abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126735210
Super! Dacht altijd dat HvH niet goed zou lopen, maar dit klinkt goed. Kan je er goed parkeren?
pi_126744409
Vandaag wel als je een beetje vroeg bent. Denk dat wanneer het echt mooi weer is er wel een stuk lastiger is. Nu was er meer dan genoeg plek. Zal iig een stuk beter zijn dan Scheveningen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_126770894
http://www.surfbenelux.com/agenda

Mogelijk aankomend weekend shortboard benelux surf contest. Als het zaterdag is dan ga ik er zeker heen. Niet om mee te doen overigens :P
pi_126901959
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 16:45 schreef ssebass het volgende:
http://www.surfbenelux.com/agenda

Mogelijk aankomend weekend shortboard benelux surf contest. Als het zaterdag is dan ga ik er zeker heen. Niet om mee te doen overigens :P
Die zullen we balen dat ze het niet op vrijdag kunnen organiseren, aan de andere kan zijn er zaterdag ook prima golven. Ik ga morgen echt de hele dag in het water liggen. Golfhoogte 1,5 tot 2,0 meter, golfperiode 9 tot 10 sec, offshore wind, echt het maximaal haalbare voor de Noordzee denk ik. Dat wordt slecht slapen vannacht. :D Het gaat de hele dag door vrijdag dus je kunt 's avonds ook nog gaan mocht je moeten werken morgen, 's avonds zijn de condities ook nog wat beter dan 's ochtends denk ik.
pi_126902043
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 22:49 schreef ssebass het volgende:
Vandaag wel als je een beetje vroeg bent. Denk dat wanneer het echt mooi weer is er wel een stuk lastiger is. Nu was er meer dan genoeg plek. Zal iig een stuk beter zijn dan Scheveningen.
Ik ga morgen maar eens kijken dan. Thnx. 's ochtends naar HvH, en dan 's middags toch op Scheveningen denk ik met een maat van me. 's Middags wel oppassen bij HvH denk ik met offshore wind en een ebstroom kan je ongemerkt ver naar buiten komen te liggen en je wilt echt niet in de Maasgeul komen met je board. ;)
pi_126908741
Dat klinkt wel heel relaxt. Helaas moet ik tot laat werken. Ben natuurlijk net een week weg geweest en volgende week een cursus dus een dagje vrij nemen zit er helaas niet in. Hoop dat het volgend weekend goed is. Dan wil ik wel golven pakken en misschien zaterdag a.s. nog even.

Haha ja met je boardje tussen de vrachtschepen is geen aanrader. Was vorige keer ook aardig afgedreven, toch maar even eruit gegaan en een stuk terug gelopen. Een goede golf pakken is echt enorm verslavend. Wil echt snel weer het water in. Ga echt meer tijd vrijmaken voor surfen.

Die 9 seconden is wel echt heel mooi. Laatste keer werd het echt 3 of 4, was bijna niet meer te doen.

[ Bericht 8% gewijzigd door ssebass op 23-05-2013 16:32:05 ]
pi_126975465
's Ochtends bij de Zandmotor geweest, iets ten zuiden van Kijkduin. Dat was echt achterlijk hoog, barrels van 2 meter hoog en er lag maar een paar man in het water. Het geluid was ook totaal anders, je hoorde echt diepe dreunen als je op het strand stond in plaats de gebruikelijke ruis. De meeste golven vond ik echt te hoog (zoiets als hier onder), dus ik heb er heel veel laten schieten en mij op de wat kleinere golven gericht. :@ Ze zeggen wel dat je je angst voor de golfhoogte alleen kunt overwinnen door ook gewoon de hoge golven te pakken, maar zo goed zijn mijn surfskills nou ook nog niet dus dat vond ik toch een stap te ver.

Van Surfweer.nl

's Middags met een maat bij Scheveningen geweest aan de noordzijde van de havenhoofden. Veel drukker, maar iedereen lag goed verspreid dus dat was minder een probleem dan anders. De golven vielen echter enorm tegen. Er zat weinig lijn in, er hoogte zat maar zeker niet de power die het 's ochtends had bij de Zandmotor. De wind was ook op een gegeven moment onshore geworden, dus wellicht dat het daar in zat. Pas tegen het eind van de middag werd het beter, en kwam er meer lijn in.

Maar al met al prima gesurft (en m'n armen zijn totaal kapot gepeddeld :') ) :s) , hoop voor je ssebass dat er nog een paar van dit soort dagen komen maar dat je dan vrij bent. :Y Ik studeer en mijn werkgever is ook heel flexibel, dus heb wat dat betreft wat meer vrijheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 25-05-2013 02:20:29 ]
pi_126978453
Zag de foto's op surfweer. Had niet verwacht dat we in NL zulke golven konden krijgen. Ziet er goed uit. Dat van de hoge golven ken ik hoor. Na zeven jaar surfen lag ik in Zuid Frankrijk tussen golven van 3 meter en verder niet heel clean. Was niet te doen, steeds pull out. Dacht elke keer te gaan nose diven en zat daar niet op te wachten. Niet echt de plek om de feeling weer terug te krijgen. Was gewoon te hoog. Wil nu ook voornamelijk golven van 1m pakken om het gevoel van controle weer helemaal terug te krijgen.

Ik baal er nu van dat ik in mijn studententijd niet gewoon meer ben gaan surfen. Toen had ik de tijd. Maargoed ga nu proberen zo veel mogelijk in het water te liggen. Als ik het gevoel weer helemaal terug heb weer wat mooie tripjes maken.
pi_126989634
Haha, een livestream van die Surfbenelux wedstrijd, af en toe hilarisch commentaar er bij:
http://new.livestream.com/accounts/3554234/events/2048434
pi_126992031
Ja heb ook zitten kijken. Ze hadden de golven van gister moeten hebben. Ga volgende week zaterdag denk ik weer even het water in. Hopelijk zijn er golven dan.
pi_127053169
Komende weekend ziet er prima uit op de weerkaarten. Veel noordcomponent in de windrichting vanaf tweede helft van de week en een redelijk lange fetch vanaf halverwege Noorwegen. Aangezien de wind wel onshore uit het noordwesten lijkt te zijn aan de kust, zijn Maasvlakte Zuid, Scheveningen-Zuid (overigens altijd rustiger dan Scheveningen-Noord en IJmuiden denk ik wel goede spots. Dan kan je qua wind in de luwte liggen en met refractie toch van de golven profiteren.
pi_127215086
Hmm zit nog even te denken, zaterdag surfen of op zoek gaan naar een boardje. Wel fijn om gewoon zelf hier een board te hebben waar ik ook op kleine golven mee uit de voeten kan. Volgens mij wordt het zaterdag niet echt clean, dus misschien prima dag om op boardjacht te gaan. Heb alleen nog niet echt een idee wat handig is hier. Wil ook op mindere dagen golven kunnen pakken maar heb ook geen zin om met een longboard te gaan zeulen. Eens kijken of ik een mooie tussenweg kan vinden. 6'8" moet hier op de kleinere golven ook wel redelijk gaan lijkt mij.
pi_127218698
Zou voor een hybride surfboard gaan dan. Die hebben meestal wel veel volume en zijn tegen de 7 voet lang zonder dat ze echt aan wendbaarheid inleveren). Ik lees veel goeds over de Takayama Scorpion (wel negatief voor je portemonnee overigens ;) ). Ik zag bij Aloha Surf (zitten in Scheveningen) op Facebook laatst dat ze een aantal Scorpions zouden gaan bestellen voor de verkoop, maar geen idee of ze die al in huis hebben. Andere shapers hebben natuurlijk wel ook vergelijkbare boards. In Scheveningen heb je trouwens ook nog de Noordzee Boardstore, die hebben ook redelijk wat tweedehands staan.

4-Surfers.nl heeft trouwens ook veel hybrids staan, maar zijn primair een webshop dus weet niet of ze een showroom hebben.
pi_127219870
quote:
7s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:03 schreef Kowloon het volgende:
Zou voor een hybride surfboard gaan dan. Die hebben meestal wel veel volume en zijn tegen de 7 voet lang zonder dat ze echt aan wendbaarheid inleveren). Ik lees veel goeds over de Takayama Scorpion (wel negatief voor je portemonnee overigens ;) ). Ik zag bij Aloha Surf (zitten in Scheveningen) op Facebook laatst dat ze een aantal Scorpions zouden gaan bestellen voor de verkoop, maar geen idee of ze die al in huis hebben. Andere shapers hebben natuurlijk wel ook vergelijkbare boards. In Scheveningen heb je trouwens ook nog de Noordzee Boardstore, die hebben ook redelijk wat tweedehands staan.

[ afbeelding ]

4-Surfers.nl heeft trouwens ook veel hybrids staan, maar zijn primair een webshop dus weet niet of ze een showroom hebben.
Noordzee boardstore ken ik inderdaad, was al van plan om daar langs te gaan. Als ik daar toch ben ga ik ook wel meteen langs aloha. Scorpions ken ik eigenlijk niet, maar was wel op zoek naar fun board of een fish. Zal eens even kijken wat ik kan vinden. Twijfel nog of ik zaterdag ga surfen.
pi_127276751
Ik ga zaterdagavond surfen denk ik. Van 18 tot 22. Zondag wellicht ook weer. Surfen met ondergaande zon is trouwens prachtig. _O_
pi_127295101
Ben benieuwd hoe het is/was. Was net nog even in Scheveningen en zag er wel erg messy uit. Liggen daar trouwens wel altijd veel mensen in het water. Zag de hele tijd boarden vliegen. Denk niet dat ik daar graag zou surfen om eerlijk te zijn. Ben wel even boardjes gaan shoppen en heb een 6'8" fish gekocht. Ben heel benieuwd. Hopelijk volgend weekend even proberen.
pi_127313174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 19:25 schreef ssebass het volgende:
Ben benieuwd hoe het is/was. Was net nog even in Scheveningen en zag er wel erg messy uit.
Ben niet gegaan vanavond. Er kwam iets anders tussen en op de webcam zag het er nou niet dermate goed uit dat ik dat terzijde wilde schuiven. En ook omdat het dinsdagavond en woensdag weer goed lijkt te worden.

quote:
Liggen daar trouwens wel altijd veel mensen in het water. Zag de hele tijd boarden vliegen. Denk niet dat ik daar graag zou surfen om eerlijk te zijn.
Er zit wel enige lijn in hoor. ;) Dichtbij het strand zitten meestal de surfers die een les volgen of een board gehuurd hebben. De hogere golven breken meestal iets verder van het strand af dus daar zitten de surfers die meer ervaring hebben.

Maar inderdaad, het kan soms best druk zijn. Slalommen tussen de anderen door en veel indroppers. Maar het scheelt al als je niet met een shortboard surft, dan heb je veel meer ruimte om een golf te pakken. Ik surf meestal vlak langs het havenhoofd. Daar zijn de golven wat lastiger te pakken omdat ze wat sneller lopen en iets lager zijn, maar ik kan redelijk peddelen dus het lukt vaak wel om toch de golf te pakken.

quote:
Ben wel even boardjes gaan shoppen en heb een 6'8" fish gekocht. Ben heel benieuwd. Hopelijk volgend weekend even proberen.
Mooi. ^O^ Wat voor board is het geworden? :)
pi_127314684
Ik zag het ook op de webcam. Toen ik toch in Scheveningen was, dacht ik ik ga wel even kijken. Het was inderdaad niet bijzonder best. Er zijn dus ook nog wel wat rustigere plekken daar? Ben namelijk echt geen fan van mensen die de hele tijd hun board laten schieten.

Dit is mijn nieuwe boardje. Moet hem nog ophalen want er moest nog het een en ander aan gebeuren:

Fish: 6'8", 21 1/2, 2 7/8 Epoxy tri fin

Lijken mij prima afmetingen om hier in NL ook redelijk makkelijk golven te pakken. Ben heel erg benieuwd. Ben ook benieuwd hoe epoxy is. Nooit gehad, maar met het vervoer in de auto lijkt het me wel prima. Scheelt waarschijnlijk veel repairs :P

Waar surf jij op?
pi_127314721
Mijn andere boardje, dat ik altijd gebruikte in California:

Shortboard: 6'3", 18 3/4, 2 3/8 glassed on fins

Dus als het makkelijk gaat met die ander ga ik deze er een keertje bij pakken. Heerlijk boardje, super turns met die fins.
pi_127388828
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 09:14 schreef ssebass het volgende:
Ik zag het ook op de webcam. Toen ik toch in Scheveningen was, dacht ik ik ga wel even kijken. Het was inderdaad niet bijzonder best. Er zijn dus ook nog wel wat rustigere plekken daar? Ben namelijk echt geen fan van mensen die de hele tijd hun board laten schieten.
Het drukste is het tussen de strandtenten van Aloha en Hartbeach. Dichter langs het havenhoofd is er een strook van 100 meter waar het wat rustiger is. Aan de noordkant van Hartbeach, zeker voorbij de strekdam wordt het steeds rustiger, puur omdat het verder lopen is niet omdat de golven minder zijn. :+

quote:
Dit is mijn nieuwe boardje. Moet hem nog ophalen want er moest nog het een en ander aan gebeuren:

[ afbeelding ]

Fish: 6'8", 21 1/2, 2 7/8 Epoxy tri fin

Lijken mij prima afmetingen om hier in NL ook redelijk makkelijk golven te pakken. Ben heel erg benieuwd. Ben ook benieuwd hoe epoxy is. Nooit gehad, maar met het vervoer in de auto lijkt het me wel prima. Scheelt waarschijnlijk veel repairs :P

Waar surf jij op?
Mooi board! :Y Ik heb een NSP 8'2 (zie foto). Eigenlijk vooral om praktische redenen. Ten eerste lekker veel volume, dus meer surfen. Ten tweede past hij in mijn autootje. En ten derde wil ik eigenlijk een echt longboard maar die past dus niet in de auto. ;) Ik weeg ook niet zoveel dus met dit board kan ik, mits snel, ook naar de voorkant lopen zodat het toch een beetje op een longboard lijkt. Ik wil ook nog wel een keer iets korters kopen, maar heb daar nu nog geen behoefte aan. Ik haal zeker nog niet het maximale uit dit board.

Epoxy bevalt mij overigens prima. Zeker in het begin heel wat nose-dives gehad en een paar keer het strand op gesurft maar geen krasje of ding te zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 04-06-2013 01:15:39 ]
pi_127388913
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 09:20 schreef ssebass het volgende:
Mijn andere boardje, dat ik altijd gebruikte in California:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Shortboard: 6'3", 18 3/4, 2 3/8 glassed on fins

Dus als het makkelijk gaat met die ander ga ik deze er een keertje bij pakken. Heerlijk boardje, super turns met die fins.
Prima board voor de hogere dagen in de herfst. :Y
pi_127398345
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 01:09 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het drukste is het tussen de strandtenten van Aloha en Hartbeach. Dichter langs het havenhoofd is er een strook van 100 meter waar het wat rustiger is. Aan de noordkant van Hartbeach, zeker voorbij de strekdam wordt het steeds rustiger, puur omdat het verder lopen is niet omdat de golven minder zijn. :+

[..]

Mooi board! :Y Ik heb een NSP 8'2 (zie foto). Eigenlijk vooral om praktische redenen. Ten eerste lekker veel volume, dus meer surfen. Ten tweede past hij in mijn autootje. En ten derde wil ik eigenlijk een echt longboard maar die past dus niet in de auto. ;) Ik weeg ook niet zoveel dus met dit board kan ik, mits snel, ook naar de voorkant lopen zodat het toch een beetje op een longboard lijkt. Ik wil ook nog wel een keer iets korters kopen, maar heb daar nu nog geen behoefte aan. Ik haal zeker nog niet het maximale uit dit board.

Epoxy bevalt mij overigens prima. Zeker in het begin heel wat nose-dives gehad en een paar keer het strand op gesurft maar geen krasje of ding te zien.

[ afbeelding ]
Ziet er goed uit. Daar kom je op de meeste golven wel op weg. Hoop dat mijn boardje genoeg drijfvermogen heeft. Die is natuurlijk redelijk kort voor hier. We zullen zien. Heb donderdag vrij dus ga dan misschien even mijn boardje halen en testen. Zijn alleen niet echt goede golven, maar wie weet. Krijg jij een 8'2" in de auto? Ik heb een station maar volgens mij is het dan als nog moeilijk. Als het niet makkelijk gaat, ga ik hem op mijn auto vervoeren. Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?
pi_127405290
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:07 schreef ssebass het volgende:
Heb donderdag vrij dus ga dan misschien even mijn boardje halen en testen. Zijn alleen niet echt goede golven, maar wie weet.
Donderdag wordt nog redelijk goed hoor denk ik. Swell blijft noordelijk en wind wordt meer en meer offshore. Echt hoog is het niet inderdaad maar ik denk dat het nog wel eens redelijk te surfen kan zijn.

quote:
Krijg jij een 8'2" in de auto? Ik heb een station maar volgens mij is het dan als nog moeilijk. Als het niet makkelijk gaat, ga ik hem op mijn auto vervoeren.
Ik doe de voorstoel naar achteren, rugleuning plat en dan kan ik hem zo naar binnen schuiven van over de hoedenplank/achterstoeltjes. Auto is een Citroen C3. Ik doe hem z'n gordel om en gaan. :+ Maar je moet wel een beetje geluk hebben, de rocker van het board kromt mooi mee met de auto. In de Volvo XC70 van mijn ouders past hij bijvoorbeeld niet goed omdat daar vrij luxe stoelen in zitten die niet makkelijk naar achteren geklapt kunnen worden.

quote:
Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?
Ik laat alles in de auto, heb een niet-elektronische variant van de sleutel (servicesleutel) en die doe ik met een veter om mijn nek onder m'n wetsuit. Soms neem ik wat te drinken mee, en dat begraaf ik dan op een herkenbare plek in het zand.
pi_127405440
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:08 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Donderdag wordt nog redelijk goed hoor denk ik. Swell blijft noordelijk en wind wordt meer en meer offshore. Echt hoog is het niet inderdaad maar ik denk dat het nog wel eens redelijk te surfen kan zijn.

[..]

Ik doe de voorstoel naar achteren, rugleuning plat en dan kan ik hem zo naar binnen schuiven van over de hoedenplank/achterstoeltjes. Auto is een Citroen C3. Ik doe hem z'n gordel om en gaan. :+ Maar je moet wel een beetje geluk hebben, de rocker van het board kromt mooi mee met de auto. In de Volvo XC70 van mijn ouders past hij bijvoorbeeld niet goed omdat daar vrij luxe stoelen in zitten die niet makkelijk naar achteren geklapt kunnen worden.

[..]

Ik laat alles in de auto, heb een niet-elektronische variant van de sleutel (servicesleutel) en die doe ik met een veter om mijn nek onder m'n wetsuit. Soms neem ik wat te drinken mee, en dat begraaf ik dan op een herkenbare plek in het zand.
Mijn 6'3" gaat makkelijk zonder de voorstoel naar voren te hoeven zetten. Hopelijk lukt dat ook nog met mijn nieuwe board. Heb helaas geen service sleutel, dus zit een beetje met waar ik die sleutel laat. Weet niet of je ergens eentje kan laten maken. Anders kijken of er ergens kluisjes zijn, want op het strand laten liggen vind ik niet echt een fijn idee. Of vragen of ze ergens op mijn spullen kunnen letten bij een zaakje evt tegen betaling. Zou toch wel moeten kunnen denk ik...
pi_127405634
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:13 schreef ssebass het volgende:
Heb helaas geen service sleutel, dus zit een beetje met waar ik die sleutel laat. Weet niet of je ergens eentje kan laten maken. Anders kijken of er ergens kluisjes zijn, want op het strand laten liggen vind ik niet echt een fijn idee. Of vragen of ze ergens op mijn spullen kunnen letten bij een zaakje evt tegen betaling. Zou toch wel moeten kunnen denk ik...
Je kan het in Scheveningen proberen bij Hartbeach of Aloha. Bij Hartbeach hebben ze achter de kassa een grote doos met allemaal vakjes en dan krijg je een nummer mee en kun je je autosleutels achter laten. Het zijn wel relaxte gasten bij Hartbeach dus ik kan mij niet voorstellen dat ze er moeilijk om doen.

Je kan bij Hartbeach trouwens ook gratis warm ( :) ) douchen. De douches wordt gesubsidieerd door de gemeente Den Haag en daar kan je ook gebruik van maken als je geen board huurt oid. Ze staan wel op het terrein van Hartbeach, maar iedereen kan er gratis gebruik van maken.
pi_127405885
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 13:07 schreef ssebass het volgende:
Waar laat jij trouwens al je spullen als je gaat surfen?
Ik heb zo'n soortgelijk ding onder mijn auto hangen als ik op zee ben.

pi_127406037
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:24 schreef Deshain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe is de veiligheid van die dingen vraag ik mij altijd af. Een beetje autodief moet toch wel om kunnen gaan met zo'n minikluisje lijkt mij. :P
pi_127406969
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Je kan het in Scheveningen proberen bij Hartbeach of Aloha. Bij Hartbeach hebben ze achter de kassa een grote doos met allemaal vakjes en dan krijg je een nummer mee en kun je je autosleutels achter laten. Het zijn wel relaxte gasten bij Hartbeach dus ik kan mij niet voorstellen dat ze er moeilijk om doen.

Je kan bij Hartbeach trouwens ook gratis warm ( :) ) douchen. De douches wordt gesubsidieerd door de gemeente Den Haag en daar kan je ook gebruik van maken als je geen board huurt oid. Ze staan wel op het terrein van Hartbeach, maar iedereen kan er gratis gebruik van maken.
Oh dat klinkt wel relaxt idd.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:24 schreef Deshain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja deze dingen heb ik ook gezien. Misschien wel een optie. Het is ook niet zo dat ik nou een hele dure auto heb, maar ben er wel aan gehecht :) Daarnaast is naar huis lopen ook niet heel chill
pi_127429258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:51 schreef ssebass het volgende:
Daarnaast is naar huis lopen ook niet heel chill
Hehe, vrolijk in je wetsuit want je kleding ligt ook in de auto. :')
pi_127429307
Vanavond (dinsdag dus :+ ) van 19:00 tot 22:30 bij Scheveningen aan de zuidkant van de havenmond in het water gelegen. Het liep echt supergoed vlak onder het havenhoofd. Er zaten soms ritten bij van 200 meter. Waren ook een paar wat mindere momenten bij maar dat kon de pret niet drukken. Was ook nog een keer gelukt van de ene golf naar de andere golf over te surfen. Meer geluk dan wijsheid maar wel leuk. :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Kowloon op 05-06-2013 02:10:42 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')