abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 februari 2011 @ 08:26:42 #276
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_93090803
Allemaal mwoah films dit weekend, helaas....

19. 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 6.5
Verhaal is bekend: man komt vast te zitten met zijn arm tussen een rotsblok en blijft daar 127 uur zitten. Ik kende de afloop al van tevoren, omdat ik wat over het verhaal gelezen had. Film kon mijn aandacht daarom niet vasthouden. Leek gekunseld om meer dan 1,5 uur te vullen.

20. Faster (George Tillman Jr., 2010) :: 6.2
Standaard actiefilm die de titel 'goed', zoals velen hier aangegeven hebben, zeker niet mag hebben. Veels te standaard. Vermakelijk, ja, maar heel heel standaard. En slecht acteerwerk.

21. Burlesque (Steve Antin, 2010) :: 7.0
Vermakelijke film met Christina Aguilera en Cher. Verhaal hangt wel van open deuren aan elkaar. Het lijkt deels wel Moulin Rouge, maar dan met iets andere dans. Jammer dat de Burlesque niet echt burlesque is qua dans. Het lijkt meer een variete-cabaret a la Moulin Rouge.

22. The Tourist (Florian Henckel von Donnersmarck, 2010) :: 6.5
De 3e (?) film waarin Angelina Jolie een 'spion' oid speelt na Mr.&Mrs. Smith & Salt. Venetie is een mooie omgeving daarvoor. De film is echter redelijk standaard, wederdom, maar kan wel boeien. De clou had ik helaas al vrij snel door, die ligt er iets te dik bovenop.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:01:39 #277
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_93091276
Tokyo Gore Police

What the fuck....

Ik kan het wel omschrijven verder, maar je zult het toch niet geloven totdat je het met eigen ogen ziet
Ok stelletje hokboeren
  maandag 21 februari 2011 @ 09:46:41 #278
286575 Roces18
Chef de party
pi_93092188
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 21:21 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Na Goodfellas werd het me een beetje too much, desondanks wel een toffe sfeer zoals je zegt!
Ik moet goodfellas nog kijken samen met the godfather :') shame on me
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_93092469
Edward Scissorhands
Sterke comedy/drama/romance met een jonge maar erg sterke Johnny Depp. Decors zijn af en toe tenenkrommend nep, maar ook wel weer grappig neergezet. Gewoon een aanrader, deze film.
8.1/10 (IMDB: 8.0/10)

Fifty Pills
Matig filmpje over jongeren, XTC en wat grappen. Acteerwerk slecht, hoofdrolspeler een irritante klotenerd (a la Scott Pilgrim, ook al zo'n zinloos figuur) en een mager verhaaltje. Had veel meer ingezeten. Desondanks wel paar keer gelachen.
6.2/10 (IMDB: 4.9/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93092848
quote:
10s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:01 schreef padlarf het volgende:
Tokyo Gore Police

What the fuck....

Ik kan het wel omschrijven verder, maar je zult het toch niet geloven totdat je het met eigen ogen ziet
ook gezien dit weekend, en tis echt een film either you love it or you hate it.
het is een over de top slasher met giga veel bloed en gore scenes...
Het spuit LETTERLIJK alle kanten op.
Voor mij was het iets TE, maar als je liefhebber bent van echte gore films een dikke aanrader!
als ik hem een cijfer moet geven voor zn soort zou ik zeker een 7 geven
maar tis niet mijn smaak
pi_93095484
127 Hours

Het bekende verhaal over een bergbeklimmer die vast komt te zitten.
Mooi gefilmd en bijna altijd onderhoudend en spannend, alleen tegen het einde aan werd ie mij iets te langdradig. Vond zijn waanbeelden hilarisch trouwens. :P

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_93095838
The Mechanic

Hoorde er wat verhalen over, maar het valt allemaal best mee, heb betere films gezien met Jason. Denk gewoon een normale actiefilm.

7.
pi_93096415
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:00 schreef JDx het volgende:
The Mechanic

Hoorde er wat verhalen over, maar het valt allemaal best mee, heb betere films gezien met Jason. Denk gewoon een normale actiefilm.

