Deze was al anderhalve meter langquote:Op maandag 7 februari 2011 10:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oke.Ze worden wel degelijk verkocht, namelijk. Ik heb laatst nog ergens een verhaal gelezen van een kerel die een krokodil ging aanschaffen en vond dat het dier volgroeid wel voldoende ruimte had in een garage van 3 bij 4 meter
Gorssel, of all placesquote:Op maandag 7 februari 2011 10:42 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat kun je zelfs in Gorssel eten, dus zo exotisch is dat niet.
Meen je niet, die hebben beetman en ik gister opgezet! En na een kwartier weer afgezet.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:44 schreef Spirit82 het volgende:
Kluts!! Ik keek gister zon vreselijk slechte zombiefilm en toen moest ik aan jou denken
Dance of the Dead. Ken je em? Geniaal!!
Verkeerde bericht gequote. Ik bedoelde die krokodillenquote:Op maandag 7 februari 2011 10:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Werkt dat niet net als schildpadden? Dat ze kleiner blijven in een klein hok?
Leer mij hoe je dat doetquote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
Zo. Net gebeld dat ik akkoord ga met het voorstel voor mijn contract.
Volgende week maandag om 9 uur beginnen. En het ook nog voor elkaar gekregen dat ik 36 ipv 40 uur werk voor hetzelfde salaris.
Er zijn meerdere manierenquote:Op maandag 7 februari 2011 10:43 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Al krijg je een kind van een ontzettend donkere bosnegert, dan wordt ie toch alleen maar mokka.
Nee. Dat werkt met geen enkel beest als je het gezond wilt houden. Ook schildpadden groeien gewoon door, al dan niet zo scheef en misvormd als de pest.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:44 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Werkt dat niet net als schildpadden? Dat ze kleiner blijven in een klein hok?
Dat zeggen ze ook van goudvissen. Niet dusquote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Verkeerde bericht gequote. Ik bedoelde die krokodillen
Goudvissen kunnen wel 35 jaar oud wordenquote:Op maandag 7 februari 2011 10:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat zeggen ze ook van goudvissen. Niet dus
Doe je goedquote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
Volgende week maandag om 9 uur beginnen. En het ook nog voor elkaar gekregen dat ik 36 ipv 40 uur werk voor hetzelfde salaris.
Echte Japanse Koi's kunnen me wel interesseren, maar de rest niet zo..quote:Op maandag 7 februari 2011 10:47 schreef Kluts het volgende:
Goudvissen. Dat vind ik echt geen flikker aan. Vissen in zijn algemeenheid eigenlijk niet echt.
M'n vader had schildpadden. Begon met zo'n klein bakje, was hip in de seventies.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Dat werkt met geen enkel beest als je het gezond wilt houden. Ook schildpadden groeien gewoon door, al dan niet zo scheef en misvormd als de pest.
Keiharde onderhandelaarster jijquote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
Ik vond die van mij al oud met z'n 5,5quote:Op maandag 7 februari 2011 10:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Goudvissen kunnen wel 35 jaar oud wordenNiet in Nederland, maar het kan wel
Da's dus kattenpisquote:Op maandag 7 februari 2011 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond die van mij al oud met z'n 5,5
Curly-Sue
Mijn oom en tante hadden er een die wel 12 geworden is.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:48 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vond die van mij al oud met z'n 5,5
Curly-Sue
Dan zou ik de Flora- en faunawet er nog maar eens op naslaan aangezien alleen de handel in uitheemse dieren al bij wet verboden is.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:38 schreef Samzz het volgende:
Toch wel. Als ik aan alle eisen en richtlijnen voldoe, mag ik een tijger houden. Het kan zijn dat die wetgeving ondertussen veranderd is, daar ben ik dan niet van op de hoogte.
quote:Het is verboden:
a. planten of producten van planten, of dieren dan wel eieren, nesten of producten van dieren, behorende tot een beschermde inheemse of beschermde uitheemse plantensoort onderscheidenlijk een beschermde inheemse of beschermde uitheemse diersoort, of
*
te koop te vragen, te kopen of te verwerven, ten verkoop voorhanden of in voorraad te hebben, te verkopen of ten verkoop aan te bieden, te vervoeren, ten vervoer aan te bieden, af te leveren, te gebruiken voor commercieel gewin, te huren of te verhuren, te ruilen of in ruil aan te bieden, uit te wisselen of tentoon te stellen voor handelsdoeleinden, binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen of onder zich te hebben.
Net als Chinese voetjes dusquote:Op maandag 7 februari 2011 10:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee. Dat werkt met geen enkel beest als je het gezond wilt houden. Ook schildpadden groeien gewoon door, al dan niet zo scheef en misvormd als de pest.
Goed bezig, Kluts!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
Gefeliciteerd Kluts!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
Zo groot nog?quote:
Ja, ik werk natuurlijk liever 36 dan 40 uur. Heb je een keer in de 2 weken een dag vrij en dat vind ik altijd wel lekker.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed bezig, Kluts!![]()
Dat laatste moet ik ook maar eens voor elkaar gaan krijgen.
Jij en 4 uur minder werken? Dan schiet je de min in en moet je bijbetalen.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Goed bezig, Kluts!![]()
Dat laatste moet ik ook maar eens voor elkaar gaan krijgen.
Als de benodigde papieren voor handen zijn, is dit gewoon toegestaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:49 schreef Techno het volgende:
[..]
Dan zou ik de Flora- en faunawet er nog maar eens op naslaan aangezien alleen de handel in uitheemse dieren al bij wet verboden is.
[..]
Veel succes. Dat gaat je echt niet lukken.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:53 schreef Samzz het volgende:
Als de benodigde papieren voor handen zijn, is dit gewoon toegestaan.Het is erg moeilijk, maar het kan. Kijk maar naar reptielenwinkels, dierentuinen en dierenwinkels.
Om te selecteren? Staat in de opties bij default uit en kan je aanzetten.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:53 schreef MissMSX het volgende:
Valt me nu pas op dat de PI's weg zijn in de mobiele layout
Ga jij dat de winkels met wildvang dieren ook vertellen dan?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:54 schreef Techno het volgende:
[..]
Veel succes. Dat gaat je echt niet lukken.
Ooooohhh je had ECHT verder moeten kijken!! Lachen gieren brullen!! Pas na een half uur ofzo wordt het echt leuk. Gewoon nog een keer proberen!!!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Meen je niet, die hebben beetman en ik gister opgezet! En na een kwartier weer afgezet.
Nee, gewoon nee.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ooooohhh je had ECHT verder moeten kijken!! Lachen gieren brullen!! Pas na een half uur ofzo wordt het echt leuk. Gewoon nog een keer proberen!!!
Er is toch wel een verschil tussen een walibi en een tijger.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ga jij dat de winkels met wildvang dieren ook vertellen dan?
En kennissen van mij die walibi's houden
Dus die schrappen we van ons lijstje?quote:
Dat sommige winkels dat illegaal doen verandert niets aan de wet.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef Samzz het volgende:
Ga jij dat de winkels met wildvang dieren ook vertellen dan?
Valt allemaal onder uitheemse dieren. Krokodillen, kaaimannen en alligators mogen ook gehouden worden met de juiste papieren.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Godtje het volgende:
[..]
Er is toch wel een verschil tussen een walibi en een tijger.
Mijn dank is grootquote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Om te selecteren? Staat in de opties bij default uit en kan je aanzetten.
Ja, maar ik kreeg een highschool-comedy associatie en ik denk dat dat wel klopt met de rest van de film ook, of niet?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:56 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ooooohhh je had ECHT verder moeten kijken!! Lachen gieren brullen!! Pas na een half uur ofzo wordt het echt leuk. Gewoon nog een keer proberen!!!
Een film over je leven! Wat leuk.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jawel!! Echt zo lachwekkend slecht en voorspelbaar
Nee! Het was niet eens lachwekkend slecht en dan hoeft het voor mij niet.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En jij vond Dead Snow slecht?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er mag niet eens in gehandeld worden.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Samzz het volgende:
Valt allemaal onder uitheemse dieren. Krokodillen, kaaimannen en alligators mogen ook gehouden worden met de juiste papieren.
Nee niet echt. Je hebt behoorlijk wat afgerukte ledematen gemist, veel bloed, slecht acteerwerk en stomende zombieseks!!quote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar ik kreeg een highschool-comedy associatie en ik denk dat dat wel klopt met de rest van de film ook, of niet?
Hier geen zonquote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dus die schrappen we van ons lijstje?
Oeh sun is shiningGoedemorgen mensen
Het gebeurt dus wel, tussen dierentuinen onderling zelfs dagelijks. En in reptielenzaken dus ook, alle dieren keurig met een CITES papiertje. Wildvang wordt in aquariumzaken gewoon verkocht, niks geen autoriteit die het tegenhoudt, want er zijn vergunningen voor.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:58 schreef Techno het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar er mag niet eens in gehandeld worden.
Jaaaaaaaa zeg, je denkt dan toch niet dat ik je serieus neem op dit gebied he. Dead Snow is DE zombiefilm met slecht acteerwerk, foute effects en loze humor.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:00 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ja ik vond deze leuker eerlijk gezegd
Je vergelijkt appels met peren. Dierentuinen zijn niet hetzelfde als dierenwinkels.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:00 schreef Samzz het volgende:
Het gebeurt dus wel, tussen dierentuinen onderling zelfs dagelijks. En in reptielenzaken dus ook, alle dieren keurig met een CITES papiertje. Wildvang wordt in aquariumzaken gewoon verkocht, niks geen autoriteit die het tegenhoudt, want er zijn vergunningen voor.
Misschien komt het omdat ik nooit een goede zombie film heb gezien, maar ik vind er echt geen klap aanquote:Op maandag 7 februari 2011 11:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa zeg, je denkt dan toch niet dat ik je serieus neem op dit gebied he. Dead Snow is DE zombiefilm met slecht acteerwerk, foute effects en loze humor.
Ik ken iemand met wildvang hamsters.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het gebeurt dus wel, tussen dierentuinen onderling zelfs dagelijks. En in reptielenzaken dus ook, alle dieren keurig met een CITES papiertje. Wildvang wordt in aquariumzaken gewoon verkocht, niks geen autoriteit die het tegenhoudt, want er zijn vergunningen voor.
Shaunquote:Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik nooit een goede zombie film heb gezien, maar ik vind er echt geen klap aan
Voor een dierentuin lijken me toch andere regels gelden dan voor een consument?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Je moet ervan houden, dat is het meer.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef Samzz het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik nooit een goede zombie film heb gezien, maar ik vind er echt geen klap aan
Als jij als particulier de juiste vergunningen en papieren in orde maakt, dan kan dat zeker. Ik ken iemand die een opvangcentrum heeft waar grote katachtigen opgevangen worden die door eigenaars aan de kant zijn gezet.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef Techno het volgende:
[..]
Je vergelijkt appels met peren. Dierentuinen zijn niet hetzelfde als dierenwinkels.
En net beweerde je nog dat je als particulier gewoon een tijger kon halen als huisdier.
En dan zet je Dance of the Dead af... Kansloos zeg ik je!!quote:Op maandag 7 februari 2011 11:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Jaaaaaaaa zeg, je denkt dan toch niet dat ik je serieus neem op dit gebied he. Dead Snow is DE zombiefilm met slecht acteerwerk, foute effects en loze humor.
quote:
Zoals ik zei, vergunningenquote:Op maandag 7 februari 2011 11:02 schreef Kluts het volgende:
[..]
Voor een dierentuin lijken me toch andere regels gelden dan voor een consument?
Ja, dat zal ook wel... Ik denk niet dat het mijn genre is.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Je moet ervan houden, dat is het meer.
Bill Murrayquote:Op maandag 7 februari 2011 11:04 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Zombieland is ook cool trouwens.
Je kan er lekker van slapen.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:04 schreef MissMSX het volgende:
Wat een boeiende wellus-nietus discussie
De ALLERslechtste horror die ik ooit heb gezien was deze:quote:Op maandag 7 februari 2011 11:03 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
En dan zet je Dance of the Dead af... Kansloos zeg ik je!!
Op een gegeven moment ramt een zombie met zijn hand door een voorruit van een auto. Handschoen eromheen ter bescherming als ie door het glas gaat en daarna is het ineens zomaar spontaan een bloederige, handschoonloze hand!Hoe slecht wil je het hebben
Die vind ik dus echt niks hequote:
En anders gaan ze gewoon de hakselaar in.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zoals ik zei, vergunningenAls jij een vergunning hebt voor het houden/verhandelen/verkopen van bepaalde diersoorten, dan mag jij die dieren houden/verhandelen/verkopen.
Mogguhquote:Op maandag 7 februari 2011 10:57 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Dus die schrappen we van ons lijstje?
Oeh sun is shiningGoedemorgen mensen
Ja, maar krijg je die vergunning als consument net zo makkelijk als een dierentuin?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zoals ik zei, vergunningenAls jij een vergunning hebt voor het houden/verhandelen/verkopen van bepaalde diersoorten, dan mag jij die dieren houden/verhandelen/verkopen.
Ik mag toch hopen van niet. Nee, voor zover ik weet is dat heel moeilijk, maar niet onmogelijk.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar krijg je die vergunning als consument net zo makkelijk als een dierentuin?
Tijger steak.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En anders gaan ze gewoon de hakselaar in.
Wat moet je eigenlijk met wildvang hamsters?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
En anders gaan ze gewoon de hakselaar in.
Appels peren. Een opvangcentrum is geen particulier huisdier.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:03 schreef Samzz het volgende:
Als jij als particulier de juiste vergunningen en papieren in orde maakt, dan kan dat zeker. Ik ken iemand die een opvangcentrum heeft waar grote katachtigen opgevangen worden die door eigenaars aan de kant zijn gezet.
En een dierenwinkel met vergunning, handelt gewoon volgens de wet.
Is het al bedtijd bij jou? Siesta?quote:
Voor de fok, denk ik. Nieuwe kleurslagen, onderzoek naar gedrag en gezondheid?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat moet je eigenlijk met wildvang hamsters?
Mijn, mijn, mijnquote:Op maandag 7 februari 2011 11:06 schreef Jofunu-kun het volgende:
[..]
Mogguh![]()
Stuur eens wat zon hierheen dan!
Dat is toch wat Tech bedoeld?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen van niet. Nee, voor zover ik weet is dat heel moeilijk, maar niet onmogelijk.
Waar denk je dat die dieren die hij opvangt vandaan komen?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:07 schreef Techno het volgende:
[..]
Appels peren. Een opvangcentrum is geen particulier huisdier.
Oud, maar niet te min zeer episch.quote:
OMG, met snoop ook gewoon. Die MOET ik downloadenquote:Op maandag 7 februari 2011 11:05 schreef Kluts het volgende:
[..]
De ALLERslechtste horror die ik ooit heb gezien was deze:
http://www.imdb.com/title/tt0475298/
Wel rete-originele manieren erin om iemand te vermoorden overigens.
Hij zegt dat het verboden is. Maar dat is het niet, mits de juiste vergunningen. Wat ik de hele tijd al vertel.quote:
Klinkt redelijkquote:Op maandag 7 februari 2011 11:07 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Voor de fok, denk ik. Nieuwe kleurslagen, onderzoek naar gedrag en gezondheid?
Vast niet meer dan anders, alleen komt het wellicht meer in de media of let je er automatisch meer op.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Samzz het volgende:
Het valt mij trouwens op dat er de laatste tijd heel veel mensen vermist worden
Ik zal eens kijken wanneer ik tijd over heb dan.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
OMG, met snoop ook gewoon. Die MOET ik downloadenMaar jij moet echt echt echt Dance of the Dead afkijken
Dat is het wel degelijk. Ik had nota bene de Flora en fauna wet geciteerd.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Samzz het volgende:
Hij zegt dat het verboden is. Maar dat is het niet, mits de juiste vergunningen. Wat ik de hele tijd al vertel.
Het waren de hamsters, ik zweer het je!quote:Op maandag 7 februari 2011 11:10 schreef Samzz het volgende:
Het valt mij trouwens op dat er de laatste tijd heel veel mensen vermist worden
Ja, maar jij zegt dat het easy-de peasy is om als particulier een tijger te houden. Dat is dus niet zo en ik vraag me af of je daar wel een vergunning voor krijgt als particulier dan.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij zegt dat het verboden is. Maar dat is het niet, mits de juiste vergunningen. Wat ik de hele tijd al vertel.
Ik wilde dat er inderdaad nog bij zetten... Ik zie het steeds vaker in de mediaquote:Op maandag 7 februari 2011 11:11 schreef STING het volgende:
[..]
Vast niet meer dan anders, alleen komt het wellicht meer in de media of let je er automatisch meer op.
Prima.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:11 schreef Techno het volgende:
[..]
Dat is het wel degelijk. Ik had nota bene de Flora en fauna wet geciteerd.
Cool Hamstertje welquote:Op maandag 7 februari 2011 11:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het waren de hamsters, ik zweer het je!
Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Als ik het wil, dan is er een mogelijkheid. Natuurlijk ben ik niet zo idioot dat te willen en met tijgers is het sowieso bijna onmogelijk want Cites A.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, maar jij zegt dat het easy-de peasy is om als particulier een tijger te houden. Dat is dus niet zo en ik vraag me af of je daar wel een vergunning voor krijgt als particulier dan.
Illegaal geïmporteerde zombiehamstersquote:Op maandag 7 februari 2011 11:11 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het waren de hamsters, ik zweer het je!
Mwah, het is niet zoals je het in het begin van deze discussie voorspiegelde naar mijn idee.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het makkelijk is. Als ik het wil, dan is er een mogelijkheid. Natuurlijk ben ik niet zo idioot dat te willen en met tijgers is het sowieso bijna onmogelijk want Cites A.
Maar het handelen in uitheemse dieren is gewoon mogelijk en gebeurt ook met grote regelmaat.
Uhuhquote:Op maandag 7 februari 2011 11:12 schreef Samzz het volgende:
Ik wilde dat er inderdaad nog bij zetten... Ik zie het steeds vaker in de media
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |