abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124774890
Krachttraining speciaal op surfen gericht ook, of meer algemeen? Ik doe verder trouwens nog aan schaatsen en wielrennen, meer 'beensporten' dus zegt maar, vandaar ook dat ik manieren zoek om mijn armen meer peddeluithoudingsvermogen te geven. ;)
pi_124785011
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:47 schreef Kowloon het volgende:
Krachttraining speciaal op surfen gericht ook, of meer algemeen? Ik doe verder trouwens nog aan schaatsen en wielrennen, meer 'beensporten' dus zegt maar, vandaar ook dat ik manieren zoek om mijn armen meer peddeluithoudingsvermogen te geven. ;)
Nee niet op surfen gericht maar wel mooi meegenomen. Zonder gewichten kun je niet bijzonder veel meer dan je nu al doet, wat op zich prima oefeningen zijn. Je kunt eventueel de push ups zwaarder maken door ze schuin te doen, dus je benen hoger. Ook handen dicht bij elkaar ipv breed etc.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_124969089
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 10:29 schreef ssebass het volgende:
Je kunt eventueel de push ups zwaarder maken door ze schuin te doen, dus je benen hoger. Ook handen dicht bij elkaar ipv breed etc.
Werkt prima inderdaad! Thnx.
pi_124980684
Ik heb vorig jaar twee maanden gesurft in Costa Rica. Dat was ontzettend chill. De surfschool bood ook yoga lessen aan. Ik heb één lesje meegedaan, maar dat was zwaar man. Ik heb er wel spijt van dat ik daarna niet heb doorgezet, want het is ontzettend goed voor je lenigheid, balans en kracht.

In Nederland heb ik nog nooit gesurft. Een vereiste voor mij is toch de zon en een aangenaam temperatuurtje. Misschien dat ik van de zomer weer naar Zuid-Frankrijk ga, daar heb ik een aantal jaar geleden gesurft en dat was ook erg leuk.
pi_125018182
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 11:05 schreef Dobbs het volgende:
Ik heb vorig jaar twee maanden gesurft in Costa Rica. Dat was ontzettend chill. De surfschool bood ook yoga lessen aan. Ik heb één lesje meegedaan, maar dat was zwaar man. Ik heb er wel spijt van dat ik daarna niet heb doorgezet, want het is ontzettend goed voor je lenigheid, balans en kracht.
Ja, yoga en surfen, daar heb ik ook al het nodige over gelezen. Nog nooit gedaan alleen. ;) Qua vetpercentage ben ik behoorlijk afgetraind inmiddels dus dat komt de beweeglijkheid wel ten goede. Met balans zit het doordat ik al vanaf mijn 6e op schaatsen zit ook wel goed. Maar leningheid kan nog een stuk beter denk ik, ik kan niet eens mijn tenen aanraken zonder m'n knieën te buigen bijvoorbeeld. :P

quote:
In Nederland heb ik nog nooit gesurft. Een vereiste voor mij is toch de zon en een aangenaam temperatuurtje. Misschien dat ik van de zomer weer naar Zuid-Frankrijk ga, daar heb ik een aantal jaar geleden gesurft en dat was ook erg leuk.
Haha, in de zomer is het best goed te doen hoor om te surfen in NL. Het water is nu nog bizar koud, maar het zal toch de komende twee maanden wel goed gaan opwarmen. Met een goed 3/2 fullsuit kan je vanaf juni prima terecht, en dan zul je het echt geen moment koud hebben. Met een flinke dosis fantasie denk je het bruine Noordzeewater weg en dan lijkt het best mooi blauw. ;)
pi_125020461
Ik dacht dat er in de zomer geen golven waren hier. Heb een 5/4/3 dus hoop voorjaar en najaar een beetje te kunnen surfen hier. Ben heel benieuwd. Houd niet zo van drukte dus dat wordt feest :P Scheveningen is waarschijnlijk geen optie dan...
pi_125025583
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:02 schreef ssebass het volgende:
Ik dacht dat er in de zomer geen golven waren hier. Heb een 5/4/3 dus hoop voorjaar en najaar een beetje te kunnen surfen hier.
Ook in de zomer zijn er prima golven in de Noordzee. Zeker als de zomer ten noorden van ons een beetje wisselvallig verloopt hoef je je om golven geen zorgen te maken. Voorbeeldje van 21 juli 2012 bij Domburg:

quote:
Ben heel benieuwd. Houd niet zo van drukte dus dat wordt feest :P Scheveningen is waarschijnlijk geen optie dan...
Ik ga regelmatig naar Scheveningen, maar ik snap soms wel dat mensen het druk vinden ja. Iedereen gaat op een kluitje bij de dichtstbijzijnde zandbank. Loop je een stukje naar het noorden of zuiden dan heb je nog steeds goede golven en ligt er geen kip in het water en zijn alle golven voor jou. ;)
pi_125163344
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:27 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ook in de zomer zijn er prima golven in de Noordzee. Zeker als de zomer ten noorden van ons een beetje wisselvallig verloopt hoef je je om golven geen zorgen te maken. Voorbeeldje van 21 juli 2012 bij Domburg:
[ afbeelding ]

[..]

Ik ga regelmatig naar Scheveningen, maar ik snap soms wel dat mensen het druk vinden ja. Iedereen gaat op een kluitje bij de dichtstbijzijnde zandbank. Loop je een stukje naar het noorden of zuiden dan heb je nog steeds goede golven en ligt er geen kip in het water en zijn alle golven voor jou. ;)
Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk? Binnenkort naar Hossegor en eens kijken of ik nog wat waves kan pakken!

Iemand nog tips om surfboards te vervoeren? Weet niet of ik het vertrouw op boardjes op het dak van de auto te doen op de snelweg. Heb het idee dat dat nooit goed blijft zitten.
pi_125168910
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:24 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk? Binnenkort naar Hossegor en eens kijken of ik nog wat waves kan pakken!

Iemand nog tips om surfboards te vervoeren? Weet niet of ik het vertrouw op boardjes op het dak van de auto te doen op de snelweg. Heb het idee dat dat nooit goed blijft zitten.
Hossegor is gaaf. _O_ Heb daar niet gesurft, ben er alleen uit geweest, maar dat was heel chill.
pi_125180051
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 18:24 schreef ssebass het volgende:
Dat ziet er beter uit dan verwacht. Is dit heel uitzonderlijk?
Afgelopen zomer was dit niet uitzonderlijk, maar het hangt samen met globale weersituatie. De ene zomer is het vaker goed surfweer dan de andere zomer, net zoals het in de ene winter betrekkelijk snel vriest (zoals afgelopen winter) terwijl het in de andere winter uitzonderlijk is als er natte sneeuw valt. Wat door de meeste strandgangers een matige zomer genoemd wordt is voor surfers meestal wel een goede zomer. ;)

quote:
Passen ze niet in de auto? Ik kan tot 8'10" in een Citroen C3 kwijt. :P
pi_125183978
Even wat vette filmpjes _O_

Longboarding O+ :

In de barrel 8-) :

Scheef in de zomer w/ :

Groot :o :

En voor de bodyboarders (mooie golven :P ) :
pi_125339482
Stil hier hoor, bij gebrek aan goede surf in NL maar weer wat filmpjes:

Chique take off :o , die ga ik oefenen :Y :

Yannick de Jager en Marlon Lipke over Scheveningen w/ :
pi_125439336
Zaterdag wordt uitstekend surfweer, ik ga lekker het water in! :s)
pi_125440480
Ja blijkbaar weinig surfers op fok. Nog even en dan Hossegor. Eens kijken of ik nog wat kan op die plank :)
pi_125445090
Wat voor plank heb je gekocht?
pi_125445659
quote:
7s.gif Op donderdag 18 april 2013 16:40 schreef Kowloon het volgende:
Wat voor plank heb je gekocht?
Heb geen plank gekocht, ga er daar wel eentje halen/huren. Heb zelf nog wel een shortboard 6'3", maar weet niet of ik die mee kan nemen want auto zit een beetje vol met mensen. Misschien op het dak maar dan moet dat wel goed vast zitten want ga niet zover rijden met dingen die er zo vanaf kunnen vliegen.
pi_125967025
Goeie surf vandaag. Ben in Wijk aan Zee geweest. Maar ik moet zeggen dat ik toch een voorkeur heb voor Scheveningen. Je moest echt een idioot eind peddelen.
pi_126076711
Pfff, nog tot vrijdag wachten voordat er weer wat te surfen valt.
pi_126099718
Hier mooie clean waves ;)
pi_126114588
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2013 18:53 schreef ssebass het volgende:
Hier mooie clean waves ;)
Ik ga een baan in Bali ofzo zoeken denk ik. :P Nee, zit zelf nu naar een tripje Vendée met Hemelvaart te kijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Kowloon op 06-05-2013 00:00:44 ]
  vrijdag 10 mei 2013 @ 19:39:18 #81
402888 Surfkamp-Frankrijk
Life is better when you surf!
pi_126316805

[ Bericht 100% gewijzigd door Ambrosius op 10-05-2013 23:22:07 (spam) ]
www.progress-surfcamps.nl
pi_126573639
Nou surfen is duidelijk niet populair hier op het forum :D

Laatst naar zuid frankrijk geweest en weer even wat golfjes proberen te pakken. Valt toch tegen na zo'n lange tijd. Was denk ik ook een beetje te hoog om weer op te pakken. Binnenkort maar eens voor het eerst in NL surfen. Ben heel benieuwd. Als het bevalt maar even een boardje kopen voor de nederlandse golven.
pi_126581771
Voor golven in Nederland op Surfweer.nl kijken, als je je voor de SMS aanmeldt krijg je ook specifiekere berichten. Surf in Nederland gaat op zich prima, maar de timing is veel belangrijker dan in het buitenland is mijn ervaring.
pi_126591982
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2013 14:25 schreef Kowloon het volgende:
Voor golven in Nederland op Surfweer.nl kijken, als je je voor de SMS aanmeldt krijg je ook specifiekere berichten. Surf in Nederland gaat op zich prima, maar de timing is veel belangrijker dan in het buitenland is mijn ervaring.
Ik kijk altijd op magicseaweed.com. Hoop echt dat het surfen hier bevalt. Is er eigenlijk een beetje een surfscene in nl?
pi_126661541
Ik kijk altijd op Windguru samen met Weerplaza en Getij.nl. Windguru voor de golfhoogte, golfrichting en golfperiode en bij Weerplaza voor de windkracht en windrichting en bij Getij.nl voor het tij natuurlijk. ;)

Offshore wind met golven uit het noorden komt helaas weinig voor maar als je van de havenhoofden bij Wijk aan Zee/IJmuiden en Scheveningen Noord/Zuid gebruik maakt kun je ook met sideshore wind redelijk goed beschut surfen. Golven uit het noorden, wind uit het noorden, dan ga ik naar Scheveningen Zuid. Door refractie met de ondieper worden zeebodem krullen de golven met de langste golfperiode het sterkst om de havenhoofden heen. Ze dienen dus als een soort filter.

Wat betreft het tij loopt de vloedstroom vanuit het Schotland richting de Straat van Dover via de Engelse kust. Bij de Straat van Dover buigt de vloedstroom af richting de Belgische/Nederlandse kust en stroomt dan richting het noorden. Opkomend tij met zuiden wind geeft dus wind en tij in dezelfde richting en zorgt dus voor meer stroming en onrustiger golven. Best wel een gedoe, maar goed er zijn tenminste golven bij de Nederlandse kust. :)

Surfscene is er wel een beetje. Er is zelfs een heuse NK-tour en verder zijn er ook nog losse wedstrijden georganiseerd door sponsoren zoals O'Neill. Bij Scheveningen en Wijk aan Zee is de surfscene het best ontwikkeld vind ik, daar zijn ook meestal de beste golven. Keerzijde is dat het soms wel wat druk kan zijn. Ik vind Scheveningen zelf wat prettiger dan Wijk aan Zee. Goed parkeren, meer surfshops (en na het surfen even een lekker visje eten) en gezelliger mensen in het water. :)

Zaterdag van 17-21 is het trouwens goed surfen aan de hele Zuid-Hollandse kust. Weinig wind, golven uit het noorden, tij niet ongunstig en nog zon ook. Ik denk dat ik naar Zandvoort, Scheveningen of Kijkduin ga. Maar Scheveningen kan wel druk zijn denk ik omdat er al de hele week niet echt goede golven zijn geweest.
pi_126661852
Maasvlakte 2 schijnt trouwens ook goed te surfen. Maar is wel ver rijden.
pi_126709534
Niet voor mij ;)

Moet je trouwens even op windguru kijken naar de golfhoogte voor vrijdag.... Lijkt me niet dat dat klopt.
pi_126710524
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2013 00:42 schreef ssebass het volgende:
Niet voor mij ;)

Moet je trouwens even op windguru kijken naar de golfhoogte voor vrijdag.... Lijkt me niet dat dat klopt.
Het klopt wel gewoon denk ik. Vanaf woensdag kruipt er langs de Noorse kust een laagje naar het zuiden. Op het kaartje onder is te zien dat de fetch helemaal vanaf Spitsbergen loopt tot aan Nederland, dat is toch wel zo'n 3000 km. Daarnaast zakt het laagje erg traag naar het zuiden, en komt pas op vrijdag naar Nederland. Lange fetch en een langdurig wind uit dezelfde richting, dan ontstaan er zelfs in de Noordzee flinke golven. :) Maar ga er maar vanuit dat deze verwachting niet overeind blijft, om de 12 uur wordt het weermodel opnieuw gedraaid. En als de koers van het laagje ook maar iets verschuift zakt de swell weer als een pudding in. :P

pi_126710712
Vanavond trouwens op Langevelderslag geweest. Geen Franse toestanden, maar met m'n longboard (9'2) kon ik prima lange ritjes maken. Was ook lekker rustig en een mooie zonsondergang. Er lag ook een Portugees in met z'n shortboard, maar dat was een grote teleurstelling. Hij was naar Nederland gekomen voor seizoenswerk vertelde hij, maar kon zijn longboard helaas niet kwijt in de auto. :D

pi_126725782
Kom net uit het water van Hoek van Holland. Eerste keer surfen in NL, maar is goed bevallen. Aantal lange ritten gehad, was wel echt lekker. Nieuwe schoentjes bevallen ook goed (O'Neill psychofreak 3,5mm).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')