7.
Die wil ik vanavond gaan kijken. Maar twijfel tussen die en the last 3 days.....
Iemand last 3 days al gezien?
  maandag 21 februari 2011 @ 14:53:00 #284
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_93102806
Antichrist (2009, Den, Lars von Trier)
De film riep bij mij associaties op met Lynch's Twin Peaks in de manier waarop beiden (tenminste bij mij) lijken te raken aan een soort primair instinctieve angst in het onderbewustzijn voor oeroude grootse duistere krachten in donkere bossen. De film gaat over het mogelijke bestaan van ultiem kwaad, of dat nou natuurkrachten, de duivel, vrouwen of diep in de menselijke aard zelf zit hangt af van je interpretatie van de film. Mijn kijk is dat het uiteindelijke om de menselijke aard gaat. De strijd die de film toont is naar mijn inziens die van natuur/instinct/pure emoties tegen beschaving/geloof/rationaliteit. Een strijd die beide karakters hebben verloren op het einde van de film. Tegelijkertijd kan de film gelezen worden als een psychologische horror, waarin veel verklaarbaar is door de psyche van haar en/of hem.
Ik vond het één van de meest spannende en enge films die ik in een tijd heb gezien. Al speelde daarin ook voor een groot deel mee dat ik constant zat te wachten op de befaamde genitaliën scene. Vanaf de prachtige opening in zwart wit met een stukje Handels opera eronder wist de film me te grijpen en heeft me daarna niet meer los gelaten. De visuele gaves van von Trier zijn in deze film onmiskenbaar. De film is opgedragen aan Tarkovsky. En met terugwerkende kracht doet de film inderdaad denken aan de Russische regisseur, visueel dan inhoudelijk minder.
Dafoe en Gainsbourg zijn fenomenaal en dragen de film met groots gemak met z'n tweeën. Dat er geen enkele ander persoon in de film voorkomt is ook iets wat met pas opviel na het zien van de film.
cijfer: 9

Alice in Wonderland (1951, VS, Clyde Geronimi, Wilfred Jackson & Hamilton Luske) &
Alice in Wonderland (2010, VS, Tim Burton)
Gister twee Alice In Wonderland films gekeken de Disney animatie film uit 1951 en die van Tim Burton. Ik zal beginnen met bekennen dat ik de boeken zelf niet gelezen heb.
Een directe vergelijking tussen de film gaat echter mank. Omdat Burtons film niet ook een adaptatie is van hetzelfde verhaal, maar een op de boeken geïnspireerde vervolg erop. (Gelukkig dat ik eerst de Dinsey film had gezien.)

De Disney film was aardig, geen klassieker/favoriet maar leuk voor een keer. Voor een Disney film zit er heel weinig plot in. Het minimale plot wat er is, het achtervolgen van het witte konijntje, is meer bedoeld om Alice van de ene bizarre situatie, liedje en personage naar het volgende te brengen. Deze scene's zijn -de ene wat meer dan de andere- vermakelijk. Maar door het ontbreken van een groter plot is de film in z'n geheel minder boeiend.. Het einde van de film voelde heel afgeraffeld aan. Alsof ze er maar snel een einde aan moesten breiden om Alice veilig te laten terugkeren. De tekenstijl viel wat tegen, vooral Alice zelf zag er soms niet uit. Dat komt niet omdat het oud is, want bij andere, zelfs oudere Disney's had ik dat minder.
cijfer: 7

Tim Burton heeft van z'n film een CGI overladen zeer matige standaard fantasy film van gemaakt met Alice als de uitverkoren heldin in een strijd tussen goed (The White Queen) en kwaad (The Red Queen). Ik ben er niet op tegen dat Burton heeft geprobeerd om z'n eigen vervolg versie te maken. Maar had er dan wel een leuke en goede film van gemaakt. De typische Burton vormgeving is nog het grootste pluspunt van de film.
Natuurlijk komen Burtons vaste acteurs Depp en Bonham Carter ook opdraven. Beiden zijn goed gecast als respectievelijk the Mad Hatter en the Red Queen. Ze doen het dan ook prima in hun rollen. Mia Wasikowska is ook goed gecast als Alice, maar heeft maar heel weinig om mee te werken hier. Anne Hathaway was echt lachwekkend slecht als the White Queen.
cijfer: 5
pi_93103116
Helemaal eens met de recensie van Antichrist, helemaal niet met die van Alice in Wonderland. Ik vond het een heel sterke en mooi gemaakte film die ik helaas niet in 3D heb gezien.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_93103764
The Black Swan

Balletdanseres Nina (Natalie Portman) maakt deel uit van een balletgezelschap waarbinnen hevige concurentie heerst. De belangrijkste danseres van dat moment, Beth (Winona Ryder), staat op het punt om te vertrekken en iedereen wil haar plaats innemen, te meer daar zij tot dan toe een hoofdrol vertolkte in het populaire Swan Lake ballet van Tsjaikovski. Volgens artistiek leider Yevna (Vincent Cassel) heeft ze zeker talent, maar mist ze het één en ander op het mentale vlak. Ook moet ze afrekenen met haar speelzieke rivale Lily (Mila Kunis) wil zij een kans maken om de hoofdrol te gaan vertolken.

Net gezien, wat een film en wat zet Natalie Portman een geweldige rol neer!
Ik heb echt genoten! Geef'm een 9.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_93104171
Terror in a Texas Town (1958) Joseph H. Lewis

George Hanson een Zweedse walvisvaarder komt zijn vader opzoeken in een plaatsje in Texas.
Als blijkt dat die vermoord is en al zijn land en gebouwen zijn afgepakt gaat George opzoek naar de moordenaar en diens opdrachtgever.

Afwijkende western van dezelfde maker als Gun Crazy, met aparte muziek en een harde en kille sfeer, een voorloper van de Peckinpah western. Erg bijzonder en absoluut de moeite waard, ook visueel een plaatje. 7/10

pi_93109652
batman begins

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Misdaad
140 minuten

geregisseerd door Christopher Nolan
met Christian Bale, Michael Caine en Morgan Freeman

De kleine jongen Bruce Wayne (Christian Bale) zag zijn ouders voor zijn ogen wreed vermoord worden: een trauma dat hem voor de rest van zijn leven vervult met wraakgevoelens. Het lot laat hem zijn wraak echter niet uitvoeren. Hij vlucht naar het Oosten, waar hij opgevangen wordt door de ninja-leider Ra's Al-Ghul, en als hij terugkeert naar zijn thuisstad Gotham City vindt hij die in de handen van maffiabendes en andere gangsters. Hij besluit een nieuw persoon te worden, één die de harten van misdadigers met vrees vervult: Batman! Met de hulp van politieman Jim Gordon (Gary Oldman) zet Batman zijn eerste stappen in zijn strijd tegen het onrecht. Zijn strijd begint tegen de maffiabaas Don Falcone, de gekke dokter Jonathan 'Scarecrow' Crane en een mysterieuze derde persoon...

2e keer dat ik deze film nu zie en t bljft een GEWELDIGE film, top acteerwerk toffe actie, echt gewoon een geweldige film. 1 van mn favo films!!
dikke 9!!!!!!

Vanavond rescue dawn kijken, hopelijk doet bale het weer goed in deze film!
pi_93110540
True Grit

Nadat ze ziet hoe haar vader vermoord wordt door Tom Chaney besluit de 14-jarige Mattie Ross deze moordenaar te vangen. Ze huurt de taaiste U.S. marshall, J. "Rooster" Cogburn, om haar te helpen. Mattie staat erop dat ze meereist met Cogburn, wiens drinkgedrag, luiigheid en algemeen veroordelend karakter haar vertrouwen in hem niet vergroot. Tegen zijn wil reist ze met hem mee door de Indiaanse streken om Chany te zoeken. Ze worden bijgestaan door Texas Ranger LaBoeuf, die Chaney wil hebben voor andere doeleinden. Dit onwaarschijnlijk trio staat vele gevaren en verrassingen te wachten op hun reis.

Ik had veel van deze film verwacht. De eerste helft vond ik erg goed, alleen het tweede deel vond ik wat minder. Het leek net of de film niet helemaal af was. Jeff Bridges had weer een meesterlijke rol en zijn oscar nominatie is dan ook terecht.

IMDB: 8.1
Mijn Cijfer: 7.5

maandag 21 februari 2011 @ 17:48:06 #290
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_93110996

The Great Ziegfeld (Robert Z. Leonard, 1937)
Verfilming van het leven van een beroemde Broadway-theaterproducent van epische proporties. Hij duurt dik drie uur, maar kan helaas die speelduur niet geheel waar maken. Waar in de eerste anderhalf uur nog plaats is voor verhaal en de film nog boeiend is, verdwijnt dat in de tweede helft. Dan wordt de film te vaak onderbroken voor groots opgezette musical-productie-nummers. Ook op dat gebied zit de beste helaas al in de eerste helft, namelijk de geweldige scene met de trap vlak voor het intermezzo. Won Oscar voor beste film in 1937. ***½

Megamind (Tom McGrath, 2010)
Best vermakelijke spin op het superhelden genre. Het leukste is Minion met de fantastische stem van David Cross aka Tobias Fünke. ***

Skyline (Strause Brothers, 2010)
Wat een draak van een film. (Best goede) Special effects zonder boeiende personages of verhaal is gewoon saai, zeker als het acteerwerk ook zo slecht is. Het leukste was nog dat het gebouw waarin de film zich afspeelt, vlak bij mijn stageplek was en dat ik dus allerlei dingen herkende, maar daarvoor kan ik ook op Google Maps kijken. *½

The Tourist (Florian Henckel von Donnersmarck, 2010)
Matig vehikel voor de megasterren Jolie en Depp. Helaas hebben een tomaat en komkommer nog meer chemistry dan hun twee, dus de hele spanningsboog van de film valt in het niets. Vooral Depp loopt er heel ongeïnteresseerd bij. Wat overblijft is een enigszins vermakelijk kat-en-muis-spel in het mooi in beeld gebrachte Venetië. **½

You Will Meet a Tall Dark Stranger (Woody Allen, 2010)
Typische Woody Allen, die niets doet wat hij niet al eerder heeft gedaan en dat voelt eigenlijk wel lekker vertrouwd. Als je andere films van Allen niet kunt waarderen kun je deze net zo goed links laten liggen, anders krijg je een fijne film voorgeschoteld die je prima vermaakt voor zolang de film duurt. ***½

Cyrus (Duplass Brothers, 2010)
Degelijk komisch getint drama over een relatie tussen twee bijzondere volwassen en de bijzonder onvolwassen volwassen zoon die in de weg zit. Het zijn de sympathieke acteurs die de film vermakelijk maken en Reilly en Tomei hebben daadwerkelijk chemistry. ***

Trolljegeren (André Øvredal, 2010)
Prima found-footage film in de stijl van The Blair Witch Project, maar nu in Noorwegen over trollen. De trollen zien er tof uit en de film is spannend genoeg om te blijven boeien. Echt eng of spectaculair wordt hij helaas nergens, waardoor de film toch wat te veel blijft hangen in erg vermakelijke curiositeit, dan daadwerkelijk goede film. ***½
pi_93126729
Rescue dawn

Verenigde Staten
Actie / Oorlog
126 minuten

geregisseerd door Werner Herzog
met Christian Bale, Steve Zahn en Jeremy Davies

De film is gebaseerd op de documentaire Little Dieter Needs to Fly uit 1997. De film vertelt het waargebeurde verhaal van de Amerikaanse straaljagerpiloot Dieter Dengler (Bale), die tijdens de Vietnamoorlog boven Laos wordt neergehaald en in een gevangenenkamp terechtkomt. Hij onderneemt vervolgens met een groep medegevangenen een gewaagde ontsnappingspoging.

erg goeie film! - zeker een aanrader om een keer te kijken! erg sterk acteer werk van Bale!
Vond alleen wel dat wat er in het vietnamkamp gebeurde misschien wel iets grauwer mocht, en het einde was echt TE amerikaans.
daarom een 7.5
pi_93127629
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 12:25 schreef casper019 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 21 februari 2011 @ 22:34:42 #293
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_93128488
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:13 schreef casper019 het volgende:
Rescue dawn

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Actie / Oorlog
126 minuten

geregisseerd door Werner Herzog
met Christian Bale, Steve Zahn en Jeremy Davies

De film is gebaseerd op de documentaire Little Dieter Needs to Fly uit 1997. De film vertelt het waargebeurde verhaal van de Amerikaanse straaljagerpiloot Dieter Dengler (Bale), die tijdens de Vietnamoorlog boven Laos wordt neergehaald en in een gevangenenkamp terechtkomt. Hij onderneemt vervolgens met een groep medegevangenen een gewaagde ontsnappingspoging.

