abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 14:19:50 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93101325
Fuente, Christan heeft inderdaad een echo gehad van zijn nieren, meerdere keren zelfs. Dat stelt op zich niet zoveel voor (hij kan alleen niet erg goed tegen kietelen :P ). Ze spuiten wat (koude) gel op de buik en ze gaan er met een scanner overheen. Zowel aan buik- als rugzijde. Af en toe maken ze een foto en het duurt niet erg lang (5 minuten of zo). Het was ook niet pijnlijk, alleen moeten ze af en toe nogal duwen.

Dus dat valt wel mee. Misschien kun je vantevoren even bellen met de poli om te vragen hoe je dat het beste kunt oplossen met het moeten plassen. Ze hebben vast wel tips daarvoor. Sterkte alvast, het is heel vervelend voor haar dat ze zoveel mist en dat ze pijn heeft.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93102448
Thnx Rewimo! Heb ik in ieder geval een beetje een beeld ervan. Ja ik heb bij het maken van de afspraak direct gevraagd of ze tips hadden omdat een volle blaas bij Sara niet echt lukt. Dan moest ze maar een beker minder drinken zeiden ze, maar ja, dan krijgt ze dus niet die volle blaas. In de papieren staat vermeld hoeveel ze thuis moet drinken voor de echo, ik denk dat ik daar een beker afhaal en dan onderweg richting ziekenhuis nog maar een pakje doe, zodat ze niet zo lang met een volle blaas hoeft.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 14:49:49 #153
13151 crew  Rewimo
pi_93102691
Ik zou me er niet al te druk over maken als het niet lukt hoor, ze zullen wel vaker meemaken dat het met kinderen niet helemaal goed gaat. Zoals je het nu gaat doen lijkt me een goede oplossing ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 21 februari 2011 @ 20:47:00 #154
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_93120399
Wat vervelend voor Saartje -O-

Amber zo goed op school *O*

Jelief leuk om eens wat van Emma te lezen, ik zou je gevoel volgen hoor.

Hier hebben we ook de 15 minuten gesprekken gehad ( 2 keer :+ eerste keer klapte ik dicht :@ en 2e keer iemand bij en gebruikte ze andere uitleg en ook zij had tijd om te overzien en excuus te maken voor de 1e keer) En na heel veel gesprekken met o.a. spuuglokje en buuf en P_iglet die mij van veel wijze raad hebben voorzien.
Toch besloten om haar nog extra te laten kleuteren.
Cognitief is ze ijzersterk , ijverig , leergierig, veeleisend en daarin verkrampt ze soms nog. Ze moet van zichzelf alles kunnen en perfect doen.
Hier thuis merk ik dat niet zo direct, maar hier is ze vertrouwder...
Verder is ze op motoriek en sociaal emotioneel gewoon nog echt een net 5 jarige.
Al komen daar ook weer soms momenten uit dat ze echt wel weer " geestelijk ouder is" Maar in de grote lijnen dus prima op leeftijd.
Echter is het verschil tussen cognitief en de rest wel heel groot, en met alles in achtnemende zijn ze heel erg bang dat ze zich echt teveel gaat overvragen, cognitief zal ze prima meekunnen komen, wellicht zelfs voorliggen, maar op de rest ligt ze t.o.v. klasgenootjes achter.
Niet wenselijk. Zeker omdt de gedachte rondom HB bij haar wel bij juf naar voren komen.
En daar past het sociaal emotioneel/motoriek/ coginitieve disbalans weer bij.
Echter hebben ze nu met een kindje wat in groep 3 zit, HB getest is, Cognitief de sterkste van de klas, maar sociaal emotioneel echt nog een kleuter kleuter is. Die wordt nu ook terug gezet,
Beetje zelfde leeftijd van Arwen ook. ( als in ook december kindje alleen jaartje ouder nu dus ;) )
Daarbij heeft Arwen toch effectief nog maar een half jaartje gekleuterd als je vakanties en ziekte eraf trekt.. Nog heel erg weinig dus.
Ze heeft al genoeg ellende gehad, laat haar nog maar even spelen.

Ik krijg wel tegen het vrijeschool principe in ;) de toezegging dat ze volgend jaar in groep 2 dus cognitief arwen wel meer gaan stimuleren, en in groep 3 zal er met de docent een plan opgesteld worden.
Ze houden haar dus extra in de gaten.
En ook mag ik op haar eigen vraag met zoveel informatie voeden als ze wil.
Omdat ze niet willen dat ze afgestompt gaat worden.

Misschien was groep 3 wel een betere keuze geweest.. en ik heb daar heel erg naar geneigd.. maar ze MOET nog zoveel voor zoveel jaren, nu HOEFT ze nog even niks, alleen wat zij wil.
En ik denk dat als ze op de andere gebieden wat meer in balans is en wat sterker staat als nu , ze zich ook kan redden met de cognitieve voorsprong die ze heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door _evenstar_ op 21-02-2011 23:29:04 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 februari 2011 @ 21:26:30 #155
13151 crew  Rewimo
pi_93122967
evenstar, dat klinkt als een weloverwogen besluit, en als het voor jouw gevoel goed is, dan is het zeer waarschijnlijk ook de juiste beslissing :) Moederinstinct werkt :Y
pi_93124808
Ik vind dat wel een mooie gedachte: laat haar nog maar lekker spelen :)
Als ze dingen wil weten kan ze die input altijd krijgen, zowel thuis als op school. Ik denk ook dat het fijn is om haar nog even lekker ongedwongen haar draai te laten vinden bij de kleuters.
Het komt vast goed ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 21 februari 2011 @ 22:11:49 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_93126549
Ik vond/vind dit echt het moeilijkste van het ouderschap :X

En goh dit kan ook verkeerd uitpakken, maar ik ben pienter genoeg om haar cognitief haar vraag naar kennis te kunnen voeden.
Daarbij is dat ook waar het leven om draait, keuzes maken, kiezen welk pad je neemt.. en soms neem je een verkeerde afslag, en dan vind je de weg weer terug.
Ik denk alleen dat de weg op t juiste pad bij een foute keuze op deze manier korter is en minder schadelijk, als haar nu puur op haar cognitieve kant als een 5 jarig pukkie tussen vooral 7 jarigen te zetten en dat ze op sociaal emotioneel gebied een enorme klap krijgt.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_93126852
Evenstar ik denk dat je een wel overwogen en goed besluit hebt genomen.
Versnellen kan ook later nog, zoals bij ons is gedaan. Al zou ik niet zoals bij oudste wachten tot groep 6/7;)

Hoewel het voor oudste de beste stap ooit is geweest, had een jaartje eerder hem wellicht nog beter tot zijn recht doen komen, als ik nu zie hoe hij is ontwikkeld dit afgelopen half jaar tot echte puber , voor jongste was het noodzaak om een groep over te slaan, daar was iedereeen het over eens
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_93127339
Evenstar, ik denk dat je een goed besluit genomen hebt, echt! Arwen komt er wel, zeker met zo'n lieve mama als jij :Y
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  maandag 21 februari 2011 @ 22:20:43 #160
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93127354
Dit zijn inderdaad moeilijke keuzes Evenstar. Kon je maar even in de toekomst kijken om te zien wat wijsheid is, niet? Je hebt er goed over nagedacht en je hebt het voor mij in ieder geval heel goed en duidelijk weten te omschrijven. Ik denk dat je gelijk hebt dat deze keuze minder ingrijpend 'fout' zal zijn en makkelijker te herstellen. Het lijkt me toch ook heel moeilijk voor dat andere kindje om terug te moeten naar de kleuters.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 09:23:54 #161
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93139677
Evenstar een weloverwogen keuze. En ik denk ook dat je daar een goede keuze in gemaakt hebt. Ze mag nog even lekker spelen, maar als ze wat wil leren dan kan dat ook. Dat is mooi!
pi_93175177
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 20:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Niet wenselijk. Zeker omdt de gedachte rondom HB bij haar wel bij juf naar voren komen.
En daar past het sociaal emotioneel/motoriek/ coginitieve disbalans weer bij.
Arwen zelf ken ik niet, daar kan ik verder niet echt op reageren en jullie lijken alles goed te overwegen. Maar over dit punt weet ik toevallig dat dit een veel verspreid misverstand is. Er is pas een onderzoek geweest naar de sociaal/emotionele ontwikkeling van Leonardo-leerlingen vs. jenaplanleerlingen, en daar kwam uit dat de soc.emot. voorsprong van Leonardokinderen wel kleiner is dan hun cognitieve voorsprong, maar dat ze ook op dat gebied toch gemiddeld nog een jaar voorliggen op de Jenaplankinderen. Het kan soms, zeker op een gewone school, wel lijken alsof ze achterlopen, maar dat komt vaak doordat ze geen aansluiting vinden met leeftijdsgenootjes en zich dan te extreem aanpassen (bijv een 4-jarige die ik ken, die spuugt ipv het zegt als iets haar niet aanstaat, en bij een opmerking 'dat moet je gewoon zeggen, dan mag je niet gaan spugen' antwoordt 'ja maar dat doen kinderen van 4, die zeggen het niet, die gaan dan spugen').
pi_93187199
poemojn, ik heb evenstar al een pm gestuurd hierover, een van onze heren had ook docenten die daar niet mee om konden gaan. En t blijft elke keer onderwerp van gesprek...maar ik ben gewapend met een berg documentatie
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  woensdag 23 februari 2011 @ 08:28:17 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93187542
Het blijkt typisch Nederlands te zijn: elders maken docenten zich aanmerkelijk minder zorgen over het sociaal-emotioneel welzijn van leerlingen die een jaar overslaan. Als docenten erover worden voorgelicht beoordelen ze leerlingen aanmerkelijk positiever. Als je nog meer documentatie nodig hebt, kan ik ook nog wel een en ander vinden.
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:28:11 #165
11682 Moonah
Jolie femme
pi_93189683
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 08:28 schreef Gaoxing het volgende:
Het blijkt typisch Nederlands te zijn: elders maken docenten zich aanmerkelijk minder zorgen over het sociaal-emotioneel welzijn van leerlingen die een jaar overslaan. Als docenten erover worden voorgelicht beoordelen ze leerlingen aanmerkelijk positiever. Als je nog meer documentatie nodig hebt, kan ik ook nog wel een en ander vinden.
Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar... Als je de info paraat hebt zou ik daar graag meer over lezen Gaoxing.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_93189793
Hallo allemaal,

Damian is maandag 4 jaar geworden, dus wij komen hier meekletsen.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 februari 2011 @ 10:41:29 #167
13151 crew  Rewimo
pi_93190122
Gefeliciteerd, appelsap! *O* En welkom hier :)
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:47:03 #168
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93190308
Welkom Damian en Appelsap!
  woensdag 23 februari 2011 @ 10:49:58 #169
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_93190398
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 22:18 schreef poemojn het volgende:

[..]

Arwen zelf ken ik niet, daar kan ik verder niet echt op reageren en jullie lijken alles goed te overwegen. Maar over dit punt weet ik toevallig dat dit een veel verspreid misverstand is. Er is pas een onderzoek geweest naar de sociaal/emotionele ontwikkeling van Leonardo-leerlingen vs. jenaplanleerlingen, en daar kwam uit dat de soc.emot. voorsprong van Leonardokinderen wel kleiner is dan hun cognitieve voorsprong, maar dat ze ook op dat gebied toch gemiddeld nog een jaar voorliggen op de Jenaplankinderen. Het kan soms, zeker op een gewone school, wel lijken alsof ze achterlopen, maar dat komt vaak doordat ze geen aansluiting vinden met leeftijdsgenootjes en zich dan te extreem aanpassen (bijv een 4-jarige die ik ken, die spuugt ipv het zegt als iets haar niet aanstaat, en bij een opmerking 'dat moet je gewoon zeggen, dan mag je niet gaan spugen' antwoordt 'ja maar dat doen kinderen van 4, die zeggen het niet, die gaan dan spugen').
Evenstar, ik vind het héél goed dat je je gevoel volgt, laat ik dat voorop stellen. Maar Poemojn, dit is dus precies waar ik aan denk...
pi_93195887
Gefeliciteerd Appelsap, en Damian natuurlijk *O*

De echo bij Sara ging goed. Wel een beetje een raar gevoel aan overgehouden, maar misschien zien we spoken. Enniewees, 10 maart krijgen we de uitslagen :)
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2011 @ 13:13:00 #171
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93196134
Fijn dat de echo goed gegaan is :) Maar een raar gevoel, in welk opzicht?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93196261
De echoscopiste vroeg een paar keer uitdrukkelijk of Sara veel last van buikpijn heeft en dat gaf ons een wat ongemakkelijk gevoel (wat zie je dan? is er iets niet goed? etc). Misschien zien we gewoon spoken, denk als er echt wat heel erg mis was dat we dat meteen wel zouden horen.
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar woensdag 23 februari 2011 @ 13:19:58 #173
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93196416
Bij 'heel erg mis' hadden ze jullie beslist niet laten gaan ;) ben benieuwd wat er 10 maart uit gaat komen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 23 februari 2011 @ 13:24:36 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_93196604
Vervelend Fuente, zo'n gevoel, maar inderdaad: jullie hadden vast niet thuis gezeten als het erg niet goed was.

En Moonah, je hebt pm...
pi_93197209
Appelsap en Daan welkom !

Fuente denk maar zo als ze echt iets serieus gezien hebben dat directe aandacht nodig heeft, dan houden ze je daar echt wel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')