Nee niet op surfen gericht maar wel mooi meegenomen. Zonder gewichten kun je niet bijzonder veel meer dan je nu al doet, wat op zich prima oefeningen zijn. Je kunt eventueel de push ups zwaarder maken door ze schuin te doen, dus je benen hoger. Ook handen dicht bij elkaar ipv breed etc.quote:Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef Kowloon het volgende:
Krachttraining speciaal op surfen gericht ook, of meer algemeen? Ik doe verder trouwens nog aan schaatsen en wielrennen, meer 'beensporten' dus zegt maar, vandaar ook dat ik manieren zoek om mijn armen meer peddeluithoudingsvermogen te geven.
Werkt prima inderdaad! Thnx.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:29 schreef ssebass het volgende:
Je kunt eventueel de push ups zwaarder maken door ze schuin te doen, dus je benen hoger. Ook handen dicht bij elkaar ipv breed etc.
Ja, yoga en surfen, daar heb ik ook al het nodige over gelezen. Nog nooit gedaan alleen.quote:Op zondag 7 april 2013 11:05 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb vorig jaar twee maanden gesurft in Costa Rica. Dat was ontzettend chill. De surfschool bood ook yoga lessen aan. Ik heb één lesje meegedaan, maar dat was zwaar man. Ik heb er wel spijt van dat ik daarna niet heb doorgezet, want het is ontzettend goed voor je lenigheid, balans en kracht.
Haha, in de zomer is het best goed te doen hoor om te surfen in NL. Het water is nu nog bizar koud, maar het zal toch de komende twee maanden wel goed gaan opwarmen. Met een goed 3/2 fullsuit kan je vanaf juni prima terecht, en dan zul je het echt geen moment koud hebben. Met een flinke dosis fantasie denk je het bruine Noordzeewater weg en dan lijkt het best mooi blauw.quote:In Nederland heb ik nog nooit gesurft. Een vereiste voor mij is toch de zon en een aangenaam temperatuurtje. Misschien dat ik van de zomer weer naar Zuid-Frankrijk ga, daar heb ik een aantal jaar geleden gesurft en dat was ook erg leuk.
Ook in de zomer zijn er prima golven in de Noordzee. Zeker als de zomer ten noorden van ons een beetje wisselvallig verloopt hoef je je om golven geen zorgen te maken. Voorbeeldje van 21 juli 2012 bij Domburg:quote:Op maandag 8 april 2013 09:02 schreef ssebass het volgende:
Ik dacht dat er in de zomer geen golven waren hier. Heb een 5/4/3 dus hoop voorjaar en najaar een beetje te kunnen surfen hier.
Ik ga regelmatig naar Scheveningen, maar ik snap soms wel dat mensen het druk vinden ja. Iedereen gaat op een kluitje bij de dichtstbijzijnde zandbank. Loop je een stukje naar het noorden of zuiden dan heb je nog steeds goede golven en ligt er geen kip in het water en zijn alle golven voor jou.quote:Ben heel benieuwd. Houd niet zo van drukte dus dat wordt feestScheveningen is waarschijnlijk geen optie dan...
Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk? Binnenkort naar Hossegor en eens kijken of ik nog wat waves kan pakken!quote:Op maandag 8 april 2013 12:27 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ook in de zomer zijn er prima golven in de Noordzee. Zeker als de zomer ten noorden van ons een beetje wisselvallig verloopt hoef je je om golven geen zorgen te maken. Voorbeeldje van 21 juli 2012 bij Domburg:
[ afbeelding ]
[..]
Ik ga regelmatig naar Scheveningen, maar ik snap soms wel dat mensen het druk vinden ja. Iedereen gaat op een kluitje bij de dichtstbijzijnde zandbank. Loop je een stukje naar het noorden of zuiden dan heb je nog steeds goede golven en ligt er geen kip in het water en zijn alle golven voor jou.
Hossegor is gaaf.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk? Binnenkort naar Hossegor en eens kijken of ik nog wat waves kan pakken!
Iemand nog tips om surfboards te vervoeren? Weet niet of ik het vertrouw op boardjes op het dak van de auto te doen op de snelweg. Heb het idee dat dat nooit goed blijft zitten.
Afgelopen zomer was dit niet uitzonderlijk, maar het hangt samen met globale weersituatie. De ene zomer is het vaker goed surfweer dan de andere zomer, net zoals het in de ene winter betrekkelijk snel vriest (zoals afgelopen winter) terwijl het in de andere winter uitzonderlijk is als er natte sneeuw valt. Wat door de meeste strandgangers een matige zomer genoemd wordt is voor surfers meestal wel een goede zomer.quote:Op donderdag 11 april 2013 18:24 schreef ssebass het volgende:
Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk?
Passen ze niet in de auto? Ik kan tot 8'10" in een Citroen C3 kwijt.quote:Iemand nog tips om surfboards te vervoeren? Weet niet of ik het vertrouw op boardjes op het dak van de auto te doen op de snelweg. Heb het idee dat dat nooit goed blijft zitten.
Heb geen plank gekocht, ga er daar wel eentje halen/huren. Heb zelf nog wel een shortboard 6'3", maar weet niet of ik die mee kan nemen want auto zit een beetje vol met mensen. Misschien op het dak maar dan moet dat wel goed vast zitten want ga niet zover rijden met dingen die er zo vanaf kunnen vliegen.quote:
Ik ga een baan in Bali ofzo zoeken denk ik.quote:
Ik kijk altijd op magicseaweed.com. Hoop echt dat het surfen hier bevalt. Is er eigenlijk een beetje een surfscene in nl?quote:Op donderdag 16 mei 2013 14:25 schreef Kowloon het volgende:
Voor golven in Nederland op Surfweer.nl kijken, als je je voor de SMS aanmeldt krijg je ook specifiekere berichten. Surf in Nederland gaat op zich prima, maar de timing is veel belangrijker dan in het buitenland is mijn ervaring.
Het klopt wel gewoon denk ik. Vanaf woensdag kruipt er langs de Noorse kust een laagje naar het zuiden. Op het kaartje onder is te zien dat de fetch helemaal vanaf Spitsbergen loopt tot aan Nederland, dat is toch wel zo'n 3000 km. Daarnaast zakt het laagje erg traag naar het zuiden, en komt pas op vrijdag naar Nederland. Lange fetch en een langdurig wind uit dezelfde richting, dan ontstaan er zelfs in de Noordzee flinke golven.quote:Op zondag 19 mei 2013 00:42 schreef ssebass het volgende:
Niet voor mij
Moet je trouwens even op windguru kijken naar de golfhoogte voor vrijdag.... Lijkt me niet dat dat klopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |