Maar als de golven en wind bijvoorbeeld uit het NW komen, heb je dan aan de lijzijde van de eilanden wel golven? Het lijkt mij dan toch dat je in een soort schaduw terecht komt.quote:Op zondag 16 september 2012 10:04 schreef ElDinosaur het volgende:
Wat dat betreft hebben de Zeeuwen de meeste mogelijkheden rondom de verschillende eilanden.. Als het overal in Nederland dikke blowout is hebben zij meestal wel een plek waar een mooie offshore wind staat.
Ligt aan de hoogte en nog wat andere factoren. Ik heb foto's gezien van barrels op het strand van Vlissingen terwijl er in de rest van NL niet gesurfd kon worden.quote:Op vrijdag 21 september 2012 13:58 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar als de golven en wind bijvoorbeeld uit het NW komen, heb je dan aan de lijzijde van de eilanden wel golven? Het lijkt mij dan toch dat je in een soort schaduw terecht komt.
Ok coolquote:Op maandag 22 oktober 2012 17:56 schreef Kowloon het volgende:
Tip: hou aanstaande vrijdag en zaterdag vrij. Golfperiode 8-9 seconden, golfhoogte 2+ meter, aflandige wind en vloed midden op de dag.
Herkenbaarquote:Op zaterdag 17 november 2012 15:12 schreef HansWurst het volgende:
En het is best goed bevallen, hoewel surfen echt zeer zwaar is
Zulke boards zijn inderdaad de betere keuze voor NL als je geen 50kg weegt.quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:42 schreef Kowloon het volgende:
Even een updateje voor dit toch wat matig lopende topic in vergelijking met bijvoorbeeld de kiters.Ondanks de steeds lagere temperaturen surf ik nog steeds ieder week wel een keer, nog steeds met een huurboard want het 2e-hands seizoen lijkt toch een beetje voorbij marktplaats. Het surfen gaat erg lekker. Waar ik eerst nog regelmatig de neus in het water prikte kan ik nu een golf van begin tot eind surfen inclusief het maken van wat flauwe bochten.
Ik denk dat ik in de winter/lente maar gewoon een echt nieuw board aan ga schaffen. In ieder geval iets wat op een longboard lijkt want volgens mij geeft dat toch het meeste fun op de Nederlandse golfjes. Ik denk dat het iets tussen een echt longboard en een funboard in, zeg maar een meer progressive longboard zodat ik ook wat makkelijker bochten etc kan maken. Noseriden zal dan denk ik niet lukken maar daar zijn de Nederlandse golven ook niet zo geschikt voor. Ik denk dat het onderstaande wordt (Strive The Mini), en dan in lengte 8.4. Nieuwprijs rond de 600 Euro dus dat is iets schappelijker dan bijvoorbeeld een echte Takayama:
[ afbeelding ]
Je kunt ook gewoon in een drysuit surfen natuurlijk.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef star_gazer het volgende:
Respect voor wie daar het water in durftTyfus loud lijkt me
heb je dan nog een beetje bewegingsvrijheid?quote:Op maandag 4 maart 2013 15:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon in een drysuit surfen natuurlijk.
Ideaal is het zeker niet. Maar goed, kapot vriezen is al helemaal niet ideaal.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:35 schreef star_gazer het volgende:
[..]
heb je dan nog een beetje bewegingsvrijheid?
Schoentjes en handschoenen aan, goed dik wetsuit en een muts/kap, dan is het prima te doen hoor.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:16 schreef star_gazer het volgende:
Respect voor wie daar het water in durftTyfus loud lijkt me
Het voordeel van een drysuit voor golfsurfen is beperkt omdat je meer in het water ligt dan op de plank staat. Een drysuit is handiger voor kleine zeilbootjes en windsurfen omdat je dan veel minder snel afkoelt door de wind. Daarom zie je eigenlijk nooit een golfsurfer met een drysuit, ze zijn nog duurder dan een goed wetsuit en geven minder bewegingsvrijheid.quote:Op maandag 4 maart 2013 15:26 schreef Nobu het volgende:
Je kunt ook gewoon in een drysuit surfen natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |