abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:21:43 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92492670
Welkom bij het grote Fok! Datingsite Ervaringen topic!

Heb je altijd al eens willen proberen om via internet de liefde van je leven te vinden?
Of heb je de liefde al gevonden via een datingsite?
Of sta je al tijdenlang ingeschreven, maar wil het maar niet lukken?
Dan is dit het topic voor al je vragen, tips, (succes)verhalen en anderssoortige ervaringen!

De datingsites:

Relatieplanet (RP)
Paiq / next·lover
Knuz
Badoo
Parship
Lexa
E-Matching
OKcupid
FOK! Fotoboek
En tot slot wordt er in dit topic ook flink gedate

De Ervaringsdeskundigen
X39.jpg fok02.jpg eend.JPG real americanico.GIF skipperdepip.jpg karas_ava.jpg specialk_60x60.jpg strangelove.jpg DB03.gif noiconn.png 098193.jpg t-seven.gif fok.jpg avatar.jpg tophat2.gif 1.jpgicon.jpggobo-small.gif perfectday.jpg avatar_AR60x60_2.gif avatar.gif 8.gif PAdv.jpg reya2.JPG logomain2.gif knipoog.jpg 28vb034.png 1qqqq.jpg Untitled-1.jpg stanger_img.jpg 60_xtremists.jpg

Voorgaande delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laatst bijgewerkt op dinsdag 26 oktober door douche-eendje
Deze OP kan je hier vinden.
Overal verstand van.
pi_92492701
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:15 schreef macondo het volgende:
Als je zelfs op Fok niet eens in de gaten hebt hoe je in contact kan komen met iemand, dan zal het nog lastig gaan worden voor je op datingsites..
Ik ben een tijd uit de roulatie geweest wat internet betreft. Toen ik voor het laatst echt actief was op fora en andere sites.. dat is ongeveer 8 jaar geleden. Heb het internet alleen maar voor werk en nieuws lezen gebruikt al die tijd.

Het voelt alsof ik alles opnieuw moet ontdekken man :)
There is a long line down from heaven.
pi_92493067
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik ben een tijd uit de roulatie geweest wat internet betreft. Toen ik voor het laatst echt actief was op fora en andere sites.. dat is ongeveer 8 jaar geleden. Heb het internet alleen maar voor werk en nieuws lezen gebruikt al die tijd.

Jeetje man, 8 jaar... dat was praktisch een andere wereld :P
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:37:38 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_92493205
lol! Dan kijk je straks nog vreemd op joh :D
zoveel mogelijkheeden!!
pi_92493290
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:33 schreef Spirit82 het volgende:
Jeetje man, 8 jaar... dat was praktisch een andere wereld :P
Ja ik begin al oud te worden :) Vroeger chatte ik wel met vrouwen enzo, toen een serieuze relatie gekregen. En daarna eigenlijk nooit meer de behoefte gehad om via internet contact te zoeken met mensen.

Tsja :)
pi_92493339
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:22 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik moest na anderhalf jaar alles al opnieuw ontdekken, laat staan na 8 jaar!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_92493345
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:37 schreef Cue_ het volgende:
lol! Dan kijk je straks nog vreemd op joh :D
zoveel mogelijkheeden!!
Tell me :P
pi_92493483
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:40 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ja ik begin al oud te worden :) Vroeger chatte ik wel met vrouwen enzo, toen een serieuze relatie gekregen. En daarna eigenlijk nooit meer de behoefte gehad om via internet contact te zoeken met mensen.

Tsja :)
Ach, je bent zo oud als je je voelt :P En het went snel weer hoor :)
Sarcasme. Herken het.
pi_92493770
Ik moet iedere maand alles weer opnieuw ontdekken, dát is pas zwaar!
I was an atheist until I realized I was God
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:54:39 #10
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_92493789
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ach, je bent zo oud als je je voelt :P En het went snel weer hoor :)
Het erge is dat ik een ICT-er ben. Ik heb zelfs als programmeur aan een datingsite gewerkt. Toen heb ik eigenlijk een paar dingen geleerd:
- De meeste profielen zijn nep en bedoeld om de site er uit te laten zien alsof er veel mensen zijn. De foto's zijn vaak van mensen uit Amerika ofzo die er toch niet achter komen.
- Er worden chatters ingehuurd om de boel actief te houden.
- Het verdienmodel moet mensen aansporen om op de site actief te blijven. Hierdoor zie je vaak dat ze mensen met een gratis profiel lokken en daarna met credits werken en dergelijke.
- Er wordt op kantoor gelachen om mensen die heel graag willen afspreken en gefrustreerd raken wanneer dat niet gebeurt.

Inmiddels werk ik niet meer bij dat bedrijf (is ook alweer bijna 4 jaar geleden), maar had toen al helemaal zoiets van "internet is leuk als informatiebron" maar voor de rest is het allemaal bullshit.
pi_92493939
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:54 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Het erge is dat ik een ICT-er ben. Ik heb zelfs als programmeur aan een datingsite gewerkt. Toen heb ik eigenlijk een paar dingen geleerd:
- De meeste profielen zijn nep en bedoeld om de site er uit te laten zien alsof er veel mensen zijn. De foto's zijn vaak van mensen uit Amerika ofzo die er toch niet achter komen.
- Het verdienmodel moet mensen aansporen om op de site actief te blijven. Hierdoor zie je vaak dat ze mensen met een gratis profiel lokken en daarna met credits werken en dergelijke.
- Er wordt op kantoor gelachen om mensen die heel graag willen afspreken en gefrustreerd raken wanneer dat niet gebeurt.

Inmiddels werk ik niet meer bij dat bedrijf (is ook alweer bijna 4 jaar geleden), maar had toen al helemaal zoiets van "internet is leuk als informatiebron" maar voor de rest is het allemaal bullshit.
Meh, de mensen hier in het topic daten toch regelmatig via een datingwebsite, dus lang niet alle profielen zijn nep. Daarnaast denk ik dat het tegenwoordig veel meer geaccepteerd is om te daten via internet dan 5 jaar geleden en dat er dus logischerwijs veel meer "gewone" mensen zitten.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:04:13 #12
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_92494134
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:58 schreef Spirit82 het volgende:
Meh, de mensen hier in het topic daten toch regelmatig via een datingwebsite, dus lang niet alle profielen zijn nep. Daarnaast denk ik dat het tegenwoordig veel meer geaccepteerd is om te daten via internet dan 5 jaar geleden en dat er dus logischerwijs veel meer "gewone" mensen zitten.
Dat zou best kunnen hoor :)

Ik moet er alleen ff aan wennen :P
pi_92494290
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:04 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen hoor :)

Ik moet er alleen ff aan wennen :P
Je loopt gewoon te miepen }:|
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:12:11 #14
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_92494393
quote:
16s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:08 schreef Spirit82 het volgende:
Je loopt gewoon te miepen }:|
Ach, de meesten lopen hier weleens te miepen :)
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:19:12 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_92494662
iedereen heeft het altijd over die fake profielen, maar o ik ben ze nog niet tegengekomen of het zijn net die profielen die ik toch helemaal niks vind :) erg handig.

Maargoed als ict'er heb je in ieder geval wel de handigheid mbt sites dus dat is weer een ontdekkingsreis minder. Probeer er positief in de staan en te zien waar het ke heen brengt. :)
pi_92494984
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:19 schreef Cue_ het volgende:
iedereen heeft het altijd over die fake profielen, maar o ik ben ze nog niet tegengekomen of het zijn net die profielen die ik toch helemaal niks vind :) erg handig.

Maargoed als ict'er heb je in ieder geval wel de handigheid mbt sites dus dat is weer een ontdekkingsreis minder. Probeer er positief in de staan en te zien waar het ke heen brengt. :)
Jaaa, dat vind ik ook zoiets. Of hebben we het dan gewoon niet door ofzo? Dat als je een berichtje stuurt en geen reactie krijgt het dan een fake profiel is? Hoe weten sommigen zo goed dat iets een fake profiel is, of zijn wij nou echt zulke mutsen? :`)
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:32:30 #17
333536 LostInSpace
Am - C - G - D
pi_92495177
Omdat jullie vrouw zijn.

Fake profielen zijn in 80% van de gevallen vrouw. De mannen zijn echt, want die komen er toch wel op af.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:36:48 #18
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_92495316
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:27 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Jaaa, dat vind ik ook zoiets. Of hebben we het dan gewoon niet door ofzo? Dat als je een berichtje stuurt en geen reactie krijgt het dan een fake profiel is? Hoe weten sommigen zo goed dat iets een fake profiel is, of zijn wij nou echt zulke mutsen? :`)
Dat laatste sowieso ;)
Maar wat LiS zegt klopt natuurlijk ook wel. Mannen hoeven niet zo snel gefaked te worden.. die zijn er in overvloede *O*
pi_92495362
quote:
12s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:36 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso ;)
Maar wat LiS zegt klopt natuurlijk ook wel. Mannen hoeven niet zo snel gefaked te worden.. die zijn er in overvloede *O*
Ja.. .maar af en toe zou ik wensen dat ze fake waren -O-
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:39:36 #20
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_92495407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:38 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ja.. .maar af en toe zou ik wensen dat ze fake waren -O-
Dat klopt :Y
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:10:30 #21
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92496396
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:54 schreef LostInSpace het volgende:

Stierepoep. Het spijt me, maar bij normale datingsites is geen sprake van nep profielen, behalve een incidentele grapjas.

quote:
Sure, op Paiq zeker. Flauwekul.
quote:
Als je wat wilt, moet je een beetje betalen. Is niet vies, is normaal. Op een ansichtkaart moet ook een postzegel. Let wel, betalen an sich betekent niet dat het een goede site is.
quote:
Ach ja. IT-ers onder elkaar zullen vast wel eens lachen. Om IT-ers wordt ook wel eens gelachen trouwens.

quote:
Het spijt me, er straalt toch een zekere wereldvreemdheid van af - alsof je 8 jaar lang in een isoleercel hebt gezeten. Allemaal prima, komt allemaal wel goed ; maar dan hier vertellen hoe datingsites werken is wat eigenaardig ;)
Overal verstand van.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:10:39 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92496399
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 07:12 schreef kastanova het volgende:

[..]

Enige en daarmee beste oplossing is gewoon een smsje in de trant van: "[naam], ik denk dat ik ietwat andere ideeën over het aan gaan van relaties heb dan jij, dus misschien kunnen we het hier beter bij laten."

Laat hem maar even zweten dus :).
Twee uitkomsten:
1. Hij blijft nonchalant en laat het daar ook bij. Zelfde resultaat als gewoon afscheid nemen, echter heb je nu de definitieve bevestiging.
2. Hij heeft door dat hij deze keer niet zo makkelijk wegkomt met de lakse houding en zal er meer energie insteken.

Nadeel van optie 2 is dat hij naar verloop van tijd alsnog in zijn oude patroon zal vervallen.
Dus dan dien je er strak op te blijven zitten.
Kost behoorlijk wat extra energie, dus tja, is hij dat in jouw ogen waard?
Ja, dat is hij meer dan waard. Zoals ik hem nu ken. Maar ik hoef geen duidelijkheid, het lijkt me duidelijk genoeg. Als ik dat nu doe, dan verlies ik het sowieso.

Kreeg net wel weer een smsje. Na het seksincident is hij dus direct vertrokken op vakantie, ik ben daar gewoon blijven liggen en hij zei dat ik zo lang kon blijven als ik wilde. Briefje in zijn maandkaart voor NMBS gestopt met iets over 'lief dat ik mocht blijven, zomaar zonder supervisie, kus' en die heeft hij blijkbaar net gevonden. Mwoah, ik laat hem zweten met korte en late berichtjes als er iets terugkomt, en als ik er tegen vrijdag nog zo over denk dan stuur ik wel iets in die trant. Ik ben vrij impulsief dus wilde dat niet direct doen. Het legt ook ineens nogal druk op de ketel, zoiets.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 07:50 schreef macondo het volgende:

[..]

Doe ik ook altijd, bij de tweede date meteen afspreken met een paar vrienden er bij. Dan gaan we ergens wat drinken met haar. In een kelderbox of zo.
:D

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:07 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Na ja, ik heb nog niet eens zoveel moeite met dat soort dingen.

Weet alleen niet of een datingsite nou wel de manier is. Ik ben 30 jaar oud en ik zie alleen maar vrouwen met kinderen, of vrouwen die nog ouder zijn dan ik, of profielen waar je de omschrijving van iemand leest en daarna meteen schrikt van alles wat er staat dat je nog niet eens meer zin hebt om naar de foto te kijken.

Ik bedoel, al die vrouwen die schrijven "ik ben niet op mijn mondje gevallen, ik kan hard uit de hoek komen, ik heb een vent nodig met een ruggegraat die tegengas kan geven". Wtf? Het voelt alsof ik een war zone betreedt.
OMG, vreselijk. Die vrouwen willen allemaal een klootzak!
Resistance is futile.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:15:06 #23
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92496525
Oh ja, ik heb me gisteren na het werk nog eens aangemeld op Be2.be. My god, 12 berichtjes! Gaat véél harder dan parship. Eens doorspitten.

OK, dát kan dus niet zonder lid te worden. Nevermind dus.
Resistance is futile.
pi_92496909
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:10 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, dat is hij meer dan waard. Zoals ik hem nu ken. Maar ik hoef geen duidelijkheid, het lijkt me duidelijk genoeg. Als ik dat nu doe, dan verlies ik het sowieso.

Kreeg net wel weer een smsje. Na het seksincident is hij dus direct vertrokken op vakantie, ik ben daar gewoon blijven liggen en hij zei dat ik zo lang kon blijven als ik wilde. Briefje in zijn maandkaart voor NMBS gestopt met iets over 'lief dat ik mocht blijven, zomaar zonder supervisie, kus' en die heeft hij blijkbaar net gevonden. Mwoah, ik laat hem zweten met korte en late berichtjes als er iets terugkomt, en als ik er tegen vrijdag nog zo over denk dan stuur ik wel iets in die trant. Ik ben vrij impulsief dus wilde dat niet direct doen. Het legt ook ineens nogal druk op de ketel, zoiets.
Niet persoonlijk bedoeld hoor (serieus niet) maar waarom doen vrouwen altijd zo moeilijk over contact met mannen? Een vriendin van mij ook "ik ga echt niet meteen reageren als hij smst!!" Maar waarom eigenlijk niet? Waarom altijd een soort van spel ervan maken in plaats van gewoon contact hebben?
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:34:36 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_92497178
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:27 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Niet persoonlijk bedoeld hoor (serieus niet) maar waarom doen vrouwen altijd zo moeilijk over contact met mannen? Een vriendin van mij ook "ik ga echt niet meteen reageren als hij smst!!" Maar waarom eigenlijk niet? Waarom altijd een soort van spel ervan maken in plaats van gewoon contact hebben?
Ik heb dit gedrag bij mannen al veel vaker gezien. Het is een vette indicator dat hij vooral geïnteresseerd is in seks, en mij daarnaast ook best een leuke meid vind. Ik daarentegen ben heel erg onder de indruk van hem. Ik ken mezelf wel aardig onderhand, risico om verliefd te worden is erg groot.

En ik heb het letterlijk zelf al verneukt. Nu kan ik er nog mee ophouden zonder dat het een emotioneel dramaatje wordt voor mezelf. Hij wil iets leuks ongedwongens. Ik wil hem voor mezelf. Dat strookt niet. Ik neem mezelf dan liever in bescherming.

Oh, dit is geen spel voor mij trouwens, dit is een paar dagen bezinnen omdat ik niet té snel de stekker eruit wil trekken. Maar daar gaat het wel naartoe.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')