abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93008998
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Ze geeft hem een 1 omdat IMDB geen '0' of min-cijfers toestaat.
:')
  Moderator zaterdag 19 februari 2011 @ 13:00:31 #203
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_93009012
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:58 schreef Beaudelaire het volgende:

[..]

Precies, van die jankerts: "Iedereen vindt hem goed, maar ik vind hem slecht. Dus ik geef een één. Boehoe." :'(
Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_93009050
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:00 schreef Mike het volgende:

[..]

Ja, dit zie je vaak. Er zit kennelijk iets in mensen dat ze willen schoppen tegen iets dat populair is. Inception heeft ook zo'n backlash gehad dit jaar, waarbij mensen alleen al tegen de film waren omdat er zoiets als een hype zou zijn.
Vooral op FOK! zie je erg veel mensen die tegen populaire dingen zijn. De meeste mensen doen dit gewoon om interessant te zijn en te willen schoppen tegen iets. Prima als je iets niet leuk vindt, maar om dat nou overal (in dit topic) te verkondigen. Dan wordt het wel erg duidelijk dat je het niet serieus moet nemen.
pi_93009147
ik vond hem eerlijk gezegd wat tegenvallen, maar dat komt voornamelijk omdat ik bij een film van Aronofsky erg hoge verwachtingen heb. de vorige film van hem die ik heb gezien, the fountain, heeft echt een diepe indruk op me achter gelaten, iets dat deze film helaas niet heeft kunnen presteren.
pi_93009150
quote:

[..]

Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_93009234
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 12:59 schreef Argento het volgende:
Beetje als Showgirls.
wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
pi_93009256
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]
Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_93009269
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:07 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wel handig, ik weet nu dat ik jouw mening nooit serieus hoef te nemen :)
Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
pi_93009379
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Orbis het volgende:

[..]

Kom op, de opbouw van de film was goed (of in ieder geval degelijk: er was een concrete spanningsboog), het acteerwerk uitstekend (of zo je wilt: niet dramatisch slecht) en de film was nergens saai. Volgens mij is de 1 dan al niet meer te rechtvaardigen.

Je kunt de film overdreven pretentieus vinden en het idee hebben dat de film meer wil voorstellen dan het is. Maar dan zit je qua cijfer rond de 5, niet de 1. Voor een 1 moeten de meest fundamentele elementen tot in de kern verrot zijn.
Wat vond je dan zo spannend? Balletdanseres die het toch al niet van haar geestelijke evenwicht moet hebben, bezwijkt onder de druk. Daar is niks spannends aan, zeker ook omdat Aronofsky er niet in slaagt het verhaal spannend te vertellen en zeker niet spannend in beeld weet te brengen. Hoe weten we dat ze 'haar zwarte zwaan' heeft gevonden? Omdat ze er middels kleuterachtige CGI in verandert. Nou, poeh poeh, wat een visuele vondst.

En er zaten gewoon teveel tenenkrommende scene's in. Met Mila in de taxi, de eerder genoemde badscene, het spiegelbeeld dat afwijkend beweegt etc. etc. Dat is B-film materiaal. En als het nou gebracht werd als camp, dan zou ik zeggen: schot in de roos. Niet mijn genre, maar dat maakt niet uit. Frans Bauer is ook niet met genre, en toch zal ie goed zijn in wat die doet.
pi_93009407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat hoeft sowieso niet, maar wil je betwisten dat Showgirls, nu de film als camp wordt beschouwd, niet alsnog enige waardering oogst?
nee.
pi_93009483
wat is er dan mis met mijn opmerking? Dat ik Black Swan vergelijk met Showgirls? Waarom niet? Het speelt zich min of meer allebei af tegen de achtergrond de danswereld met de rivaliteit die daaraan inherent lijkt te zijn en in beide gevallen hebben de regisseurs nogal wat pretenties. Verschil is natuurlijk dat Nomi geestelijk wat sterker is dan Nina.
pi_93009499
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
pi_93009574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:15 schreef Argento het volgende:
oh, en dat Showgirls vermakelijker was qua plat entertainment.
dat sowieso :P
voor de rest ga ik er niet op in, nu begin je te erg te trollen.
pi_93009950
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen (surprise) dat juist wanneer je je omringd weet met mensen die iets heel goed vinden wat jij (oprecht) slecht vindt, je je argumenten wat kracht bij zet in formulering en waardering. Maar los daarvan, het is toch gewoon mogelijk dat je Black Swan een slechte film vindt? Ik zie in de aangehaalde recensie niets wat feitelijk niet waar is. De enige vraag is hoe je eea weegt en waardeert in je mening over de film.

Mensen storen zich niet aan de platte karakters. Mensen storen zich niet aan de horrorcliche's. Mensen storen zich niet aan het gebrek aan verhaal. etc. etc. Nou prima, dan vind je het een goeie film. Er zijn ook mensen die zich daar wel aan storen, en die vinden het een (hele, hele) slechte film. Ik vind die 1 goed te verdedigen.
Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
signatuurloos
pi_93010020
Anders ga je even voorbij dat cijfer en kijken naar het daadwerkelijke commentaar dat gegeven wordt. Iedereen heeft een andere manier van punten geven. Ik heb nog nooit een film een 10 gegeven bijvoorbeeld. En slechts enkele een 1.
  zaterdag 19 februari 2011 @ 16:41:47 #217
27648 Weakling
available in strong mint
pi_93016478
Late to the game, maar ik vind de film zeer geslaagd. Er zit een mooie opbouw in het afbrokkelen van de mentale gesteldheid van het karakter Nina. Daarbij hou ik wel van films waar je zelf een deel van het plaatje mag inkleuren. Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt. Daarbij is Portman de perfecte actrice om een frigide onzeker verknipt persoon te spelen.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_93054540
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 13:29 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Een (groot) deel is nog altijd subjectief bepaald en een film een 1 geven vind ik persoonlijk gewoon achterlijk. Sterker nog, ik neem zo'n iemand niet eens meer serieus. Komt naar mening gewoon kinderachtig over. Als je het echt een slechte film vindt, kan je ook wel een 2 of een 3 geven, omdat er altijd wel een klein ding is wat wel goed is aan de film. Dat je die dingen echter niks vindt, is natuurlijk smaakgebonden.
Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
pi_93054570
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 16:41 schreef Weakling het volgende:
Zoals in Black Swan op een aantal punten in het midden wordt gelaten wat "realiteit" is wat uit de fantasie van Nina komt.
Als dat toch ns waar was, dan had dat het cijfer misschien kunnen oprekken tot een magere 4.
pi_93056133
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Ach, zon cijfer is ook maar bedoeld om even je mening in een notedop uit te drukken. Ik kan ook niet zo snel iets positievs noemen aan Black Swan, behalve de muziek van Tchaikovsky.
Dat is toch een pluspuntje, dus de film zou je minimaal een 1,5 kunnen geven. ;)
signatuurloos
  zondag 20 februari 2011 @ 15:41:06 #221
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_93059828
quote:
Op zondag 20 februari 2011 14:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 21 februari 2011 @ 11:08:06 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_93094167
quote:

[..]

Hype backlash is zo'n beetje een natuurwet. Ergens is het ook logisch, als je hem iets te laat bekijkt gebeuren er 2 dingen. je verwachtingen worden te hoog waar de 'eersten' hem nog neutraler zagen en je common sense vertelt je dat een film die zo 'gehyped' wordt niet goed kan zijn. Het resultaat is dat iemand niet meer naar de film kijkt, maar meer bezig is met de film 'waarderen' tijdens het kijken. Dat zal zo ongeveer elke film de nek omdraaien.

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_93119663
Vanmiddag gezien, wat een film! _O_ heb echt genoten!
De aftakeling van Nina is echt huiveringwekkend goed in beeld gebracht en wat is
Natalie toch beeldschoon O+
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_93120993
quote:
19s.gif Op maandag 21 februari 2011 11:08 schreef kingmob het volgende:

Maar wat hier gebeurd is volgens mij gewoon tegendraads zijn om het tegendraads zijn. De extreme meningen zijn nauwelijks serieus te nemen. Over smaak valt niet te twisten, maar de film ronduit slecht noemen of een 1 verdedigen is lachwekkend.
Van hem mag ik Seven geen vermakelijke film noemen. Dat moet ik kennelijk als meer betitelen. Dat is dan wel raar. Ik begrijp de stijl die gekopieert is, maar films worden ouder en de stijl die blijft wel slijten. Wat mij betreft gaat die film dieper zinken qua waarde omdat het niets meer dan een oude whodunnit is. Een interessante, maar net zo of minder interessant dan een Holmes mysterie.
Black Swan vraagt niet om een stijl die door en door zal worden gekopieerd totdat je er diep ziek van wordt. Maar heeft wel een eigen manier van belichting en scenes.
Ik zie het maar als een achtbaanrit. Natuurlijk zie je waar de rit heen gaat, maar dat maakt het alleen enger.
pi_93132536
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:41 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Je begint wel echt steeds meer een karikaturale one trick pony te worden zo hoor :')

Ik snap niet dat als je de film echt zo enorm vervelend slecht vindt qua inhoud, karakters, acteerwerk en plot dat je dan al dagen zo ontzettend veel moeite aan het doen bent dat steeds weer te blijven herhalen. Ik zou zo'n bagger slechte film juist snel willen vergeten dan.

Niet dat we alleen hier mogen posten als we de film mooi vinden hoor, tegengeluid is welkom, maar dit begint een one issue campaign te worden. Echt.
Heb je dat nooit dat een film of een CD je gewoon tegenstaat? Misschien is dat ook wel een verdienste van de film hoor. Beter dat dan er onverschillig tegenover staan misschien. Maar ik las vandaag weer in een recensie over de krachtinspanning die Mila Kunis geleverd zou moeten hebben in haar rol, maar ik zie met de beste wil van de wereld (heus) niets bijzonders in haar rol, noch in haar acteerprestaties. Zoals jij niet begrijpt dat ik de film slecht vind, snap ik oprecht alle ophef niet. En dat vind ik jammer, want ik kijk liever naar een goeie film dan naar een slechte film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')