abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92466945
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 16:33 schreef kikoooooo het volgende:
Artikel 44 uit de Arbo wet:

De kosten die zijn verbonden aan de naleving van de regels die bij of krachtens deze wet zijn gesteld, worden niet ten laste van de werknemers gebracht.

--------------------

Je werkgever dient je schoenen en andere persoonlijke beschermingsmiddelen gratis ter beschikking te stellen dus. Mocht je nou zelf 'betere' spullen oid willen, dan kan hij/zij een bijdrage vragen. Maar een bijdrage voor een standaard schoen mag nooit. :)

Succes ermee.
Kijk, DAAR heeft Dangel wat aan!

Ik durf te wedden dat ze een baard heeft trouwens :D
pi_92467986
Diverse jaren in de logistiek (lees magazijn) gewerkt onder diverse CAO's, van reïntegratie tot jaarcontract en daar tussenin (uitzendbaantjes) en overal waar ik kwam werden de werkschoenen of door het bedrijf verstrekt of vergoed door de werkgever.
Let's pretend we scored a goal YEAH
pi_92471735
Als het uitzendbureau lullig doet, kan je het ook bij het bedrijf vragen waar je werkt?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_92471787
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:38 schreef DroogDok het volgende:
Als het uitzendbureau lullig doet, kan je het ook bij het bedrijf vragen waar je werkt?
Al gedaan, die verwezen door naar uzb.
pi_92481827
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

??
pi_92481885
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:42 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

??
Zoals ik al zei, Dangel heeft een baard.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:49:53 #32
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_92482169
je hebt er recht op als men beschermingsmiddelen verplicht stelt. Aan de andere kant, ze zijn er in vele soorten en maten en ze zijn niet al te duur. Wij hebben een hele catalogus met tig modellen waar we een keer per jaar een paar schoenen kunnen kiezen. Je hebt ze in net zoveel modellen als reguliere schoenen, dus je hoeft er ook niet voor lul mee te lopen.
pi_92483301
TS, ik werk uit via uitzendbureau met werkschoenen en die kreeg ik meteen mee van ze. uiteraard hoor je dat te krijgen. (edit: te leen uiteraard)
There are only 151 Pokémon.
pi_92489121
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:39 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Laat hun dat dan met z'n 2en uitvechten, het bedrijf waar jij nu werkt heeft waarschijnlijk ook een probleem als jij zonder veiligheidsschoenen op je werk komt. Kom van de week dus op je gewone schoenen, forceer je vanzelf een oplossing.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_92489307
De werkgever, uzb, in dit geval, moet verplichte veiligheidsmiddelen gratis verstrekken. Cursussen voor veiligheid moeten ze ook betalen. Staat ergens in de Arbowet.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:09:11 #36
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_92496352
Goed, vandaag kreeg ik een nieuwe collega, dus de man van het uzb was hier.. en negeerde me, wat hij normala nooit doet :D Sterker nog: hij groette de collega die NAAST me stond wel bij naam, en mij niet :') ! Tsja, heb hem gsiteravond dus gemailed om hem op artikel 44 te wijzen. Evenlater kwamik hem nog eens tegen, maar ff aar hemtoe gelopen, gevraagd of hij de mail gelezen had. Die had ie gelezen, maar dus geen reactie. :') Straks het jaarlijkse functioneringsgesprek bij het bedrijf waar ik aan uitgeleend ben, zal ik dit (nogmaals) aankaarten.. Plus wat andere dingen waarmee hij zijn personeel er bij probert te naaien :')
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_92496583
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:09 schreef Dangel het volgende:
Goed, vandaag kreeg ik een nieuwe collega, dus de man van het uzb was hier.. en negeerde me, wat hij normala nooit doet :D Sterker nog: hij groette de collega die NAAST me stond wel bij naam, en mij niet :') ! Tsja, heb hem gsiteravond dus gemailed om hem op artikel 44 te wijzen. Evenlater kwamik hem nog eens tegen, maar ff aar hemtoe gelopen, gevraagd of hij de mail gelezen had. Die had ie gelezen, maar dus geen reactie. :') Straks het jaarlijkse functioneringsgesprek bij het bedrijf waar ik aan uitgeleend ben, zal ik dit (nogmaals) aankaarten.. Plus wat andere dingen waarmee hij zijn personeel er bij probert te naaien :')
Ben benieuwd wat ze zeggen op je functioneringsgesprek. Succes!
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:36:20 #38
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_92501501
Mijn baas vind/denkt dat het uxb in zijn recht staat -O- Maar goed, hij denkt ook dat het uitzonderlijk is dat een uzb schoenen überhaupt iets voor betaald...
~Autumn, 2002
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:37:10 #39
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_92501526
maar goedik ga het er vrijdag met het inleveren van mn urenbriefje wel ff met mn uzb over hebben. Welke stap moet ik nemen als hij dan nogsteeds noet overstag wil? Arbeidsinspectie inschakelen?
~Autumn, 2002
  dinsdag 8 februari 2011 @ 14:55:25 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92502301
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:36 schreef Dangel het volgende:
Mijn baas vind/denkt dat het uxb in zijn recht staat -O- Maar goed, hij denkt ook dat het uitzonderlijk is dat een uzb schoenen überhaupt iets voor betaald...
Je opdrachtgever vindt het 'uitzonderlijk' dat een werkgever zich aan de ARBOwet houdt :?

Lekker stelletje boeven :') :X

Ik zou de ARBO eens bellen, die gaan daar over, en misschien kunnen ze je bij de AI ook wel verder helpen/verwijzen, maar die zou ik er nog even buiten houden ;)
Eigenlijk is een vakbond in zo'n geval een goede partner; moet je wel lid van zijn natuurlijk ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sounddragon op 08-02-2011 15:02:26 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_92507573
Ze zijn wel lekker bezig bij jou. Is toch een vrij duidelijke zaak. Die kosten zijn echt niet voor jou.
pi_92512885
Ben helaas niet lid van een vakbond, ook al ben ik zo links als de tyfus: simpelweg te duur. Heb ditzelfde werk al eerder gedaan via een ander uitzendbureau, met een, voor de functie, riant salaris. Nu doe ik exact hetzelfde werk... Voor het minimumloon.. Vroeger kocht ik gewoon zelf mijn schoenen, toch geld zat, en heb je niemand die zich met je keus bemoeit, maar aangezien ik nu NIET geld over heb, doordat mijn loon dus lager is, wil ik wel gewoon mijn schoeisel vergoed hebben...

vandaag trouwens WEL na vier maanden eindelijk de nieuwste versie bedrijfskleding gekregen :') Liep nog in kleding van vorig jaar, toen ik er ook werkte rond :')
pi_92518034
Niet meer over hebben met je werkgever, gewoon de Arbo inschakelen. Je hebt ze gewaarschuwd, niet dan? Arbo hoef je geen lid van te zijn. is gewoon wetgeving.

[ Bericht 12% gewijzigd door niels0 op 08-02-2011 20:40:23 ]
pi_92518534
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:32 schreef niels0 het volgende:
Niet meer over hebben met je werkgever, gewoon de Arbo inschakelen. Je hebt ze gewaarschuwd, niet dan? Arbo hoef je geen lid van te zijn. is gewoon wetgeving.
Dan moet je je werkgever ook wel echt gewaarschuwd hebben om de Arbo in te gaan schakelen. Geeft ze nog een laatste kans. Het is wel verstandig om meer mensen binnen het bedrijf achter je te hebben.
pi_92518712
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:41 schreef marloesw het volgende:

[..]

Dan moet je je werkgever ook wel echt gewaarschuwd hebben om de Arbo in te gaan schakelen. Geeft ze nog een laatste kans. Het is wel verstandig om meer mensen binnen het bedrijf achter je te hebben.
Zoals gezegd, geef hem vrijdag nog een laatste kans :) Maar idd wel jammer dat er geen 'stropdassen' achter me staan (die nu dus wel in de gaten hebben hoe het komt dat dit uitzendbureau zo veel goedkoper is dan andere uitzendbureaus :') ). Collega's op de werkvloer staan wel achter me, maar of ik daar wat aan heb? Maar goed, wet is wet.
pi_92518726
Het hoeft niet zwart op wit. Een werknemer zonder veiligheidsschoenen doet dat niet voor de hobby, vooral niet als die de Arbo erbij haalt. Gaan ze checken, waar zijn dan die facturen van het uzb dat ze ze gekocht hebben??? hebben ze niet, lijkt me. (pakbon, dat ze afgehaalt zijn in de juiste maat voor de werknemer? ook niet, dit verliezen ze gemakkelijk, beetje groen nog die uzb manager.)
pi_92518793
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:44 schreef niels0 het volgende:
beetje groen nog die uzb manager.)
Klopt, was eerst een vestiging van een grotere keten, hij is nu zelfstandig verder gegaan.
pi_92519127
heheh, have fun!
pi_92519194
Gaat leuk worden dit, ben benieuwd naar het resultaat vrijdag en vooral daarna met de Arbo.
pi_92519237
Yeah, Alex, houd ons op de hoogte aub.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')