onafhankelijke media ofzoiets dergelijks. De meldingen van twitteraars zijn bij voorbaat al ongeloofwaardig omdat ze geen overzicht hebben over het pleinquote:
áls ie op Tahrir kan aankomen , meerdere tweets dat nu door dusdanig grote aantallen demonstranten zelf , de "ingegangen " geblokkeerd worden ...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:33 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ze hadden vanochtend gezegd vandaag op het plein te blijven en misschien vrijdag een mars. Mjas, wat ze echt gaan doen blijft de vraag.
Misschien straks met Ghonim erbij/voorop nog ergens heen.
En ze staken.quote:Mervue15 RT @Marwa_Alasar: Suez citizens to hold mass protests calling for sacking governor #Egypt #Jan25 #Suez
quote:kate1956 RT @natachadavidbxl: around 1000 workers in Lavarge #Suez co r on strike, to form #union & support the revolution. via @3arabawy #Egypt #jan25 #egyworkers
Precies. Geef me wat luchtfoto's en ik vergelijk ze met die van de loveparade.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:35 schreef Blik het volgende:
[..]
onafhankelijke media ofzoiets dergelijks. De meldingen van twitteraars zijn bij voorbaat al ongeloofwaardig omdat ze geen overzicht hebben over het plein
Hij komt er wel doorheen, even geduld hebben inderdaad.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
áls ie op Tahrir kan aankomen , meerdere tweets dat nu door dusdanig grote aantallen demonstranten zelf , de "ingegangen " geblokkeerd worden ...
maar goed , de dag is indd. nog niet voorbij ik zal wat minder ongeduldig doen![]()
thnx!!! (weet iemand waar dit is ?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef Badeend1 het volgende:
http://bambuser.com/channel/Malek/broadcast/1396519
Hehehequote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:33 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Officieel, bedoel je van de regering? 3, volgens mij.
Dat denk ik dus inderdaad, ja. En ik denk dus ook dat ze wel weer zoveel mensen bij elkaar krijgen. Vergeet ook niet dat vandaag een door-de-weekse dag is en sommigen ook gewoon nog aan het werk zijn - zie onder andere de berichten over mensen die zwaaien en juichen naar langs lopende protestanten. Vrijdag is het 'weekend' - als vandaag niets gebeurt verwacht ik vrijdag alleen maar weer méér mensen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:34 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
daarom zei ik ook ookal riepen we het al eerder , zoveel mensen krijgen ze nooit meer bij elkaar , ik vrees wel , als ze zo doorgaan dat dat uiteindelijk echt gaat gebeuren, dat het dan doodbloed ( als er vandaag niks gebeurd) ....
staat ook bij dat wellicht de wilskracht van hun onderschat word ( ook door mij soms )bedoelde ik dus mee ; dat ze wel blijven komen ...
ik hooop het echt ( AJE meld ook weer in en uit Tahrir erg moeilijk ..)quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:38 schreef yavanna het volgende:
[..]
Hij komt er wel doorheen, even geduld hebben inderdaad.
Parlementsgebouwquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:39 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
thnx!!! (weet iemand waar dit is ?)
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:39 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
thnx!!! (weet iemand waar dit is ?)
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:24 schreef shomila het volgende:
From @malek: A couple thousand sitting in front of Parliament gate South of #Tahrir. Army keeps them out. #Egypt #Jan25
1 minute ago
klopt ook , ik trappeerde mezelf er ook op , dat ik wellicht soms twijfelde aan hoelang ze dit vol kunnen houden .. ( weet je je kan het je bijna nieteens voorstellen hoeveel wiskracht ze hebben ) maar vandaar dat ik het er bij zette .....quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat denk ik dus inderdaad, ja. En ik denk dus ook dat ze wel weer zoveel mensen bij elkaar krijgen. Vergeet ook niet dat vandaag een door-de-weekse dag is en sommigen ook gewoon nog aan het werk zijn - zie onder andere de berichten over mensen die zwaaien en juichen naar langs lopende protestanten. Vrijdag is het 'weekend' - als vandaag niets gebeurt verwacht ik vrijdag alleen maar weer méér mensen.
Ik ben het nooit eens geweest met dat 'doodbloeden' en ik heb vandaag ook weinig signalen die kant op gezien. Ze kunnen het niet eeuwig volhouden maar zeker nog deze week, dus tot en met het eind van het weekend op zaterdag daar.
Als het maar voor de curfew ingaat gebeurd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:40 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
ik hooop het echt ( AJE meld ook weer in en uit Tahrir erg moeilijk ..)
maar ja, voor hem gaan ze wel ff aan de kantzodat ie het plein op kan !
Vorig jaar was het focusquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:41 schreef yavanna het volgende:
Momentum is wel het woord van Egypt 2011.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:42 schreef yavanna het volgende:
[..]
Als het maar voor de curfew ingaat gebeurd.
hoelaat gaat die in?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:42 schreef yavanna het volgende:
[..]
Als het maar voor de curfew ingaat gebeurd.
Mensen die denken dat het doodbloed kijken teveel met een westerse bril.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:40 schreef Toverheks het volgende:
ik lees steeds over doodbloeden, maar ben er heilig van overtuigd dat er elke dag steeds meer mensen zich aansluiten
Ik vind haar wel lekker fel. Volgens mij stelt ze de juiste vragen, zelfs aan de mubarak kliek.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:44 schreef Toverheks het volgende:
hoor ook weer op AJE de dame die er steeds goede vragen door heen perst vond haar van de week ook zo top dat ze de mensen niet liet uitpraten als ze weer de verkeerde kant op gingen, zij tettert er gewoon gezellig tussen door
kweet het nieteens meer eigenlijk , maakt toch niks uit..quote:
Er zijn te veel demonstranten voor Tahrir, dus ze gaan maar overal demonstrerenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:44 schreef shomila het volgende:
Jan25voices Jan25 Voices
AJA: Journalists protesting at Journalists Syndacate HQ: "people want to topple the regime's media". #Jan25 #Egypt
40 seconds ago
Haha inderdaad. Dat ze het nog steeds zo droog vermelden he.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:44 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
jah die "klok"
je zou bijna denken dat degene die die klok steeds bedenkt , zelf ook anti government is , wie weet denkt ie wel ; weet ik zeker dat er veel mensen komen![]()
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
kweet het nieteens meer eigenlijk , maakt toch niks uit..
zal wel rond 5 uur zijn ofzo ..
wel mooi gezegd , zal ik de mijne ff voorgoed af doen aangezien ik af en toe mezelf" trappeer "op mn roze brilquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:45 schreef Daniel1976 het volgende:
Mensen die denken dat het doodbloed kijken teveel met een westerse bril.
copy paste dan maarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef pippicaro het volgende:
[youtube]http://bambuser.com/channel/Malek/broadcast/1396534[/youtube]
ja ik vind haar top, ze vraagt alles en tettert er gewoon steeds tussendoor, moeten ze hier ook eens doen bij nieuwsrubriekenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:45 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mensen die denken dat het doodbloed kijken teveel met een westerse bril.
[..]
Ik vind haar wel lekker fel. Volgens mij stelt ze de juiste vragen, zelfs aan de mubarak kliek.
Hij heeft een punt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef -jos- het volgende:
RGjournalist Roel Geeraedts
Dit laat ik aan jullie beoordeling over."Voor nieuws over Egypte moet je niet naar de Nederlandse televisie kijken". http://tiny.cc/g22n2
Ik hoorde 7 of 8 uur vandaag, niet dat het idd uitmaakt verder.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
kweet het nieteens meer eigenlijk , maakt toch niks uit..
zal wel rond 5 uur zijn ofzo ..
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:46 schreef -jos- het volgende:
RGjournalist Roel Geeraedts
Dit laat ik aan jullie beoordeling over."Voor nieuws over Egypte moet je niet naar de Nederlandse televisie kijken". http://tiny.cc/g22n2
hij heeft er nog wel meer, vind dat de journalisten alleen maar laten zien hoe eng ze het vonden, hoe ze van hotel naar hotel moesten rennen maar inhoudelijk gingen ze er niet te diep op in waarom die mensen op het plein stonden.quote:
quote:Protests now are all over Cairo in many different places. today could be the biggest number ever. There is one infront of Ministry of Interior now. One infront of Parliament, also upper house & many more places. Tahrir has never been so much crowded. http://yfrog.com/h2e94dmj
Mee eens.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hij heeft er nog wel meer, vind dat de journalisten alleen maar laten zien hoe eng ze het vonden, hoe ze van hotel naar hotel moesten rennen maar inhoudelijk gingen ze er niet te diep op in waarom die mensen op het plein stonden.
vind AJE top verslaggeving geven ook de achtergronden, vind dat ze ook in nederland er wel meer van mochten laten zien.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:52 schreef Badeend1 het volgende:
http://bambuser.com/channel/Malek/broadcast/1396555
gisternacht P& w , stukje over 2 NL verslaggevers ( ook over hun angst , en wat er allemaal gebeurde , was redelijk stukje, voor NL tv dan )quote:
Tsjeh, dat is echt laf eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
gisternacht P& w , stukje over 2 NL verslaggevers ( ook over hun angst , en wat er allemaal gebeurde , was redelijk stukje, voor NL tv dan )
die waarschijnlijk weer teruggaan ...
die vrouw die voor de NOS verslag deed is ook weer terug naar jordaniequote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:56 schreef -jos- het volgende:
[..]
Tsjeh, dat is echt laf eigenlijk.
Er zijn nu nog maar 3 Nederlandse journalisten in Egypte ofzo. Alleen die RGjournalist ofzo twittert nog...
Ok gemist. Maargoed wanneer je Ayman en alle andere journos daar ziet, zelfs na hun arrestatie dan is dat toch een wezelijk verschil met de NL journos.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:55 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
gisternacht P& w , stukje over 2 NL verslaggevers ( ook over hun angst , en wat er allemaal gebeurde , was redelijk stukje, voor NL tv dan )
die waarschijnlijk weer teruggaan ...
ze moesten om een of andere reden terug naar NL maar vandaar dat ze dus zo snel mogelijk weer terug willen , ik vermoed dat ze alweer richting Egypte zijnquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:56 schreef -jos- het volgende:
[..]
Tsjeh, dat is echt laf eigenlijk.
Er zijn nu nog maar 3 Nederlandse journalisten in Egypte ofzo. Alleen die RGjournalist ofzo twittert nog...
das waar ( behalve ons belgskuh hequote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ok gemist. Maargoed wanneer je Ayman en alle andere journos daar ziet, zelfs na hun arrestatie dan is dat toch een wezelijk verschil met de NL journos.
zag weinig beelden, iets van een geheime ontmoeting met een groep vertegenwoordigers en de vrouwelijke journalist had traangas in haar ogen en was op straat der lensen aan het uit doen, vind ze praten teveel van wat hun beleven, praat over waarom die mensen op het plein staan, laat de echte mensen zien waar het om draait.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ok gemist. Maargoed wanneer je Ayman en alle andere journos daar ziet, zelfs na hun arrestatie dan is dat toch een wezelijk verschil met de NL journos.
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:59 schreef Dekatria het volgende:
Goedemiddag piepels, weer terug van werkwat is er vandaag allemaal gebeurd?
Dat was nou verslaggeving idd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:59 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
das waar ( behalve ons belgskuh heRudi !! )
dat dan weer wel , maar ze waren wel erg eerlijk over de pro m's.. b.t.w. was het mooi hoe die man er over viel toen ook weer werd gezegd door moskovitz geloof ik , "dat de rust in het midden oosten belangrijker was dan egypte, hij reageerde toen namelijk ook ; je mag die 80 miljoen niet zomaar ff opofferen ".nogmaals redelijk voor NL tv ...quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:59 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zag weinig beelden, iets van een geheime ontmoeting met een groep vertegenwoordigers en de vrouwelijke journalist had traangas in haar ogen en was op straat der lensen aan het uit doen, vind ze praten teveel van wat hun beleven, praat over waarom die mensen op het plein staan, laat de echte mensen zien waar het om draait.
We mogen trouwens blij zijn dat het bij Al Jazeraa ff niet gaat om FSC gekeurd hout of orkaan in australie.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:01 schreef Toverheks het volgende:
Journalisten protesteren dus ook mee, goede zaak
Met die paar mensen van de Nederlandse media kun je natuurlijk niet zoveel doen als 'n AJE. Maar ik kwam er gister achter dat de VPRO een radio-serie herhaalt uit '95 over het leven in Egypte. De eerste drie delen vond ik wel interessant om te beluisteren.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hij heeft er nog wel meer, vind dat de journalisten alleen maar laten zien hoe eng ze het vonden, hoe ze van hotel naar hotel moesten rennen maar inhoudelijk gingen ze er niet te diep op in waarom die mensen op het plein stonden.
vind AJE top verslaggeving geven ook de achtergronden, vind dat ze ook in nederland er wel meer van mochten laten zien. Je krijgt wel een indruk wat voor een stad Cairo is. (wat je ook niet in één of twee reportages kan omvatten)
linkjequote:In 1995 verbleef verslaggever Chris Kijne voor het fameuze VPRO-radioprogramma Standplaats drie maanden in het Egypte van president Mubarak. In een 12-delige serie deed hij verslag van het leven in Cairo. Bij het zien en horen van de gebeurtenissen van de afgelopen tien dagen in Egypte komen de herinneringen in hem boven.
hai haiquote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:59 schreef Dekatria het volgende:
Goedemiddag piepels, weer terug van werkwat is er vandaag allemaal gebeurd?
indd. ( of apple @ china )quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We mogen trouwens blij zijn dat het bij Al Jazeraa ff niet gaat om FSC gekeurd hout of orkaan in australie.
LOLquote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:06 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
ashrafkhalil Just back from Tahrir. If numbers keep growing like this, these guys are going to need a bigger square #egypt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |