abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92760104
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:11 schreef picodealion het volgende:

[..]

Je merkt geen seconden dat 'ie 'oud' is hoor. Gewoon een meesterwerkje.
QFT
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 14 februari 2011 @ 11:14:34 #127
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_92760196
Awesomest Maximus

Hahaha gewoon echt hele foute humor, vond hem echt lachen :D

7
The Outside Agency
  maandag 14 februari 2011 @ 11:56:36 #128
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_92761906
Red (Robert Schwentke, 2010)
Lekker onzinnige actie-comedy, waarin de oudjes nog even laten zien hoe je een goede tijd kan hebben met een film. Want dat stralen ze uit, alsof ze er heel veel zin in hebben in het maken van deze over-the-top actiefilm en juist daardoor werkt hij. Niet zonder schoonheidsfoutjes, maar gewoon erg vermakelijk. ***½

Cimarron (Wesley Ruggles, 1931)
Interessante terugblik op de periode 1889-1929 door de ogen van 1931. Helaas is de film niet echt goed oud geworden door een gebrekkige pacing en prehistorisch acteren (lees, alsof het een stomme film is) van Richard Dix, dan doet Irene Dunne het een stuk prettiger. ***

Cavalcade (Frank Lloyd, 1933)
Net als Cimarron die twee jaar eerder de Oscar voor beste film won, ook nu een terugblik op de afgelopen 30 jaar, maar nu in Engeland. Het interessantste blijft de blik van toen op de periode 1900-1933, maar de film is niet goed oud geworden. Met name de slechte pacing is daar debet aan. Deze vond ik iets minder dan Cimarron met name omdat de geschiedenis die de revue passeert iets minder interessant is. Amerika was toen spannender dan Engeland. ***

MacGruber (Jorma Taccone, 2010)
Regelmatig vermoeiende parodie op MacGyver. De over-the-top parodie is uiteindelijk gewoon niet grappig genoeg. Ze doen te veel hun best om dat wel te zijn en werkt daardoor niet. **

Faster (George Tillman Jr., 2010)
Het verhaal past op 1 A4'tje, maar dat is meestal ook niet waarom je een actie-film kijkt. Je wil mooi gefilmde, spectaculaire actie zien en dat is precies wat je hier krijgt. Door de "look and feel" van het geheel is het een geslaagde film. Door de mooi, gepolijste shots, de prima opgezette setpieces en erg fijne soundtrack vliegt de tijd. ***½

Dinner for Schmucks (Jay Roach, 2010)
Pijnlijk ongrappige film met de normaal gesproken wel leuke Steve Carrell. Hier is het een prul van idiootdoenerij die dan grappig moet zijn. **
pi_92761920
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:41 schreef casper019 het volgende:

[..]

oooh lijkt me cool, wel een beetje ''oude'' film.. maar kan ik vast goedkoop huren in de videotheek :D
ga ik gauw eens kijken!
een film uit 1998 al als 'oud' bestempelen....

Little Fockers

Deel 1 was grappig, 2 vond ik ook nog te pruimen maar dit is toch duidelijk de minste van de 3. Alles wat er tussen Gaylord en zijn schoonpapa gebeurd is al eens in de vorige delen gebeurd en de 'ontknoping' gaat ook helemaal nergens meer over. Jessica Alba's karakter is ook mateloos irritant en waarom Harvey Keitel 2x even langskomt is me ook een raadsel. De rol van De Niro blijft wel geweldig maar na 2 films was het wel genoeg geweest. 5.5

[ Bericht 16% gewijzigd door planethugo op 14-02-2011 12:03:32 ]
  maandag 14 februari 2011 @ 11:57:28 #130
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92761935
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:11 schreef picodealion het volgende:

[..]

Je merkt geen seconden dat 'ie 'oud' is hoor. Gewoon een meesterwerkje.
Klopt, je krijgt er geen 'oud' gevoel bij nee. Wel dat het met weinig budget gemaakt is, maar dat geeft de film juist een deel van zijn charme vind ik. :)
Smell the flowers while you can....
pi_92769013
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:14 schreef haakon het volgende:
Awesomest Maximus

Hahaha gewoon echt hele foute humor, vond hem echt lachen :D

7
films die niet al te bekend zijn mag best wat informatie bij gegeven worden alsjeblieft. :)
  maandag 14 februari 2011 @ 15:11:21 #132
286575 Roces18
Chef de party
pi_92769779
Ik kan er ook geen trailer van vinden op youtube..?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 14 februari 2011 @ 15:18:29 #133
213010 haakon
pi_92770090
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:54 schreef truedestiny het volgende:

[..]

films die niet al te bekend zijn mag best wat informatie bij gegeven worden alsjeblieft. :)
http://www.imdb.com/title/tt1059887/

Gaat over Awesomest Maximus, een Griekse generaal, donderse sukkel die de Romeinen te lijf gaat op zijn manier :')

Eigenlijk een grote spoof van 300, net als scary movie van Scream is :)
The Outside Agency
  maandag 14 februari 2011 @ 15:57:32 #134
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92771825

Black Swan

Heb het topic niet zo gevolgd de laatste tijd, maar neem aan dat hij al vaak genoemd is :P
Volstaat me dus om te zeggen dat ik dolblij ben dat ik een bios vond waar de Engelse versie draaide, want deze film is het dubbel en dwars waard om in de bios te worden gezien.
Geweldige angstige sfeer wordt er neergezet, die je tot het eind vasthoudt en daarmee de climax echt geweldig maakt. Ik bleef fysiek vermoeid achter na de film :')
Niks wereldschokkends verder, maar alles klopte gewoon voor mij. Vond verder de Portman heel sterk, je zag haar emoties, stemmingswisselingen en gedachtes dwars door het scherm heen. Aronofsky does it again :)

Ik: 9
Imdb: 8.5
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92771904
De Engelse versie? Zijn er nog anderen dan?
  maandag 14 februari 2011 @ 16:02:45 #136
286575 Roces18
Chef de party
pi_92772051
Meet the Spartans die rap battle over die wookie is echt meesterlijk:

Zelf Unstoppable gezien.

Beetje een matige film over een onbemande trein die zogenaamd heel moeilijk te stoppen is :s. Iedereen weet dat elk spoor remmen er op heeft, dus in 10 seconden kan die tot stilstand komen maar niet in deze film hoor. Denzel vond ik toch best vermakelijk om naar te kijken. Het verhaal heeft bijzonder weinig om het lijf. Verder was het wel een leuke maandagavond filmpje maar meer ook niet.

6,5
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 14 februari 2011 @ 16:10:31 #137
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_92772401
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 15:59 schreef Toad het volgende:
De Engelse versie? Zijn er nog anderen dan?
Ik woon in Duitsland, dan is het een crime om originele versies in de bios te zien, had ik er ff bij moeten vermelden :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_92772959
Mochten mensen Tucker and Dale willen zien, ik heb nu het eerste half uur gezien van de zogenaamde working version die online is, maar dat is een vrij crappy versie, missen dingen zoals SpecialFX die nog toegevoegd moeten worden enzo.

Begint wel erg leuk, maar wacht nog even op de goeie versie dacht ik zo ;)
pi_92774254
Slither, wat een lachwekkend slechte film.

IMDB: 6,6
Ik: 2.
pi_92777571
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:47 schreef DeltaCephei het volgende:

die vond ik destijds verrassend goed. Leuke combi van horror en komedie. Je moet het natuurlijk totaal niet serieus nemen
pi_92777884
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 16:47 schreef DeltaCephei het volgende:

Je bent gek!
pi_92784615
quote:
8s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:56 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Je bent gek!
vind jij em juist goed of slecht?
pi_92785480
Ik weet niet of dit helemaal het juiste topic hiervoor is, maar het is wel naar aanleiding van dit topic en ik heb wat haast; de film Into the Wild (2007). Heb ik pas gezien en het deed wat met me, daarom wil ik het boek ook hebben/lezen. Als je het niet interesseert, lees maar verder en daarom staat het in een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_92786307
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:58 schreef casper019 het volgende:

[..]

vind jij em juist goed of slecht?
Het is juist een super vette horror/komedie.
pi_92794680
Dead silence

Verenigde Staten
Thriller / Horror
90 minuten

geregisseerd door James Wan
met Ryan Kwanten, Amber Valletta en Donnie Wahlberg

Jamie en Lisa Ashen zijn een pasgetrouwd koppel dat een nieuwe woning betrekt, buiten hun oude, spookachtige woonplaatsje Ravens Fair. Wanneer Lisa echter bruut vermoord wordt, trekt Jamie terug naar Ravens Fair om haar te begraven en een legende te onderzoeken over de vermoorde buikspreekster Mary Shaw, die volgens Jamie met de zaak te maken heeft.

Zeer spannende horror film, vanaf de begin scene begon het al spannend en zat ik gelijk middenin de film. De film blijft spannend en het zakt nergens in, en het einde was echt een toffe verrassing. Ook goed acteerwerk!
Film kijkt erg lekker weg en heeft me 90 minuten echt op het puntje van mn stoel doen zitten. Aanrader! een 7.5
  maandag 14 februari 2011 @ 22:54:42 #146
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92797759

Shane (1953)
Een western uit 1953 van het subtielere soort. Een conflict tussen homestead settlers en ranchers (veedrijvers), zoals ook fraai geportretteerd in The Westerner uit 1940. De cowboy Shane trekt bij een familie in om te helpen met de boerderij. De piepjonge Brandon de Wilde (ook bekend uit Hud) is het zoontje, en Shane valt ook in de smaak bij de boerin. Dat sluimert een beetje voort. Uiteraard komt er een shoot-out op het einde, maar dat is niet waar deze film om draait. Ook de "bad guys" zijn niet simpel of zwart/wit, maar hebben een goed verhaal. Er zitten meerdere lagen in deze film ; moralistisch, freudiaans, actie en zelfs het christendom komt aan bod zonder irritant te zijn. Shane zelf was eigenlijk maar een klein mannetje (Ladd), en zoals ook op de foto hierboven te zien is komt hij wat homofiel over in zijn gekke pakje. Vast niet helemaal toeval. Maar hij is wel de held.
8/10
IMDB 7,8/10
Overal verstand van.
  maandag 14 februari 2011 @ 23:11:37 #147
213010 haakon
pi_92798801
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
Dead silence

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Thriller / Horror
90 minuten

Jamie en Lisa Ashen zijn een pasgetrouwd koppel dat een nieuwe woning betrekt, buiten hun oude, spookachtige woonplaatsje Ravens Fair. Wanneer Lisa echter bruut vermoord wordt, trekt Jamie terug naar Ravens Fair om haar te begraven en een legende te onderzoeken over de vermoorde buikspreekster Mary Shaw, die volgens Jamie met de zaak te maken heeft.

Zeer spannende horror film, vanaf de begin scene begon het al spannend en zat ik gelijk middenin de film. De film blijft spannend en het zakt nergens in, en het einde was echt een toffe verrassing. Ook goed acteerwerk!
Film kijkt erg lekker weg en heeft me 90 minuten echt op het puntje van mn stoel doen zitten. Aanrader! een 7.5
100% mee eens _O_ Echt een spannende film dat ! :Y
The Outside Agency
pi_92800085
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
Dead silence

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Thriller / Horror
90 minuten

Heb je Stay Alive gezien? Die vind je ook wel leuk denk ik :)
http://www.imdb.com/title/tt0441796/
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_92804567
In navolging van Grumpy Old Men van pas, vanavond Grumpier Old Men (1993) gezien.

Tja, dat was jammer. Vergeleken met de vorige is deze een stuk minder. De kracht van de vorige was het constant afzeiken van elkaar en dat was in deze een heel stuk (een HEEL stuk) minder.
Verhaal is wel heel erg hetzelfde (het speelt zich nu af in de zomer i.p.v. de winter en 6 maanden later na de eerste film). De acteurs kennende konden ze er heel wat mooier uit gehaald hebben.
Eerlijk gezegd was deze man nog het grappigst:

quote:
Mama Ragetti: We could have retired in Hawaii.
Grandpa Gustafson: I have been to Hawaii.
Mama Ragetti: Oh yeah? Which island?
Grandpa Gustafson: Come-on-I-wanna-lay-ya.
Mama Ragetti: I find you disgusting.
Grandpa Gustafson: Well, just as long as you find me.

Grandpa: How about you come back to my place and I'll show you my man-size canalloni.
Zie ook de bloopers, wat die oude knar eruit gooit _O- :

Tja, IMDB geeft het een 6.3. Ik sluit me daar bij aan want er zaten nog wel goeie momenten in.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 08:52:05 #150
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_92807633
It's Kind Of A Funny Story
A clinically depressed teenager gets a new start after he checks himself into an adult psychiatric ward.

Gatverdamme, ik ergerde me kapot aan die knuppel van een hoofdpersoon. Zielig gevalletje. Eerst opgenomen worden in de mental institution ("Boehoehoe ik ben zo zielig") er dan 3 minuten zitten en dan er weer uit willen. En blijkbaar is de film grappig bedoelt, maar dat is hij zeer zeker niet.

IMDb: 7,2 (how wrong could they be)
Mijn cijfer: 4
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')