abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93339458
Appelsap, hoe is het met jullie. Heeft Damian zin in school? 4 jaar al!

Met Jolie gaat het helemaal niet zo denderend meer op school. Ze heeft problemen met haar grove en fijne motoriek, maar ze weten niet of ze krampachtig is of dat het stress of faalangst is. Ik gok op stress want andere mensen die haar ook geregeld bezig zien, onder andere goed opgeleide balletjuf enzo, merken niks aan haar. Ze heeft al bijles gym op school en is een anvraag voor ergotherapie de deur uit. Ik ben benieuwd. Voor de rest vinden ze haar een heel sociaal kind dat goed in de groep ligt, altijd wel iemand te spelen heeft of altijd mee mag doen met de rest en dat ze dapper en een doorzetter is. Dat is ze ook echt.

De laatste tijd heeft de afstand die we hebben van elkaar ook veel verdriet opgeleverd. Zowel als bij haar als bij mij. Haar verdriet: waarom is mama meer thuis dan ik? Waarom, waarom, waarom.... Ze schijnt donderdag bij de bso de halve dag gehuild te hebben, het zijn schatten daar en ze hebben d'r lekker te zitten genomen. Maar ja het moet nou eenmaal zo, ze zegt het zelf ook. 'Ik mag wel huilen maar niet te lang want dan mis ik de leuke dingen. Het is niet leuk dat mama meer huis is zonder mij maar ik moet het accepteren. In het pleeggezin heb ik zussen en broers die heb ik thuis niet, A. is ook een beetje mijn moeder, ik heb hier een hond en samen met F. een kamer' (kind van zes gebruikt het woord accepteren....zo vaak heeft ze het dus gehoord) 'Maar leuk is het niet.'
En zo is het. Ik zou willen soms dat ik opgenomen bleef tot ik helemaal beter was, zodat zij dit niet hoeft mee te maken. Dit verdriet gaat echt door merg en been.
pi_93339470
Luchtbel en Jolie :* voor jullie want het is gewoon heel erg moeilijk allemaal, of je nu 6 bent of niet
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 februari 2011 @ 08:55:08 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_93339731
LB, wat moeilijk voor jullie. Voor haar, omdat ze je mist, en voor jou omdat je ziet hoe verdrietig ze is. Ik hoop dat het allemaal weer zo snel mogelijk beter gaat. En het belangrijkste is dat jullie van elkaar houden :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 26 februari 2011 @ 10:00:14 #204
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93340273
Ach LB. het snijdt mij al door m'n ziel. :'(
Wat heb je een warme groep mensen om Jolie heen verzameld. En om jezelf. Ik vind er zoveel liefde van afstralen. naar elkaar. Ik wens je echt alleallealle goeds. Gun jezelf tijd. ook al is het zo moeilijk als nu. En die kleine dappere van je ook. Wat fijn dat ze gewoon haar verdriet laat zien. want zo is het natuurlijk ook. zélfs met grote woorden.

Sterkte ook vandaag LB. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_93340369
Dank jullie wel. En het is inderdaad zo, wij hebben heel veel warmte om ons heen. Jolie is dit weekend met Ladybos mee naar Disneyland dus ze hoeft hopelijk alleen maar even lekker kind te zijn dit weekend. Ze had er super veel zin in.

:*
pi_93340606
Luchtbel, je klinkt zelf ook als een heel warm persoon.
pi_93438011
Hoe heeft Jolie het gehad in Disneyland?
Luchtbel ik werd al verdrietig toen ik je stukje las. Wat moet het toch verschrikkelijk moeilijk en verdrietig zijn om in jullie situatie te zitten. En Jolie is nog zo jong maar oud genoeg om al een hoop te begrijpen/beseffen.(teveel waarschijnlijk)
Ik vind jullie beide ontzettend dapper. Heel veel sterkte.

Hier gaat het redelijk. Ik ben nog steeds thuis en ik probeer er zoveel mogelijk te zijn voor Damian. Het valt niet mee want hij is de laatste weken redelijk boos/stout/verdrietig. Op school gaat het tot nu toe goed. Hij heeft het ontzettend naar zijn zin, gelukkig.
  maandag 28 februari 2011 @ 13:56:53 #208
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_93438448
Fijn dat Damian het naar zijn zin heeft op school, Appelsap. Nog gefeliciteerd met je grote knul! Leuke foto was dat. Sterkte voor jullie, ik hoop dat het snel nog beter dan redelijk zal gaan :*

Luchtbel, ik begrijp dat het voor Jolie vooral moeilijk is dat jij wel thuis bent en zij niet bij jou thuis kan zijn. Kennelijk was het voor haar makkelijker te 'accepteren' toen je niet thuis was. Zo logisch eigenlijk, maar wat erg dat het zo'n uitwerking op haar heeft. Ik vind het een hele verdrietige situatie, gelukkig kon ze er dit weekend op uit. Ik hoop dat ze de stress even helemaal kwijt was in Disneyland. Ik wil jou en Jolie zoveel liefs en sterkte toewensen in de hoop dat er een sprankje daadwerkelijk doorkomt :*
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_93441445
Even een crosspost voor het weggaan.
Kim was heel blij dat ze eindelijk weer eens naar school mag. (haar woorden) Zo blij dat ze al om 5.00 wakker was ...
Voor de vakantie zat er een briefje in de tas van de overblijf dat Kim vaak geen drinken mee heeft en dat dat niet de bedoeling is.
Terwijl ze altijd een volle beker mee heeft. Zo'n mepal beker. Beetje raar vind ik, juf weet dat dat ook voor de overblijf is. Lijkt me ook raar dat ze die in 1x op drinkt, ze drinkt op school juist weinig zei juf. Ze moet altijd laten zien of en hoeveel ze heeft gedronken aan juf.
Hoe doen jullie dat? 2 bekers mee?
Een pakje is geen optie, dat is zeer slecht voor haar gebit weten we nu. Eerder kreeg ze taxi zonder toegevoegde suiker mee. Dat krijgt ze nu alleen op de woensdagmiddag en in het weekend.
pi_93442878
Ingrid, krijgt ze dan maar 1 beker mee voor de hele dag?
Sara krijgt 2 mepalbekers mee. Ik doe de ene redelijk vol, voor bij de lunch. De andere zit stukken minder vol, voor bij de eerste pauze.

Luchtbel, ik heb af en toe meegelezen de laatste maanden, :* voor jou en Jolie.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Licht Ontvlambaar maandag 28 februari 2011 @ 15:48:06 #211
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93443028
Isa heeft ook twee mepalbeker, eentje voor bij het fruit (tienuurtje) en eentje voor bij het overblijven.

Jolietje... kan er niks aan doen, maar mijn hart breekt als ik de verhalen lees. LB, sterkte meis :*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 28 februari 2011 @ 15:48:10 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93443033
hier krijgen ze (als ze overblijven) ook 2 aparte bekers of pakjes mee. wat limonade/sap voor in de ochtendpauze, en 1 voor bij de overblijf (chocomel).
in de haak.
  maandag 28 februari 2011 @ 15:49:54 #213
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93443105
Ingrid, hier dan ook maar even. Hier ook twee keer drinken mee. Een beker en een pakje. ik heb altijd begrepen dat een pakje juist minder slecht is voor het gebit? Omdat door het rietje het drinken achter de tanden in de mond komt. dit is dus niet zo?

Zoveel drinken gaat er trouwens niet in een Mepal beker. 200 ml voor een hele dag is wat aan de magere kant.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 februari 2011 @ 15:54:18 #214
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93443282
quote:
Rietje
Als je toch frisdranken drinkt, doe het dan met een rietje en laat de drank niet lang in de mond. Met een rietje voorkom je dat de drank langs je tanden spoelt;
Bron

Dat geeft onze tandarts aan :)
pi_93444506
Kims tandarts zei iig dat het pakje taksi, yoki , chocomel en dat soort dingen heel slecht is. Met een rietjes is het wellicht iets minder slecht.
Ik zal eens kijken wat er zoal op pakjesgebied is. :)
En anders een beker erbij. Kim drinkt op school dus weinig, moest haast gedwongen worden.
Misschien dat het daarom tot nu toe blijkbaar met zo weinig drinken goed ging.
Ik ben gewoon bang dat ze het verkeerde mee krijgt en daardoor weer een gaatje krijgt.
Tandenpoetsen is nog steeds lastig bij haar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 28 februari 2011 @ 16:30:50 #216
13151 crew  Rewimo
pi_93444961
Er is ook melk in pakjes :) Is dat nog een optie?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_93444995
Melk drinkt ze niet, maar bedankt voor het meedenken.
  Licht Ontvlambaar maandag 28 februari 2011 @ 16:33:58 #218
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93445108
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kims tandarts zei iig dat het pakje taksi, yoki , chocomel en dat soort dingen heel slecht is. Met een rietjes is het wellicht iets minder slecht.
Ik zal eens kijken wat er zoal op pakjesgebied is. :)
En anders een beker erbij. Kim drinkt op school dus weinig, moest haast gedwongen worden.
Misschien dat het daarom tot nu toe blijkbaar met zo weinig drinken goed ging.
Ik ben gewoon bang dat ze het verkeerde mee krijgt en daardoor weer een gaatje krijgt.
Tandenpoetsen is nog steeds lastig bij haar.
Ik heb Isa een hele tijd een rietje meegegeven, daardoor dronk ze een stuk beter :)
pi_93445418
Nou je het zegt, Kim kreeg vaak een rietje mee, maar mocht van een juf niet meer.
Die juf is er niet meer gelukkig, kon ik niet mee overweg.
pi_93445694
Hier op school hebben ze liever geen pakjes, ivm het afval. Als Sara al eens een pakje meekrijgt, dan krijgen we het lege pakje in de tas terug ;). Je hebt ook mepal bekers met zo'n tuutje erop, die heeft Sara voor haar 10-uurtje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_93445979
Een beker met tuutje, klinkt interessant. :D
Is dat zo'n ding die je in moet drukken en dat het dan omhoog plopt?
pi_93447338
Jolie krijgt gewoon twee bekers mee naar school, zoals alle kinderen op school. Continurooster.
1 met water, 1 met limonade. Ik vind een beker drinken niet heel veel, gewoon eerder.

Dank jullie wel voor de lieve reacties allemaal. Jolie heeft super genoten in Disneyland samen met Myrthe. Daarna mocht ze ook nog bij mij slapen.....en geslapen heeft ze hoor, in een nieuw bed. Haar oude bed was naar het pleeggezin en vrienden van ons hebben haar nu een hele hele hoge hoogslaper. Vanmorgen wel dikke tranen bij school maar ja, dat hoort dus nu. Zoals het is.

pi_93447457
Wat ligt ze heerlijk te slapen ! Leuk bed.. .wel eng hoog voor mij (hoogtevrees)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 28 februari 2011 @ 17:52:25 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93448948
jolie O+ mooi bed ook! en geweldig dat ze naar disneyland is geweest!
in de haak.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:55:51 #225
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93449110
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
ja, onding vind ik het, en nog duur ook. En ze schijnen ook wel wat gebitten te kosten. (met tuutje tegen tand openen)

Hier krijgen ze multivit mee in een pakje en sinaasappelsap. die melk vinden ze te vies. :D er is ook sisi zonder bubbels in een pakje trouwens.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:57:17 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93449188
oh wat een feestje zeg voor Jolie. En wat naar dat ze je zo mist. en wat een hoog bed zeg!
  maandag 28 februari 2011 @ 18:07:32 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93449703
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, onding vind ik het, en nog duur ook. En ze schijnen ook wel wat gebitten te kosten. (met tuutje tegen tand openen)

Hier krijgen ze multivit mee in een pakje en sinaasappelsap. die melk vinden ze te vies. :D er is ook sisi zonder bubbels in een pakje trouwens.
thuis drinken ze hier prima melk, maar als de melk lauw wordt in zo'n pakje smaakt 't inderdaad ook nergens meer naar. dus dan maar 2x per week chocomel, ik kan er niet heel erg mee zitten. maar ze poetsen wel aardig goed tegenwoordig, dat scheelt. en ja, die pakjes geeft inderdaad wel veel afval, dat ben ik met je (en met jullie school) eens fuente. maar ik vind 't vaak wel erg makkelijk.. :@
in de haak.
pi_93449721
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ja! Soort bidon idee, maar steviger (mepal). Wij hebben 'm bij Blokker gehaald.
Sara
Merel
Ukje
pi_93449798
Ik geef Amber geen melk mee naar school. Lauwe melk vindt ze niet lekker, just like die van jou Trui.

Amber krijgt 2 broodtrommels mee. 1 met fruit en een pakje drinken en 1 met brood en een pakje drinken. Geen bekers hier. Ik heb ze wel, maar ik heb al een paar keer een natte tas teruggekregen, ondanks dat de bekers goed dicht zaten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:09:37 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93449807
die hebben wij ook ja, best dure bekers zijn 't vind ik. maar ze vinden 'm wel fijn.

kwam ik net als verrassing lekker vroeg thuis, zodat cato niet mee hoefde naar de keepertraining van willem, wil ze per se toch mee. :o 8)7 (tsja, als madame zich ergens op heeft ingesteld..) maar goed, vandaar dat ik nu ineens fok!tijd heb, tijdens 't koken weliswaar. :)
in de haak.
pi_93449826
Is ook zo Trui, maar ach, de bekers zijn ook zo weer schoon en gevuld :D

Overigens opent Sara het tuutje gewoon met d'r vingers, niet mer haar tanden ;)
Sara
Merel
Ukje
pi_93450269
Jongste heeft hier ook zo'n beker, maar oudste niet meer.
Ik was wat aan het rondsmurfen voor een schooltas voor oudste, maar wat is nu eigenlijk in ?
  maandag 28 februari 2011 @ 18:22:55 #233
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93450460
Heeft je oudste daar zelf geen wensen in dan? Ik vernam van vrienden met een dochter in die leeftijd dat Eastpak altijd goed is. :)
in de haak.
pi_93450998
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:22 schreef trui het volgende:
Heeft je oudste daar zelf geen wensen in dan? Ik vernam van vrienden met een dochter in die leeftijd dat Eastpak altijd goed is. :)
Quote van hem zelf : een rugzak mam, of een schoudertas maar vooral een die in is... dus das lekker ruim
  maandag 28 februari 2011 @ 18:46:18 #235
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93451632
Wij hebben een leentas gehad van Kipling. (omdat er een rits stuk was wegens teveel proppen :') )Dat vond Daan echt een mega-onding. Een zwarte rugtas van Eastpak bevalt echt het allerbest. Hij was wel vrij duur (80 euro) maar de ritsen heb je dan 10 jaar garantie op en hij draagt heel fijn vind Daan.

En volgens mij is Eastpak altijd goed.
  maandag 28 februari 2011 @ 18:47:57 #236
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_93451728
Eastpak inderdaad Stout.. :)
Ik heb geloof ik ruim 8 jaar met zo'n tas gedaan..

En neem een rugtas ipv van een schoudertas, want vooral de eerste 2 jaar zijn je tassen echt loei- en loeizwaar! :X
Bij een rugtas wordt het gewicht ook verdeeld, bij een schoudertas komt alles op 1 punt te liggen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 28 februari 2011 @ 18:48:05 #237
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_93451736
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:09 schreef Fuente het volgende:
Is ook zo Trui, maar ach, de bekers zijn ook zo weer schoon en gevuld :D

Overigens opent Sara het tuutje gewoon met d'r vingers, niet mer haar tanden ;)
met je vingers het tuutje in je mond schieten. Het schijnt echt vaak voor te komen hoor. Zit veel kracht achter. tja, ik kon het me niet voorstellen maar toch...
pi_93454051
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 18:48 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

met je vingers het tuutje in je mond schieten. Het schijnt echt vaak voor te komen hoor. Zit veel kracht achter. tja, ik kon het me niet voorstellen maar toch...
Oei, dat lijkt me ook echt niet de bedoeling, net even gekeken en dat gaat best hard!
Sara
Merel
Ukje
pi_93528982
De cito-uitslag is binnen en alles bij elkaar heeft onze slimme dochter gewoon gymnasiumadvies.
Daar is ze erg blij mee want ze wil graag "iets medisch" gaan doen aldus dochter en dus wil ze ook latijn leren.

Nog wel even overleggen natuurlijk, we willen niet dat ze op haar tenen moet gaan lopen om het bij te houden, maar als ze het echt heel graag wil, go for it :)
pi_93530066
Ik wilde deze mail terug van de tandarts van Kim nog met jullie delen.

Wat goed van je, dat je er zo mee bezig bent.
Wij hebben er niets op tegen dat kinderen af en toe een pakje drinken krijgen, je moet nl ook kijken wat handig is om mee te geven naar school.
Ik zou geen Yogi of Taksi doen, maar chocomelk valt wel mee.
En inderdaad is drinken door een rietje beter voor de tanden.
Als ze goed poetst 2x op een dag met fluoridetandpasta en 's avonds en op bed niets anders meer krijgt dan water, dan is dat goed.
pi_93531214
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:55 schreef MarMar het volgende:
De cito-uitslag is binnen en alles bij elkaar heeft onze slimme dochter gewoon gymnasiumadvies.
Daar is ze erg blij mee want ze wil graag "iets medisch" gaan doen aldus dochter en dus wil ze ook latijn leren.

Nog wel even overleggen natuurlijk, we willen niet dat ze op haar tenen moet gaan lopen om het bij te houden, maar als ze het echt heel graag wil, go for it :)
Wat heerlijk ! Gefeliciteerd !
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 maart 2011 @ 14:47:08 #242
13151 crew  Rewimo
pi_93539717
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 09:55 schreef MarMar het volgende:

Dat is mooi ^O^ Goed van haar hoor :)

Muks, Christans rugzak heb je gezien, die bevalt hem nog altijd goed. Is ook een Eastpak (Explorer).

pi_93592361
My oh my, hebben jullie het hier over de middelbare school????
*terugkruipt onder steen*

Ik ben wel zo trots op mijn inmiddels kleutertje!!
Meike is maandag 4 jaar geworden, we hebben een superleuke dag gehad, ze stond echt in het middelpunt van de belangstelling en genoot!
Ze was helemaal in de wolken van de vlinderbarbie die ze kreeg, dat was het allermooiste kado zei ze.
Vanaf dinsdag mag ze naar de basisschool, vantevoren is ze 4 keer wezen wennen.
Ze vindt het geweldig!
Ik had op zich geen problemen verwacht, maar zoveel enthousiasme nou ook weer niet!
Ze vroeg me gisterochtend bijv of ze niet alsjeblieft 2 keer naar school mocht...!
Ze komt huppelend de klas uit, is dolenthousiast, heeft al vriendinnetjes gemaakt....
Ik ben zo trots op dr.

wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93592456
Fijn dat het zo leuk gaat op school :) En wat een snoezige foto!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 maart 2011 @ 14:49:48 #245
13151 crew  Rewimo
pi_93592472
Karin, gefeliciteerd met je grote 4-jarige :) Wat heerlijk dat ze het zo leuk vindt op school *O*
pi_93592789
Karin wat een heerlijke vrolijk 4 jairge !! Geniet ervan !

*tja middelbareschool.... nog 8 jaar en dan is het voor jou ook zover*
  donderdag 3 maart 2011 @ 14:58:32 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_93592859
Meike, grote meid, gefelicitaart! :* *O* (en karin, jij ook van harte gelukgewenst met je kleuterdochter!)
in de haak.
  donderdag 3 maart 2011 @ 15:53:13 #248
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_93594909
Gefeliciteerd met je vierjarige, Karin! *O*
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:28:49 #249
144006 chacama
Ondernemend!
pi_93607333
Karin welkom met he grote meid hier. En wat een heerlijk foto's heb je gemaakt O+
pi_93607942
Gefeliciteerd Karin! *O* En wat een mooie foto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')