Dit.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:38 schreef Sam-x het volgende:
Wat staat er in de CAO of in je contract?
quote:CAO's en de werkkostenregeling?
Veel bedrijven en organisaties zijn gebonden aan CAO's. Hoe verhoudt zich zo'n CAO met de nieuwe regeling?
Dat verschilt. CAO's kennen vaak de (werkgevers)verplichting om de werknemer toe te staan loon of vakantiedagen om te ruilen voor een vergoeding voor een fiets, vakbondscontributie fitness enzovoorts.
Op zich verzet de werkkostenregeling zich daar niet tegen.
Wel is het zo dat voorzover het werkkostenforfait is overschreden deze vergoedingen belast zijn. De werkgever kan de belasting (via bijvoorbeeld de eindhefing van 80% voor zijn rekening nemen, maar dat is (wellicht een enkele CAO uitgezonderd) niet verplicht. Hij doet er dan wel verstandig aan dit vast te leggen.
Daarnaast bevatten een aantal CAO's verplichte kostenvergoedingen voor bijvoorbeeld gereedschap, apparatuur of werkkleding. Ook hiervoor geldt dat de werkkostenregeling zich hier niet tegen verzet. Echter deze vergoedingen zijn onder de werkkostenregeling, als het belastingvrije forfait is overschreden, belast.
contract zal ik zo ff nakijken, val onder kleinmetaal CAO, weetniet wat daar in staat?quote:Op maandag 7 februari 2011 14:38 schreef Sam-x het volgende:
Wat staat er in de CAO of in je contract?
vrouwen in een magazijn ftw!quote:Op maandag 7 februari 2011 14:41 schreef PierreBetfair het volgende:
Je bent een vrouw en je hebt werkschoenen nodigWauw.
Ikea?, daar draagt ook iedereen veiligheidsschoenenquote:
Dus ja ze moeten het beschikbaar stellen, maar dat kan ook door een bijdrage zoals kleding budget. ligt er dus weer aan wat in je contract staan. Waarom wil het uitzendburo maar een deel betalen? wil jij iets duurder dan standaard is?quote:Arbowet: Artikel 3 Arbobeleid
tenzij dit redelijkerwijs niet kan worden gevergd worden de gevaren en risico's voor de veiligheid of de gezondheid van de werknemer zoveel mogelijk in eerste aanleg bij de bron daarvan voorkomen of beperkt; naar de mate waarin dergelijke gevaren en risico's niet bij de bron kunnen worden voorkomen of beperkt, worden daartoe andere doeltreffende maatregelen getroffen waarbij maatregelen gericht op collectieve bescherming voorrang hebben boven maatregelen gericht op individuele bescherming; slechts indien redelijkerwijs niet kan worden gevergd dat maatregelen worden getroffen die zijn gericht op individuele bescherming, worden doeltreffende en passende persoonlijke beschermingsmiddelen aan de werknemer ter beschikking gesteld;
Vergelijking gaat niet op hier. Een set messen zal altijd aanwezig zijn in de keuken. Dus een kok HOEFT niet messen te kopen alleen als ie dat zelf wil.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:42 schreef Juicyhil het volgende:
Een kok heeft vaak ook eigen messen, dus zo bijzonder is het niet als je dat zelf moet kopen.
Overheen gelezenquote:Op maandag 7 februari 2011 14:45 schreef Dangel het volgende:
nee, ik niet, maar een aantalmensen voor mij hebben schoenen van 200 euro gekocht, en nu is er nog maar beperktere keus qua types, en moet ik 25 euro zelf betalen, op werkschoenen van 50 euro.
En ikea valt niet onder de kleinmetaalsector he?
Uggs met stalen neusquote:Op maandag 7 februari 2011 14:46 schreef Barcaconia het volgende:
Prada en Gucci leveren geen werkschoenen dus dat kun je vast vergeten. Met je dure smaak.
Whehe misschien is dat iets voor Dangel.quote:
Ligt er natuurlijk aan..quote:Op maandag 7 februari 2011 14:51 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Whehe misschien is dat iets voor Dangel.
Ik denk dat ze meer op een vent lijkt eigenlijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan..
Zou ze shag roken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |