abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 februari 2011 @ 20:03:48 #151
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_92603774
Ben je mix nu aan het downloaden RiKe ^O^

Maar eerst even intunen op B2S radio voor de Hard Bass team Yellow mix :Y

http://www.b2s.nl/radio/
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_92603821
Rike dank je.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_92603937
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:03 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Ben je mix nu aan het downloaden RiKe ^O^

Maar eerst even intunen op B2S radio voor de Hard Bass team Yellow mix :Y

http://www.b2s.nl/radio/
Ben benieuwd wat je van de rest vindt :)
quote:
7s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:04 schreef Beach het volgende:
Rike dank je.
Alsjeblieft :)
pi_92603946
Ik ben wat laat maar D-Ultra en B-Front waren heerlijk zaterdag in Maastricht! Joepardy was ook nice. ^O^
Flesje bier
pi_92604214
* T-Force heeft het RiKe-mixje aan en hoort de eerste tonen van Thunderbeats en weet niet wat hij moet doen, overkill aan energie in die plaat :{

Oke, ik begin maar gewoon om me heen te slaan ofzo, mijn ouders kijken nogal vreemd :')
pi_92605007
Je kan dan zeggen wat je wil, maar het is wel een dijk van een opener :P
pi_92605565
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:11 schreef T-Force het volgende:
* T-Force heeft het RiKe-mixje aan en hoort de eerste tonen van Thunderbeats en weet niet wat hij moet doen, overkill aan energie in die plaat :{

Oke, ik begin maar gewoon om me heen te slaan ofzo, mijn ouders kijken nogal vreemd :')
_O-
pi_92605743
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:24 schreef RiKe het volgende:
Je kan dan zeggen wat je wil, maar het is wel een dijk van een opener :P
Tot nu toe:

Donkey Rollers - Thunderbeats - overgang is beetje te abrupt
Arboza - Hardsound (hard edit) - vette melodie, maar kutkick :( - overgang naar P1 ook niet al te best eigenlijk
Project One - The Story Unfolds - vet nummer, overgang naar Killzone is goed!
Star Creatorz - Killzone (Hunter Remix - overgang naar Discorecord is wel oke
Frontliner - Discorecord - overgang naar No Voices weer te abrupt
Troubleboy - No Voices - bah wat een vervelende plaat :(
pi_92605896
Het zijn ook nummers die ik normaal weinig tot niet draai.

Het is een beetje een test mixje geworden om te kijken of de mix stijl die ik nu heb daar ook nog bij werkt.
Qua comments ben ik het wel grootendeels eens :)
pi_92606507
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 20:38 schreef RiKe het volgende:
Het zijn ook nummers die ik normaal weinig tot niet draai.

Het is een beetje een test mixje geworden om te kijken of de mix stijl die ik nu heb daar ook nog bij werkt.
Qua comments ben ik het wel grootendeels eens :)
Je mix stijl moet overal bij werken. Daarnaast is zowat elke opbouw, afbouw, maten, indeling van de tracks zo goed als identiek aan elkaar ;)
pi_92608067
Ik heb een kwart gehad en tot nu toe klinkt het niet verkeerd :) Wel is je mixwerk ook nog vrij saai hoewel je er goed aan doet eerst je overgangen op orde te krijgen. Nr's teaseren etc maken je mix interessanter.

Daarnaast heb ik wel nog een opmerking over de opnamekwaliteit van je mix: sowieso is hij naar mijn mening te zacht opgenomen maar hij lijkt ook bij het uitsturen ergens de grens van het clippen te raken? Ik heb af en toe het idee dat de pieken af en toe gecrushed worden? Mocht je niet op een zuiver niveau op een hoger volume op kunnen nemen kan je ook je mix naderhand in audacity op -2 db afmixen.

Hou er wel rekening mee, ik ben geen dj :) Voor de echte mix tips moet de bij de mensen hierboven zijn :P
pi_92608423
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:12 schreef StM het volgende:
Ik heb een kwart gehad en tot nu toe klinkt het niet verkeerd :) Wel is je mixwerk ook nog vrij saai hoewel je er goed aan doet eerst je overgangen op orde te krijgen. Nr's teaseren etc maken je mix interessanter.

Daarnaast heb ik wel nog een opmerking over de opnamekwaliteit van je mix: sowieso is hij naar mijn mening te zacht opgenomen maar hij lijkt ook bij het uitsturen ergens de grens van het clippen te raken? Ik heb af en toe het idee dat de pieken af en toe gecrushed worden? Mocht je niet op een zuiver niveau op een hoger volume op kunnen nemen kan je ook je mix naderhand in audacity op -2 db afmixen.

Hou er wel rekening mee, ik ben geen dj :) Voor de echte mix tips moet de bij de mensen hierboven zijn :P
De opname is inderdaad zachter dan een andere opname, dat komt omdat ik die pieken tegen wil gaan (wat nu erg goed lukt).
De pieken worden niet gecrushed en ook kom ik niet in de buurt van clippen.

Is het hoger opnemen en daarna in Audacity (daar doe ik het ook mee) bewerken niet JUIST een vorm van clipping?
De originele opname is dan namelijk al over de grens gegaan zegmaar.

Bovendien is dit niet heel representatief voor hoe ik mix op een feest waar veel mensen zijn.
Daar ben ik lekker met schuifjes aan het gooien en noem maar op.
Nu sta ik met m'n hoofd tegen een kale muur...niet heel motiverend zegmaar.
De 1 ziet dat als smoes, de ander als onzin, en weer een ander snapt het (dit is geen verdediging of iets dergelijks, maar een algemene opmerking).
pi_92608830
Je opname moet nooit clippen maar door hem netjes op -2 db te zetten in audacity heb je wel dat je setjes ongeveer altijd op hetzelfde volume klinken en hoeft men het volume niet harder te zetten. Wil je later dan weer voor de radio draaien zal hij ook gelijk op een veel netter niveau door de processing gaan doordat de processing veel minder zwaar hoeft te sleutelen.

Over het clippen: de output clipt niet. Ik heb hier geen meettool maar een gok aan de hand van de vu meter zou ik zeggen dat hij zo rond de -10 db zit. Ik heb echter toch het idee dat hij althans in het begin een paar keer toch clipte. Dat kan komen doordat je mixer master of je gain een tikkie te hoog stond terwijl je opnamekaart op bv een opnamevolume van 80% staat. Dan kan toch het geluid vervormen ondanks dat de mix die er uit rolt ver onder de grens zit.

Ik kan me uiteraard vergist hebben, Ik ken een aantal van je beginnummers niet zo goed dat ik ieder kraakje en piepje kan herkennen :)
pi_92609513
Hey, over die party die we gaan organiseren, ik heb een heel mooi plan, O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92609556
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:33 schreef El_Matador het volgende:
Hey, over die party die we gaan organiseren, ik heb een heel mooi plan, O+
En dat is?
pi_92609611
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:34 schreef T-Force het volgende:

[..]

En dat is?
Houd ik nog even geheim. ;)

Wilde het ff delen, haha. :D
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_92609688
quote:
6s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:35 schreef El_Matador het volgende:
Houd ik nog even geheim. ;)

Wilde het ff delen, haha. :D
-O- demotiverende post :(
pi_92610079
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:36 schreef T-Force het volgende:

[..]

-O- demotiverende post :(
Wacht maar af :*

donderdag 10 februari 2011 @ 21:46:12 #169
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_92610437
rike, ik wil niet de zeiksnor uithangen hoor..maar waarom upload je een set waar je zelf niet 100% tevreden over bent? nu krijg je feedback maar dat zijn dingen die je zelf al weet..leer je dus weinig van imo :P

en nu ga ik naar mubarak luisteren
pi_92611290
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:17 schreef RiKe het volgende:

knippert
Hi, mag ik ook een linkje? :)
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
pi_92616497
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 21:46 schreef de_huig het volgende:
rike, ik wil niet de zeiksnor uithangen hoor..maar waarom upload je een set waar je zelf niet 100% tevreden over bent? nu krijg je feedback maar dat zijn dingen die je zelf al weet..leer je dus weinig van imo :P

en nu ga ik naar mubarak luisteren
Ik upload een set waar ik niet 100% tevreden over ben omdat ik over geen enkele set 100% tevreden ben ;)
Ik zie ALTIJD verbeter punten bij mezelf, dat houdt me een beetje scherp.
Ik deel ze, en wil graag meningen van anderen horen omdat die misschien hele andere punten opvallen :)
pi_92617236
quote:
1s.gif Op donderdag 10 februari 2011 23:06 schreef RiKe het volgende:
Ik upload een set waar ik niet 100% tevreden over ben omdat ik over geen enkele set 100% tevreden ben ;)
Ik zie ALTIJD verbeter punten bij mezelf, dat houdt me een beetje scherp.
Ik deel ze, en wil graag meningen van anderen horen omdat die misschien hele andere punten opvallen :)
Je hoeft niet altijd naar Huig te luisteren hoor, die hangt nu eenmaal graag de zeiksnor uit :7
Over zeiksnorren gesproken, waarom zijn Huig & Bartmans niet aanwezig op Harde Bass? :o
  donderdag 10 februari 2011 @ 23:21:33 #173
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_92617289
is er nog een fok meet op hard bass? zoja: waar en hoe laat?
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_92619211
quote:
Op donderdag 10 februari 2011 23:21 schreef Sethje het volgende:
is er nog een fok meet op hard bass? zoja: waar en hoe laat?
Waar? Linksvoor.
Tijd? De hele avond!
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  vrijdag 11 februari 2011 @ 00:12:28 #175
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_92619647
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:37 schreef Mind.Illusion het volgende:
En voor de liefhebbers de nieuwe Wake you from your boredom #20 ~:)
Ik begin bijna te twijfelen aan m'n sexuele geaardheid *;
Wat je vindt, ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')