erg goeie film! - zeker een aanrader om een keer te kijken! erg sterk acteer werk van Bale!
Vond alleen wel dat wat er in het vietnamkamp gebeurde misschien wel iets grauwer mocht, en het einde was echt TE amerikaans.
daarom een 7.5
Die heb ik ook nog staan hier en wil zo nog een filmpje kijken. Wel OK dus?
Smell the flowers while you can....
  maandag 21 februari 2011 @ 23:34:34 #294
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_93132229

Dawn of the Dead (1978)
Had de remake uit 2004 al gezien evenals het hilarische Shawn of the Dead. Deze klassieker heeft niets aan kracht ingeboet en is absoluut vermakelijk. Ook het kritiek op het consumentisme die in deze film doorklinkt is vrij aardig, en het gaat natuurlijk niet om de zombies maar om de mensen. Het aparte in deze film is eigenlijk dat vanaf het begin de zombies er al zijn - al drie weken geloof ik. Leuke luchtige seventies toon ook en vrolijke deuntjes. Top.
8/10
Overal verstand van.
pi_93133618
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 22:34 schreef Miss-MacPhisto het volgende:

[..]

Die heb ik ook nog staan hier en wil zo nog een filmpje kijken. Wel OK dus?
zeker een aanrader om te zien! verwacht alleen geen oorlogs films tis meer een drama film!
pi_93143334

The next three days
John (Russell Crowe) is leraar, gelukkig getrouwd met Lara (Elizabeth Banks) en samen hebben ze een zoontje.

Op een dag wordt hun vredige leventje ruw opgeschrikt door de politie die hun huis binnenvalt en Lara arresteert. De verdenking: moord.

Als na drie jaar strijden om Lara's vrijlating haar laatste beroep wordt afgewezen besluit John dat er maar één uitweg is: haar zelf uitbreken.

Hij roept de deskundige hulp in van Damon (Liam Neeson), een veroordeelde die ooit uit de gevangenis ontsnapte.

http://www.imdb.com/title/tt1458175/

Gisteren gezien! Vette film! Zeker weer een goede film na al die matige releases de laatste tijd!
Een 7,5 !
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:31:20 #297
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_93143672
quote:
2s.gif Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef Gorro het volgende:

[ afbeelding ]
Skyline (Strause Brothers, 2010)
Wat een draak van een film. (Best goede) Special effects zonder boeiende personages of verhaal is gewoon saai, zeker als het acteerwerk ook zo slecht is. Het leukste was nog dat het gebouw waarin de film zich afspeelt, vlak bij mijn stageplek was en dat ik dus allerlei dingen herkende, maar daarvoor kan ik ook op Google Maps kijken. *½

Dat is cool. Had ergens gelezen dat het het appartementengebouw waar de regisseur zelf woont is. Waar ze hebben geschoten om geld te besparen.

quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 23:34 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]

Dawn of the Dead (1978)
Had de remake uit 2004 al gezien evenals het hilarische Shawn of the Dead. Deze klassieker heeft niets aan kracht ingeboet en is absoluut vermakelijk. Ook het kritiek op het consumentisme die in deze film doorklinkt is vrij aardig, en het gaat natuurlijk niet om de zombies maar om de mensen. Het aparte in deze film is eigenlijk dat vanaf het begin de zombies er al zijn - al drie weken geloof ik. Leuke luchtige seventies toon ook en vrolijke deuntjes. Top.
8/10
Die zombies zijn er al een tijd omdat de film een vervolg is op de zombie klassieker Night of the Living Dead. ;) Die ik wat vond tegenvallen. Het vervolg op deze film, Day of the Dead (1985), is wel ook de moeite waard.
pi_93143733
Ik vond het best een vermakelijke film, hou wel van SF en hou er vooral van dat je in het begin niet goed weet wat het allemaal is en dan opeens alles duidelijk ziet.

Geef Skyline wel een voldoende hoor.

6,5.
pi_93144155
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:32 schreef JDx het volgende:
Ik vond het best een vermakelijke film, hou wel van SF en hou er vooral van dat je in het begin niet goed weet wat het allemaal is en dan opeens alles duidelijk ziet.

Geef Skyline wel een voldoende hoor.

6,5.
Haha een 6,5? Ik heb hem halverwege afgezet want het was zo slecht! Zelfs die special effects kan ik mooier maken. Vooral die lasers zijn zo amateuristisch gemaakt. En het acteerwerk is echt te laag voor woorden.
Een 2.
pi_93144292
skyline was echt een bagger film :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')