Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Daar doe ik het ook allemaal voor, dat studeren.
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad. En dit is bovendien geen door de overheid aangemerkt onveranderlijk persoonsgegeven wat van enige waarde is op een legitimatiebewijs. Je kunt je er immers niet beter door legitimeren. Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:17 schreef Skv het volgende:
[..]
Tuurlijk. Als student heb je tijd over, dat kan je prima steken in het bestoken van bedrijven met brieven teneinde hun incasseringsvermogen te testen.
Waarom staat dan wel mijn woonadres op mijn rijbewijs, dat is ook zo vergankelijk als wat (en dus geen echt persoonsgegeven)? Of er wel of geen vakje voor bestaat is natuurlijk niet mijn probleem.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:23 schreef MWP het volgende:
[..]
Een titel of graad is een verdienste en wordt in het sociaal verkeer gebruikt als aanspreekvorm en aanschrijfvorm. Op een legitimatiebewijs bestaat geen apart vakje voor titel of graad (en dit is bovendien geen persoonsgegeven dus wordt niet als dusdanig geadministreerd door de overheid). Op een legitimatiebewijs komt dat dus niet te staan.
Dat je dit serieus aan het overwegen bent, zegt mij overigens alweer voldoende
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaamquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:21 schreef geelkuikentje het volgende:
Je bent dus een titel. Best zielig eigenlijk...
Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a lifequote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaam
En wat is er mis mee als TS trots is op een bepaalde prestatie?
Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doetquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:25 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Omdat het totaal niet boeiend is in het normale leven behalve op je werk. Get a life
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen. Heeft niks met compensatie te maken. Lekker kortzichtig dat het daar direct weer op wordt gegooid.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:26 schreef Gulo het volgende:
Tering, wat een zielige pauper ben je dan?
Waarom zou je in hemelsnaam door bijvoorbeeld een telecombedrijf aangeschreven willen worden met een titel.
Royal sadness.
Heb je iets te compenseren ofzo?
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bent toch ook niet alleen je voor + achternaam
En wat is er mis mee als TS trots is op een bepaalde prestatie?
Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom maak jij je daar zo druk om eigenlijk? Je hebt er toch geen last van als iemand dat doet
Mail gestuurd, vervolgens kopie van documentatie opgestuurd ter verificatie.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:30 schreef Windrush het volgende:
Hoe heb je dat bij de ING dan geregeld ?
Nee inderdaad, je zou in Nederland eens laten zien dat je trots bent op waar je (hard) voor hebt gewerktquote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?
Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:32 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk over... Gelukkig niet. Maar vind het op z'n minst een beetje simpel. Als ik een emailtje tik naar een vriend of zo zet ik er toch ook m'n titel niet onder. Is ook nogal achterlijk.
Die devaluatie van titels vind ik persoonlijk ook niks. En het is 'De weledelgeleerde heer Pietersen, MSc.'. En die is inderdaad op veel bieden meer dan een 'De heer Pietersen', vanwege het bewijzen van intellectueel kunnen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Je mag er best trots op zijn. Maar dat hoef je toch niet op een dergelijk wijze te etaleren?
Kijk, beroepsmatig begrijp ik dat mensen hun titel gebruiken (ook alleen mits het relevant is eigenlijk), maar waarom zou je dat op andere vlakken ook door willen voeren?
Of denk je dat een M.Sc Pietersen meer is dan een Dhr. Pietersen.
Sowieso, met die hervormingen kunnen alle HBO'ers zich straks ook van gelijkwaardige titels voorzien.
Ik zie het nut er echt niet van, tenzij het relevant is voor je werkzaamheden.
Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef Skv het volgende:
[..]
Met vrienden heb ik een andere relatie dan bedrijven die ik geld betaal voor de afname van (zakelijke) diensten. Dat kan je niet vergelijken.
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Omdat ik er voor heb gewerkt en het wel zo correct vindt in een zakelijke relatie elkaar op normale wijze te bejegenen.
Het hoeft voor mij niet persé in mijn ID-kaart te staan (dat is een subdoel), ik wil dat bedrijven me gewoon op die manier aanschrijven als ik daarom verzoek. Die lopen echter te zeuren dat ze alleen gegevens van mijn identificatie overnemen, vandaar dat ik die titel daar in wil.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:34 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Moet dat dan in je ID kaart staan? Je kan toch een brief tikken en afsluiten met je titel+naam. Dat is toch heel wat anders...
Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.
Jij staat er zeker op met weledelgeleerde ... aangesproken te worden zeker?
Aanschrijfvormen verwacht ik niet, stel het wel op prijs als bedrijven dat uit zichzelf doen. Maar het simpelweg weigeren van doorvoeren van een titel van drie letters als ik dat als wijziging doorgeef vind ik achterlijk.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:35 schreef Gulo het volgende:
[..]
Haha, het is maar net wat je onder normaal verstaat. Ik vind het tamelijk normaal om een man met Dhr. ... aangeschreven te worden hoor.
Jij staat er zeker op met weledelgeleerde ... aangesproken te worden zeker?
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie het probleem niet... Niemand heeft er last van.
Er zit een verschil tussen schrijftaal en spreektaal.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:36 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Of je belt op met 'Ingenieur Skv' of 'dr. Skv'.
Dan moeten ze maar zorgen dat hun dienstverlening aansluit bij de verzoeken van de klant.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
Bedrijven krijgen dagelijks domme en huilie mails binnen over vanalles en nog wat, die met de vraag van TS gaan echt niet opvallen op de stapel.quote:Op woensdag 9 februari 2011 20:37 schreef Gulo het volgende:
[..]
Me dunkt, als de weledelgeleerde SKV bedrijven overstelpt met huilies dat hij met een titel aangesproken wenst te worden, hebben ze daar objectief gezien last van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |