnen invullen. Ze zijn zelfs zo attent om verschil te maken tussen miss en mrs.
Die hebben stewardessen geloof ik ook, maar goed... je kunt wel iemand beoordelen lijkt me.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:55 schreef papernote het volgende:
[..]
Ik word "dr" in de Geneeskunde, maar ik heb geeneens een EHBO diploma. Dus zelfs dat zegt al niets meer tegenwoordig.
Nou ik heb inmiddels de meeste maatschappijen uit Europa en de VS toch al wel gehad. En vooral in de VS zijn ze daar maar druk mee. Maar goed die hechten sowieso veel waarde aan alle soorten titels.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat jij het bij elke maatschappij hebt kunnen invullen waarmee je gevlogen hebt betekend niet dat het bij elke maatschappij ingevuld kan worden
Ik twijfel altijd een beetje aan de beweegredenen van mensen die willen pronken met hun titel zonder dat dat in de praktijk echt een significant praktisch nut heeft. Het is een vorm van compensatie denk ik, net zoals mannen met een kleine piemel in een SUV gaan rijden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:57 schreef Gulo het volgende:
[..]
Idem hier.
Ik heb overigens een keer meegemaakt dat een klant ook een dergelijk verzoek indiende. TS is dus niet alleen.
Dit hebben we gewoon aangepast. Overigens hebben we ons wel kostelijk geamuseerd over de taalfouten in de mail waarin hij zijn verzoek deed.
Het was een mail waar meer in stond dan alleen het betreffende verzoek, en was dus behoorlijk wat tekst. En daar stonden echt veel taalfouten in. Niet alleen stijlfouten, maar ook echt spelfouten.
De weledelgeleerde ... had de Nederlandse taal dus niet zo goed bestudeerd.
Als iets kan, waarom zou je het dan niet doen? Als je het geld hebt voor een SUV en je vindt het leuk om erin te rijden.. Nou vooral doen zou ik zeggenquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik twijfel altijd een beetje aan de beweegredenen van mensen die willen pronken met hun titel zonder dat dat in de praktijk echt een significant praktisch nut heeft. Het is een vorm van compensatie denk ik, net zoals mannen met een kleine piemel in een SUV gaan rijden.
Nee weet ik, was ook slechts als voorbeeld bedoeld.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:58 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik heb inmiddels de meeste maatschappijen uit Europa en de VS toch al wel gehad. En vooral in de VS zijn ze daar maar druk mee. Maar goed die hechten sowieso veel waarde aan alle soorten titels.
En al zou het niet bij alles kunnen, dat het bij de KLM kan is geen uitzondering iig
Exact!quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:00 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik twijfel altijd een beetje aan de beweegredenen van mensen die willen pronken met hun titel zonder dat dat in de praktijk echt een significant praktisch nut heeft. Het is een vorm van compensatie denk ik, net zoals mannen met een kleine piemel in een SUV gaan rijden.
Omdat het averechts kan werken. Het blijkt al uit het feit dat de TS niet serieus genomen wordt, en terecht overigens. Mensen die gaan pronken met hun titel scheppen alleen maar hogere verwachtingen die ze misschien niet eens waar kunnen maken. Of je krijgt een bepaald (niet positief) imago.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als iets kan, waarom zou je het dan niet doen? Als je het geld hebt voor een SUV en je vindt het leuk om erin te rijden.. Nou vooral doen zou ik zeggen
Dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:05 schreef Gulo het volgende:
Als ik zoiets zou zien zou ik al gelijk een enorm "" gevoel hebben, en dus een enorm vooroordeel over die bepaalde persoon hebben.
"Nou, hij ziet er wel slecht uit." Zo ver kom ik nog welquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:58 schreef teknomist het volgende:
[..]
Die hebben stewardessen geloof ik ook, maar goed... je kunt wel iemand beoordelen lijkt me.
Als ik me beperk tot een dr. titel; deze is inderdaad vooral van belang in het wetenschappelijke wereldje, hoewel je daar tegenwoordig zoveel dr's hebt dat er ook devaluatie van de titel optreedt. Ik heb m'n promotie afgesloten met een cum laude maar helaas kan ik die niet in m'n titel kwijt.....quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:03 schreef Thomas B. het volgende:
Ik denk dat het alleen in het academische verkeer interessant is. En dat komt met name doordat de titels die er echt toedoen over het algemeen in het bezit zijn van mensen die in dat wereldje werken.
Pronken met een echte prestatie ja. Ik ben ook niet zo'n van die Nederlandse mentaliteit van kop, maaiveld. Maar prestaties blijken meer uit met welk resultaat en welke studie je hebt voltooid. Een afgestudeerde student geschiedenis met een 6 gemiddeld werd vroeger ook een drs, dus het zegt niks. Dus als je met die titel gaat pronken zegt dat meer iets over jezelf dan over je prestaties.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:15 schreef Siddartha het volgende:
Hoewel ik ook een enorme weerstand tegen TS voel ( hoe kun je je hiermee bezig houden?!), zou het misschien niet slecht zijn als mensen wat meer met hun titel konden pronken.
Nederlanders (ik ook dus) kunnen werkelijk nergens trots op zijn, want:
a) je hebt iets te compenseren
b) je titel stelt niks voor want je hebt niet eens een fatsoenlijke studie gedaan/ een nobelprijs
c) je hebt iets te compenseren
d) je bent sociaal gestoord
e) je voelt je beter dan anderen, terwijl een titel natuurlijk niks zegt. Mensen zijn immers gelijk!
f) je hebt iets te compenseren
Ik weet niet hoe oud je rijbewijs is, maar dat staat er inmiddels al een tijdje niet meer opquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom staat dan wel mijn woonadres op mijn rijbewijs, dat is ook zo vergankelijk als wat (en dus geen echt persoonsgegeven)? Of er wel of geen vakje voor bestaat is natuurlijk niet mijn probleem.
Herr Doktorquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:56 schreef kenosis het volgende:
Ik heb een dr. titel welke ik wel op m'n visitekaartje gebruik (als Ph.D.) maar daarnaast gebruikt ik de titel vrijwel nooit behalve als ik iets met Duitsers te maken heb. Die vinden dat belangrijk. Ben ik in ene Herr Doktor.
Maar is het dan ook niet goed dat iemand met het zesjes-niveau toch een titel heeft gehaald?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:18 schreef teknomist het volgende:
[..]
Pronken met een echte prestatie ja. Ik ben ook niet zo'n van die Nederlandse mentaliteit van kop, maaiveld. Maar prestaties blijken meer uit met welk resultaat en welke studie je hebt voltooid. Een afgestudeerde student geschiedenis met een 6 werd vroeger ook een drs, dus het zegt niks. Dus als je met die titel gaat pronken zegt dat meer iets over jezelf dan over je prestaties.
Ik denk dat een goed salaris en uitdagend werk meer motiveert dan een titel - vooral als titels amper nog gebruikt worden na het behalen ervan. (Tenzij het echt iets zegt of ook iets zegt over je studie zoals Mr.) Mensen als Skv gaan anderen i.i.g. niet motiveren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:24 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Maar is het dan ook niet goed dat iemand met het zesjes-niveau toch een titel heeft gehaald?
Is dat niet wat we willen als maatschappij, dat die mensen daarmee kunnen 'compenseren' en daarom die titel willen halen? Natuurlijk, dat zijn niet de mensen waar ik naar op kijk, want als je een beetje bekend bent in de wereld van titels weet je dat de titel niet veel zegt: Daarvoor moet je naar zijn werk kijken. Maar mensen die boven 'het pronken' staan, hebben het ook niet nodig.
Laat die mensen toch pronken met hun titel in sociale psychologie, misschien motiveert het anderen om ook een titel te halen.
Mwah, zo'n acht procent van Nederland heeft een wo-diploma en minder dan een half een doctorsgraad. Dat vind ik toch een redelijke prestatie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:18 schreef teknomist het volgende:
Pronken met een echte prestatie ja. Ik ben ook niet zo'n van die Nederlandse mentaliteit van kop, maaiveld. Maar prestaties blijken meer uit met welk resultaat en welke studie je hebt voltooid. Een afgestudeerde student geschiedenis met een 6 gemiddeld werd vroeger ook een drs, dus het zegt niks. Dus als je met die titel gaat pronken zegt dat meer iets over jezelf dan over je prestaties.
Want? Hoe zit dat in andere landen vergelijkbaar met Nederland?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, zo'n acht procent van Nederland heeft een wo-diploma en minder dan een half een doctorsgraad. Dat vind ik toch een redelijke prestatie.
Wat maakt dat uit?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:31 schreef teknomist het volgende:
[..]
Want? Hoe zit dat in andere landen vergelijkbaar met Nederland?
Nog wel, maar dat wordt toch snel minder. Veel mensen gaan promoveren bij gebrek aan een baan. Afhankelijk van de (banen)marktsituatie is het soms een zwaktebod.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Mwah, zo'n acht procent van Nederland heeft een wo-diploma en minder dan een half een doctorsgraad. Dat vind ik toch een redelijke prestatie.
