Mooi. Dit vind ik namelijk vrij low maintenance.quote:
Op youtube staan wel aardig wat opsteek tutorials enzoquote:Op maandag 7 februari 2011 23:35 schreef Tegan het volgende:
[..]
Mooi. Dit vind ik namelijk vrij low maintenance.
Enige wat jammer is is dat ik zo weinig inspiratie heb voor kapsels. Het is of een vlecht of een staart altijd.
Nog een jaartje of 2?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:26 schreef Tegan het volgende:
Ik ben voor dit aan het sparen, al 1,5 jaar.
[ afbeelding ].
Zo is mijn (natte) haar nu.
[ afbeelding ]
Ik moet van mijn vrienden stoppen als het lelijk wordt.
Ik heb er al een hoop bekeken idd.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:35 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Op youtube staan wel aardig wat opsteek tutorials enzo
Hoe vaak zou je moeten laten bijpunten ongeveer?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:36 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Nog een jaartje of 2?
O en ook op tijd bijpunten hé!
Ik controleer m'n punten altijd. Als ik witte puntjes zie of gespleten is het weer tijd.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:40 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe vaak zou je moeten laten bijpunten ongeveer?
Ja, inderdaad. Ik houd als leidraad meestal 6 maanden aan, maar bij mij is het soms ook één keer per jaar. Ligt er net aan. Anderen vertel ik gewoon 6 maandenquote:Op maandag 7 februari 2011 23:46 schreef Velma_Dinkley het volgende:
[..]
Ik controleer m'n punten altijd. Als ik witte puntjes zie of gespleten is het weer tijd.
Om de 3 maanden ofzo? (op de foto in het vorige topic was het tijd)
Maar dit is per persoon verschillend, mijn zusjes haar beschadigt veel sneller en moet dus vaker bijgepunt worden.
Dit las ik ookal in het eerdere topic. Maakt dat echt veel verschil? En waar haal je die in godsnaam?quote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja Tegan, elastiekjes zonder stukje metaal als je die nog niet hebt.
Mja, het beschadigt je haar, schraapt langs je haar zeg maar. Ik haal ze bij t Kruidvat van Zenner. Goed, je haar gaat niet ineens dood van een stukje metaal, maar 't zijn de kleine dingetjes hèquote:Op maandag 7 februari 2011 23:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dit las ik ookal in het eerdere topic. Maakt dat echt veel verschil? En waar haal je die in godsnaam?
Claire's, en daar heb je god niet eens voor nodigquote:Op maandag 7 februari 2011 23:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dit las ik ookal in het eerdere topic. Maakt dat echt veel verschil? En waar haal je die in godsnaam?
Kruidvat, etos, trekpleister.. Ik heb altijd die van Zenner.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
ik heb meestal zulkequote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:45 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
Kruidvat, etos, trekpleister.. Ik heb altijd die van Zenner.
De wibra heeft ze zelfsquote:Op maandag 7 februari 2011 23:53 schreef Tegan het volgende:
[..]
Oh yeah, eindelijk een gelijkgestemde.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:47 schreef SacreCoeur het volgende:
Grappig, ik drink alleen water.. en dan bedoel ik ook echt alleen water
Heb je je haar vaak vast? Als ik mijn haar vast doe namelijk, is het veel sneller vet dan als ik het los houd.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh ik heb zo iets raars..
Ik heb dus onwijs snel vet haar.
Was het elke dag (hoe slecht dan ook, maar het is anders echt niet te doen.. en ik overdrijf niet)
Wat wel helpt is alles koud doen, koud wassen, eventueel föhnen etc.
maaaaaaar nu komt het, als ik langer dan een week dezelfde shampoo gebruik ben ik weer terug bij af.
En kan ik net zo goed niet wassen want dan blijft het vet.
Als ik dan weer een andere shampoo pak is het weer over, is het nog te volgen?![]()
Ik moet dus om de 5 a 7 dagen wisselen van shampoo, dit is toch raar?
Nog tips?
Huh? Misschien een andere kussensloop?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Hmm soms vast en soms los.
Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik een nachtje doorhaal (dus helemaal niet ga slapen)
Dan heb ik er geen last van.
Whehe, straks smeer je oud vet in je haar vanuit je kussenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:51 schreef SacreCoeur het volgende:
Hmm soms vast en soms los.
Wat ik wel heb gemerkt is dat als ik een nachtje doorhaal (dus helemaal niet ga slapen)
Dan heb ik er geen last van.
Vodka in je haarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Whehe, straks smeer je oud vet in je haar vanuit je kussen![]()
Ik vond dit nog
Koop magnesiumsulfaat.
Magnesiumsulfaat ook gekend onder de naam Engels zout of Epsom zout verwijdert gifstoffen en teveel aan oliën uit de hoofdhuid en reduceert de hoeveelheid vet in het haar. Het is aan te raden om 4 theelepels magnesiumsulfaat te vermengen in een halve kop shampoo. Bij regelmatig gebruik zullen de eigenschappen van het magnesiumsulfaat helpen om de vetproductie te normaliseren.
Doe talkpoeder op uw haar.
Er bestaan verschillende snelle oplossingen om vettig haar onder controle te krijgen. Talkpoeder op het haar doen en het erdoor kammen zal onmiddellijke positieve resultaten opleveren, want de poeder zal een deel van het vet absorberen.
Gebruik natuurlijke spoelingen.
Een andere snelle oplossing is spoelen met een verdunde citroen, azijn, zwarte thee en zelfs alcohol vermijd daarbij wel de hoofdhuid om het haar te helpen uitdrogen. Aanbevolen wordt om1 deel van welk natuurlijk ingrediënt u ook wenst te gebruiken, aan te lengen met 4 delen water.
If everything else fails kan je i.i.g nog aan symptoombestrijding beginnen.
Nee, alcohol dan.quote:
Gebruik je verder iets van haarproducten eigenlijk?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:03 schreef SacreCoeur het volgende:
bah, oud vet! viezerikken![]()
Ik denk dat het te maken heeft met warmte.
Heet douche/föhnen maakt ook heel vet.
En dan ook niet heel m'n haar nee alleen bovenop.
Ik drink dus alleen maar water, eet gezond, doe alles koud en borstel niet.
Talkpoeder gaan proberen en natuurlijke spoeling dus
Ik was heel blij met m'n happy ends shampoo, toen m'n haar er zo mooi zacht en glad was.
Na de 3de keer wassen leek het net alsof ik niet had uitgespoeld
Twee shampoo's om de beurt gebruiken?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 16:45 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh ik heb zo iets raars..
Ik heb dus onwijs snel vet haar.
Was het elke dag (hoe slecht dan ook, maar het is anders echt niet te doen.. en ik overdrijf niet)
Wat wel helpt is alles koud doen, koud wassen, eventueel föhnen etc.
maaaaaaar nu komt het, als ik langer dan een week dezelfde shampoo gebruik ben ik weer terug bij af.
En kan ik net zo goed niet wassen want dan blijft het vet.
Als ik dan weer een andere shampoo pak is het weer over, is het nog te volgen?![]()
Ik moet dus om de 5 a 7 dagen wisselen van shampoo, dit is toch raar?
Nog tips?
Nou ja, ik kan wel kapsels voor je gaan zoeken maar jij weet zelf wat je leuk vindtquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:11 schreef borstmelk het volgende:
Is dit topic ook voor jongens/mannen?
ik heb namelijk een vraag..:
Ik ben laatst naar de kapper gegaan en zij heeft mijn kapsel helemaal verknalt.
ik ben naar een andere kapper gegaan om het toch nog in model te kunnen laten zetten,en laat het nu weer groeien. maar nu het toch weer groeit,kan ik dan net zo goed een nieuw kapsel nemen,nu kan ik natuurlijk op internet kijken maar die sites zijn zo vaag en als je kapsels vind,zijn het van die modellen kapsels ofzo waar je dus echt nooit iemand zomaar mee ziet lopen.
ik ben op zoek naar een kapsel dat niet al te lang is..kort/stekelig vind ik niet zo erg mooi..
[ afbeelding ]
vind ik er nog best aardig uit zien. iemand een ander iddee?
P.S. ik kan hier natuurlijk ook helemaal verkeerd zitten,zo ja..sorry
Je zit heir goed hoorquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:11 schreef borstmelk het volgende:
Is dit topic ook voor jongens/mannen?
ik heb namelijk een vraag..:
Ik ben laatst naar de kapper gegaan en zij heeft mijn kapsel helemaal verknalt.
ik ben naar een andere kapper gegaan om het toch nog in model te kunnen laten zetten,en laat het nu weer groeien. maar nu het toch weer groeit,kan ik dan net zo goed een nieuw kapsel nemen,nu kan ik natuurlijk op internet kijken maar die sites zijn zo vaag en als je kapsels vind,zijn het van die modellen kapsels ofzo waar je dus echt nooit iemand zomaar mee ziet lopen.
ik ben op zoek naar een kapsel dat niet al te lang is..kort/stekelig vind ik niet zo erg mooi..
[ afbeelding ]
vind ik er nog best aardig uit zien. iemand een ander iddee?
P.S. ik kan hier natuurlijk ook helemaal verkeerd zitten,zo ja..sorry
Tell me about it.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:13 schreef Harajuku. het volgende:
Oh joh. Mijn zusje heeft altijd heel vet haar dus ik heb er net talk ingesmeerd. I must say, het ziet er veel beter uit maar t voelt nog steeds niet lekker. Dat is dus wel handig voor als je nog even weggaat of zo, even wat talk erin.
En conditioner zou ik laten liggen. Dat alleen de aanzet vet wordt is niet raar hoor, 't is juist meestal zo dat mensen met vet haar dode en droge punten hebben
Ja dat doe ik ook weleens.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:12 schreef Tegan het volgende:
[..]
Twee shampoo's om de beurt gebruiken?
Opzich valt dat dan wel weer mee.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:13 schreef Harajuku. het volgende:
Oh joh. Mijn zusje heeft altijd heel vet haar dus ik heb er net talk ingesmeerd. I must say, het ziet er veel beter uit maar t voelt nog steeds niet lekker. Dat is dus wel handig voor als je nog even weggaat of zo, even wat talk erin.
En conditioner zou ik laten liggen. Dat alleen de aanzet vet wordt is niet raar hoor, 't is juist meestal zo dat mensen met vet haar dode en droge punten hebben
Dan kom je weer uit bij droog haarquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:24 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier zowel winter, lente, zomer, herfst
Niet altijd, maar vaak.
Zodra ik een shirt aantrek met een 'glad' stofje springt alles omhoog.
Ik ben zo jaloers.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:23 schreef alors het volgende:
Ik heb echt nauwelijks tot geen last van statisch haar
Geen synthetische stoffen dragen en genoeg vet/olie/haarproducten in je haar mikkenquote:
Ja, ik weet het. Maar ik heb t liever statisch dan vetquote:Op dinsdag 8 februari 2011 17:28 schreef alors het volgende:
[..]
Geen synthetische stoffen dragen en genoeg vet/olie/haarproducten in je haar mikken
Tsja, dan verwacht je niet op 8 februari al een pakketje uit Indonesië, uiteraard.quote:Please accept our big apologise for the long delivery time but item cant get any faster than 1 month if its not upgrade to Express mail
Pics!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:01 schreef Evil-Cherry het volgende:
Holy crap, de vorken van Leginayba zijn nu al binnen. Op 3 of 4 februari besteld, op 4 februari krijg ik het volgende binnen:
[..]
Tsja, dan verwacht je niet op 8 februari al een pakketje uit Indonesië, uiteraard.
Het is een beetje hit of miss, dat wel, maar ik heb toch 3 hele mooie vorken en 1 redelijke vork van de 5. De laatste is qua decoratie erg leuk, maar de tanden zien er zwak uit en is ook niet hetzelfde als op de foto (4 tanden ipv 3). Och, voor 2 dollar ga ik ook niet over die laatste klagen. En gratis erbij gekregen: 1 stokje wat ook nog best erg leuk is, 1 armbandje en 1 mini vorkje die echt niet leuk is.
Jeuh! Nu wachten tot mijn haar droog is voordat ik kan experimenteren...
Ik kan me niet voorstellen dat mijn haar daar genoegen mee zou nemen!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
Yes, alleen een vork, zit als een huis zo stevig. Ideaal!
Even opschrijven dan. Kan je hier ook ergens normaal degelijke vorken krijgen? I.i.g om even te proberen, dan kan ik later wel bestellen als het bevalt.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
Je zou verbaasd staan, er zijn heel veel mensen met veel langer en dikker haar dan ik die hun haar omhoog krijgen met enkel een vork.
Ooh dat kan ik makkelijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:21 schreef Evil-Cherry het volgende:
Een franse rol lukt sowieso als je een staartje kunt maken!
Ja, dat bedoelde ik. Jammer.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:26 schreef Evil-Cherry het volgende:
@Hara: 'Hier' alsin 'gewoon-in-een-Nederlandse-winkel-hier'? Nee, niet dat ik weet
Welke post?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 21:16 schreef Harajuku. het volgende:
Oh EC, ik zag niet dat je je post ge-edit had't Is nog best een kunst, of niet
Welke xenos? Die bij de markt of naast de Blokker. Ik werk vlakbij, dus ik kan van de week even tijdens de lunch de stad in gaan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:49 schreef SacreCoeur het volgende:
Geen idee of het 't zelfde is hoor, maar in Rotterdam zit een chinees winkeltje (in het centrum dichtbij Xenos even geen idee hoe de straat heet) met boeddha's, dreamcatchers etc.
En ook haar accessoires en het lijkt erg op 't plaatje, verder nooit gebruikt, gekocht ofzo dus ik weet het niet precies
Was wel tijd terug, maar denk dat ze zulke dingen altijd wel hebben.
Bij de markt! richting Blaak.quote:Op woensdag 9 februari 2011 06:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Welke xenos? Die bij de markt of naast de Blokker. Ik werk vlakbij, dus ik kan van de week even tijdens de lunch de stad in gaan.
Ik zal eens kijken morgen, vandaag ben ik niet op kantoor aan het werk. Ken dat winkeltje verder niet, maar meestal rennen wij altijd heel hard naar Chinny's van de honger, haha!quote:
Ik heb gewoon steil, droog en beschadigd haar [van het blonderen]quote:In een sprayflesje:
2 eetlepels aloe vera gel
1 theelepel jojoba olie
eventueel een theelepel glycerine (doe ik niet want heb ik niet)
Eventueel nog een andere olie als je haar dat fijn vindt (ik gebruik nog een theelepel olijfolie)
Aanvullen met gedistilleerd water of rozenwater o.i.d.
Schudden en sprayen! Geweldig tegen pluizig haar, door de aloe vera gel geeft het net even wat meer bounce aan krullen en het ruikt lekker.
ik fohn me haar niet hoor haha, maar heb daar niks tegen, ik ben ook wel met me uiterlijk bezig zoals elk beetje doorsnee verzorgde man. Ik heb gewoon vervelend haar wat ik het liefst elke dag zou uitdunnen, maargoed een haar masker kan misschien ook geen kwaad, zal het eens aan vriendin lief vragenquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:19 schreef Harajuku. het volgende:
't Is geen vrouwentopic hoor. Er komen hier voornamelijk vrouwen, maar het is geen bitchfest. Ik heb geen verstand van stylingproducten omdat ik ze niet gebruik, maar als je zegt dat je haar droog en dof is zou ik daar eerst eens iets aan gaan doen. Ik dacht nog dat dat misschien te vrouwelijk zou zijn, maar je föhnt je haar dus je wordt vast niet bang van een maskertje.
Je kan het toch gewoon bij de kapper laten uitdunnen?quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:32 schreef nexusje het volgende:
[..]
ik fohn me haar niet hoor haha, maar heb daar niks tegen, ik ben ook wel met me uiterlijk bezig zoals elk beetje doorsnee verzorgde man. Ik heb gewoon vervelend haar wat ik het liefst elke dag zou uitdunnen, maargoed een haar masker kan misschien ook geen kwaad, zal het eens aan vriendin lief vragen
dankjewel btw
Met fohnen krijg ik persoonlijk meer volume, maar wat Hara zegt, gewoon bij de kapper uit laten dunnen. Niet daarna denken dat je haar uitvalt, er blijft nu eenmaal veel achter daarna.quote:Op woensdag 9 februari 2011 16:11 schreef nexusje het volgende:
gebruik sowieso geen gell meer, daar vind ik mezelf te oud voor haha, nee got2b is een goede wax, vrij harde wax. Maar ik heb dik haar en daar zit het hem eigenlijk in, kan ik beter na doucehn eerst haar fohnen en dan de wax insmeren of gewoon even wachten na het douchen of kank het er meteen in gooien, Ik bedoel soms smeer ik het erin en heeft het niet eens effect in me haar, kmerk er dan niks van terug.. Toch een beetje zonde van de wax
Nagoed misschien beetje stomme vraag om dit in een vrouwen topic te stellen haha
om nou elek week naar de kapper te gaanquote:Op woensdag 9 februari 2011 16:33 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Je kan het toch gewoon bij de kapper laten uitdunnen?
Uitdunnen hoeft toch niet elke week?quote:Op woensdag 9 februari 2011 21:46 schreef nexusje het volgende:
[..]
om nou elek week naar de kapper te gaan
Neequote:Op woensdag 9 februari 2011 21:52 schreef Melochan het volgende:
[..]
Uitdunnen hoeft toch niet elke week?
quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik wil eens wat proberen met Jojoba-olie en ik heb wel wat gevonden hierover in de oude topics, maar allemaal 'receptjes' voor krullen.
Zoals deze bijv. van MinderMutsig:
[..]
Ik heb gewoon steil, droog en beschadigd haar [van het blonderen].
Kan ik bovenstaand receptje ook daarvoor gebruiken eigenlijk? En hoe vaak/hoeveel moet je dan sprayen?
Waar haal je al die ingredientenquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:57 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik wil eens wat proberen met Jojoba-olie en ik heb wel wat gevonden hierover in de oude topics, maar allemaal 'receptjes' voor krullen.
Zoals deze bijv. van MinderMutsig:
[..]
Ik heb gewoon steil, droog en beschadigd haar [van het blonderen].
Kan ik bovenstaand receptje ook daarvoor gebruiken eigenlijk? En hoe vaak/hoeveel moet je dan sprayen?
mijn haar groeit als een tierelier, zeker als het straks weer zomer is, dan meot dat behoorlijk vaak gebeuren hoorquote:
Ik zou het gewoon eens uitproberen, dat uitdunnen. Als het niet bevalt weet je dat ook weerquote:Op woensdag 9 februari 2011 22:25 schreef nexusje het volgende:
[..]
mijn haar groeit als een tierelier, zeker als het straks weer zomer is, dan meot dat behoorlijk vaak gebeuren hoor
De Tuinen en wat van die natuurwinkeltjes etc.,quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:03 schreef Tegan het volgende:
[..]
Waar haal je al die ingredienten?
Inecto? Weet trouwens niet zeker of het echt vochtinbrengend is, maar het werkt wel goed.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:03 schreef Eijsje het volgende:
Hallo iedereen, ik ben op zoek naar een goede vochtinbrengende shampoo + conditioner. Mijn haar is namelijk nogal droog en daardoor heb ik snel gespleten/dode punten en gaat het ook snel klitten. Meestal heb ik 2 weken nadat ik bij de kapper ben geweest alweer gespleten puntenIk vind dit erg vervelend want ik ben lang haar aan het kweken en als er dan elke keer als ik naar de kapper ga weer een paar cm af moet schiet dit niet echt op
Alvast bedankt
De jojoba van de tuinen is niet 100% jojoba, wist je dat?quote:Op donderdag 10 februari 2011 06:36 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
De Tuinen en wat van die natuurwinkeltjes etc.,.
Nee?quote:Op donderdag 10 februari 2011 15:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
De jojoba van de tuinen is niet 100% jojoba, wist je dat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |