Die zullen we balen dat ze het niet op vrijdag kunnen organiseren, aan de andere kan zijn er zaterdag ook prima golven. Ik ga morgen echt de hele dag in het water liggen. Golfhoogte 1,5 tot 2,0 meter, golfperiode 9 tot 10 sec, offshore wind, echt het maximaal haalbare voor de Noordzee denk ik. Dat wordt slecht slapen vannacht.quote:Op maandag 20 mei 2013 16:45 schreef ssebass het volgende:
http://www.surfbenelux.com/agenda
Mogelijk aankomend weekend shortboard benelux surf contest. Als het zaterdag is dan ga ik er zeker heen. Niet om mee te doen overigens
Ik ga morgen maar eens kijken dan. Thnx. 's ochtends naar HvH, en dan 's middags toch op Scheveningen denk ik met een maat van me. 's Middags wel oppassen bij HvH denk ik met offshore wind en een ebstroom kan je ongemerkt ver naar buiten komen te liggen en je wilt echt niet in de Maasgeul komen met je board.quote:Op zondag 19 mei 2013 22:49 schreef ssebass het volgende:
Vandaag wel als je een beetje vroeg bent. Denk dat wanneer het echt mooi weer is er wel een stuk lastiger is. Nu was er meer dan genoeg plek. Zal iig een stuk beter zijn dan Scheveningen.
Noordzee boardstore ken ik inderdaad, was al van plan om daar langs te gaan. Als ik daar toch ben ga ik ook wel meteen langs aloha. Scorpions ken ik eigenlijk niet, maar was wel op zoek naar fun board of een fish. Zal eens even kijken wat ik kan vinden. Twijfel nog of ik zaterdag ga surfen.quote:Op donderdag 30 mei 2013 20:03 schreef Kowloon het volgende:
Zou voor een hybride surfboard gaan dan. Die hebben meestal wel veel volume en zijn tegen de 7 voet lang zonder dat ze echt aan wendbaarheid inleveren). Ik lees veel goeds over de Takayama Scorpion (wel negatief voor je portemonnee overigens). Ik zag bij Aloha Surf (zitten in Scheveningen) op Facebook laatst dat ze een aantal Scorpions zouden gaan bestellen voor de verkoop, maar geen idee of ze die al in huis hebben. Andere shapers hebben natuurlijk wel ook vergelijkbare boards. In Scheveningen heb je trouwens ook nog de Noordzee Boardstore, die hebben ook redelijk wat tweedehands staan.
[ afbeelding ]
4-Surfers.nl heeft trouwens ook veel hybrids staan, maar zijn primair een webshop dus weet niet of ze een showroom hebben.
Ben niet gegaan vanavond. Er kwam iets anders tussen en op de webcam zag het er nou niet dermate goed uit dat ik dat terzijde wilde schuiven. En ook omdat het dinsdagavond en woensdag weer goed lijkt te worden.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 19:25 schreef ssebass het volgende:
Ben benieuwd hoe het is/was. Was net nog even in Scheveningen en zag er wel erg messy uit.
Er zit wel enige lijn in hoor.quote:Liggen daar trouwens wel altijd veel mensen in het water. Zag de hele tijd boarden vliegen. Denk niet dat ik daar graag zou surfen om eerlijk te zijn.
Mooi.quote:Ben wel even boardjes gaan shoppen en heb een 6'8" fish gekocht. Ben heel benieuwd. Hopelijk volgend weekend even proberen.
Het drukste is het tussen de strandtenten van Aloha en Hartbeach. Dichter langs het havenhoofd is er een strook van 100 meter waar het wat rustiger is. Aan de noordkant van Hartbeach, zeker voorbij de strekdam wordt het steeds rustiger, puur omdat het verder lopen is niet omdat de golven minder zijn.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:14 schreef ssebass het volgende:
Ik zag het ook op de webcam. Toen ik toch in Scheveningen was, dacht ik ik ga wel even kijken. Het was inderdaad niet bijzonder best. Er zijn dus ook nog wel wat rustigere plekken daar? Ben namelijk echt geen fan van mensen die de hele tijd hun board laten schieten.
Mooi board!quote:Dit is mijn nieuwe boardje. Moet hem nog ophalen want er moest nog het een en ander aan gebeuren:
[ afbeelding ]
Fish: 6'8", 21 1/2, 2 7/8 Epoxy tri fin
Lijken mij prima afmetingen om hier in NL ook redelijk makkelijk golven te pakken. Ben heel erg benieuwd. Ben ook benieuwd hoe epoxy is. Nooit gehad, maar met het vervoer in de auto lijkt het me wel prima. Scheelt waarschijnlijk veel repairs
Waar surf jij op?
Prima board voor de hogere dagen in de herfst.quote:Op zondag 2 juni 2013 09:20 schreef ssebass het volgende:
Mijn andere boardje, dat ik altijd gebruikte in California:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Shortboard: 6'3", 18 3/4, 2 3/8 glassed on fins
Dus als het makkelijk gaat met die ander ga ik deze er een keertje bij pakken. Heerlijk boardje, super turns met die fins.
Ziet er goed uit. Daar kom je op de meeste golven wel op weg. Hoop dat mijn boardje genoeg drijfvermogen heeft. Die is natuurlijk redelijk kort voor hier. We zullen zien. Heb donderdag vrij dus ga dan misschien even mijn boardje halen en testen. Zijn alleen niet echt goede golven, maar wie weet. Krijg jij een 8'2" in de auto? Ik heb een station maar volgens mij is het dan als nog moeilijk. Als het niet makkelijk gaat, ga ik hem op mijn auto vervoeren. Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 01:09 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het drukste is het tussen de strandtenten van Aloha en Hartbeach. Dichter langs het havenhoofd is er een strook van 100 meter waar het wat rustiger is. Aan de noordkant van Hartbeach, zeker voorbij de strekdam wordt het steeds rustiger, puur omdat het verder lopen is niet omdat de golven minder zijn.
[..]
Mooi board!Ik heb een NSP 8'2 (zie foto). Eigenlijk vooral om praktische redenen. Ten eerste lekker veel volume, dus meer surfen. Ten tweede past hij in mijn autootje. En ten derde wil ik eigenlijk een echt longboard maar die past dus niet in de auto.
Ik weeg ook niet zoveel dus met dit board kan ik, mits snel, ook naar de voorkant lopen zodat het toch een beetje op een longboard lijkt. Ik wil ook nog wel een keer iets korters kopen, maar heb daar nu nog geen behoefte aan. Ik haal zeker nog niet het maximale uit dit board.
Epoxy bevalt mij overigens prima. Zeker in het begin heel wat nose-dives gehad en een paar keer het strand op gesurft maar geen krasje of ding te zien.
[ afbeelding ]
Donderdag wordt nog redelijk goed hoor denk ik. Swell blijft noordelijk en wind wordt meer en meer offshore. Echt hoog is het niet inderdaad maar ik denk dat het nog wel eens redelijk te surfen kan zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:07 schreef ssebass het volgende:
Heb donderdag vrij dus ga dan misschien even mijn boardje halen en testen. Zijn alleen niet echt goede golven, maar wie weet.
Ik doe de voorstoel naar achteren, rugleuning plat en dan kan ik hem zo naar binnen schuiven van over de hoedenplank/achterstoeltjes. Auto is een Citroen C3. Ik doe hem z'n gordel om en gaan.quote:Krijg jij een 8'2" in de auto? Ik heb een station maar volgens mij is het dan als nog moeilijk. Als het niet makkelijk gaat, ga ik hem op mijn auto vervoeren.
Ik laat alles in de auto, heb een niet-elektronische variant van de sleutel (servicesleutel) en die doe ik met een veter om mijn nek onder m'n wetsuit. Soms neem ik wat te drinken mee, en dat begraaf ik dan op een herkenbare plek in het zand.quote:Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?
Mijn 6'3" gaat makkelijk zonder de voorstoel naar voren te hoeven zetten. Hopelijk lukt dat ook nog met mijn nieuwe board. Heb helaas geen service sleutel, dus zit een beetje met waar ik die sleutel laat. Weet niet of je ergens eentje kan laten maken. Anders kijken of er ergens kluisjes zijn, want op het strand laten liggen vind ik niet echt een fijn idee. Of vragen of ze ergens op mijn spullen kunnen letten bij een zaakje evt tegen betaling. Zou toch wel moeten kunnen denk ik...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:08 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Donderdag wordt nog redelijk goed hoor denk ik. Swell blijft noordelijk en wind wordt meer en meer offshore. Echt hoog is het niet inderdaad maar ik denk dat het nog wel eens redelijk te surfen kan zijn.
[..]
Ik doe de voorstoel naar achteren, rugleuning plat en dan kan ik hem zo naar binnen schuiven van over de hoedenplank/achterstoeltjes. Auto is een Citroen C3. Ik doe hem z'n gordel om en gaan.Maar je moet wel een beetje geluk hebben, de rocker van het board kromt mooi mee met de auto. In de Volvo XC70 van mijn ouders past hij bijvoorbeeld niet goed omdat daar vrij luxe stoelen in zitten die niet makkelijk naar achteren geklapt kunnen worden.
[..]
Ik laat alles in de auto, heb een niet-elektronische variant van de sleutel (servicesleutel) en die doe ik met een veter om mijn nek onder m'n wetsuit. Soms neem ik wat te drinken mee, en dat begraaf ik dan op een herkenbare plek in het zand.
Je kan het in Scheveningen proberen bij Hartbeach of Aloha. Bij Hartbeach hebben ze achter de kassa een grote doos met allemaal vakjes en dan krijg je een nummer mee en kun je je autosleutels achter laten. Het zijn wel relaxte gasten bij Hartbeach dus ik kan mij niet voorstellen dat ze er moeilijk om doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:13 schreef ssebass het volgende:
Heb helaas geen service sleutel, dus zit een beetje met waar ik die sleutel laat. Weet niet of je ergens eentje kan laten maken. Anders kijken of er ergens kluisjes zijn, want op het strand laten liggen vind ik niet echt een fijn idee. Of vragen of ze ergens op mijn spullen kunnen letten bij een zaakje evt tegen betaling. Zou toch wel moeten kunnen denk ik...
Ik heb zo'n soortgelijk ding onder mijn auto hangen als ik op zee ben.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 13:07 schreef ssebass het volgende:
Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?
Hoe is de veiligheid van die dingen vraag ik mij altijd af. Een beetje autodief moet toch wel om kunnen gaan met zo'n minikluisje lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:24 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik heb zo'n soortgelijk ding onder mijn auto hangen als ik op zee ben.
[ afbeelding ]
Oh dat klinkt wel relaxt idd.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Je kan het in Scheveningen proberen bij Hartbeach of Aloha. Bij Hartbeach hebben ze achter de kassa een grote doos met allemaal vakjes en dan krijg je een nummer mee en kun je je autosleutels achter laten. Het zijn wel relaxte gasten bij Hartbeach dus ik kan mij niet voorstellen dat ze er moeilijk om doen.
Je kan bij Hartbeach trouwens ook gratis warm () douchen. De douches wordt gesubsidieerd door de gemeente Den Haag en daar kan je ook gebruik van maken als je geen board huurt oid. Ze staan wel op het terrein van Hartbeach, maar iedereen kan er gratis gebruik van maken.
Ja deze dingen heb ik ook gezien. Misschien wel een optie. Het is ook niet zo dat ik nou een hele dure auto heb, maar ben er wel aan gehechtquote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:24 schreef Deshain het volgende:
[..]
Ik heb zo'n soortgelijk ding onder mijn auto hangen als ik op zee ben.
[ afbeelding ]
Hehe, vrolijk in je wetsuit want je kleding ligt ook in de auto.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 16:51 schreef ssebass het volgende:
Daarnaast is naar huis lopen ook niet heel chill
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |