abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117062886
Het ziet er weer goed uit voor zaterdag. :)

http://www.windguru.cz/nl/index.php?sc=572

Trouwens, wel eens iemand op Vlieland geweest om te surfen? Ik heb een beetje naar bodemkaartjes enzo zitten kijken maar volgens mij ligt Vlieland ideaal bij golven uit het NW.
pi_117063254
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:04 schreef ElDinosaur het volgende:
Wat dat betreft hebben de Zeeuwen de meeste mogelijkheden rondom de verschillende eilanden.. Als het overal in Nederland dikke blowout is hebben zij meestal wel een plek waar een mooie offshore wind staat.
Maar als de golven en wind bijvoorbeeld uit het NW komen, heb je dan aan de lijzijde van de eilanden wel golven? Het lijkt mij dan toch dat je in een soort schaduw terecht komt.
pi_117084813
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:58 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar als de golven en wind bijvoorbeeld uit het NW komen, heb je dan aan de lijzijde van de eilanden wel golven? Het lijkt mij dan toch dat je in een soort schaduw terecht komt.
Ligt aan de hoogte en nog wat andere factoren. Ik heb foto's gezien van barrels op het strand van Vlissingen terwijl er in de rest van NL niet gesurfd kon worden. :P

Voor voorspellingen kan je trouwens het beste op http://www.surfweer.nl kijken. Kan je ook een sms abonnement afsluiten waarbij je tijden/spots op je telefoon krijgt.
pi_117152398
Dit ziet er wel leuk uit, als ik het goed begrijp kun je op deze golven 2,6 km afleggen in een keer. :D

http://www.globalsurfers.com/Surfing-Peru-Chicama.cfm

pi_117297505
Pfff, ben al een tijdje bezig om een surfboard tweedehands aan te schaffen, maar ben nu voor de zoveelste keer op het laatste moment 'overboden' terwijl ik zelfs al met sommige verkopers een datum had afgesproken om het board te kunnen komen ophalen. En dan ook door van die prutsers die 5 Euro meer bieden. ;(
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 21:04:45 #31
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_117670637
Ik heb sinds Juli 3x gesurft (scheveningen). Erg goed bevallen, alleen dat pendelen tegen de golven in, gaat me nog niet erg goed af. Maar ik ben wel plan om meer tijd in te steken.

En ook op zoek naar een board.

[ Bericht 10% gewijzigd door Zihuatanejo op 06-10-2012 21:16:21 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_117676855
Maandag, dinsdag en woensdag worden het hele goede golven. :) En ik zoek ook nog naar een board, maar het heeft geen haast want het huren is wel makkelijk omdat je geen board mee hoeft te nemen. Heb vandaag ook maar een lekker dik wetsuit aangeschaft voor van de winter/lente (had alleen een zomer wetsuit).

[ Bericht 8% gewijzigd door Kowloon op 06-10-2012 23:52:59 ]
pi_118290484
Tip: hou aanstaande vrijdag en zaterdag vrij. Golfperiode 8-9 seconden, golfhoogte 2+ meter, aflandige wind en vloed midden op de dag.
pi_118292366
quote:
14s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:56 schreef Kowloon het volgende:
Tip: hou aanstaande vrijdag en zaterdag vrij. Golfperiode 8-9 seconden, golfhoogte 2+ meter, aflandige wind en vloed midden op de dag.
Ok cool
Mis dat ik zaterdag ook wel een board ga huren in scheveningen.
pi_118415513
Hmmm gezien de huidige weerkaarten en golfdata zou ik dan voor zondag kiezen, als dat uit komt. :)
pi_118497305
Belachelijk hoge golven nu, ben blij dat ik er nu niet in lig. ;)

http://www.scheveningenlive.nl/sportstrand-webcam/
pi_119302949
Even een updateje voor dit toch wat matig lopende topic in vergelijking met bijvoorbeeld de kiters. :P Ondanks de steeds lagere temperaturen surf ik nog steeds ieder week wel een keer, nog steeds met een huurboard want het 2e-hands seizoen lijkt toch een beetje voorbij marktplaats. Het surfen gaat erg lekker. Waar ik eerst nog regelmatig de neus in het water prikte kan ik nu een golf van begin tot eind surfen inclusief het maken van wat flauwe bochten.

