abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92542042

Het vorige deel: Slank #1333 - Where Maria a studyhead is! :P

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop: • O Ontbijt • T Tussendoortje • L Lunch • D Diner • S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden
pi_92542103
@co: mijn ervaring is écht heel goed. Gewoon wat je normaal ook krijgt, als je het volle pond betaalt zeg maar. Ze moeten in zo'n week hun best doen om klanten te werven, dus het zou dom zijn om ze dan af te schepen met crap -O-

helaas heb ik wel eens wat negatievere verhalen gelezen op FOK!, maar tot nu toe was 't hier altijd helemaal tof :)
Ja doei.
pi_92542106
Eten :9

Mo zou je nog een keer dat linkje willen posten?
pi_92542139
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:01:41 #5
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92542181
Mo, is er dan een 'standaard-menu' in die week of kun je zelf kiezen wat je wilt eten?
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_92542261
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Oh, die hebben een aantal jaar geleden bij ons in de galerie schilderijen gekocht, ben er nog nooit geweest though, ben benieuwd of ze nog hangen.

Ik zag dat het Japanse restaurant in het Okura er ook bij stond en daar ga ik heen. Alleen niet in de restaurantweek, maar eerder. :P

Hoe zit dat eik met die menu's? Zijn die op de prijs aangepast? Of krijg je iets wat normaal gesproken echt flink duurder zou zijn? En kan je wel kiezen?

/restaurantweekn00b
Ik ga even voor je kijken als ik er ben :7 Of staat er geen duidelijke ondertekening op?

De prijs van mijn menu is volgens mij 27,50. Meestal heb je een keuze uit twee dingen, maar soms krijg je ook gewoon een verrassingsmenu. En met dat laatste heb ik persoonlijk ook geen problemen, alle verrassingsmenuutjes die ik tot nu toe heb gehad waren heerlijk! :9
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92542291
Oh 27.50 excl drankjes is nog best te betalen ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_92542315
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:01 schreef Rituals het volgende:
Mo, is er dan een 'standaard-menu' in die week of kun je zelf kiezen wat je wilt eten?
meestal standaard, maar je kunt wel dingen aangeven die je echt niet lust of mag bijvoorbeeld. En ik kies altijd voor een hartig toetje (kaas) omdat ik niet zo van zoetig houd :@ :P
Ja doei.
pi_92542324
ik heb nog geen lijstje :@
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_92542353
bedankt voor het melden
Ja doei.
pi_92542386
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:03 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ga even voor je kijken als ik er ben :7 Of staat er geen duidelijke ondertekening op?

De prijs van mijn menu is volgens mij 27,50. Meestal heb je een keuze uit twee dingen, maar soms krijg je ook gewoon een verrassingsmenu. En met dat laatste heb ik persoonlijk ook geen problemen, alle verrassingsmenuutjes die ik tot nu toe heb gehad waren heerlijk! :9
Jawel hoor, die handtekening kan je niet missen! :P (schilderijen van P. hè, niet van mij. Hij ondertekent altijd behoorlijk.....eh......aanwezig, zeg maar. :+ )
Hmmmmm, nou misschien dat ik dan ook even een restaurantje ga uitzoeken. :9
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:07:19 #12
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92542387
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

meestal standaard, maar je kunt wel dingen aangeven die je echt niet lust of mag bijvoorbeeld. En ik kies altijd voor een hartig toetje (kaas) omdat ik niet zo van zoetig houd :@ :P
Geen vlees eten is dus geen probleem? Ik hou eigenlijk niet zo van een drie-gangen-menu, maar misschien is het voor een keertje toch wel leuk :P.
pi_92542524
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:07 schreef conleche het volgende:

[..]

Jawel hoor, die handtekening kan je niet missen! :P (schilderijen van P. hè, niet van mij. Hij ondertekent altijd behoorlijk.....eh......aanwezig, zeg maar. :+ )
Hmmmmm, nou misschien dat ik dan ook even een restaurantje ga uitzoeken. :9
Ja, dat vermoeden had ik al ;) Ik ga voor je kijken! :D

Heb er nu al zin, duurt nog eventjes _O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_92542525
ik vind drie gangen ook nooit zo leuk.. heb liever 4, 5 of 6 :9 :@ (wel met aangepaste hoeveelheden natuurlijk :P )

en ja, als je in de opmerkingen zet (bij de reservering) dat je vega eet dan komt dat goed :)
Ja doei.
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:13:19 #15
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92542588
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind drie gangen ook nooit zo leuk.. heb liever 4, 5 of 6 :9 :@ (wel met aangepaste hoeveelheden natuurlijk :P )

en ja, als je in de opmerkingen zet (bij de reservering) dat je vega eet dan komt dat goed :)
Haha :P. Ik heb juist liever alleen een hoofdgerecht :+.
pi_92542624
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:13 schreef Rituals het volgende:

[..]

+ toetje O-)
pi_92542649
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:13 schreef Rituals het volgende:

[..]

:Y

Alleen stond er geen steakhouse bij dus :{w :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_92542657
quote:
10s.gif Op woensdag 9 februari 2011 10:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik ging vroeger wel eens kamperen in Drenthe. Op camping Het land van Bartje :').
Ow, ow, ow! Het land van Bartje :D Daar ben ik ook een keer geweest, toen ik een jaar of 8 was, ofzo. ^^
pi_92542693
Steakhouse :9~ :9~
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
pi_92542743
Bedankt Mo ^O^
Vriendlief (en ik stiekem ook wel) wilde graag eens ergens eten met een ster
Dus we gaan lunchen bij amarone :s)
pi_92542806
Toetjeeeee, zoet zoet zoet O+

Zie hier de reden waarom ik moet afvallen _O-
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:19:29 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_92542823
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:18 schreef Goodbye het volgende:

*boks

Ik vind nagerecht ook altijd het lekkerst :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_92542861
Zorg dan gewoon dat je vol zit voordat het nagerecht komt :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_92542870
quote:
15s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:06 schreef motorbloempje het volgende:
bedankt voor het melden
heel België staat op z'n kop maar mijn kop niet ;)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=CR364DNA

ik heb vandaag een bed-en-luie dag
pi_92542893
Ja, als ik bij zo'n restaurant ga eten sla ik het nagerecht echt niet over hoor _O-

Maar als ik "gewoon" uit eten ga neem ik nu meestal een cappuccino ofzo. Ook lekker O+
pi_92543134
quote:

Dat dus :')
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_92543208
Toetjes O+ Maar meestal sla ik 'm toch over omdat ik me al misselijk heb gevreten aan voor- en hoofdgerecht :@
pi_92543233
op restaurant eet ik nooit een dessert
pi_92543952
quote:

+1 herkenbaar :').
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:51:30 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_92544199
Oh hier zijn jullie :).

Ik ga eens even douchen en dan nog een brief schrijven :).
Niet meer actief op Fok!
pi_92544214
Thanks ^O^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_92544314
Hoofdgerecht :9 tussengerecht :9 soep :9 toetje :9 kaasplankje :9

Nou ja :')
  woensdag 9 februari 2011 @ 13:56:24 #33
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92544387
Ik bestel nooit een nagerecht :P.
Ik heb gereserveerd bij Amarone (één ster, lunch), met 'de date' O+. Ben benieuwd!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92544489
is het raar dat ik niet graag in hele chique restaurants eet? ik ga liever naar de frituur of naar iets goedkopere restaurants.

ik leef van een uitkering :@
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:01:01 #35
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92544565
quote:
2s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:59 schreef sararaats het volgende:
is het raar dat ik niet graag in hele chique restaurants eet? ik ga liever naar de frituur of naar iets goedkopere restaurants.

ik leef van een uitkering :@
Helemaal niet raar. Ik hoop ook dat het niet te chique is oO<. Ik ben gewoon erg benieuwd hoe het is en de restaurantweek zie ik dan als goede gelegenheid daarvoor.
pi_92544645
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:56 schreef Rituals het volgende:
Ik bestel nooit een nagerecht :P.
Ik heb gereserveerd bij Amarone (één ster, lunch), met 'de date' O+. Ben benieuwd!

SPOILER
De zaterdag toch? Want die was nog open? Die heb ik ook...
Ik zie namelijk net op de site dat ze zaterdag geen lunch doen
Benieuwd hoe ze dat oplossen
pi_92544696
Ik hou van afwisseling. De ene keer chique en de andere keer wat minder :) Ik leef ook van een uitkering, daar hoeft toch geen :@ bij? ;)
pi_92544698
tussendoortje: rijstpapje
pi_92544703
Lijstje:

O: allbran met soyamelk
T: gekookt ei, peer
L: maisbroodje met kaas ham en pesto, 150 gr rauwkost
T: 150 ml yoghurt, 1/3e komkommer
B: 40 min fietsen
D: ik denk pasta met iets of soepje ofzo
T: 2 bier
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:04:03 #40
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92544714
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

De zaterdag toch? Want die was nog open? Die heb ik ook...
Ik zie namelijk net op de site dat ze zaterdag geen lunch doen
Benieuwd hoe ze dat oplossen
Apart! Wij gaan maandag (ik heb ineens een maandag tussendoor vrij :P).
pi_92544740
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:04 schreef Rituals het volgende:

[..]

Apart! Wij gaan maandag (ik ineens een maandag tussendoor vrij :P).
Hmm
ik geloof dat ik nog even verder moet zoeken :P
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:07:37 #42
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92544861
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm
ik geloof dat ik nog even verder moet zoeken :P
Waar zie je het staan dat ze op zaterdag geen lunch doen? Wat jammer!
pi_92545008
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:07 schreef Rituals het volgende:

[..]

Waar zie je het staan dat ze op zaterdag geen lunch doen? Wat jammer!
Op hun eigen website. :)
Daarom heb ik ook gereserveerd voor Niven in Rijswijk, je kan toch tot één dag van te voren afmelden, ik neem aan dat dat goed gaat komen :)
  Vis een optie? woensdag 9 februari 2011 @ 14:14:53 #44
70532 loveli
N
pi_92545134
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Daarom heb ik ook gereserveerd voor Niven in Rijswijk, je kan toch tot één dag van te voren afmelden, ik neem aan dat dat goed gaat komen :)
Daar heb ik op andere sites heel wisselende recensies over gelezen.
crap in = crap out
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:15:06 #45
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92545141
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:11 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik zie het nu inderdaad. Vanwege de openingstijden bedoel je of niet?
pi_92545202
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Daar heb ik op andere sites heel wisselende recensies over gelezen.
Hmm ja ik zie wat rode ballonnetjes op iens.
Zou paul van waarden bv beter zijn denk je?
  woensdag 9 februari 2011 @ 14:16:37 #47
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_92545211
Ik zie nu dat ze tijdens de lunch open zijn tot 14.00 uur en ik heb aangegeven dat we om 13.00 uur willen komen. Zou ik dat nog kunnen wijzigen?
  Vis een optie? woensdag 9 februari 2011 @ 14:17:51 #48
70532 loveli
N
pi_92545256
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:16 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm ja ik zie wat rode ballonnetjes op iens.
Zou paul van waarden bv beter zijn denk je?
Geen idee. Tijdje geleden waren we aan het kijken naar sterrenrestaurants in de buurt en Niven viel af wegens de recensies. En Zwetheul viel af omdat 'ie veel te duur is (met de restaurantweek issie volgeboekt).
crap in = crap out
pi_92545355
Heb net geluncht en ngo steeds honger.

Ik heb even gekeken op diningcity, maar in amsterdam is in het weekend toch alles al vol :P jammer.
pi_92545380
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:20 schreef Perruche het volgende:
Heb net geluncht en ngo steeds honger.

Ik heb even gekeken op diningcity, maar in amsterdam is in het weekend toch alles al vol :P jammer.
nu al? wow! :o
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')