abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92727099
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 12:33 schreef Raggingbull het volgende:
@green1 dat van die ogen herken ik wel ja.
oogcontact maken is altijd moeilijk.
probeer eens naar het bovenste stukje neus te kijken dat stukje tussen de ogen. dan lijkt het voor iemand net of je hem aankijkt.
ik heb het mezelf aangeleerd iemand in de ogen te kijken door mezelf te dwingen het te doen.
gewoon 2 seconden kijken en dan weer even langs iemand heen naar de muur kijken of naar buiten ofzo.
Ja, dat dus. Gewoon naar het voorhoofd kijken. Heb je niet het idee van "konijntje dat in de koplampen staart" dat veel autisten wel hebben bij direct oogcontact) maar je gesprekspartner denkt gewoon dat je hem aankijkt.
Toen ik met mijn diagnose bezig was, was er op een gegeven moment ook een gesprek met mijn moeder erbij (om de jeugd uit te pluizen zeg maar) en mijn moeder hoorde toen pas dat ik haar eigenlijk 34 jaar nooit in de ogen heb gekeken. Dus het werkt wel ;)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92757618
Mag ik ik met jullie meeschrijven? Ik heb geen ASS diagnose maar denk al 5 jaar dat dit het is. Jullie zullen dat wel herkennen. Het past als een jas. Als dit het niet is verklaar ik mezelf officieel gek en stop ik met mijn zoektocht. Probleem is dat ik zo goed ben in normaal gedrag vertonen dat ik niet de juiste hulp krijg.Ik kan mezelf niet laten zien in een gesprek met iemand die ik niet ken maar me wel moet beoordelen, en hulpverleners prikken er niet doorheen.
If you let your fears keep you from flying, you will never reach your high
pi_92758170
Tuurlijk mag je hier meeposten Raug, zelfs als zou je NT (= "gewoon") zijn, dan is dat geen probleem. Mischien kan je hier zelfs de een en andere tip krijgen hoe je verder geholpen kan worden! :Y)
  maandag 14 februari 2011 @ 10:30:40 #104
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_92758600
@raug probeer het eens gesprekken te voeren via msn.
Daar zie je zo iemand niet maar praat wel met elkaar.
Wat voor mensen met autisme een groot voordeel is.
Je hoeft geen oogcontact te maken.
Je kan eens wat rustiger nadenken over je antwoord.
Enzovoort,

Over het algemeen kijk de fora maar eens door zie je ook nog wel posts van mij staan het grootste aantal daarvan spreek ik toch echt niet uit tegen je in het echt.
Hier zie je gewoon geen persoon achter een naam en een stukje tekst dat maakt alles veel makkelijker.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
pi_92774549
Het lijkt wel alsof alles tegenzit in 2011.

Extreem late betaling van de Wajong, heel veel mensen zitten nu erg beroerd.
-weg-
pi_92775060
Waarom wordt de Wajong niet gewoon op een vaste datum betaald, net zoals bijv. de studiefinanciering?
pi_92776888
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:01 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom wordt de Wajong niet gewoon op een vaste datum betaald, net zoals bijv. de studiefinanciering?
Daar zal Schaal_9 misschien wel het juiste antwoord op weten. Zal vast wel te maken hebben met kalendermaand/30dgn/31dng/28dgn.. of weet ik het. Er zal iig wel een "simpele" rekenformule of berekening aan vasthangen.
Standaard verhaaltje is dat de 15e altijd de uiterste betaaldatum is en dat je dan nog rekening moet houden met eventueel maximaal 2 dgn verwerkingstijd van de bank.

Maar nu, nu zijn ze echt heel laat. Dit is nog niet eerder voorgekomen, niet in mijn Wajong tijd (sinds december 2009) maar ook niet bij mensen die al jaren in de Wajong zitten. Ik lees op een prikbord mee over dit voorval en iedereen is ontstemd en een beetje stresserig.
Er zijn ook mensen die echt problemen hebben nu met automatische incasso's die niet kunnen worden afgeschreven, mensen die aan hun laatste kliekjes zitten, geen pampers voor de kids, verschillende verhalen.
En iedereen heeft dus zojuist een teleurstellend weekend achter de rug, iedereen hoopte namelijk of rekende op vrijdag.. dat is namelijk het standaard verhaaltje als de 14e op een maandag valt, dan krijg je het op de vrijdag daarvoor. Nu zijn ze exceptioneel laat.

Ik kan het wel hebben, maar het is erg teleurstellend en blijkbaar kenmerkend voor 2011.. Maar dat is dan mijn doemdenken, denk ik.. Ik vind het alleen frapant en echt zoiets van; waarom uitgerekend nu.. want ik zit zelf ook al 3 weken op zwart zaad door die mislukte verhuizing, dus ik kan wel een dagje ontspanning gebruiken.. (hoor mij; lekkere boodschappen doen in de supermarkt.. ontspanning :') ).
Gewoon verder met de planning.. schuurpapier halen bijvoorbeeld. Het zijn de kleine dingen die het doen.

Vanaf nu ga ik ook zelf voortaan uit van de 17e als "payday" , dan kan het nooit tegenvallen. Maar als je zo aan het eind van de maand zit en je hebt geen geld.. dan is elke dag dat je langer moet wachten best wel teleurstellend.

Het UWV roept ook verschillende dingen, zo zou het afgelopen vrijdag al zijn overgemaakt. Maar niemand heeft al ontvangen. Ik vind het lullig dat ze ook geen rekening houden met de datum als de kalender niet zo gunstig loopt. Zelf doe ik niet aan valentijnsdag, maar er zijn zat Wajong gerechtigden die wel daar aan doen of het een speciale dag vinden. Veel van die mensen missen dat nu ook.
-weg-
  maandag 14 februari 2011 @ 19:19:06 #108
297051 schaal_9
Caissière B
pi_92781922
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 17:01 schreef von_Preussen het volgende:
Dat wordt gedaan: tussen de 12e en 15e van de maand. Reken dus steeds op de vijftiende. Dat moet voldoende zekerheid geven.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92786535
Op dagen als vandaag wordt ik extra geconcludeerd met wat ik allemaal mis, krijg geen hap door me keel en ben zwaar deprissief ondanks me medicatie, vind het eigelijk wel welletjes allemaal ;(
  maandag 14 februari 2011 @ 20:28:15 #110
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92786710
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:25 schreef Geranium_Opa het volgende:
Op dagen als vandaag wordt ik extra geconcludeerd met wat ik allemaal mis, krijg geen hap door me keel en ben zwaar deprissief ondanks me medicatie, vind het eigelijk wel welletjes allemaal ;(
aha...
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92787079
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 19:19 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat wordt gedaan: tussen de 12e en 15e van de maand. Reken dus steeds op de vijftiende. Dat moet voldoende zekerheid geven.
Dat zou je zeggen ja. Praktijk ligt anders. Het is nog nooit zo laat geweest en het UWV zegt dat ze het vrijdag hebben overgemaakt.
Ik eet al 3 weken slecht tot gewoon niet, die paar daagjes hongeren maakt mij niets uit. De aanmaningen wel.
-weg-
  maandag 14 februari 2011 @ 20:36:30 #112
247161 ikke043
pi_92787302
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:33 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen ja. Praktijk ligt anders. Het is nog nooit zo laat geweest en het UWV zegt dat ze het vrijdag hebben overgemaakt.
Ik eet al 3 weken slecht tot gewoon niet, die paar daagjes hongeren maakt mij niets uit. De aanmaningen wel.
Vrijdag was de 11de, de afspraak is ergens van de 12de tot de 15de. Voor een autist moet het dan toch niet zo lastig zijn om te begrijpen dat het dan niet komt.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_92787717
Waar komt die avatar vandaan, Ikke ? :)
pi_92788317
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:36 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Vrijdag was de 11de, de afspraak is ergens van de 12de tot de 15de. Voor een autist moet het dan toch niet zo lastig zijn om te begrijpen dat het dan niet komt.
Betalingsdata 2010

Donderdag 14 Januari 2010
Vrijdag 12 Februari 2010
Vrijdag 12 Maart 2010
Woensdag 14 April 2010
Woensdag 12 Mei 2010 (vakantiegeld)
Vrijdag 14 Mei 2010
Vrijdag 11 Juni 2010
Woensdag 14 Juli 2010
Vrijdag 13 Augustus 2010
Dinsdag 14 September 2010
Donderdag 14 Oktober 2010
Vrijdag 12 November 2010
Dinsdag 14 December 2010

En het is iig in de laatste 5 jaar nog nooit later dan de 14e geweest. Dit is voor het eerst.
En de afspraak is, of blijkbaar was, ook dat als de 14e op een maandag valt, dat je het dan vrijdag de 11e krijgt. Dit is alijd zo geweest.
Als ik het morgen niet heb, dan gaan voor mij ook de problemen beginnen, ik sta namelijk onder contract.
-weg-
  maandag 14 februari 2011 @ 21:06:29 #115
247161 ikke043
pi_92789519
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar komt die avatar vandaan, Ikke ? :)
Geen idee, iets willekeurigs van google geplukt. Is iig een van de South Park figuren.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_92789658
quote:
Op maandag 14 februari 2011 21:06 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Geen idee, iets willekeurigs van google geplukt. Is iig een van de South Park figuren.
Ok. Ik vind em wel leuk :Y
  maandag 14 februari 2011 @ 21:09:26 #117
247161 ikke043
pi_92789753
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 20:50 schreef Auti het volgende:

[..]

Betalingsdata 2010

Donderdag 14 Januari 2010
Vrijdag 12 Februari 2010
Vrijdag 12 Maart 2010
Woensdag 14 April 2010
Woensdag 12 Mei 2010 (vakantiegeld)
Vrijdag 14 Mei 2010
Vrijdag 11 Juni 2010
Woensdag 14 Juli 2010
Vrijdag 13 Augustus 2010
Dinsdag 14 September 2010
Donderdag 14 Oktober 2010
Vrijdag 12 November 2010
Dinsdag 14 December 2010

En het is iig in de laatste 5 jaar nog nooit later dan de 14e geweest. Dit is voor het eerst.
En de afspraak is, of blijkbaar was, ook dat als de 14e op een maandag valt, dat je het dan vrijdag de 11e krijgt. Dit is alijd zo geweest.
Als ik het morgen niet heb, dan gaan voor mij ook de problemen beginnen, ik sta namelijk onder contract.
Het blijft raar, als het tussen de 12de en de 15de komt kun je er gewoon niet vanzelfsprekend vanuit gaan dat het voor de 15de komt. Persoonlijk zou ik er dan vanuit gaan dat het de 17de komt, gewoon om financiële zekerheid in te bouwen. Maar goed dat is mijn mening maar.
Don't know where to go
But I lock and load
Moon explode
pi_92790127
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:09 schreef ikke043 het volgende:

[..]

Het blijft raar, als het tussen de 12de en de 15de komt kun je er gewoon niet vanzelfsprekend vanuit gaan dat het voor de 15de komt. Persoonlijk zou ik er dan vanuit gaan dat het de 17de komt, gewoon om financiële zekerheid in te bouwen. Maar goed dat is mijn mening maar.
Dat ga ik vanaf nu ook doen, de 17e aanhouden.. Maar leg het maar eens uit aan schuldeisers, verklaar gestorneerde incasso's maar eens. Zeker als het UWV gewoon doodleuk zegt dat het vrijdag is overgemaakt. Waar is dat geld dan?
En ik ben bij lange na niet de enige want er zijn echt veel mensen die nu een probleem hebben, kijk maar eens op http://wajong.startpagina.nl/prikbord/ bijvoorbeeld.
Dit is echt voor het eerst. En ik vraag mij af waarom, want het is nergens voor nodig.

Ik zou graag een duidelijke verklaring willen zien waarom er juist nu voor het eerst sinds JAREN zo laat gestort wordt. En waarom het UWV doodleuk blijft verklaren dat het geld afgelopen vrijdag, volgens "afspraak" is overgemaakt. Want dan had het dus al lang op mensen hun rekening moeten staan.
-weg-
pi_92791977
oke, hier moet ik dan wel weer heel hard om lachen _O-

http://denkmeemet.uwv.nl/dream/78

quote:
Dit is niet mijn Uitvoeringsorganisatie ,vriend
:')
-weg-
pi_92792069
quote:
Dank je :)

Had ik nog nooit van gehoord, ik ga dit morgen verder bekijken. :Y

Ik hoop dat je morgen je wajOng van het UWV heeft. Niks zo vervelend als onzekerheid.

Hoe gaat het zonder medicijnen ? :)
pi_92792701
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:42 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dank je :)

Had ik nog nooit van gehoord, ik ga dit morgen verder bekijken. :Y

Ik hoop dat je morgen je wajOng van het UWV heeft. Niks zo vervelend als onzekerheid.

Hoe gaat het zonder medicijnen ? :)
Die plasma speakers zijn erg interessant, het is (nog?) geen high end spul maar de techniek is natuurlijk erg interessant imho. Ik vind het erg leuk om te zien, en ik dacht meteen aan jou.. moet toch voor een groot deel wel in jouw straatje liggen.

Tja, ik zie het morgen wel.. kan er momenteel weinig aan veranderen. Ik hoop altijd maar op het beste, er speelt ook nog veel op de achtergrond en dan is zoiets als een uiterst zeldzaam laat gestorte Wajong wel het laatste waar ik op zit te wachten.

Maar het gaat goed, ook zonder de medicatie.. alleen slapen gaat niet als gewenst, zeker nu niet. Maar ik kan hier en daar wel mijn ei en frustraties kwijt, ik wil alleen graag stappen maken en problemen wegwerken. Zit nu even tijdelijk vast en gebonden. Een zure appel noemt men dat, even doorbijten nog. ;)
-weg-
pi_92793153

GENIAAL!! tranen in mijn ogen.. écht.
Hilversum 3 bestond nog niet! _O_ Zucht, alleen hier al kan ik niet van slapen.

Love science O+
-weg-
pi_92794243
Toch gelukkig dat je opgeruimd reageert, ondanks tegenslag. :)

Wie weet wat de toekomst brengt met zo'n plasma speaker :P

Tja, het moet ook wel een shock zijn, ineens zonder medicatie. Maar slapen deed je toch al slecht, wie weet wordt dat straks beter.

Verder: het jaar is nog maar een paar maanden oud. Het kan altijd ombuigen.
pi_92807720
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 22:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Toch gelukkig dat je opgeruimd reageert, ondanks tegenslag. :)

Wie weet wat de toekomst brengt met zo'n plasma speaker :P

Tja, het moet ook wel een shock zijn, ineens zonder medicatie. Maar slapen deed je toch al slecht, wie weet wordt dat straks beter.

Verder: het jaar is nog maar een paar maanden oud. Het kan altijd ombuigen.
Tja, medicatie moet je bij zien als een soort van tussenstation, een transformatorhuisje. Zonder medicatie sta ik onder hoogspanning, eigenlijk vind ik dat wel lekker. Alleen moet ik af en toe even afblazen.

En het jaar kan altijd ombuigen jah, ik ben van plan om volgende maand de staatsloterij te winnen 8-) . Gelukkig kan ik vandaag boodschappen doen ^O^ Het is lekker weer buiten, een mooie dag.
-weg-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')