Ik hoop eigenlijk dat het vooruitzicht dat je anderen / de maatschappij tot nut kunt zijn ook motiverend werkt, zeker voor bepaalde studierichtingen, of ben ik nu naïef?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:28 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik denk dat een goed salaris en uitdagend werk meer motiveert dan een titel - vooral als titels amper nog gebruikt worden na het behalen ervan. (Tenzij het echt iets zegt of ook iets zegt over je studie zoals Mr.) Mensen als Skv gaan anderen i.i.g. niet motiveren.
Als je nu eerst antwoord geeft op mijn vraag, i.p.v. de wedervraag-techniek te gebruiken.quote:
Je hebt geen keuze om te promoveren, er komen door de bezuinigingen juist heel veel minder promotieplaatsen ter beschikking.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:32 schreef kenosis het volgende:
Nog wel, maar dat wordt toch snel minder. Veel mensen gaan promoveren bij gebrek aan een baan. Afhankelijk van de (banen)marktsituatie is het soms een zwaktebod.
Ik ontken ook niet dat het een prestatie is, he. Maar moet je dat echt zo etaleren. En moet je het anderen opdringen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Als 92% van de bevolking iets niet kan, dan is het best wel knap dat je het wel kunt.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef teknomist het volgende:
[..]
Als je nu eerst antwoord geeft op mijn vraag, i.p.v. de wedervraag-techniek te gebruiken.
Ik ken echt niemand die een titel belangrijk vindt. De carrièreperspectieven van een opleiding, de affiniteit met een bepaalde onderwerp. de intellectuele uitdagingen of ideologische motieven wel. Hooguit wat wereldvreemde narcisten/autisten zullen veel waarde hechten aan een titel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het vooruitzicht dat je anderen / de maatschappij tot nut kunt zijn ook motiverend werkt, zeker voor bepaalde studierichtingen, of ben ik nu naïef?
En je denkt dat dit alleen op HBO zo is?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Gulo het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat het vooruitzicht dat je anderen / de maatschappij tot nut kunt zijn ook motiverend werkt, zeker voor bepaalde studierichtingen, of ben ik nu naïef?
Verder klopt wat je zegt helemaal. En niet alleen worden titels steeds minder gebruikt, ook devalueren ze enorm doordat steeds meer mensen een titel halen.
Ik ken mensen die een HBO-titel hebben en die echt 0,0 intellectuele bagage hebben. Een niet hoger dan gemiddeld IQ, en een algemene ontwikkeling van brugklasser.
Het hele Nederlandse onderwijssysteem is wat dat betreft gedevalueerd natuurlijk. Maar goed, dat is het intrappen van open deuren, en niets nieuws natuurlijk.
Wie zegt dat die 92% het niet kan? En daarnaast, die 8% zegt niks als je het niet in perspectief kan plaatsen. Als bijvoorbeeld in de rest van de EU dit percentage op 10% ligt, zijn wij zelfs onderpresteerders.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Als 92% van de bevolking iets niet kan, dan is het best wel knap dat je het wel kunt.
Nee maar op het HBO is het echt extreem hoor. Ik heb wat tandartsen in mijn kennissenkring. Die hebben ook niet een al te brede ontwikkeling of hoog IQ (voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk. Maar die zijn níet uitgesproken dom. Die HBO-ers die ik ken zijn wel echt uitgesproken dom. Dit is overigens niet respectloos bedoeld (zal wel zo overkomen vrees ik), maar is gewoon een gegeven.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Siddartha het volgende:
[..]
En je denkt dat dit alleen op HBO zo is?
Moet je eens een gemiddelde econoom of psycholoog spreken. Om discussie te vermijden noem ik deze studies omdat er nu eenmaal veel 'ik heb vwo gedaan, dus nu moet ik naar de universiteit' voor zo'n studies kiezen.
Maar dat is een probleem van het onderwijs. De andere kant is de manier waarop mensen naar onderwijs (in het algemeen) kijken, en dat kan met wat meer prestige ( zoals onbenullige onzin als een titel op je id-kaart) best verbeteren. Misschien dat we dan ook eens een kabinet krijgen dat enige waarde hecht aan onderwijs.
Waarom niet? Daar heb je toch voor gewerkt? En opdringen; vind je dat ook als iemand een grote villa koopt?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:35 schreef Gulo het volgende:
Ik ontken ook niet dat het een prestatie is, he. Maar moet je dat echt zo etaleren. En moet je het anderen opdringen?
Misschien is het enkel zelfbevestiging. Mooie kleren draag je ook niet alleen om te koketteren, maar ook omdat je je er goed in voelt. Schijnbaar heeft het voor diegene betekenis, en waarom zou je het niet doen om ook te kunnen koketteren. Heel menselijk.quote:Je voltooit zo'n studie toch niet ten einde er mee te gaan koketteren?
Ik denk dat kunnen koketteren met een titel zeker nuttig voor de maatschappij is.quote:Ik, en ik bevroed de meesten met mij, heb meer bewondering voor iemand die iets goeds doet voor de maatschappij (eventueel door het behalen van zijn titel en wat daar mee samenhangt), dan iemand die een titel haalt maar verder niets nuttigs voor de mensen doet.
Omdat ze het dan wel gedaan hadden, zeker als je intelligent genoeg bent, zie je de meerwaarde ervan in.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:38 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wie zegt dat die 92% het niet kan? En daarnaast, die 8% zegt niks als je het niet in perspectief kan plaatsen. Als bijvoorbeeld in de rest van de EU dit percentage op 10% ligt, zijn wij zelfs onderpresteerders.
En dus moet het op je ID-kaart komen te staan?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:35 schreef speknek het volgende:
[..]
Als 92% van de bevolking iets niet kan, dan is het best wel knap dat je het wel kunt.
Die van mij moest ik registreren bij de overheid en zoals het hoort in Nederland mocht ik daar ook nog eens 80 euro voor betalen. Overigens adellijke titels staan wel gewoon op je ID.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:23 schreef MWP het volgende:
[..]
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad. En dit is bovendien geen door de overheid aangemerkt onveranderlijk persoonsgegeven wat van enige waarde is op een legitimatiebewijs. Je kunt je er immers niet beter door legitimeren. Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.
Dat je dit serieus aan het overwegen bent, zegt mij overigens alweer voldoende
Maar je vind dus dat een universitaire titel wel een onderscheid is?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:40 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee maar op het HBO is het echt extreem hoor. Ik heb wat tandartsen in mijn kennissenkring. Die hebben ook niet een al te brede ontwikkeling of hoog IQ (voor zover ik dat in kan schatten natuurlijk. Maar die zijn níet uitgesproken dom. Die HBO-ers die ik ken zijn wel echt uitgesproken dom. Dit is overigens niet respectloos bedoeld (zal wel zo overkomen vrees ik), maar is gewoon een gegeven.
Slechte metafoor. Een grote villa kan je kopen als je veel waarde hecht aan een groot woonoppervlak. Dat doe je niet per om het aan anderen te laten zien.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:40 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarom niet? Daar heb je toch voor gewerkt? En opdringen; vind je dat ook als iemand een grote villa koopt?
Wat betreft het eerste, ja, toch wel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:45 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Maar je vind dus dat een universitaire titel wel een onderscheid is?
En wat vind je van het 'kinderlijk stoer doen met titel kan misschien goed zijn voor het beeld dat mensen hebben tegenover onderwijs' argument?
Ik zeg niet dat ik zo'n mensen leuk zou vinden, mijn vrienden zouden hier niet eens een seconde over nadenken, maar het zou misschien wel positieve effecten kunnen hebben.
Heb je het dan niet vooral over mail waarin het m.b.t de persoon in functie relevant is?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:48 schreef ssebass het volgende:
Het is wel weer puur iets Nederlands, het "niet met je hoofd boven het maaiveld uitsteken". In andere landen, zoals de VS en Duitsland, is het gek als je ze niet gebruikt. Bij elke mail krijg je alle titels erbij.
Ja volgens mij is dat inderdaad wel mail in functie, maar of het nou echt relevant is....quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:51 schreef Gulo het volgende:
[..]
Heb je het dan niet vooral over mail waarin het m.b.t de persoon in functie relevant is?
En er is nogal een verschil tussen een titel gebruiken, en van bedrijven waarvoor het totaal niet relevant is, gaan eisen dat ze je adressering gaan wijzigen.
Wat vind jij van ongehuwde vrouwen die er op staan als mejuffrouw aangeschreven te worden?
Dat blijkt anders gewoon uit je CV als het nodig is. En zoals ik al eerder aangeef, een titel an sich zegt niks, wel het type opleiding en je cijfers. En je kunt wel heel intelligent zijn, maar mss liggen je prioriteiten ergens anders. Ik heb een hardwerkende ondernemers die echt iets succesvols opgezet heeft hoger zitten dan bv. een drs in de Franse taal en letterkunde met een 6 gemiddeld als eindresultaat en daarmee vervolgens loopt de koketteren...quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:42 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat ze het dan wel gedaan hadden, zeker als je intelligent genoeg bent, zie je de meerwaarde ervan in.
Dat is een nogal boude stelling.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:40 schreef speknek het volgende:
Ik denk dat kunnen koketteren met een titel zeker nuttig voor de maatschappij is.
Ik ben het er niet mee eens dat een titel niets zegt; het zegt dat je een academische studie af kunt ronden. Of dat iets zegt over je werkende leven is iets anders, je kunt best daarnaast veel respect verkrijgen door iets in je werk voor elkaar te spelen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:57 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat blijkt anders gewoon uit je CV als het nodig is. En zoals ik al eerder aangeef, een titel zegt op zich niks. Een titel an sich zegt niks, wel het type opleiding en je cijfers. En je kunt wel heel intelligent zijn, maar mss liggen je prioriteiten ergens anders. Ik heb een hardwerkende ondernemers die echt iets succesvols opgezet heeft hoger zitten dan een drs in de Franse taal en letterkunde met een 6 gemiddeld als eindresultaat.
Exact. Laat staan dat het iets zegt over jouw band als klant met een telecomaanbieder, hahaquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat een titel niets zegt; het zegt dat je een academische studie af kunt ronden. Of dat iets zegt over je werkende leven is iets anders, je kunt best daarnaast veel respect verkrijgen door iets in je werk voor elkaar te spelen.
Welnee.quote:
Waarom dan ook geen titel voor een VWO-diploma? Dat is ook niet voor iedereen in de wieg gelegd.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:00 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ben het er niet mee eens dat een titel niets zegt; het zegt dat je een academische studie af kunt ronden.
Omdat het vwo diploma niet het hoogst haalbare is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waarom dan ook geen titel voor een VWO-diploma? Dat is ook niet voor iedereen in de wieg gelegd.
Een academische titel ook niet. Nogal een zwak argument dus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat het vwo diploma niet het hoogst haalbare is.
Welke opleiding is hoger?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:07 schreef Gulo het volgende:
[..]
Een academische titel ook niet. Nogal een zwak argument dus.
Als je terugleest kun je lezen dat ik ook tegen het egalitarisme ben, maar daar draait het hier niet om. Een titel is gewoon niet geschikt als functioneel statussymbool - een CV daarentegen wel. Laat staan wanneer men er mee gaat lopen pronken of wil dat t-mobile je gaat aanspreken met "weledel... etc".quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee.
Dont set out to raze all shrines--youll frighten men. Enshrine mediocrity, and the shrines are razed
Door het egalitarisme hebben we de Nederlandse maaiveld cultuur gecreeerd, waar iedereen middelmatig is. Als we weer status gaan leveren aan mensen die gestreefd hebben het hoogste te bereiken--de hoogste opleiding in dit geval, dan zullen meer mensen streven om het hoogste te bereiken. En dat creeert weer een veel mooiere samenleving, althans, meer mooie kunst, architectuur, technologie, etc.
Een drs of BSc-titel bijvoorbeeld ook niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Omdat het vwo diploma niet het hoogst haalbare is.
CVs zijn niet gecertificeerd en onafhankelijk geverifieerd, dus ik snap niet hoe je dat functioneel kunt noemen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:09 schreef teknomist het volgende:
Als je terugleest kun je lezen dat ik ook tegen het egalitarisme ben, maar daar draait het hier niet om. Een titel is gewoon niet geschikt als functioneel statussymbool - een CV daarentegen wel. Laat staan wanneer men er mee gaat lopen pronken of wil dat t-mobile je gaat aanspreken met "weledel... etc".
promoveren is geen opleiding.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef Gulo het volgende:
[..]
Iemand die een doctorsgraad heeft, heeft 'meer' opleiding genoten dat een 'simpele' MSc.
Een drs wel, een bsc niet, ofschoon je met een beetje goede wil nog zou kunnen zeggen dat de bsc de hoogst haalbare praktijkopleiding is en de msc de hoogst haalbare wetenschappelijke opleiding. Maar ik ben geen voorstander van BSc als titel, alleen als diploma.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een drs of BSc-titel bijvoorbeeld ook niet.
Je kunt promoveren zonder een universiteit van binnen te zien, je hoeft slechts een keer een bevestigende handtekening van een groepje professoren te krijgen.quote:
Nee, maar het woord alleen al geeft expliciet aan dat het behalen van bijvoorbeeld een MSc niet het hoogst haalbare is.quote:
Alleen als je van het alles voorkauwen bent. De hoogst haalbare opleiding.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:16 schreef Gulo het volgende:
[..]
Nee, maar het woord alleen al geeft expliciet aan dat het behalen van bijvoorbeeld een MSc niet het hoogst haalbare is.
Wat dat betreft praat je je zelf nogal klem dus.
Omdat een CV (jnclusief referenties) meer iets zegt over wat je kunt en wat je doet dan een titel die je krijgt als je net van de uni afkomt en eik alleen nog maar theorie hebt gehad. Als je je diploma's kunt overleggen en referenties hebt is ook je CV ook gewoon gecertificeerd en betrouwbaar. (Je valt toch door de mand als je je CV gelogen of aangedikt hebt.)quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:11 schreef speknek het volgende:
[..]
CVs zijn niet gecertificeerd en onafhankelijk geverifieerd, dus ik snap niet hoe je dat functioneel kunt noemen.
Wel titels dan wel? Als het jou gaat om het hoogst haalbare?quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Een drs wel, een bsc niet, ofschoon je met een beetje goede wil nog zou kunnen zeggen dat de bsc de hoogst haalbare praktijkopleiding is en de msc de hoogst haalbare wetenschappelijke opleiding. Maar ik ben geen voorstander van BSc als titel, alleen als diploma.
Sowieso, voor dat soort functies is het vaak niet meer dan vanzelfsprekend dat je een bepaalde titel hebt. Daar kan (en hoef) je je dus niet mee te onderscheiden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:17 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat een CV (jnclusief referenties) meer iets zegt over wat je kunt en wat je doet dan een titel die je krijgt als je net van de uni afkomt en eik alleen nog maar theorie hebt gehad. Als je je diploma's kunt overleggen en referenties hebt is ook je CV ook gewoon gecertificeerd en betrouwbaar. (Je valt toch door de mand als je je CV gelogen of aangedikt hebt.)
Een titel krijg je bij wijze van spreke ook al na 3 jaar studie geschiedenis, maar wat zegt dat eik?
Dat neemt niet weg dat het nog steeds een opleiding is. Dat je er in Nederland voor betaald krijgt betekent niet dat het geen opleiding is. Waar denk je dat de term oio en aio voor staan. In de VS is PhD ook gewoon een opleiding waar je voor moet betalen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt promoveren zonder een universiteit van binnen te zien, je hoeft slechts een keer een bevestigende handtekening van een groepje professoren te krijgen.
Toch een hele prestatie als maar 0,05% (even een gok, maar zal niet veel afwijken denk ik) van de bevolking dat weet te bereiken?!quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Je kunt promoveren zonder een universiteit van binnen te zien, je hoeft slechts een keer een bevestigende handtekening van een groepje professoren te krijgen.
MSc, MA, LLM, misschien MEng (niet ing.) en Dr.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:18 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wel titels dan wel? Als het jou gaat om het hoogst haalbare?
Haha, ik denk niet dat hij toe gaat geven hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:19 schreef teknomist het volgende:
[..]
Toch een hele prestatie als maar 0,01% van de bevolking weet te bereiken?!
Dat komt omdat het daar in grad schools gegeven wordt, iha tesamen met je master; zodra je daar begint met promoveren ontbeer je nog de wetenschappelijke vermogens. Hier is dat niet zo (hoort dat niet zo te zijn, uiteraard groei je in je werk).quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:19 schreef ssebass het volgende:
Dat neemt niet weg dat het nog steeds een opleiding is. Dat je er in Nederland voor betaald krijgt betekent niet dat het geen opleiding is. Waar denk je dat de term oio en aio voor staan. In de VS is PhD ook gewoon een opleiding waar je voor moet betalen.
Absoluut!quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:19 schreef teknomist het volgende:
Toch een hele prestatie als maar 0,05% (even een gok, maar zal niet veel afwijken denk ik) van de bevolking dat weet te bereiken?!
Dat is niet allen het hoogst haalbare.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:19 schreef speknek het volgende:
Een msc is inderdaad niet het hoogst haalbare in he
[..]
MSc, MA, LLM, misschien MEng (niet ing.) en Dr.
please elaboratequote:Op woensdag 9 februari 2011 22:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat is niet allen het hoogst haalbare.
