abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92709533

Lees de commentaren niet onder deze trailer want het bederft
de lol van het einde van de film.

Het is een ontknoping die je totaal niet verwacht.

Ik geef nooit cijfers maar ik heb me prima vermaakt met deze film.
  zondag 13 februari 2011 @ 11:48:21 #102
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_92710656
Een sterke film is dat inderdaad.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  zondag 13 februari 2011 @ 12:45:51 #103
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92712596
Easy A (2010, VS, Will Gluck)
Na alle positieve ontvangsten vond ik deze film erg tegenvallen. Ik had gehoopt op een leuke guilty pleasure alla Mean Girls. Maar ik kreeg een overmatige wannabe hip filmpje met Emma Stone als dertien-in-een-dozijn eigenzinnig buitenbeentje met gevatte opmerkingen. De film is duidelijk gericht op tienermeisjes die zich kunnen identificeren met Emma's karakter. Bijna schokkend is het dat de VS van nu zo braaf is geworden dat de scheldwoorden shit en godverdomme gewaagd lijken te worden gevonden afgaand op de impact die die woorden moeten hebben als ze een keer gebruikt worden. De hele film (de karakters, editting, muziek, referenties naar 80s films, etc) kwam op mij over als standaard high school fimpje verpakt als indie filmpje om dat indie films tegenwoordig nou eenmaal hip zijn bij de jeugd sinds Juno.
Niet alles is verloren vooral dankzij Emma Stone zelf in een duidelijke terechte doorbrak rol. Bovendien zijn er Stanley Tucci en Patricia Clarkson die schitteren als de ouders-als-beste-vrienden.
cijfer: 5.5
pi_92713513

Jonah Hex

maar wou eigenlijk Ondine zien, maar die was uitgeleend :6
pi_92713645
Lonewolf toch, een beetje Easy A dissen. :(

Vrijdag in de bios gezien:

True Grit van de gebroeders Coen.
De 14-jarige Mattie Ross (Hailee Steinfeld) wil de moord op haar vader wreken en roept de hulp in van US Marshal Rooster Cogburn (Jeff Bridges). Er is al veel over de film gezegd. Al eerder is er een film gemaakt over dit verhaal en daarvoor won John Wayne een Oscar (ik heb die versie niet gezien trouwens).
Prima film. Geweldige rol van Bridges. De introductie van zijn personage is ook prachtig: eerst op de WC en daarna in de rechtbank. De ene keer is hij grappig en de andere keer heb je medelijden met hem. Maar er zit geen kwaad in de rotzak.
Ook Steinfeld speelt goed, maar ik had in het begin een klein beetje een probleem met haar. Misschien ligt dat meer aan het verhaal, want dat ging ook erg vlug. Na een kwartiertje komt er rust in het verhaal.
Ik heb genoten. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 13-02-2011 13:15:40 ]
  zondag 13 februari 2011 @ 13:45:22 #106
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_92714977
39. The Virgin Suicides (Sofia Coppola, 1999) :: 8.0

The Virgin Suicides: een depressieve titel, maar de film geeft een enigszins ironische kijk in het leven van deze Virgin Suicides en ondanks de wetenschap van het drama, valt het allemaal redelijk luchtig op zijn plaats. De film draait dan wel om de zelfmoorden, maar eigenlijk meer om het leven van deze tienermeisjes en het raadsel dat zij voor jongens zijn, waardoor de film dan ook wordt verteld vanuit het oogpunt van deze jongens, 25 jaar na het grote drama. De sfeervolle beelden en de soundtrack staan geheel in dienst van het mysterie rondom de jonge dames, want de beweegredenen worden nooit volledig duidelijk. Het levert een film op die eindigt zonder een echte antwoorden, maar daar ligt nu juist de kracht: dit soort situaties blijven vrijwel altijd onbeantwoord, net zoals wij mannen vrouwen nooit volledig zullen begrijpen.
pi_92715701

Coffee & Cigarettes (Jim Jarmusch, 2003)

Mijn broertje raadde me met klem aan eens een Jarmusch te kijken, en deze kwam ik toevallig tegen tijdens het winkelen. Erg komische film zonder dat er echt grappen worden gemaakt, waarbij 11x steeds twee of drie mensen praten onder het genot van een kop koffie en een sigaret. Sowieso al een leuk concept met leuke en vreemde gesprekken, maar des te leuker door bekende acteurs en muziek-iconen die allemaal zichzelf spelen. Gesprekken tussen Iggy Pop en Tom Waits, Meg en Jack White ('Jack shows Meg his Tesla coil', alleen al een geweldige titel van hun stukje), RZA en GZA van Wu-Tang Clan die in discussie gaan met Billm Murray, etc.
Uiteindelijk niet écht een samenhangend verhaal, ondanks dat er toch onderlinge verbanden tussen de stukjes blijken te zijn, en daarom ook geen superdiepzinnige film. Wel heerlijk weg te kijken en zeker de moeite waard eens te herhalen. 7/10

Funny Games U.S. (Michael Haneke, 2007)

Shot-voor-shot remake van Funny Games (1997) van dezelfde regisseur, waarbij alleen de taal en locatie zijn veranderd (Oostenrijk, Duits -> USA, Engels), plus uiteraard een passende nieuwe cast.
Ik heb het origineel nooit gezien (al begrijp ik dat dat niet nodig is als je deze hebt gezien), maar ik vind deze film in elk geval echt geweldig. Heerlijk langzaam opbouwende spanning, telkens weer verrast worden en toch amper expliciet geweld in beeld (zowat alles gebeurt buiten beeld), en net als je een beetje grip op de film denkt te hebben word je weer in je gezicht geslagen met een verrassende wending. Michael Pitt als ijskoude, harteloze bruut die altijd beleefd blijft steelt wat mij betreft de show, maar ook de rest van de (kleine) cast is imo goed gekozen.
Het concept zelf is al oer-oud in de horror en laatst nog herleefd in Eden Lake, maar deze film is imo honderd keer beter.

Ik had hem al eens eerder gezien, maar de tweede keer is hij minstens net zo goed. Wel jammer dat ik hem deze keer keek met een vriend die hem totaal niet kon waarderen, dat maakt het toch moeilijk zelf nog in het verhaal te blijven.

Zolang ik geen vergelijkingsmateriaal heb (dwz. het origineel heb gezien) geef ik deze een 8/10
pi_92717551
Green Zone (Paul Greengrass, 2010)
Was alweer een tijdje geleden dat ik een film had gezien waar aktie en verhaal goed samen gaan. Vanaf de eerste scene werd ik de film ingezogen en de twee uur vlogen voorbij. Ben niet altijd even blij met de regiestijl van Greengrass, maar hier past het prima! Alleen Matt Damon is niet in alle scenes even sterk en geloofwaardig. 8.0
pi_92724910
Night Passage
  zondag 13 februari 2011 @ 19:50:08 #110
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_92731140
40. Indiana Jones and the Temple of Doom (Steven Spielberg, 1984) :: 7.3

In vrijwel alles is deze film toch wat minder dan Raiders of the Lost Ark. Het enige waarin de film meer is, is qua actie. Het leidt echter tot een overdaad aan actie waardoor het verhaal behoorlijk ondergeschikt raakte en ik zelfs mijn aandacht voor de film kwijtraakte. Daarnaast heeft de vrijbuiterij plaatsgemaakt voor een wat meer duistere insteek, wat de film weinig goed doet en waardoor de onschuldigheid, die Raiders of the Lost Ark redde van de foutjes in het script redde, ook deels verloren gaat. De humor, goede actie, Spielberg aan het roer en de fantastische muziek van John Williams houden de film echter wel redelijk eenvoudig overeind.
pi_92739354
Never let me go
Ooit had Kazuo Ishiguro een idee en besloot daar een boek over te schrijven. Wat nou als we vijftig jaar geleden begonnen waren met het klonen van mensen om organen te oogsten? Deze ronduit fascinerende notie en de ingewikkelde morele discussie die daaraan ten grondslag ligt, vormen de basis voor NLMG. Andere thema's zijn geloof ik jaloezie en liefde in een driehoeksverhouding. Kenmerkend vond ik dat de driehoeksverhouding in 1985 uit elkaar ging, maar in het volgende segment in 1994 leek Carey Mulligan negen jaar lang helemaal niets te hebben uitgevoerd, want ze zat er nog steeds over te zeuren. Ik voelde een intens medelijden, omdat ze dertig was en nog altijd geen seks had gehad. Maar de emotie die NLMG er met harde hand probeert in te rammen, daarvoor schiet de invulling tekort.
Graag op anoniem
pi_92743116
World greatest dad

Verenigde Staten
Komedie / Drama
99 minuten

geregisseerd door Bob Goldthwait
met Robin Williams, Daryl Sabara en Alexie Gilmore

Het verhaal volgt Lance (Williams), een docent literatuur aan een hoge school, die droomde een beroemd schrijver te worden maar nog nooit een boek heeft gepubliceerd. Zijn enige zoon Kyle kan met bijna niemand goed opschieten inclusief pa. Dan gebeurt er een bizar ongeval...

pff irritante film, k hou wel van een drama film af en toe maar het hele onderwerp van deze film sprak me niet aan.. K vond robin williams ook helemaal niet goed acteren.
Raar vervelend irritant verhaal
een 3
  zondag 13 februari 2011 @ 22:18:33 #113
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_92743498
True Grit
Erg genietbare film met een geniale Jeff Bridges in de hoofdrol. Hij draagt de film met gemak en zorgt voor het nodige vermaak. Het viel me op dat deze film heel erg de klassieke western benadert maar dan in een moderner jasje. Ik ben benieuwd geworden naar het origineel met John Wayne. Cijfer: 7,5

Un prophète
Rauw gevangenisdrama dat er goed uitziet. De ontwikkeling van hoofdpersoon Malik in de gevangenis wordt realistisch neergezet. Wel aan de lange kant en veel plotontwikkelingen, waardoor de aandacht aan het eind bij mij wat verslapte, maar soit. Cijfer: 7

Death Proof
Tweederde van de film is slap gelul van vrouwen. Op zich niet altijd even tof, maar een paar rijmende quotes maken het toch nog goed. Afijn, het duurt even, maar uiteindelijk barst Death Proof los met een legendarische auto-achtervolging. Wat ontzettend stoer gedeelte is dat _O_. Al met al toch een van de zwakkere Tarantino's, maar een ruime voldoende kan ik het wel geven :). Cijfer: 7
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_92743802
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
World greatest dad

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Komedie / Drama
99 minuten

geregisseerd door Bob Goldthwait
met Robin Williams, Daryl Sabara en Alexie Gilmore

Het verhaal volgt Lance (Williams), een docent literatuur aan een hoge school, die droomde een beroemd schrijver te worden maar nog nooit een boek heeft gepubliceerd. Zijn enige zoon Kyle kan met bijna niemand goed opschieten inclusief pa. Dan gebeurt er een bizar ongeval...

pff irritante film, k hou wel van een drama film af en toe maar het hele onderwerp van deze film sprak me niet aan.. K vond robin williams ook helemaal niet goed acteren.
Raar vervelend irritant verhaal
een 3
Als het onderwerp je niet aanspreekt waarom kijk je de film dan? Het is een typische zwarte humor film. Ik vond hem fantastisch al ging de sex fantasie van die puber echt veel te ver.

En de cijfers voor de 3 pareltjes van Falco zijn mijn inziens nog best laag :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92744219
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Als het onderwerp je niet aanspreekt waarom kijk je de film dan? Het is een typische zwarte humor film. Ik vond hem fantastisch al ging de sex fantasie van die puber echt veel te ver.

En de cijfers voor de 3 pareltjes van Falco zijn mijn inziens nog best laag :P
ik hou van zwarter humor juist maar de hele film sloeg gewoon nergens op
pi_92744557
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 22:26 schreef casper019 het volgende:

[..]

ik hou van zwarter humor juist maar de hele film sloeg gewoon nergens op
De situatie, .. een persoon die probeert een leugen zo lang mogelijk stand te houden is toch niet een apart iets in de filmwereld? :P
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92747830
Antichrist

Hij begon heel sterk, maar daarna volgde ik er echt de ballen van.

Film zelf (camerawerk en acteurs e.d.) was een dikke 8, maar het mag wel iets duidelijker.
  maandag 14 februari 2011 @ 01:25:51 #118
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92753710
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:15 schreef JDx het volgende:
Antichrist

Hij begon heel sterk, maar daarna volgde ik er echt de ballen van.

Film zelf (camerawerk en acteurs e.d.) was een dikke 8, maar het mag wel iets duidelijker.
Da's die film met Willem Dafoe toch? Schijnt nogal vaag te zijn?
Smell the flowers while you can....
  maandag 14 februari 2011 @ 01:27:14 #119
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92753753
Net voor het eerst Lock, Stock & Two Smoking Barrels gekeken. Was al een paar jaar "fan" van Snatch, maar deze had ik nog nooit gezien. Goede film, aantal sterke one-liners, mooie editing en camerawerk. Mocht van mij alleen wel net iets meer vaart in. Ik vond dat je duidelijk kon merken dat dit een voorganger/'vingeroefening' voor Snatch was! Toch geef ik hem een 7,5.
pi_92754044
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:25 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Da's die film met Willem Dafoe toch? Schijnt nogal vaag te zijn?
Ja, bloedende piemels en afgeknipte clit. Vrij vaag.
  maandag 14 februari 2011 @ 01:38:44 #121
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_92754083
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:37 schreef JDx het volgende:

[..]

Ja, bloedende piemels en afgeknipte clit. Vrij vaag.
Klinkt vrij vaag ja. :D
Heb er ook over gehoord/gelezen dat Lars von Trier eigenlijk een horrorfilm wilde maken, dat niet helemaal lekker liep en dit het eindresultaat geworden is. :{
pi_92756932

Nosferatu, eine Symphony des Grauens (1922)

Ik ben er heel erg verdeeld over. Aan de ene kant weet ik dat dit een van de eerste horrorfilms is, en in elk geval de eerste Dracula-vertolking. Iedere filmliefhebber moet deze gezien hebben, al is het alleen al om wat meer over de geschiedenis van horrorfilms te weten, en je ziet heel goed hoe ontzettend veel er uit die film is geleend/gejat/geinspireerd door de jaren heen.
Aan de andere kant had ik moeite mijn concentratie erbij te houden. Dit is een van die oude films waarvan ik moeite heb ze in hun tijdsbeeld te zien, en het helpt niet dat er zulke lange stukken in zitten die nergens heen lijken te gaan. Wel sterk dat het voorkomen van Nosferatu 90 jaar later nog steeds gewoon angstaanjagend is, evenals een aantal shots als hoe zijn schaduw de trap opkomt, etc.

Al met al moet ik deze film minstens nog een keer kijken en een paar andere stille films hebben gezien voordat ik hier een cijfer aan kan geven.

Evil Dead 2: Dead by Dawn (1987)

Geweldig, _O_. Heerlijke mix van humor en horror, die zowel aan beide kanten sterk is. Echt eng is hij natuurlijk niet, maar de scenes vanuit het perspectief van de evil spirits die op het huisje afrazen en een of twee geslaagde schrikeffecten maken toch dat de slapstick wordt afgewisseld met een lugubere sfeer. Raimi weet precies de cliché's uit de geschiedenis van de horror zo in te zetten en er een extra laagje gore overheen te gooien dat ik 80 minuten met een dikke grijns op de bank heb gezeten.

8/10
pi_92758752
Hostel & Hostel II.

Wel oké - niet echt spannend. Ik vond meeste van de 'slachtingen' wel erg lachwekkend.
pi_92758973
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 01:27 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
Net voor het eerst Lock, Stock & Two Smoking Barrels gekeken. Was al een paar jaar "fan" van Snatch, maar deze had ik nog nooit gezien. Goede film, aantal sterke one-liners, mooie editing en camerawerk. Mocht van mij alleen wel net iets meer vaart in. Ik vond dat je duidelijk kon merken dat dit een voorganger/'vingeroefening' voor Snatch was! Toch geef ik hem een 7,5.
oooh lijkt me cool, wel een beetje ''oude'' film.. maar kan ik vast goedkoop huren in de videotheek :D
ga ik gauw eens kijken!
pi_92760048
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 10:41 schreef casper019 het volgende:

[..]

oooh lijkt me cool, wel een beetje ''oude'' film.. maar kan ik vast goedkoop huren in de videotheek :D
ga ik gauw eens kijken!
Je merkt geen seconden dat 'ie 'oud' is hoor. Gewoon een meesterwerkje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')