Zo dan! Hoe gaaf! (letterlijk en figuurlijk)quote:Op maandag 7 februari 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
maar er eigenlijk nog levend uitzien.
Naar aanleiding van een verhaal in het AD over mummies in Italië:
[ afbeelding ]
2 jarig meisje dat dus al bijna 100 jaar dood is
Oh.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
I knowquote:Op maandag 7 februari 2011 21:29 schreef ZweefMeisje het volgende:
[..]
die had ik ook al gepost...maar ik zie nu net dat de foto niet zichtbaar is
Bijzonder!quote:Op maandag 7 februari 2011 20:52 schreef Stokstaart het volgende:
Naar aanleiding van een verhaal in het AD over mummies in Italië:
[ afbeelding ]
2 jarig meisje dat dus al bijna 100 jaar dood is
quote:Op maandag 7 februari 2011 21:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bijzonder!
Hoe hebben ze haar zo goed weten te preserveren?
Staan nog meer foto's maar wil niet alles klakkeloos overnemen van het AD. Sommige preservaties zijn trouwens wat minder goed geluktquote:In de catacomben van de Capucijnen in Palermo zijn duizenden mummies te bezichtigen van geestelijken, edellieden en vooraanstaande families van de zestiende eeuw tot het begin van de jaren 1900. De catacomben zijn toegankelijk voor bezoekers. Fotograferen is er verboden, vandaar dat deze beelden uitzonderlijk zijn. De stoffelijke overschotten zijn opmerkelijk goed bewaard dankzij een bijzonder efficiënte balsemtechniek. De laatste overledene die op deze wijze werd bewaard, was de toen tweejarige Rosalia Lombardo. Zij overleed in de jaren '20 van de vorige eeuw.
http://www.ad.nl/ad/nl/28(...)-mooie-mummies.dhtml
Omdat die foto's intrigerend zijn en het daar om gaat.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:32 schreef Isdatzo het volgende:
Stiekem vraag ik me af hoeveel dit met fotografie te maken heeft.. blijf 't iig nog even volgen.
Dat zijn geen doden die er nog levend uitzien...quote:Op maandag 7 februari 2011 21:51 schreef trovey het volgende:
[ afbeelding ]
Veenlijk
[ afbeelding ]
Nubische mummie.
[ afbeelding ]
Dat wilde ik net vragen. Ze kijkt wel alsof ze hier een levenslang trauma aan zal overhouden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:26 schreef Omniej het volgende:
Edit: Even voor de duidelijkheid: het meisje op de laatste foto is niet dood, maar ze poseert hier met haar dode broer. Behoorlijk bizar.
Ahhhh, we hebben een fan dat zie je gelijkquote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:52 schreef Ekoyt het volgende:
Ik vind dit een stompzinnig en ranzig topic,.... met een topictitel die ook niet uitblinkt in verbale vermogens.
Heeft vooralsnog geen F*** te maken met fotografie,.... behalve dat er dus wel eens foto's gemaakt worden van overleden (!) mensen.
* mompelt iets van 'effectbejag' en de vraag 'waarom???' *
Obscuur?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ahhhh, we hebben een fan dat zie je gelijk
Vroeger was fotoregistratie van net overledenen overigens de normaalste zaak ter wereld.
Dat hele obscure is een label dat jij er nu op plakt.
Gewoon omdat het kan he.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 23:39 schreef Ekoyt het volgende:
[..]
Obscuur?
Wat voor woorden lees jij?
Niets obscuurs aan overleden mensen,.... ik heb notabene mijn beide overleden ouders gefotografeerd. Niets obscuurs aan.
Dat vond ik (ondanks dat dat niet meer 'vroeger' was) ook de normaalste zaak van de wereld,.... kom op zeg!
Label even iemand anders,.... svp!
De manier en bewoordingen waarmee dit topic geopend wordt/werd komt voor mij over als ranzig en effectbejag,...
Excuus dat ik het niet met je eens ben,...
Maarre, vertel anders eens waarom jij zo geinteresseerd bent in dit soort foto's?
(serieuze vraag hoor!.... ben nieuwsgierig)
Het heeft een beetje een "when-you-see-this-you'll-shit-bricks" gehalte... het heeft eerder iets met make-up, grimeren en aankleding te maken dan fotografie denk ik.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:41 schreef Isdatzo het volgende:
Is dat omdat het mooie foto's zijn of is dat omdat er dode mensen op staan?
Wat ik hier nu voorbij zie komen valt eigenlijk meer onder registraties van dode mensen. Mgoed, ik twijfel dus laat 'm nog even lekker staan.
Precies,ik heb nooit begrepen de fascinatie en verheerlijking van de dood door sommigen.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:57 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dit topic is macaber ende luguber.
Ik vind de foto's machtig interessant en nee, ik verheerlijk dood niet.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:20 schreef galtfactory het volgende:
[..]
Precies,ik heb nooit begrepen de fascinatie en verheerlijking van de dood door sommigen.
Als je de dood om je heen hebt gezien dan ga je het zeker niet verheerlijken ook al lijkt het
in films iets geweldigs.
Aan hun ballen kietelen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:34 schreef Loontjah het volgende:
ik vraag me toch af hoe je een overleden iemand kan laten "lachen"..
Wie is er dood?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:27 schreef Stokstaart het volgende:
[ afbeelding ]
Photographs taken after the death of a child were popular in the mid nineteenth century.
Ik denk de rechter. Maar dat baseer ik alleen op de manier dat haar handen neergezet zijn. Ze zijn open, zelfde houding, stijve armen.quote:
Was ook een stuk hierboven, dat kleine meisje met die jongen met de dichte ogen, die stond ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 21:34 schreef DrDentz het volgende:
Hoe hebben ze die neergezet dan? Aan een plank gespijkerd ofzo.
omtochquote:Op dinsdag 1 maart 2011 22:21 schreef xjoyce het volgende:
Interessant Bloemetje, hoe weet je dit allemaal?
Die is stoned gestorvenquote:Op woensdag 23 februari 2011 20:40 schreef IJsmuts het volgende:
check ook werk van elizabeth heyert
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |