abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92560072
Is het mogelijk om titulatuur over te laten nemen op paspoort of ID-kaart?
Bij mijn weten maakt een titel (vrijwillig) deel uit van de naam van de houder hiervan. Zou het dan niet logisch zijn dat deze titel ook overgenomen wordt op ID-kaarten? Ik wil mijn titel namelijk doorvoeren bij een aantal bedrijven (omdat het kan), maar enkele lopen te drammen dat ze dit niet kunnen omdat het niet in mijn identiteitsdocumentatie terug te vinden is. :')
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_92560317
Daar doe ik het ook allemaal voor, dat studeren.
Geen referral hier.
pi_92560367
Groet,

Lindstrøm MSc.
pi_92560401
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Daar doe ik het ook allemaal voor, dat studeren.
Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:18:46 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92560461
O als dat kan ga ik nog even door voor dr.
pi_92560580
Je bent dus een titel. Best zielig eigenlijk...
pi_92560668
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef Skv het volgende:

[..]

Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad. En dit is bovendien geen door de overheid aangemerkt onveranderlijk persoonsgegeven wat van enige waarde is op een legitimatiebewijs. Je kunt je er immers niet beter door legitimeren. Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.

Dat je dit serieus aan het overwegen bent, zegt mij overigens alweer voldoende :')
pi_92560729
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:23 schreef MWP het volgende:

[..]

Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad (en dit is bovendien geen persoonsgegeven dus wordt niet als dusdanig geadministreerd door de overheid). Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.

Dat je dit serieus aan het overwegen bent, zegt mij overigens alweer voldoende :')
Waarom staat dan wel mijn woonadres op mijn rijbewijs, dat is ook zo vergankelijk als wat (en dus geen echt persoonsgegeven)? Of er wel of geen vakje voor bestaat is natuurlijk niet mijn probleem.
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:24:50 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92560761
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Je bent dus een titel. Best zielig eigenlijk...
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaam :?

En wat is er mis mee als TS trots is op een bepaalde prestatie?
pi_92560805
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a life |:(
pi_92560851
Tering, wat een zielige pauper ben je dan?

Waarom zou je in hemelsnaam door bijvoorbeeld een telecombedrijf aangeschreven willen worden met een titel.

Royal sadness.

Heb je iets te compenseren ofzo :')?
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:27:37 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92560905
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:25 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a life |:(
Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doet :')
pi_92560919
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef Gulo het volgende:
Tering, wat een zielige pauper ben je dan?

Waarom zou je in hemelsnaam door bijvoorbeeld een telecombedrijf aangeschreven willen worden met een titel.

Royal sadness.

Heb je iets te compenseren ofzo :')?
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen. Heeft niks met compensatie te maken. Lekker kortzichtig dat het daar direct weer op wordt gegooid.

En het is natuurlijk ook leuk om bedrijven gewoon wat te stangen. De ING voert het overigens keurig door, met een felicitatiebrief zelfs.
pi_92561082
Hoe heb je dat bij de ING dan geregeld ?
pi_92561137
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?

Kijk, beroepsmatig begrijp ik dat mensen hun titel gebruiken (ook alleen mits het relevant is eigenlijk), maar waarom zou je dat op andere vlakken ook door willen voeren?

Of denk je dat een M.Sc Pietersen meer is dan een Dhr. Pietersen.

Sowieso, met die hervormingen kunnen alle HBO'ers zich straks ook van gelijkwaardige titels voorzien.

Ik zie het nut er echt niet van, tenzij het relevant is voor je werkzaamheden.
pi_92561178
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doet :')
Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.
pi_92561229
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:30 schreef Windrush het volgende:
Hoe heb je dat bij de ING dan geregeld ?
Mail gestuurd, vervolgens kopie van documentatie opgestuurd ter verificatie.
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:33:19 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92561244
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:

[..]

Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?
Nee inderdaad, je zou in Nederland eens laten zien dat je trots bent op waar je (hard) voor hebt gewerkt :{

Ik zie het probleem niet... Niemand heeft er last van.
pi_92561275
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:32 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.
Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.

quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:

[..]

Kijk, beroepsmatig begrijp ik dat mensen hun titel gebruiken (ook alleen mits het relevant is eigenlijk), maar waarom zou je dat op andere vlakken ook door willen voeren?

Of denk je dat een M.Sc Pietersen meer is dan een Dhr. Pietersen.

Sowieso, met die hervormingen kunnen alle HBO'ers zich straks ook van gelijkwaardige titels voorzien.

Ik zie het nut er echt niet van, tenzij het relevant is voor je werkzaamheden.
Die devaluatie van titels vind ik persoonlijk ook niks. En het is 'De weledelgeleerde heer Pietersen, MSc.'. En die is inderdaad op veel bieden meer dan een 'De heer Pietersen', vanwege het bewijzen van intellectueel kunnen.
pi_92561339
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.
Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...
pi_92561375
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen.
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.

Jij staat er zeker op met weledelgeleerde ... aangesproken te worden zeker? :')
pi_92561432
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:34 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...
Het hoeft voor mij niet persé in mijn ID-kaart te staan (dat is een subdoel), ik wil dat bedrijven me gewoon op die manier aanschrijven als ik daarom verzoek. Die lopen echter te zeuren dat ze alleen gegevens van mijn identificatie overnemen, vandaar dat ik die titel daar in wil.
pi_92561438
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:

[..]

Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.

Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'. :')
pi_92561491
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:

[..]

Aanschrijfvormen verwacht ik niet, stel het wel op prijs als bedrijven dat uit zichzelf doen. Maar het simpelweg weigeren van doorvoeren van een titel van drie letters als ik dat als wijziging doorgeef vind ik achterlijk.
pi_92561498
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zie het probleem niet... Niemand heeft er last van.
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
pi_92561530
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:36 schreef geelkuikentje het volgende:

[..]

Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'. :')
Er zit een verschil tussen schrijftaal en spreektaal.
pi_92561571
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
Dan moeten ze maar zorgen dat hun dienstverlening aansluit bij de verzoeken van de klant.
  woensdag 9 februari 2011 @ 20:39:49 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92561648
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Bedrijven krijgen dagelijks domme en huilie mails binnen over vanalles en nog wat, die met de vraag van TS gaan echt niet opvallen op de stapel.
pi_92561649
Wel grappig op zich, je zou je gemeente kunnen bellen met het verzoek.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_92561685
Ik heb voor heel wat opdrachtgevers gewerkt (HBO/academisch niveau) en ik kom amper tegen dat mensen hun titels gebruiken; hooguit op een visitekaartje maar dat is ook vnl. beperkt tot mensen die met klanten in aanraking komen. Een titel zegt ook vrij weinig; het gaat er uiteindelijk om wat je in de praktijk kunt. Dat je een titel hebt prima, maar het is allemaal vrij nutteloos behalve om je ego op te schroeven of om een bepaalde onzekerheid te compenseren. :')
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')