Ik denk dat ik in de winter/lente maar gewoon een echt nieuw board aan ga schaffen. In ieder geval iets wat op een longboard lijkt want volgens mij geeft dat toch het meeste fun op de Nederlandse golfjes. Ik denk dat het iets tussen een echt longboard en een funboard in, zeg maar een meer progressive longboard zodat ik ook wat makkelijker bochten etc kan maken. Noseriden zal dan denk ik niet lukken maar daar zijn de Nederlandse golven ook niet zo geschikt voor. Ik denk dat het onderstaande wordt (Strive The Mini), en dan in lengte 8.4. Nieuwprijs rond de 600 Euro dus dat is iets schappelijker dan bijvoorbeeld een echte Takayama :P :

pi_119313010
Vorig jaar heb ik een aantal surflessen gevolgd in Peniche (Portugal). Dit schijnt het mekka van de surfers in Europa te zijn omdat door de ligging van het schiereiland daar altijd voor off-shore wind en heel fijne golven van tot wel 4+ meter zorgt. Maar ook voor beginners zoals mij waren er genoeg golven hoor. En het is best goed bevallen, hoewel surfen echt zeer zwaar is :)

En daar trainen ook erg veel pro-kitesurfers. Hoe die golven als een soort quaterpipe gebruikten om vervolgens bijna 10 meter de lucht in te vliegen was echt onwijs gaaf om te zien :)
pi_119314879
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:12 schreef HansWurst het volgende:
En het is best goed bevallen, hoewel surfen echt zeer zwaar is :)
Herkenbaar :D , de eerste paar keer dat ik surfte leken mijn armen de dag er na wel van moes, zware dingen optillen was er echt niet meer bij. Nu heb ik er eigenlijk niet zoveel last meer van.
pi_119315997
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:42 schreef Kowloon het volgende:
Even een updateje voor dit toch wat matig lopende topic in vergelijking met bijvoorbeeld de kiters. :P Ondanks de steeds lagere temperaturen surf ik nog steeds ieder week wel een keer, nog steeds met een huurboard want het 2e-hands seizoen lijkt toch een beetje voorbij marktplaats. Het surfen gaat erg lekker. Waar ik eerst nog regelmatig de neus in het water prikte kan ik nu een golf van begin tot eind surfen inclusief het maken van wat flauwe bochten.

Ik denk dat ik in de winter/lente maar gewoon een echt nieuw board aan ga schaffen. In ieder geval iets wat op een longboard lijkt want volgens mij geeft dat toch het meeste fun op de Nederlandse golfjes. Ik denk dat het iets tussen een echt longboard en een funboard in, zeg maar een meer progressive longboard zodat ik ook wat makkelijker bochten etc kan maken. Noseriden zal dan denk ik niet lukken maar daar zijn de Nederlandse golven ook niet zo geschikt voor. Ik denk dat het onderstaande wordt (Strive The Mini), en dan in lengte 8.4. Nieuwprijs rond de 600 Euro dus dat is iets schappelijker dan bijvoorbeeld een echte Takayama :P :

[ afbeelding ]
Zulke boards zijn inderdaad de betere keuze voor NL als je geen 50kg weegt. :Y Mocht je toch een korter board willen kan je altijd nog voor een fish gaan als je wat meer ervaring op hebt gedaan.
pi_119589175
Maandag ziet er goed uit.
pi_123618321
Dat ziet er goed uit in Scheef (van Surfweer.nl):

Zon en heerlijk vlak water met een mooie deining. _O_
  maandag 4 maart 2013 @ 15:16:05 #43
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123618683
Respect voor wie daar het water in durft :o Tyfus loud lijkt me :D
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:26:06 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_123619017
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef star_gazer het volgende:
Je kunt ook gewoon in een drysuit surfen natuurlijk.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:35:29 #45
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_123619365
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:26 schreef Nobu het volgende:

[..]

heb je dan nog een beetje bewegingsvrijheid?
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  maandag 4 maart 2013 @ 15:38:29 #46
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_123619471
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:35 schreef star_gazer het volgende:

[..]

heb je dan nog een beetje bewegingsvrijheid?
Ideaal is het zeker niet. Maar goed, kapot vriezen is al helemaal niet ideaal. :')
pi_123621635
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef star_gazer het volgende:
Schoentjes en handschoenen aan, goed dik wetsuit en een muts/kap, dan is het prima te doen hoor. :)
pi_123621801
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2013 15:26 schreef Nobu het volgende:
Het voordeel van een drysuit voor golfsurfen is beperkt omdat je meer in het water ligt dan op de plank staat. Een drysuit is handiger voor kleine zeilbootjes en windsurfen omdat je dan veel minder snel afkoelt door de wind. Daarom zie je eigenlijk nooit een golfsurfer met een drysuit, ze zijn nog duurder dan een goed wetsuit en geven minder bewegingsvrijheid.

Met zo'n wetsuit kan je doorgaan totdat het water bevriest:
pi_124566254
Jeuj, zeewater nog steeds 3 graden. -O-
pi_124567511
Leuk een surf topic!

Wil dit jaar weer gaan surfen sinds 6 jaar. Mijn eerste keren surfen was op Bali, waar meteen twee mensen zijn verdronken :o Daarna in SoCal gewoond en daar heerlijk gesurft. Sinds ik weer in NL zit eigenlijk niet meer gedaan maar mis het wel enorm. Dus binnenkort weer aan de bak. Ben nog op zoek naar een goedkope fish met iets van 30-33L. Dan ga ik eens kijken of je in NL ook kunt surfen en binnenkort maar even naar zuid fr.

Heb net een 5/4 wetsuit gekocht zodat ik lekker vroeg kon beginnen is het nog steeds debiel koud.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')