Het master gedeelte kun je ook schrappen mits je dit al hebt gedaan. Dan nog, in de termen oio en aio is toch duidelijk te zien dat het een opleiding betreft.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat komt omdat het daar in grad schools gegeven wordt, iha tesamen met je master; zodra je daar begint met promoveren ontbeer je nog de wetenschappelijke vermogens. Hier is dat niet zo (hoort dat niet zo te zijn, uiteraard groei je in je werk).
Ik heb aio altijd een baggerterm gevonden, er staat opleiding in ja, maar er staat ook assistent in, en veel aios zijn niemand's assistent. Laat staan iemand's nog niet assistent.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:23 schreef ssebass het volgende:
[..]
Het master gedeelte kun je ook schrappen mits je dit al hebt gedaan. Dan nog, in de termen oio en aio is toch duidelijk te zien dat het een opleiding betreft.
Omdat je nog een hogere titel kunt verwerven erna, duh?quote:
Daarom was er ook de term oio en nu is dat allemaal volgens mij veranderd in promovendus.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:25 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb aio altijd een baggerterm gevonden, er staat opleiding in ja, maar er staat ook assistent in, en veel aios zijn niemand's assistent. Laat staan iemand's nog niet assistent.
Ik wilde inderdaad een opstapje om mijn Tweetalige VWO en International Baccalaureate te introduceren (niet echt, maar goed).quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:25 schreef teknomist het volgende:
[..]
Omdat je nog een hogere titel kunt verwerven erna, duh?
DIt is trouwens een Nederlandstalig forum.Of heb je naast een titel ook al sporadisch gebruik van Engelse taal nodig om te kunnen pronken. Gebruik dan op z'n minst Latijn. Hora est ofzo.
Een oio is een externe aio, en nou juist de persoon bij wie 'assistent' vaker correct is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:27 schreef ssebass het volgende:
[..]
Daarom was er ook de term oio en nu is dat allemaal volgens mij veranderd in promovendus.
Heb jij een titel in metacommunicatie ofzo? Je zou een goed politicus of woordvoerder zijn.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:27 schreef speknek het volgende:
Maar blijf gerust doorgaan om in raadselen te praten, zodat ik het nog eens aan je kan vragen, ik hang aan je lippen, wat is een hogere titel in het betreffende opleidingsgebied.
In een UMC heet iedereen OIO, aangezien AIO en AIOS te vaak wordt gebruikt voor artsen en specialisten in opleiding. Dus een AIO (promovendus) heet OIO en een arts in opleiding blijft gewoon AIO.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Een oio is een externe aio, en nou juist de persoon bij wie 'assistent' vaker correct is.
Het feit dat je in het geval van MSc als "De weledelgeleerde heer SKV" aangeschreven wordt, en wanneer je een doctorsgraad hebt, of wanneer je een eredoctoraat verleend is, je aangeschreven wordt als "De weledelzeergeleerde heer SKV" zou voor ts waarschijnlijk al afdoende blijk geven van het feit dat het een hogere titel isquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:27 schreef speknek het volgende:
wat is een hogere titel in het betreffende opleidingsgebied.
whehe, goed gevonden.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het feit dat je in het geval van MSc als "De weledelgeleerde heer SKV" aangeschreven wordt, en wanneer je een doctorsgraad hebt, of wanneer je een eredoctoraat verleend is, je aangeschreven wordt als "De weledelzeergeleerde heer SKV" zou voor ts waarschijnlijk al afdoende blijk geven van het feit dat het een hogere titel is.
oh wist ik nietquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:30 schreef papernote het volgende:
[..]
In een UMC heet iedereen OIO, aangezien AIO en AIOS te vaak wordt gebruikt voor artsen en specialisten in opleiding. Dus een AIO (promovendus) heet OIO en een arts in opleiding blijft gewoon AIO.
MD is uiteraard academisch maar niet per se gepromoveerd. Dan wordt het namelijk MD PhD.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:36 schreef speknek het volgende:
[..]
oh wist ik niet. Maar bij medicijnen is het sowieso een rotzooi, ook met MD dat wel/niet academisch is, waardoor dokters zich regelmatig doctor denken te kunnen noemen.
Yes. Ik heb ook mensen in mijn omgeving die worden aangeschreven met 'hoogwelgeboren'. Als dat gepast is, en gevraagd wordt, vind ik dat terecht. Of je het wíl voeren naar je volledig omgeving is een tweede natuurlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:30 schreef Gulo het volgende:
[..]
Het feit dat je in het geval van MSc als "De weledelgeleerde heer SKV" aangeschreven wordt, en wanneer je een doctorsgraad hebt, of wanneer je een eredoctoraat verleend is, je aangeschreven wordt als "De weledelzeergeleerde heer SKV" zou voor ts waarschijnlijk al afdoende blijk geven van het feit dat het een hogere titel is.
