abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92544112
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 13:05 schreef von_Preussen het volgende:
Voor autisten zijn structuren en duidelijkheid heel belangrijk, het uiteenvallen van structuren en chaos zou daarom juist een gruwel voor mij moeten zijn.

Maar heel raar, ik heb desondanks een enorm interesse juist in onderwerpen waarbij hele, soms onantastbaar lijkende, systemen compleet in elkaar storten en chaos achterlaten. Dan maakt het mij niet uit of het gaat om Duitsland in 1945, hoe de Sovjet-Unie compleet omviel 1989 / 1999, hoe de politieke en overheidsstructuren in elkaar stortten, de financiële crisis waarbij het kantje boord was of het verhaal van hoe Ahold op de rand van de afgrond stond.

Het is heel raar, maar als bestaande structuren verdwijnen en het niet duidelijk is hoe er nieuwe onstaan kan mij dat uitermate boeien. Bijv. ook wat er momenteel in Egypte gaande is, erg interessant allemaal, en ik denk er graag over na wat voor toekomstscenario's* mogelijk zijn.

* Ik ben ook verzot op scenario's, zoals bijv. "als de dollar valt" en "als de euro valt" (uitgezonden door Tegenlicht). Het denken over hoe bepaalde situaties zich kunnen ontwikkelen, ik mag dat zo graag doen.
WO3 staat voor de deur :Y We leven nu ongeveer in 1937 ofzo. Geen directe vergelijking maar het gaat wel die kant op.

Ik ben ook erg gek op en bezig met dat soort scenario's.
-weg-
pi_92544292
Mijn PGB aanvraag heb ik gecancelled. Schuldhulpverlening is nog niet duidelijk en als het een WSNP wordt dan krijg ik sowieso geen PGB. Daarnaast was het aangevraagd voor Voorzet Wonen, woonbegeleiding, en dat is nu niet meer nodig.
-weg-
pi_92544443
@CHEVHB:

Ik vrees dat je gelijk hebt met dit twee jaar...

http://rondom10.ncrv.nl/f(...)/elk-kind-etiket/pgb
pi_92545894
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
Zijn er mensen hier met een PGB?

Ik overweeg er ook eentje aan te vragen, maar ik begrijp dat je als budgethouder gewoonweg werkgever bent.

Ik zit nu deze brochure te lezen, ik schrik mij dood wat daarbij allemaal komt komt kijken. Je bent ahw gewoon werkgever met alle rompslomp van dien......Ik zie daar als een berg tegenop.

Mensen met ervaring hiermee?
Een volwassen kennis van mij heeft PGB (woont nog thuis). Niet gedacht dat de SVB er aan te pas zou komen. Eén voordeel heb je: je hebt tijd voor die rompslomp :Y

Ik moet eerst mijn financiën maar eens gaan doen, nog wat eten naar binnen werken en dan weer tijd voor leuke dingen. Als ik PGB zou hebben, zou ik denk ik 40 uur gaan werken ipv 36.

[ Bericht 2% gewijzigd door schaal_9 op 09-02-2011 14:56:29 ]
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_92549717
PGB heb ik maar uit mijn hoofd gezet. Hoewel het eigenlijk wel nodig zou zijn, de chaos in mijn huis is echt wel groot, en sinds O+ met al zijn spullen bij mij in is komen wonen kan ik het niet meer bijhouden. (Mijn huis was eigenlijk precies "vol" genoeg, alles had een plek, en ik kon het min of meer bijhouden qua schoonmaken, maar nu met al zijn spullen erbij is er iets "geknakt" en weet ik de weg niet meer. Schoonmaken doe ik dan ook nog maar heel weinig en heel slordig, terwijl ik eigenlijk een pietje precies ben. En aangezien O+ ADD heeft, kan hij er ook niet heel veel mee, plus dat hij niet door mijn structuren heen wil walsen door zijn spullen overal neer te gooien waar ik ze voor mijn gevoel niet thuis vind horen.) Maar goed, opruimen en schoonmaken gebeurt nu dus niet goed, en we kunnen er allebei niets meer mee. Kortsluiting.
Maar omdat ik een goede baan heb, met een goed inkomen (dat een derde rechtstreeks naar schuldeisers gaat houden ze geen rekening mee) en O+ ook een goed stel hersens heeft, acht ik de kans vrij klein dat iemand gaat snappen dat wij de boel niet schoon kunnen houden.
En als ik dan nu lees dat je als soort van werkgever gezien wordt met alle gezeik van dien, nee dat gaat ons echt niet lukken.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92551759
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 14:36 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Een volwassen kennis van mij heeft PGB (woont nog thuis). Niet gedacht dat de SVB er aan te pas zou komen. Eén voordeel heb je: je hebt tijd voor die rompslomp :Y
Volgens mij komt SVB pas aan te pas als je dat zelf wilt. Je kan bij ze de loonadministratie uitbesteden. Maar dan nog, je hebt veel rompslomp en je blijft toch eindverantwoordelijk ook als je door het budget heen schiet. Als ik het goed begrijp dan heeft zorgverlener zelf een werknemerstatus met alle rechten van dien. Met ziekte, pensioen, ongelukken en al wat meer zij. :{
quote:
Ik moet eerst mijn financiën maar eens gaan doen, nog wat eten naar binnen werken en dan weer tijd voor leuke dingen. Als ik PGB zou hebben, zou ik denk ik 40 uur gaan werken ipv 36.
Denk je dat je met begeleiding die 40 uur aan te kunnen?
pi_92552069
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:07 schreef Pandora73 het volgende:

En als ik dan nu lees dat je als soort van werkgever gezien wordt met alle gezeik van dien, nee dat gaat ons echt niet lukken.
Ik dacht dat eea net zoiets is als bij zorgverzekeringen. Maar dit gaat wle even een stuk verder :{

Kan mij toch bijna niet indenken dat dit toch zo de bedoeling is? Wie kan dat aan?
pi_92553427
Hier kan je de indicatiewijzer van het CIZ downloaden. :)

http://www.ciz.nl/sf.mcgi?6407
pi_92554190
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 16:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Volgens mij komt SVB pas aan te pas als je dat zelf wilt. Je kan bij ze de loonadministratie uitbesteden. Maar dan nog, je hebt veel rompslomp en je blijft toch eindverantwoordelijk ook als je door het budget heen schiet. Als ik het goed begrijp dan heeft zorgverlener zelf een werknemerstatus met alle rechten van dien. Met ziekte, pensioen, ongelukken en al wat meer zij. :{

[..]

Denk je dat je met begeleiding die 40 uur aan te kunnen?
Ik denk dat ik het op zich wel aankan. Maar het levert in mijn situatie (mijn bestedingspatroon ligt rond het minimumloon) bijna niets extra’s op. Aan een avontuurlijke stap als een mooie reis valt meer te verdienen. Ik weet alleen nog niet waar ik naar toe wil. Naast mijn werk doe ik niet zoveel. Ik vrees dat meer mensen met ASS zich daar goed in herkennen ;)

Wel aardig om te lezen vond ik dat er een ICT-werkgever is ‘te goed’ op ASS inspeelt. Daar is een voltijdscontract (40 uur) niet mogelijk. Dat las ik in dit onderzoek:

Begeleiding werk helpt Wajongers met Autisme Spectrum Stoornis

Bij PGB denk ik vaak aan: het lijkt me wel lekker, om na het werk veel minder verantwoordelijkheden te hebben. Het boodschappen doen zou ik niet willen missen.
pi_92555596
Dat is wel een goed onderzoek zeg. Vond het fijn om te lezen. Goed opgezet en uitgevoerd.
Duidelijk ook.
-weg-
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:36:32 #36
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_92555782
Na wat filmpjes gemaakt te hebben over wat ik niet zo goed en wat voor mij moeilijker is voor een ander, nu een filmpje met mijn dingen waar ik goed in ben.

Iemand nog een idee? Waar ik filmpjes over kan maken?
pi_92556350
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 18:36 schreef CHEVHB het volgende:
Na wat filmpjes gemaakt te hebben over wat ik niet zo goed en wat voor mij moeilijker is voor een ander, nu een filmpje met mijn dingen waar ik goed in ben.

Iemand nog een idee? Waar ik filmpjes over kan maken?
Ik zie de opleiding PABO in je profiel staan. Een opleiding is iets waarmee je je in de buitenwereld kunt profileren. Misschien kun je daar een filmpje van maken.
  woensdag 9 februari 2011 @ 18:59:29 #38
256787 CHEVHB
pi_92556810
Ik doe geen opleiding meer, dat is niet echt haalbaar. Na het MBO wou ik beginnen aan de opleiding maar aangezien dat teveel drukte is, teveel veranderingen toch niet gedaan. Ik kan wel leren maar op andere manier. Ik zit er aan te denken om NTI te gaan doen.
  woensdag 9 februari 2011 @ 19:02:19 #39
256787 CHEVHB
pi_92556957
Foutje. ( had 2x dezelfde post)
pi_92584480
quote:
1s.gif Op woensdag 9 februari 2011 17:53 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het op zich wel aankan. Maar het levert in mijn situatie (mijn bestedingspatroon ligt rond het minimumloon) bijna niets extra’s op. Aan een avontuurlijke stap als een mooie reis valt meer te verdienen. Ik weet alleen nog niet waar ik naar toe wil. Naast mijn werk doe ik niet zoveel. Ik vrees dat meer mensen met ASS zich daar goed in herkennen ;)

Wel aardig om te lezen vond ik dat er een ICT-werkgever is ‘te goed’ op ASS inspeelt. Daar is een voltijdscontract (40 uur) niet mogelijk. Dat las ik in dit onderzoek:

Begeleiding werk helpt Wajongers met Autisme Spectrum Stoornis

Bij PGB denk ik vaak aan: het lijkt me wel lekker, om na het werk veel minder verantwoordelijkheden te hebben. Het boodschappen doen zou ik niet willen missen.
Tja, het blijft ook een beetje het verhaal dat de ene ASS-er niet de andere niet is.

Boodschappen doen vindt ik verschrikkelijk. Al die prikkels....
pi_92586350
tvp
Children of the night. What music they make.
pi_92586379
Net nog even CIZ gebeld: voor kindjes geldt een kortere duur wat geldigheid diagnose betreft dan bij volwassen. Voor volwassen, ook afhankelijk aard diagnose, voor pdd is die 5 jaar jaar.

Dat scheelt dan weer een stuk. :)
pi_92586566
Ik heb btw net een elektrisch kookplaat, dus ik moet nu leren om elektrisch te koken -O-
Children of the night. What music they make.
pi_92603471
Ik kon een jaar geleden boxen van iemand overnemen. Nog spijt dat ik het niet heb gedaan. Ik kon er niet over heen :{

Kut kat.

[ Bericht 4% gewijzigd door EchtGaaf op 10-02-2011 20:34:47 ]
pi_92606661
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, het blijft ook een beetje het verhaal dat de ene ASS-er niet de andere niet is.

Boodschappen doen vindt ik verschrikkelijk. Al die prikkels....
Daar herken ik niet veel in, maar veel mensen met ASS hebben moeite met boodschappen.
Ik kom bij een vaste supermarkt en diverse cassières zijn altijd in voor een praatje :)
pi_92606979
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 13:31 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb btw net een elektrisch kookplaat, dus ik moet nu leren om elektrisch te koken -O-
Je moet vooral oppassen dat je eten niet aanbrand. ;)
signatuurloos
pi_92607025
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:50 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Daar herken ik niet veel in, maar veel mensen met ASS hebben moeite met boodschappen.
Ik kom bij een vaste supermarkt en diverse cassières zijn altijd in voor een praatje :)
Dat laatste is goed van je, Schaal_9. En natuurlijk is de ene cassiere meer bereid voor een praatje dan de ander.

Je kan het dus wel, spontane praatjes uitvoeren. En meestal zijn cassieres vrouwelijk. :Y
pi_92607465
Supermarkten... ... Om het kort te houden, het is een ramp.
Te druk, teveel domme mensen, teveel klopt niet, te jong en ongemotiveerd personeel.
Ga maar door. Van mensen die midden in looppaden gesprekken gaan houden tot aan
prijzen die niet kloppen en belachelijk simpele fouten in het bestelsysteem. Het is zo
makkelijk, maar door desinteresse is het een zooitje. In heel veel supermarkten.

En ik weet van mijzelf dan ook nog niet eens wat ik nu moet hebben, of ik weet het wel precies en dán hebben ze het niet! AAAARGGHH.. zo.

En praatjes maken bij de kassa van de supermarkt dat mag niet, inpakken, wegwezen doorlopen.. Ik kom er niet voor mijn lol en ik hou niet van onzinnig oponthoud O-) ;)

Ik heb een gruwelijke hekel aan supermarkten en warenhuizen, ik wordt er gillend gek van en ik kom vrijwel altijd overstuurd thuis. Al is het het laatste jaar wel minder geworden. Maar ik kom meestal wel overstuurd thuis van uitgebreid boodschappen doen :Y

Ik kan dat niet.
-weg-
pi_92608968
Heel herkenbaar Auti, die ergernissen van drukte en mensen die op de meest onhandige plek die ze kunnen vinden hun winkelwagen dwars neerzetten en uitgebreid gaan staan kletsen over wat de kinderen nu weer voor iets schattigs hebben gedaan, of zoiets.

P.S. Het is overstuur, zonder -d. ;) ;) :*
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_92609377
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste is goed van je, Schaal_9. En natuurlijk is de ene cassiere meer bereid voor een praatje dan de ander.

Je kan het dus wel, spontane praatjes uitvoeren. En meestal zijn cassieres vrouwelijk. :Y
Ik super op vaste dagen, dus meestal dezelfde cassières. Ook vind ik het wel grappig als er een man achter de kassa zit (is het toch nog een gemengd team). Spontane praatjes maken kan ik eigenlijk vrij goed. Ik heb inmiddels ook een veel beter beeld bij wat een gezonde vorm van contact is dan een paar jaar geleden. Alleen moet ik nog leren om niet te gauw aan een afwijzing te denken als het een keer anders verloopt dan ik had gehoopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')