Nee want die hebben op opleidingsniveau niets hoogs bereikt.quote:Op donderdag 10 februari 2011 04:19 schreef jstrike het volgende:
gaan we laag opgeleiden mensen dan ook aanspreken met speciale termen?
"Geachte laagwelgeboren bouwvakker Petersen,"
MSc. Een MSc en BSc mag je niet gezamenlijk voeren.quote:overigens ben ik nog steeds benieuwd wat je zou moeten schrijven achter je naam als je 2 studies hebt gedaan en een B.Sc en een M.Sc hebt. Ansich overruled the M.Sc je B.Sc, maar je hebt wel twee studies gedaan dan... wie durft een gok te wagen
Laagwelgeboren is geen officiële aanspreekvorm.. Hoog wel, voor adel.quote:Op donderdag 10 februari 2011 04:19 schreef jstrike het volgende:
overigens ben ik nog steeds benieuwd wat je zou moeten schrijven achter je naam als je 2 studies hebt gedaan en een B.Sc en een M.Sc hebt. Ansich overruled the M.Sc je B.Sc, maar je hebt wel twee studies gedaan dan... wie durft een gok te wagen
Volgens mij is het dan gewoon <naam>, MSc, BSc. Zoals dat vroeger bijvoorbeeld Dr. Drs. <naam>. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de equivalent van Bsc. is in het oude systeemquote:Op donderdag 10 februari 2011 04:19 schreef jstrike het volgende:
overigens ben ik nog steeds benieuwd wat je zou moeten schrijven achter je naam als je 2 studies hebt gedaan en een B.Sc en een M.Sc hebt. Ansich overruled the M.Sc je B.Sc, maar je hebt wel twee studies gedaan dan... wie durft een gok te wagen
Nee, de BSc verdwijnt zodra je een MSc haalt. Je kunt wel een [naam], BA, MSc hebben, omdat een MSc geen BA vervangt (dat doet een MA namelijk).quote:Op donderdag 10 februari 2011 18:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens mij is het dan gewoon <naam>, MSc, BSc. Zoals dat vroeger bijvoorbeeld Dr. Drs. <naam>. Ik weet eerlijk gezegd niet wat de equivalent van Bsc. is in het oude systeem
Skv, om watvoor titel ging het nou?
Toch zie ik het wel eens, BSc, MSc. Gaat dan waarschijnlijk om twee verschillende studies. Beetje onzin om te vermelden naar mijn idee, maargoed.quote:Op donderdag 10 februari 2011 19:25 schreef papernote het volgende:
[..]
Nee, de BSc verdwijnt zodra je een MSc haalt. Je kunt wel een [naam], BA, MSc hebben, omdat een MSc geen BA vervangt (dat doet een MA namelijk).
De combinatie dr. drs. is onmogelijk, omdat je een drs altijd verliest als je dr wordt. Ongeacht of dit wel of niet in hetzelfde vakgebied is. De combinatie dr. ir. kan wel.
Jouw dagen duren wel lang...quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:36 schreef Skv het volgende:
Morgen zal ik inhoudelijk(er) reageren.
Waarom wou je er nu weer vanaf?quote:Op donderdag 12 september 2013 12:16 schreef Skv het volgende:
Update: het is bij de ING ook mogelijk om je titel weer te laten verwijderen.Nu ben ik weer normaal.
Staat toch best zielig. Alsof je iets te bewijzen hebt.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom wou je er nu weer vanaf?
Ha! Het kan verkeren.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Staat toch best zielig. Alsof je iets te bewijzen hebt.
Goed dat je er na 2,5 jaar achter bent gekomenquote:Op donderdag 12 september 2013 12:16 schreef Skv het volgende:
Update: het is bij de ING ook mogelijk om je titel weer te laten verwijderen.Nu ben ik weer normaal.
Ja.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed dat je er na 2,5 jaar achter bent gekomen
quote:Op donderdag 12 september 2013 13:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Staat toch best zielig. Alsof je iets te bewijzen hebt.
De vrouwtjes ook?quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:06 schreef en_agua het volgende:
Dat hele titelgedoe in Nederland is een farce. Ik heb welgeteld 1 document waar de mijne op staat en dat is mijn Bul.
Verde heb ik mijn titel nooit gevoerd. (werk in een internationaal bedrijf en daarin is iedereen automatisch al "Mister")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |