of mertens laat even zien waarom ajax hem wilde...quote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef Zechs het volgende:
Zometeen knalt Ruiz op zn Duits Twente weer op een 2-1 voorsprong en schieten we nog niets op
Ach man. PSV heeft verloren.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:42 schreef Zechs het volgende:
Zometeen knalt Ruiz op zn Duits Twente weer op een 2-1 voorsprong en schieten we nog niets op
PSV is brandhout, Twente is de echte concurrent. Rutten laat dat schip wel weer zinken net als vorig seizoen.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:43 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Ach man. PSV heeft verloren.
Tja, en Twente is de stabielere ploeg op dit moment dus..quote:Op zondag 6 februari 2011 15:44 schreef Zechs het volgende:
[..]
PSV is brandhout, Twente is de echte concurrent. Rutten laat dat schip wel weer zinken net als vorig seizoen.
Niet als Utrecht vandaag wintquote:Op zondag 6 februari 2011 15:45 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Tja, en Twente is de stabielere ploeg op dit moment dus..
Het is toch achterlijk om die wedstrijd op de laatste speeldag te plannen, straks wordt de titel beslist in een onderling duel. Ik heb al trauma's genoeg na 2007.quote:Op zondag 6 februari 2011 15:53 schreef Morendo het volgende:
Laatste wedstrijd van het seizoen is toch Ajax-Twente? Het zou mooi zijn indien dat duel de titelstrijd zou beslissen. Hoewel ik verwacht dat Twente al eerder tot kampioen is gekroond.
Extra sensatie he. Ook nog lekker dat PSV op dezelfde dag naar Groningen mag gaan.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:09 schreef heloef het volgende:
[..]
Het is toch achterlijk om die wedstrijd op de laatste speeldag te plannen, straks wordt de titel beslist in een onderling duel. Ik heb al trauma's genoeg na 2007.
PSV niet?quote:Op zondag 6 februari 2011 16:25 schreef Gorill0r het volgende:
Hoor die Ajacieden Utrecht ineens dankbaar zijn
Wij verloren niet van Twentequote:
Niet snappen waarom supporters wij zeggenquote:
Dus daarom mogen wij niet blij zijn dat twente punten verspeeld? Logica hier hoorquote:
Als het over Twente gaat neem ik van Halst nooit serieus.quote:Op zondag 6 februari 2011 16:33 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
van Halst vind nu ineens dat ajax wel weer titelkandidaat is
Mogen we daarom niet blij zijn dat twente 2 punten laat liggen.quote:
IJslandquote:Op zondag 6 februari 2011 16:49 schreef Morendo het volgende:
In ieder geval hopen dat AZ volgende week PSV pakt.
Ajax valt net buiten de top 3...quote:Op zondag 6 februari 2011 16:41 schreef ajacied4lf het volgende:
Vind dat Twente nog steeds de beste kansen heeft, PSV zie ik niet meer als titelkandidaat, ookal staan ze bovenaan. Denk dat ze net als vorig jaar wegzakken.
Ajax, tjsah. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Ben jij het, Johan?quote:Op zondag 6 februari 2011 17:37 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Nouja toch wel 4 door het verschil in doelsaldo,
Krijgt hij ook nog wel.quote:Op zondag 6 februari 2011 22:58 schreef Ethanolic het volgende:
Suarez had wel een afscheidswedstrijd verdiend eigenlijk.
Ja, EL kwartfinale, Ajax- Liverpool.quote:
laten we Urby dan ook niet vergeten !quote:Op zondag 6 februari 2011 22:58 schreef Ethanolic het volgende:
Suarez had wel een afscheidswedstrijd verdiend eigenlijk.
Twente kan het natuurlijk niet twee seizoenen volhouden om in de laatste minuut de winnende te scoren. De race ligt nog volledig open en ook Groningen doet gewoon nog mee lijkt me.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:18 schreef TheVulture het volgende:
Twente lijkt me de favoriet voor de titel aangezien ze hun ploeg compleet hebben gehouden, maar lekker weekend dit!
We zijn kansloos tegen Twente en PSV, die gewoon veel stabieler zijn. En de derde plek gaan we net niet halen, ben ik bang.quote:
Twente en PSV zijn stabiel?quote:Op maandag 7 februari 2011 09:51 schreef Devz het volgende:
[..]
We zijn kansloos tegen Twente en PSV, die gewoon veel stabieler zijn. En de derde plek gaan we net niet halen, ben ik bang.
Maar ik krijg graag ongelijk hoor.
Op basis van de ranglijst scheelt dat slechts een verliespartij en heeft Ajax ook een beter doelsaldo dan Twente. De bewering heeft dus een flinterdunne ondergrond.quote:Op maandag 7 februari 2011 10:55 schreef Devz het volgende:
[..]
Twente zeker en PSV in ieder geval een stuk stabieler dan Ajax.
Jij kijkt geen wedstrijden? Natuurlijk kan je het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar feit is gewoon dat Ajax de laatste maand weer uiterst wisselvallig en slordig staat te spelen. Maar het (gebrek aan) scorend vermogen is wat ons uiteindelijk met name zal gaan opbreken. Als je wedstrijden als tegen Utrecht en De Graafschap ziet, dan kan je toch niet beweren dat daar een kampioenselftal staat?quote:Op maandag 7 februari 2011 11:16 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Op basis van de ranglijst scheelt dat slechts een verliespartij en heeft Ajax ook een beter doelsaldo dan Twente. De bewering heeft dus een flinterdunne ondergrond.
Als ik naar PSV tegen Willem II en ADO kijk zie ik ook geen kampioenselftal. De top is gewoon een stuk zwakker en wisselvalliger dan vorig jaar en dat is in het voordeel van Ajax.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:28 schreef Devz het volgende:
[..]
Jij kijkt geen wedstrijden? Natuurlijk kan je het niet wetenschappelijk onderbouwen, maar feit is gewoon dat Ajax de laatste maand weer uiterst wisselvallig en slordig staat te spelen. Maar het (gebrek aan) scorend vermogen is wat ons uiteindelijk met name zal gaan opbreken. Als je wedstrijden als tegen Utrecht en De Graafschap ziet, dan kan je toch niet beweren dat daar een kampioenselftal staat?
Maar droom vooral lekker verder over die derde ster. Er zijn altijd rasoptimisten die ieder seizoen weer roepen dat we kampioen worden. Helaas spreken de statistieken de laatste 10 jaar niet bepaald in ons voordeel, als we dan toch over cijfertjes gaan praten.
Ja, en als Ajax dan het jaar daarop ook alle wedstrijden wint zijn we in de winterstop kampioen en staan we in Mei in de Champions League finalequote:Op maandag 7 februari 2011 14:00 schreef Smoofie het volgende:
Ik denk dat Twente én PSV punten in Alkmaar gaan verspelen. En als Ajax dan alles wint(ja, alles) dan zijn we kampioen.
Twente is net zo wisselvallig. Alleen die hadden het geluk tegen feyenoord een lucky last second goal. Net als psv tegen willem 2 trouwens.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:00 schreef Devz het volgende:
Ik denk ook niet dat PSV kampioen gaat worden
Vorig 2e seizoenshelft speelde we gelijk tegen Feyenoord, verloren van Juventus en wonnen we de rest.quote:Op maandag 7 februari 2011 14:43 schreef Devz het volgende:
[..]
Ja, en als Ajax dan het jaar daarop ook alle wedstrijden wint zijn we in de winterstop kampioen en staan we in Mei in de Champions League finale
Leuk, maar dat zegt niets over dit seizoen. Bovendien missen we een aantal belangrijke spelers die toen regelmatig het verschil maakten.quote:Op maandag 7 februari 2011 15:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Vorig 2e seizoenshelft speelde we gelijk tegen Feyenoord, verloren van Juventus en wonnen we de rest.
want? het is tegen elke club een probleemquote:Op maandag 7 februari 2011 17:05 schreef Smoofie het volgende:
Moet niet echt een probleem zijn tegen Roda JC
Sja, dat krijg je als je iedereen laat vertrekken, zowel voor als tijdens het seizoen, en vervolgens met een selectie van 12 jaar gemiddeld verder moetquote:Op maandag 7 februari 2011 17:27 schreef ajacied4lf het volgende:
Als ik dat Excel bestandje 'eerlijk' invul dan kom ik op:
1. Twente
2. Ajax
3. PSV
Welk excel bestandje heb jij het nou weer over?quote:Op maandag 7 februari 2011 17:27 schreef ajacied4lf het volgende:
1. Twente
2. Ajax
3. PSV
Page 2 staat een link.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:55 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Welk excel bestandje heb jij het nou weer over?
voorronde cl. ik teken ervoor met dit elftalquote:Op maandag 7 februari 2011 17:27 schreef ajacied4lf het volgende:
1. Twente
2. Ajax
3. PSV
Ik niet. Want ik zie niet wat PSV voor beter materiaal heeft.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:06 schreef mash_ het volgende:
[..]
voorronde cl. ik teken ervoor met dit elftal
zou sowieso wel nice zijn als psv 3e wordt, ze zijn financieel al bagger en dan kan een seizoen geen cl er ook nog wel bij, zullen ze dzudzsak toch meoten verkopenquote:Op maandag 7 februari 2011 18:26 schreef Smoofie het volgende:
Als ik het invul kom ik uit op
1: Ajax
2: FC twente
3: PSV
wordt spannende laatste speeldag denk/hoop ikquote:Op maandag 7 februari 2011 18:26 schreef Smoofie het volgende:
Komt vooral omdat ik er vanuit ga dat FC twente verliest tegen AZ en Ajax
Mwa hoewel Psv van mij ook best derde mag eindigen vind ik jou motivatie toch wel een beetje triest. Van mij hoeft de competitie niet nog meer kwaliteit te verliezen dan deze nu al heeft gedaan.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:27 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
zou sowieso wel nice zijn als psv 3e wordt, ze zijn financieel al bagger en dan kan een seizoen geen cl er ook nog wel bij, zullen ze dzudzsak toch meoten verkopen
nee maar twente wel.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:07 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik niet. Want ik zie niet wat PSV voor beter materiaal heeft.
quote:'Cruijff mogelijk terug bij Ajax'
Johan Cruijff komt waarschijnlijk terug bij Ajax. Volgens NRC Handelsblad wordt hij vanavond gekozen door de ledenraad. Hij zou in een soort technische denktank komen.
Iedereen heeft het daar steeds over bij Ajax. Maar psv heeft dat ook niet en Twente in mindere maten ook niet. Ze hebben wel kwaliteit maar wel heel wisselvallig.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:15 schreef thewishmaster het volgende:
Als ik Ajax zag spelen vrijdag kan ik me niet voorstellen dat ze kampioen gaan worden dit seizoen, ze missen dat beetje extra kwaliteit om kampioen te worden nu Suarez en Urby weg zijn.
De hele top drie is een stuk wisselvalliger dan vorig seizoen, toen haalden de nummer 1 en 2 86 en 85 punten. PSV en Twente vind ik wel kwalitatief beter, met name dat middenveld van Ajax is om te huilen.quote:Op maandag 7 februari 2011 19:18 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Iedereen heeft het daar steeds over bij Ajax. Maar psv heeft dat ook niet en Twente in mindere maten ook niet. Ze hebben wel kwaliteit maar wel heel wisselvallig.
Middenveld van PSV is niet beter hoor. Als Engelaar je aanvoerder al is...quote:Op maandag 7 februari 2011 19:19 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
De hele top drie is een stuk wisselvalliger dan vorig seizoen, toen haalden de nummer 1 en 2 86 en 85 punten. PSV en Twente vind ik wel kwalitatief beter, met name dat middenveld van Ajax is om te huilen.
Ben ik met je eens!quote:
Als iemand Ajax richting een goede eindklassering moet helpen, is hij het wel. En ondanks alle perikelen rondom zijn persoon en alle, al dan niet onterecht, negatieve berichten over hem, heb ik wel vertrouwen dat hij alles voor Ajax geeft. Tuurlijk zal hij niet de liefde voor de club hebben als een Suarez etc etc, maar hem afkraken doe ik ook niet.quote:
Ja, maar hij moet minder egotrippen en minder lopen met de bal. Ook zal het helpen als hij ook in de spits blijft staan.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:08 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Als iemand Ajax richting een goede eindklassering moet helpen, is hij het wel. En ondanks alle perikelen rondom zijn persoon en alle, al dan niet onterecht, negatieve berichten over hem, heb ik wel vertrouwen dat hij alles voor Ajax geeft. Tuurlijk zal hij niet de liefde voor de club hebben als een Suarez etc etc, maar hem afkraken doe ik ook niet.
Blijft een geweldige speler.
Klopt, hij dient de bal op sommige momenten eerder af te geven. Maar dat is ook weer inherent aan zijn spel. Hij is meer een Tevez dan een Van Nistelrooij, en dat is jammer want dat laatste hebben we eigenlijk in ons systeem nodig. Hiermee is ook je 2e opmerking beantwoord.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, maar hij moet minder egotrippen en minder lopen met de bal. Ook zal het helpen als hij ook in de spits blijft staan.
Ga maar lekker in het buitenland shoppen, dat heeft jullie zo vaak kampioen gemaakt het laatste decennium...quote:Ajax-directeur wil eredivisie niet langer 'subsidiëren'
Uitgegeven: 8 februari 2011 07:58
Laatst gewijzigd: 8 februari 2011 09:11
AMSTERDAM - Rik van den Boog heeft er genoeg van dat Ajax een hogere bijdrage aan de eredivisie levert dan andere clubs. De technisch directeur overweegt daarom nieuwe spelers voortaan enkel uit het buitenland te halen.
De Amsterdammers ontvingen onlangs voor de transfer van Luis Suarez 26,5 miljoen euro. Van dat 'bizarre bedrag' werd uiteindelijk niets uitgegeven.
Een overgang van aanvaller Bas Dost van Heerenveen naar Ajax ging niet door omdat de twee clubs het niet eens konden worden over de hoogte van het transferbedrag.
"Wij kunnen niet kunnen doorgaan met het subsidiëren van de eredivisie", stelt Van den Boog in het nieuwe magazine van NUsport.
TV-gelden
"Wij betalen al meer dan de rest. Een percentage van alle inkomsten gaat naar de KNVB. Dat is bij ons twee miljoen euro, terwijl ADO Den Haag misschien een ton betaalt", verklaart de Amsterdammer.
"De tv-gelden worden keurig verdeeld over alle clubs terwijl er veel meer mensen naar Ajax kijken dan naar de meeste andere clubs."
Buitenland
"De derde wijze waarop wij extra betaalden, was wanneer een dikke transfer van ons doorstroomde naar de andere clubs. 'Hé Ajax komt langs, we vragen even zeven, acht miljoen.' Daar komt dus een knip in. Dat doen we niet meer."
"Dan krijgen die andere clubs een probleem met hun begroting, dus ik hoop dat ze nu normale prijzen gaan vragen. Zo niet, nou ja dan halen wij onze nieuwe spelers uit andere landen", besluit Van den Boog.
Waar meer binnenkomt moet ook meer worden uitgegeven.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:20 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ga maar lekker in het buitenland shoppen, dat heeft jullie zo vaak kampioen gemaakt het laatste decennium...
Foeke Booy zei het al zo mooi... van den Boog had het over het "Ajax-effect" . Suarez voor 26,5 miljoen was dan zeker het Liverpool effect.
En niet meer om 12:30quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ajax moet gewoon eens lekker de stekker uit die verdeling van de televisiegelden gaan trekken. Alles in eigen hand houden en de rechten verkopen, dan pakken ze op internetstreams alleen al in 5 wedstrijden wat ze nu over een seizoen krijgen. Fuck de rest.
Ja man, laten we lekker richting een competitie met 3 teams gaan!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef Schanulleke het volgende:
Ajax moet gewoon eens lekker de stekker uit die verdeling van de televisiegelden gaan trekken. Alles in eigen hand houden en de rechten verkopen, dan pakken ze op internetstreams alleen al in 5 wedstrijden wat ze nu over een seizoen krijgen. Fuck de rest.
Op internetstreams geld pakken? Volgens mij wordt daar juist het meest mee geknoeid van allemaal.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef Schanulleke het volgende:
Je gelooft niet dat zonder de door Ajax gegenereerde inkomsten een gezonde competitie mogelijk is?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:45 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ja man, laten we lekker richting een competitie met 3 teams gaan!
Inderdaad, met die houding naar ons toe hoeven wij ook niet sociaal te blijven doen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:37 schreef Schanulleke het volgende:
Gebeurt in meer landen hoor. Zo gek is t niet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:45 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ja man, laten we lekker richting een competitie met 3 teams gaan!
Blijkbaar, want die kopen een veel matigere spits als Carroll voor 40.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:20 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Ga maar lekker in het buitenland shoppen, dat heeft jullie zo vaak kampioen gemaakt het laatste decennium...
Foeke Booy zei het al zo mooi... van den Boog had het over het "Ajax-effect" . Suarez voor 26,5 miljoen was dan zeker het Liverpool effect.
Dat betwijfel ik. De stap van eerste divisie naar Ajax is gewoon te groot. Daar moet voor de meesten een tussenstap tussen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 12:58 schreef TheVulture het volgende:
Een goede scouting in de Jupilerleague zou ook al veel helpen, dan had je Dost en Mertens al binnen gehad. En natuurlijk koop je dan wel eens een mislukking maar voor die geringe bedragen is dat niet erg!
Heb jij mijn post wel begrepen? Ik zeg dat Ajax een type Ruud nodig heeft, een echte nr.9 die rond de 16 blijft hangen. Dat zoekt de Boer dus zeker wel. Waarom denk je dat et kritiek op Mounir was m.b.t. zijn spel?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 06:51 schreef 0634 het volgende:
Van Nistelrooij is echt niet de meevoetballende spits die De Boer zoekt.
En dan Cruijff echt in het bestuur zoals ie gisteren zei, dan komen we er denk ik nog wel redelijk bovenop binnen een paar jaar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iemand al gelezen wat Ronald de Boer in Quatar heeft gezegd?
Hij komt waarschijnlijk zelf naar Nederland om de a1 te trainen als assistent en Bergkamp schuift door naar de plek van Blind die TD wordt. Goeie zaak lijkt mij.
Cruyff wilde toch juist niet in het bestuur?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dan Cruijff echt in het bestuur zoals ie gisteren zei, dan komen we er denk ik nog wel redelijk bovenop binnen een paar jaar.
quote:'Ajax praat dinsdag opnieuw met Cruijff'
De clubleiding van Ajax is er maandagavond niet in geslaagd om tot een akkoord te komen over de invoering van drie platforms. Later deze week zal er volgens De Telegraaf opnieuw met de ledenraad worden gepraat.
De ledenraad is een voorstander van de invoering van platforms op het gebied van techniek, financiën en organisatie. De platforms moeten de organisatie van de Amsterdamse voetbalclub doorlichten en suggesties doen voor de toekomst.
Johan Cruijff zou in het plan de leiding moeten hebben over het technische platform. Eerder gaf hij echter aan dat het niet waarschijnlijk is dat hij zelf met het platform aan de slag gaat.
Wel gaat Cruijff dinsdag met de clubleiding van Ajax om de tafel om over het beleid van de club te praten. Nieuw is dat volgens het Algemeen Dagblad niet. De krant meldt dat algemeen directeur Rik van den Boog en Cruijff geregeld gesprekken met elkaar voeren.
je kunt ze kopen en dan verhurenquote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:01 schreef 0634 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. De stap van eerste divisie naar Ajax is gewoon te groot. Daar moet voor de meesten een tussenstap tussen.
Wat lul jij nou?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:20 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Blind TD is geen goede zaak de man heeft geen enkele ruggengraat en is een pure ja knikker. Het is vast een prima assistent daar kan ie lekker ja knikken en heeft ie geen verantwoordelijkheid. Om een eindverantwoordelijke te zijn moet je toch wel kunnen zien dat spelers als Sno niks toevoegen aan Ajax.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:43 schreef DuvelDuvel het volgende:
Iemand al gelezen wat Ronald de Boer in Quatar heeft gezegd?
Hij komt waarschijnlijk zelf naar Nederland om de a1 te trainen als assistent en Bergkamp schuift door naar de plek van Blind die TD wordt. Goeie zaak lijkt mij.
Ik heb Ruud heel goed gevolgd tijdens zijn carriere. En wat opviel is dat ManU zijn ploegen niet bepaald succesvol waren in de tijd dat hij er rondliep.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:19 schreef Boudibou het volgende:
[..]
Heb jij mijn post wel begrepen? Ik zeg dat Ajax een type Ruud nodig heeft, een echte nr.9 die rond de 16 blijft hangen. Dat zoekt de Boer dus zeker wel. Waarom denk je dat et kritiek op Mounir was m.b.t. zijn spel?
En bovendien, als Ruud een optie is/zou zijn, zou ik hem wel bij Ajax zien in de spits hoor, nog altijd een geweldige aanvaller met een neus voor de goal. En ik weet niet of je Ruud goed hebt gevolgd gedurende zijn carriere, maar overal waar hij speelde voetbalde hij altijd mee! Altijd wat terugzakken achter de 16 om aanspeelbaar te zijn, balletje vast houden en doorspelen om in de 16 gevaarlijk te kunnen zijn.
Het is een misvatting dat Ruudje alleen intikkers kan maken en meer niet. Pipo Inzaghi bv is er wel een, heeft weinig voetballende kwaliteiten/techniek, maar is in de 16 een van de beste ooit. En kan in de 16 ook alles ineens, erbuiten heb je niets aan hem.
Dat is waar natuurlijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
je kunt ze kopen en dan verhuren
Ik heb RVN ook altijd een tikkeltje overschat gevonden.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:18 schreef 0634 het volgende:
[..]
Ik heb Ruud heel goed gevolgd tijdens zijn carriere. En wat opviel is dat ManU zijn ploegen niet bepaald succesvol waren in de tijd dat hij er rondliep.
Naar een dergelijke spits moet Ajax zoeken, want El Ham en De Jong zijn dat ook niet.quote:Bovendien is hij geen voetballende speler. Hij is helemaal niet balvast, kan niet kaatsen, houdt geen bal in de ploeg en is beperkt in de combinatie.
Ik ken Blind niet persoonlijk maar ik dicht hem toch wel enige voetbalkennis toe en icm De Boer zullen er dan toch zeker wel spelers worden aangetrokken die daadwerkelijk een versterking zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:04 schreef heloef het volgende:
[..]
Blind TD is geen goede zaak de man heeft geen enkele ruggengraat en is een pure ja knikker. Het is vast een prima assistent daar kan ie lekker ja knikken en heeft ie geen verantwoordelijkheid. Om een eindverantwoordelijke te zijn moet je toch wel kunnen zien dat spelers als Sno niks toevoegen aan Ajax.
Doe je goedquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:54 schreef fusionfake het volgende:
Stond ik zo naast sjaak swart en wim suurbier op de training
jonge talentvolle rechtsbacks zijn schaars, heeft een heel goed wk gespeeld, komt van Ajax (waardoor die toch 5 miljoen meer waard is dan als hij van Twente was geweest)quote:Op woensdag 9 februari 2011 06:22 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ik kom net weer een berichtje tegen over vd Wiel. Snap ik dus echt niet he. Hij speelt gewoon heel regelmatig bagger hier, was hij afgelopen week (of was dat al vorige week) ook weer niet een van de slechteren op het veld, terwijl er allerlei scouts voor hem op de tribune zaten? Hoe kan het dan in vredesnaam dat al die topclubs hem blijven noemen, voor een bedrag wat zeker voor een verdediger uit Nederland astronomisch is?
In de Boer heb ik qua versterkingen wel vertrouwen. Maar Blind had als TD toen tegen MvB moeten zeggen dat Sno een speler is die niet iets ging toevoegen aan Ajax.quote:Op woensdag 9 februari 2011 00:07 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ik ken Blind niet persoonlijk maar ik dicht hem toch wel enige voetbalkennis toe en icm De Boer zullen er dan toch zeker wel spelers worden aangetrokken die daadwerkelijk een versterking zijn.
Dit vroeg ik mij ook al af...quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:07 schreef hannoes het volgende:
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)op-als-assistent.htm
Ben benieuwd of ze bij Ajax blij zijn met die interviews met 'de broer van'.
Sno was wel een Jong-Oranje speler op dat moment dus het was op zich ook weer niet zo'n hele gekke aankoop... dat het jammerlijk is mislukt is een tweede... maar je zult als Ajax wel meer van dit soort risico's moeten nemen omdat die spelers anders naar subtoppers gaan, daar wel renderen en dan ineens het dubbele kosten.quote:Op woensdag 9 februari 2011 10:18 schreef heloef het volgende:
[..]
In de Boer heb ik qua versterkingen wel vertrouwen. Maar Blind had als TD toen tegen MvB moeten zeggen dat Sno een speler is die niet iets ging toevoegen aan Ajax.
Iedereen maakt natuurlijk fouten ook Blind maar Sno was niet de enige en daarom maak ik me nu al zorgen.
Ik weet het niet. Zoals ik het mij herinner werd Sno gekocht als 'pinchhitter' terwijl het toch echt een middenvelder is. Volgens mij hadden de meeste mensen direct al wel hun bedenkingen bij deze aankoop. De kans dat het zou mislukken was iig wel erg groot.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sno was wel een Jong-Oranje speler op dat moment dus het was op zich ook weer niet zo'n hele gekke aankoop... dat het jammerlijk is mislukt is een tweede... maar je zult als Ajax wel meer van dit soort risico's moeten nemen omdat die spelers anders naar subtoppers gaan, daar wel renderen en dan ineens het dubbele kosten.
Dat pinchhitter-verhaal kwam met name omdat hij zo ook in Jong-Oranje werd gebruikt en het daar best goed deed... uiteindelijk werd hij wel als middenvelder gebruikt en schoot daar tekortquote:Op woensdag 9 februari 2011 11:51 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Zoals ik het mij herinner werd Sno gekocht als 'pinchhitter' terwijl het toch echt een middenvelder is. Volgens mij hadden de meeste mensen direct al wel hun bedenkingen bij deze aankoop. De kans dat het zou mislukken was iig wel erg groot.
Dat had inderdaad iemand moeten zeggen tegen MvBquote:Op woensdag 9 februari 2011 10:18 schreef heloef het volgende:
[..]
In de Boer heb ik qua versterkingen wel vertrouwen. Maar Blind had als TD toen tegen MvB moeten zeggen dat Sno een speler is die niet iets ging toevoegen aan Ajax.
Iedereen maakt natuurlijk fouten ook Blind maar Sno was niet de enige en daarom maak ik me nu al zorgen.
Blind had in die tijd volgens mij inderdaad niks te vertellen... ik heb het idee dat er nu een werkmodel komt te liggen waarbij alle geledingen het eens moeten zijn over een aankoopquote:Op woensdag 9 februari 2011 12:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Dat had inderdaad iemand moeten zeggen tegen MvBErgste aankoop ooit.
Alleen heb ik het idee dat er toen ook niet echt naar Blind is geluisterd.
De aankoop van Sno heb ik nooit begrepen, hij was geen basisspeler bij Celtic, speelde wel in Jong Oranje maar was daar zeker geen hoogvlieger. En daar betaal je dan ca 1 miljoen voor, plus een hoog salaris.quote:Op woensdag 9 februari 2011 11:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Sno was wel een Jong-Oranje speler op dat moment dus het was op zich ook weer niet zo'n hele gekke aankoop... dat het jammerlijk is mislukt is een tweede... maar je zult als Ajax wel meer van dit soort risico's moeten nemen omdat die spelers anders naar subtoppers gaan, daar wel renderen en dan ineens het dubbele kosten.
Ik heb ook veel meer vertrouwen in Frank maar het was juist niet de bedoeling dat de trainer geen volledige zeggenschap zou krijgen omdat alle trainers bij voorbaat passanten zijn?quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:17 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik heb sowieso wel meer aankopen gezien die ik niet snapte en daar is Sno niet de ergste van.:P
Maar ik denk wel dat Frank een stuk redelijker is qua aankoopbeleid, aangezien hij ook geen passant is die het even snel goed wil doen maar echt een Ajax hart heeft en dus ook op de lange termijn denkt.
Blind heb ik iets minder vertrouwen in als TD (lees, geen) Maar samen met FdB denk ik dat het wel los loopt. Hoop ik dan. Maar ja, Ajax kan Blind ook niet zomaar ontslaan, het blijft toch een icoon.
Niet bij voorbaat, ik hoop nog steeds dat Frank de uitzondering a lá fergusson is. Maar het gaat ook niet om de volledige zeggenschap, maar het gaat wel met overleg en samenspraak. Vooral bij zo'n persoon als Blind. En ik denk dat Frank daar wel de juiste invloed op kan uitoefenen. Maar als de Boer weg gaat en er komt wel weer een passant a la Jol, dan zijn we wel de lul met blindquote:Op woensdag 9 februari 2011 13:41 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer vertrouwen in Frank maar het was juist niet de bedoeling dat de trainer geen volledige zeggenschap zou krijgen omdat alle trainers bij voorbaat passanten zijn?
Toch gaan we dan weer compleet voorbij aan rapport van Coronel terwijl dat nou juist hetgeen is waar Cruijff en consorten kritiek op hebben!quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:00 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Niet bij voorbaat, ik hoop nog steeds dat Frank de uitzondering a lá fergusson is. Maar het gaat ook niet om de volledige zeggenschap, maar het gaat wel met overleg en samenspraak. Vooral bij zo'n persoon als Blind. En ik denk dat Frank daar wel de juiste invloed op kan uitoefenen. Maar als de Boer weg gaat en er komt wel weer een passant a la Jol, dan zijn we wel de lul met blind
Ja, klopt. Maar dit is enkel mijn visie op de zaken hé. Niet perse wat er echt gaat gebeuren. Maar ik denk niet dat Blind de goeie TD is die ze zoeken. maar ach, dat kan je nooit weten van te voren.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:15 schreef hannoes het volgende:
[..]
Toch gaan we dan weer compleet voorbij aan rapport van Coronel terwijl dat nou juist hetgeen is waar Cruijff en consorten kritiek op hebben!
Ik denk ook niet dat Blind de juiste man is, ze moeten voor hem maar een andere functie verzinnen. Technisch adviseur ofzo en dan een echte TD aanstellen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 14:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar dit is enkel mijn visie op de zaken hé. Niet perse wat er echt gaat gebeuren. Maar ik denk niet dat Blind de goeie TD is die ze zoeken. maar ach, dat kan je nooit weten van te voren.
Een functie verzinnen?! Schop em er dan uit.quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:18 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat Blind de juiste man is, ze moeten voor hem maar een andere functie verzinnen. Technisch adviseur ofzo en dan een echte TD aanstellen.
Mede dankzij hem wonnen we de CL '95. Respect.quote:Op donderdag 10 februari 2011 00:37 schreef Typisch het volgende:
[..]
Een functie verzinnen?! Schop em er dan uit.![]()
quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:41 schreef hannoes het volgende:
[..]
Ik heb ook veel meer vertrouwen in Frank maar het was juist niet de bedoeling dat de trainer geen volledige zeggenschap zou krijgen omdat alle trainers bij voorbaat passanten zijn?
Voor zover ik weet rijden er nooit extra treinen, maar wij gaan altijd met de auto dus ik zou het niet weten. Al hoewel de kans op penalties/verlenging niet heel groot is.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef snellehenk het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het treinvervoer na de wedstrijd Ajax - Anderlecht?
Mocht Er verlenging en/of penalty's komen, dan red ik de laatste trein naar Apeldoorn van 23:34 niet.
Weet iemand of er extra treinen komen oid. En hoe doen jullie dit meestal mocht er verlenging of penalty's komen?
Het is tien minuutjes met de auto... Dus maak me nooit echt zorgen om de treinen.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef snellehenk het volgende:
Mocht Er verlenging en/of penalty's komen, dan red ik de laatste trein naar Apeldoorn van 23:34 niet.
Weet iemand of er extra treinen komen oid. En hoe doen jullie dit meestal mocht er verlenging of penalty's komen?
De kans op verlenging is heel klein. Alleen als het thuis en uit gelijk wordt in score. Dus 1-2 en 2-1 of 0-0 etc.quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef snellehenk het volgende:
Klopt, maar mocht het gebeuren, dan wil ik wel weten wat de mogelijkheden zijn.quote:Op donderdag 10 februari 2011 14:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De kans op verlenging is heel klein. Alleen als het thuis en uit gelijk wordt in score. Dus 1-2 en 2-1 of 0-0 etc.
Of 1-1 of 2-2... waar wil je precies heen?, dat het alleen verlengen wordt bij een gelijke stand begrijpt Snellehenk ook welquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De kans op verlenging is heel klein. Alleen als het thuis en uit gelijk wordt in score. Dus 1-2 en 2-1 of 0-0 etc.
Maar als het uit 1-1 wordt en thuis 2-2 wordt het nog steeds geen verlengingquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:22 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Of 1-1 of 2-2... waar wil je precies heen?, dat het alleen verlengen wordt bij een gelijke stand begrijpt Snellehenk ook wel
Moet zelf ook naar Groningen maar er rijden geen extra treinen in ieder geval. Wij gaan dan gewoon stappen in Amsterdam en pakken een treintje om een uurtje of 6quote:Op woensdag 9 februari 2011 22:06 schreef snellehenk het volgende:
Gelukkig woon ik in Amsterdam en m'n pa kan me ophalen en brengen als het moetquote:Op donderdag 10 februari 2011 14:45 schreef MaxC het volgende:
[..]
Moet zelf ook naar Groningen maar er rijden geen extra treinen in ieder geval. Wij gaan dan gewoon stappen in Amsterdam en pakken een treintje om een uurtje of 6
Moet je 'm wel halen danquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:30 schreef handboek het volgende:
Nou maar hopen dat we de finale van de knvb beker halen. Want dat is het eerste evenement waar ik heen wil rijden als ik mijn rijbewijs heb. ( nog een paar weken )
Dat lukt wel, kheb mijn theorie al en ik moet alleen maar een beetje mijn rijstijl bijschaven. En in ruil voor mijn vaders auto neem ik hem gewoon mee haha.quote:
Mag je niet zuipen héquote:Op donderdag 10 februari 2011 19:53 schreef handboek het volgende:
[..]
Dat lukt wel, kheb mijn theorie al en ik moet alleen maar een beetje mijn rijstijl bijschaven. En in ruil voor mijn vaders auto neem ik hem gewoon mee haha.
quote:Ajax-publiek neemt 20 februari afscheid van Suarez
Kersverse Liverpool-aanwinst Luis Suarez is op 20 februari terug in de Arena. Rondom het duel met VVV-Venlo wordt een heus afscheid georganiseerd voor de Uruguayaan.
The Reds hebben bevestigd dat Suarez deze zondagmiddag aanwezig is om de Ajax-supporters te bedanken voor de jarenlange steun. De aanvaller speelde tussen augustus 2007 en december 2010 in totaal 159 officiële wedstrijden voor Ajax (111 doelpunten) en was publiekslieveling in Amsterdam.
Overigens kroonde Suarez zich afgelopen seizoen met 35 doelpunten tot topscorer in de Eredivisie. Liefst zeven van deze treffers maakte Suarez tegen VVV-Venlo, deze zondag de tegenstander.
Cruijffquote:Ajax benoemt klankbordgroepen
In navolging op de vergadering van de Ledenraad van maandag 7 februari en een constructief gesprek van dinsdag 8 februari tussen algemeen directeur Rik van den Boog, de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax en Johan Cruijff, zijn drie klankbordgroepen benoemd die de clubleiding van Ajax van advies gaan voorzien.
De reeds bestaande financiële commissie uit de Ledenraad wordt omgevormd tot de klankbordgroep financiële zaken en heeft een nieuwe bezetting gekregen. De groep bestaat nu uit Hein Blocks, Roger van Boxtel, Kees Timman en Leo van Wijk. Jeroen Slop en Joop Krant nemen namens de directie en de RvC van Ajax zitting in deze groep.
De twee nieuwe adviesorganen gaan zich richten op de verenigingszaken en het technische beleid. In de klankbordgroep verenigingszaken nemen Mark Geestman, Ruud Haarms, Hennie Henrichs, Keje Molenaar en Cees van Oevelen zitting. Namens de RvC zijn Uri Coronel en Cor van Eijden in dit platform vertegenwoordigd. De klankbordgroep technische zaken bestaat uit Peter Boeve, Johan Cruijff, Piet Keizer en Dick Schoenaker. Namens de directie van Ajax neemt Rik van den Boog zitting in deze groep.
De komende weken wordt in vervolggesprekken besloten in hoeverre Johan Cruijff een verdergaande rol bij Ajax zal gaan vervullen.
quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:45 schreef Smoofie het volgende:
http://www.rtvnh.nl/sport(...)list+Van+den+Boog%22
Zegt hij nou Van Gaal.
Húhquote:Op donderdag 10 februari 2011 23:45 schreef Smoofie het volgende:
Zegt hij nou Van Gaal.
Dus i.p.v Van den Boog zegt die Van Gaal, tjah in de war hè...quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:45 schreef Smoofie het volgende:
Zegt hij nou Van Gaal.
Neh.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 00:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Dus i.p.v Van den Boog zegt die Van Gaal, tjah in de war hè...
... Maar waarom dan? Is er iets voorgevallen omtrent Louis dat die zijn naam nog in zijn hoofd heeft zitten? Hebben ze stiekem gesprekken gevoerd en hebben zij elkaar in het geniep de hand geschud?
Is dit history in the making??????
is dan ook het afscheid van emanuelson? Lijkt me niet meer dan terecht dat hij ook een mooi afscheid krijgt....quote:Op donderdag 10 februari 2011 21:42 schreef j0rdiiii het volgende:
Ajax-publiek neemt 20 februari afscheid van Suarez
Kersverse Liverpool-aanwinst Luis Suarez is op 20 februari terug in de Arena. Rondom het duel met VVV-Venlo wordt een heus afscheid georganiseerd voor de Uruguayaan.
The Reds hebben bevestigd dat Suarez deze zondagmiddag aanwezig is om de Ajax-supporters te bedanken voor de jarenlange steun. De aanvaller speelde tussen augustus 2007 en december 2010 in totaal 159 officiële wedstrijden voor Ajax (111 doelpunten) en was publiekslieveling in Amsterdam.
Overigens kroonde Suarez zich afgelopen seizoen met 35 doelpunten tot topscorer in de Eredivisie. Liefst zeven van deze treffers maakte Suarez tegen VVV-Venlo, deze zondag de tegenstander
Naar Emanuelson wordt nog gekeken. Is iig niet dezelfde dag.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 07:18 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
is dan ook het afscheid van emanuelson? Lijkt me niet meer dan terecht dat hij ook een mooi afscheid krijgt....
Vind ik niet logischer ze verdienen er allebei een verdienen. Voor Urby zullen ze wel op een andere datum een afscheid regelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 13:46 schreef galtfactory het volgende:
Ik vind dat een mooi afscheid voor Luis Suarez logischer dan voor Emanuelson.
Voor Luis kwam je naar het stadion vanwege zijn uitzonderlijke kwaliteiten.
quote:Van Basten: Jol rare snuiter, Ajax-directie laf
Sommigen willen zolang mogelijk rood stropdasje dragen
AMSTERDAM - Bijna twee jaar na zijn vertrek bij Ajax wil Marco van Basten weer aan de slag als hoofdtrainer. Voordat hij een nieuwe club - bijna zeker in het buitenland - gevonden heeft wil hij eerst één en ander rechtzetten. ,,Heel veel mensen zitten bij Ajax omdat ze zo'n rood stropdasje willen dragen. Ze willen erbij horen en willen zo lang mogelijk uit de wind. Dat valt me tegen. Opportunisten."
,,Gedurende meer dan een jaar zijn er een hoop dingen over mijn periode bij Ajax in de publiciteit gekomen, die rechtgezet moeten worden", zegt Van Basten vandaag in een groot interview met het AD. ,,Ik heb lang mijn mond gehouden, maar toen zélfs directeur Rik van den Boog het erover had dat ik carte blanche heb gehad, vond ik het tijd om wat te gaan zeggen.''
Van Basten bedoelt dat de suggestie is gewekt dat hij als trainer/coach van Ajax alles alleen voor het zeggen heeft gehad. Dat hij verantwoordelijk is geweest voor grote tekorten, dure aankopen, kortom; mismanagement met als eerste referentie de aankoop van Miralem Sulejmani. ,,Onzin, grote onzin, ik handelde niet alleen, maar juist in gezamenlijkheid met de directie."
'Van 't Schip gewoon weggepest'
Ook zijn opvolger Martin Jol is hem tegengevallen. ,,Jol heeft vaak gezegd dat ik mijn gang maar kon gaan. Ik vind hem een rare snuiter; hij heeft zich vanaf dag één afgezet tegen mij zonder me ooit te spreken. Hij heeft de mensen met wie ik werkte, zoals John van 't Schip, gewoon weggepest. Nu is hij zelf weg. Vreemd. Ik vraag me af wat ik hem misdaan heb, waardoor hij zo ongenuanceerd op me afgegeven heeft. En het ergste was: iedereen papegaaide het na. Ook door mensen bij Ajax die er in mijn tijd zaten, zoals de directieleden Slop en Van der Aat.''
Om een volgens hem juist beeld te krijgen, schetst hij de transfermarkt voor zijn aantreden bij Ajax. ,,Sneijder werd verkocht voor 25 miljoen, Babel voor 18, Heitinga voor 10, Hedwiges Maduro voor 4 en zo gingen er nog meer weg. Ik heb toen afgedwongen dat we mochten investeren; 20 miljoen. De directie deed daar uit eigen beweging nog eens 10 miljoen bovenop. Dat kon omdat er tevoren verkocht was. En de selectie had een impuls nodig. Het feit dat Jol niet mocht kopen, is omdat er daarvoor niets is verkocht. Dat was zijn pech.''
'Van der Aat en Slop laf'
Het zit Van Basten hoog dat de mensen met wie hij heeft gewerkt, hem in de publiciteit hebben laten vallen, zo voelt hij dat. ,,Van der Aat (commercie) en Slop (financiën) hebben afstand van me genomen, terwijl ze medeverantwoordelijk waren. Heel erg teleurstellend. Alles is besproken met elkaar. Nu is het Van Basten dit en dat. Slop zit al tien jaar bij Ajax. Als hij zegt dat een investering niet kan, gebeurt het niet. Ze zijn zich achter mij gaan verschuilen. Ik kwam daar en wilde trainer/coach van het eerste elftal zijn. Ik wilde een nieuwe algemeen directeur, want John Jaakke was weg, ik wilde ook een technisch directeur. Uiteindelijk stelde ik Danny Blind aan en kwam Rik van den Boog. Eerst dacht men dat ik het allemaal wel in mijn eentje kon. Natuurlijk niet. Zo leid je geen bedrijf.''
Tijdelijke breuk met Cruijff
Vervolgens kwam ook Johan Cruijff langs en wilde een rol van betekenis binnen de club, het leidde tot een tijdelijke breuk met Van Basten. ,,Dat kreeg ik ook even op mijn bord, mocht ik oplossen. De hele club verschool zich ook toen achter mij.''
Hij rechtte zijn rug en zag geen mogelijkheid tot samenwerking met zijn grote beschermer, zijn voetbalvader van weleer. ,,Voor mij was dat simpel. Johan stelde me wat voor wat ik voor Ajax heel slecht vond. Er moesten mensen ontslagen worden, de jeugdopleiding moest drastisch om. Heel de boel op zijn kop. Dat gaat zomaar niet. Ik koos voor de club en de mensen in de club. Iedereen bij Ajax gaf me daar gelijk in. Ook nadat het zogenaamde Rapport Coronel is ingevoerd (een beleidsplan waaraan alle bestuurders op hoofdpunten gebonden zijn) heb ik alles in gezamenlijkheid gedaan. Echt alles. Dan is het niet fair om mij elke keer neer te zetten als degene die Ajax financieel aan de rand van de afgrond heeft gebracht.''
'Ze willen zo lang mogelijk rood stropdasje dragen'
Het kan hem als ex-topspeler moeilijk verbaasd hebben, dat in het profvoetbal overleven de belangrijkste kunst is. Toch wel, zegt hij. ,,Ik heb altijd in alle eerlijkheid willen samenwerken bij Ajax. Samen de schouders eronder. Nu blijkt dat er heel veel mensen zitten omdat ze zo'n rood stropdasje willen dragen. Ze willen erbij horen en willen zo lang mogelijk uit de wind. Dat valt me wel tegen. Opportunisten. Ik had de hoop om op een goede manier dingen voor elkaar te krijgen. Als je dan deze verhalen achter je aan krijgt, denk ik; Jezus! Toen ik wegging heb ik dat netjes gedaan, heb alles en iedereen heel gelaten. Daarom doet dat natrappen pijn.''
12/02/11 09u30
Las net dit op ANquote:'Er zit een patroon in leugens Van den Boog'
Rik van den Boog ligt onder vuur. De algemeen directeur wordt bij Ajax van meerdere kanten aangevallen. Volgens insiders liegt Van den Boog alles bij elkaar.
Harro Knijff, advocaat van Hans van der Zee, zei vrijdag al dat Van den Boog de ledenraad verkeerd heeft voorgelicht over het vertrek van de hoofdscout. Meerdere mensen lieten vervolgens aan De Telegraaf weten dat die leugen niet op zichzelf staat.
Van den Boog besloot Frank de Boer een 3,5-jarig contract aan te bieden. Naar eigen zeggen nadat hij met Bert van Marwijk, Guus Hiddink, Piet Keizer en Theo van Duivenbode had gepraat. Daar bleek echters niets van waar te zijn, zo liet het viertal weten. Van den Boog zei vervolgens alleen terloops met hen gepraat te hebben, maar ook dat werd ontkend.
Ook over de inhoud van de verbintenis van de huidige hoofdtrainer zou de algemeen directeur hebben gelogen. Volgens Van den Boog zouden beide partijen na anderhalf jaar zonder financiële consequenties afscheid van elkaar kunnen nemen. Tegenover de ledenraad kwam hij hier al op terug. Wel is in het contract van De Boer een gefixeerde afkoopsom opgenomen
bron: Telegraaf/Voetbalprimeur
quote:Een heel sterk gerucht vanuit Turkije: Hiddink naar Ajax als TD.
Rik van den Boog gaat gedecimeerd of geëlimineerd worden.
Bronnen: NRC/AD (en volgens een Turkse vriend was het net ook op de Turkse TV)
quote:Eriksen blijft bij Ajax
Een fenomenaal optreden van Christian Eriksen voor Denemarken tegen Engeland heeft alle topclubs in Europa gealarmeerd. In Kopenhagen speelde de 18-jarige Eriksen de beste wedstrijd in zijn loopbaan. AC Milan, Inter, Liverpool, Chelsea, Tottenham Hotspur, iedereen wil de nieuwe Laudrup nu inlijven. Maar Eriksen blijft ook na deze zomer bij Ajax.
Sinds de interland staat de telefoon bij zijn zaakwaarnemer, de Nederlander Martin Schoots, niet stil. De begeleider van het grote Ajax-talent wordt bijna 24 uur per dag bestookt met vragen over de toekomst van Eriksen. Maar de aanhang van de Amsterdamse topclub hoeft zich geen zorgen te maken volgens het kamp Eriksen. Wij gaan ervan uit dat Christian Ajax komende zomer niet verlaat, zegt Schoots. Er is geen bestaand scenario waarbij hij na twee seizoenen al weer verhuist naar een grote club. De speler heeft heel bewust voor Ajax gekozen in een periode dat hij al naar veel grotere clubs in Europa kon.
Eriksen heeft bovendien afgelopen jaar zijn contract bij Ajax (tot 2014) verlengd. Als hij plannen had gehad om te vertrekken, zou hij dat naar eigen zeggen niet hebben gedaan. Zijn eerste contract bij Ajax liep immers in de zomer van 2011 af. Dit weekeinde is het exact een jaar geleden dat Ajax via commercieel (!) directeur Henri van der Aat contact met hem opnam om snel een nieuw contract te tekenen. Het was het weekend voor zijn achttiende verjaardag. Deze maandag wordt Eriksen 19 en het liefst is hij volgend jaar ook nog in de ArenA actief.Er zijn zoveel jonge spelers die al op zoek zijn naar grote clubs, zegt Eriksen zelf. Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik heb hier bij Ajax nog zoveel te leren en ik moet me nog op zoveel fronten verbeteren. Waar kan ik dat beter doen dan bij Ajax? Deze club heeft een naam in Europa als het gaat om het ontwikkelen van talenten. Ik ben dus volledig op mijn plaats hier.
Hij is zo'n meester in het geven van de steekpass en vooral de eenvoud waarmee hij het doet een lust voor het oog.quote:
Vond het een enorm domme actie om hem te laten gaan die jongen wou zoveel inleveren om bij Ajax te blijven, kom hem dan ook tegemoet wel zo eerlijk.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:35 schreef mash_ het volgende:
Hij speelt daar goed samen met rommedahl. Zonde dat die weg is.
Vooral ook het gratis weg laten lopen na een goed WKquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Vond het een enorm domme actie om hem te laten gaan die jongen wou zoveel inleveren om bij Ajax te blijven, kom hem dan ook tegemoet wel zo eerlijk.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 01:36 schreef Smoofie het volgende:
Sinds de wedstrijd Ajax- Olympique vraag ik me af, telkens als ik dit hoor bij een EL/CL wedstrijd, waarom heeft Ajax niet de versie van Andre Rieu overgenomen? Die vind ik beter dan de "normale".
Het is maar mijn mening natuurlijk
De rebound op dat schot van Eriksen is door Kron Dehli. Is dat nou die oud Ajacied?quote:
Ja Krohn-Dehli die kon er echt helemaal niks van.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:41 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
De rebound op dat schot van Eriksen is door Kron Dehli. Is dat nou die oud Ajacied?Die actie op 5:15 is trouwens wel lekker tegen Johnsen.
quote:"Wij gaan ervan uit dat Christian Ajax komende zomer niet verlaat", zegt Martin Schoots tegen de ochtendkrant. "Er is geen bestaand scenario waarbij hij na twee seizoenen al weer verhuist naar een grote club. De speler heeft heel bewust voor Ajax gekozen in een periode dat hij al naar veel grotere clubs in Europa kon."
"Er zijn zoveel jonge spelers die al op zoek zijn naar grote clubs", zegt Eriksen zelf. "Maar zo zit ik niet in elkaar. Ik heb hier bij Ajax nog zoveel te leren en ik moet me nog op zoveel fronten verbeteren. Waar kan ik dat beter doen dan bij Ajax? Deze club heeft een naam in Europa als het gaat om het ontwikkelen van talenten. Ik ben dus volledig op mijn plaats hier."
Hoe deed ie het bij liverpool? nog gescoord? Zat arsenal te kijkenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:38 schreef ajacied4lf het volgende:
Jezus, wat is die Suarez goed zeg. Hoop dat Ajax slim is geweest, een dat ze een deel krijgen als hij doorverkocht wordt.
Suarez
Nee, 1e helft schoot ie op de paal en 2e helft op de lat.quote:Op zondag 13 februari 2011 02:13 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
[..]
Hoe deed ie het bij liverpool? nog gescoord? Zat arsenal te kijken
Hij is al gegroeid.quote:Op zondag 13 februari 2011 09:38 schreef ajacied4lf het volgende:
Samenwerking tussen Eriksen en Dennis ging wel lekker tegen Engeland. Jammer dat hij weg is.
Hopen dat we lang van Eriksen kunnen genieten, en dat we hem voor een recordbedrag kunnen verkopen, 40 miljoen
Zal lastig worden, maar als hij Internationaal (bij Denemarken) goed presteert kan het wel oplopen tot 35 miljoen ofzo
Maarja eerst maar kijken of hij zal groeien.
Zal nog veel beter moeten worden wil hij 40 miljoen waard zijnquote:Op zondag 13 februari 2011 13:42 schreef Kaasknabbeltje het volgende:
[..]
Hij is al gegroeid.
Wat verwachten we ervan vanmiddag ?
Ajax zal moeten winnen, denk dat het ook wel gaat gebeuren.
Geen grootste uitslag overigens, ik voorspel 1-2
quote:
Ik snapte die zin ook niet helemaal neequote:Op zondag 13 februari 2011 14:18 schreef Devz het volgende:
Fdb: Erikssen is een goede voetballer maar dat is eenvoudig te zien, daar hoef je geen leek voor te zijn.
Hij is al Maroc, das nog erger. Is namelijk ongeneeslijk weet ik uit ervaring.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
El ham kan echt kanker krijgen. Slechte teringvoetballer met z'n tyfus gedrag en z'n tyfuskop.
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
El ham kan echt kanker krijgen. Slechte teringvoetballer met z'n tyfus gedrag en z'n tyfuskop.
Sukkel , iedereen kan een penalty missen. Ajax speelt gewoon dramatisch. De Boer had ook wel wat meer lef mogen tonen door een extra aanvaller in te brengen. El Ham op links werkt niet dat kon je de eerste helft al zien . Helaas volgend jaar beter .quote:Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Ik ben het zat om deze woorden elke keer in februari weer te horen, ik wil goddomme NU kampioen worden.quote:
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:25 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wat een megafaal. 2-0 weggeven en ook nog een penalty missen vlak voor tijd...
Normaal neemt Sulemani toch de penals? Waarom moest El ham nou weer zo nodig, hij zat zelfs totaal niet in de wedstrijd
Word je komende tijd niet weer, Ajax word een subtopper.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:26 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ben het zat om deze woorden elke keer in februari weer te horen, ik wil goddomme NU kampioen worden.
welke extra aanvaller had de boer moeten brengen dan? waren niet echt heel veel opties op de bank waar het elftal beter van wordt.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:24 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Sukkel , iedereen kan een penalty missen. Ajax speelt gewoon dramatisch. De Boer had ook wel wat meer lef mogen tonen door een extra aanvaller in te brengen. El Ham op links werkt niet dat kon je de eerste helft al zien . Helaas volgend jaar beter .
Sulejmani was al gewisseld, maar ben met je eens dat iemand anders de pingel had moeten nemen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:25 schreef MagicIsland1 het volgende:
Wat een megafaal. 2-0 weggeven en ook nog een penalty missen vlak voor tijd...
Normaal neemt Sulemani toch de penals? Waarom moest El ham nou weer zo nodig, hij zat zelfs totaal niet in de wedstrijd
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Die moet écht op drugs worden gecontroleerd. Wat een mafketelquote:Op zondag 13 februari 2011 16:27 schreef Paul-89 het volgende:
Geweldige pot voetbal, alleen de rode kaarten ontbraken.
Kah.
Dit dus. Geen duel gewonnen die jongen vandaag. Missen van penalty als dieptepuntquote:Op zondag 13 februari 2011 16:19 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Denken dat PSV kampioen wordt, ga weg man.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:28 schreef Gorill0r het volgende:
Jammer jongens. Volgend jaar weer een kans op de titel
Omdat Sulejmani eruit wasquote:
Nee, PSV kon ook een keer gelijkspelen, nu moeten ze twee keer verliezen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:30 schreef Smoofie het volgende:
Ik moet wel eerlijk zijn, het maakt niet super veel uit dit, PSV moest al 2x verliezen, blijft nu hetzelfde.
Gebruik het geld om die kut-Marokkaan uit te kopenquote:Op zondag 13 februari 2011 16:30 schreef Burnie88 het volgende:
Niet kunnen winnen van fucking Roda JC... Te sneu voor woorden. Heel slim dat er geen topspits is bij gekomen in de winter na die miljoenen van Luis.
Ze zijn al een tijdje ongeslagen in eigen huis...quote:Op zondag 13 februari 2011 16:30 schreef Burnie88 het volgende:
Niet kunnen winnen van fucking Roda JC... Te sneu voor woorden.
Net alsof we met bepalende spelers als De Zeeuw, hakker Enoh en luie flikker El Hamdaoui gaan winnen in Eindhovenquote:Op zondag 13 februari 2011 16:33 schreef ajacied4lf het volgende:
Als we winnen van Twente en PSV, dan hebben we gewoon volle kans op de kampioenschap. Maar met zo'n lichte middenveld zal dit niet lukken denk ik
Ja dat zal best, maar Ajax moet van iedereen kunnen winnen uit. Dat je soms punten laat liggen is logisch, doet iedereen, maar dan ook nog met zo godse slecht spel..quote:Op zondag 13 februari 2011 16:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ze zijn al een tijdje ongeslagen in eigen huis...
Alleen was vandaag wel de dag om daar iets aan te doen, want roda speelde erg slecht de eerste helft en ook de tweede helft was het niet oogstrelend zeg maar.
Als je geen 0-2 bij Roda kan vasthouden, mag je nog niet eens denken aan een kampioenschap.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:33 schreef ajacied4lf het volgende:
Als we winnen van Twente en PSV, dan hebben we gewoon volle kans op de kampioenschap. Maar met zo'n lichte middenveld zal dit niet lukken denk ik
Dat zeg ik volgens mij ook?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Net alsof we met bepalende spelers als De Zeeuw, hakker Enoh en luie flikker El Hamdaoui gaan winnen in Eindhoven
Dat zeker. top 4 moet allemaal nog tegen elkaar voetballen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:35 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ach ajax speelt net zo slecht en wisselvallig als psv en twente(die ook nog genoeg punten gaan laten liggen) dus het kampioenschap is nog lang niet definitef uit zicht
quote:Op zondag 13 februari 2011 16:34 schreef Smoofie het volgende:
Inzet man, ze tonen geen inzet, beetje nonchalant zijn, gvd viesche vuile gore OMFG
tja als je alleen maar op hem let is het ook moeilijk om de fouten van anderen te zienquote:Op zondag 13 februari 2011 16:36 schreef denial86 het volgende:
Voor mij was de slechtste man toch vooral weer Enoh... die vent haalt de angel uit ongeveer elke aanval en het is een godswonder dat ie met z'n domme kop zowiezo nog een bal verovert zo nu en dan.
Van PSV en Twente ook? Dat dacht ik niet... In theorie wel natuurlijk, maar PSV en Twente zullen van de 10 wedstrijden thuis tegen ajax er meer winnen dan verliezen.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:34 schreef Burnie88 het volgende:
Ja dat zal best, maar Ajax moet van iedereen kunnen winnen uit.
Kijk, als je tegen een slecht spelend roda op 0-2 komt, dan mag je dat niet meer weggeven, dus dat ze puntvelies opgelopen hebben is niet zo geweldig, maar vooraf wist je dat puntverlies in de kaarten zat.quote:Dat je soms punten laat liggen is logisch, doet iedereen, maar dan ook nog met zo godse slecht spel..
Nee Anita was fijn.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:36 schreef denial86 het volgende:
Voor mij was de slechtste man toch vooral weer Enoh... die vent haalt de angel uit ongeveer elke aanval en het is een godswonder dat ie met z'n domme kop zowiezo nog een bal verovert zo nu en dan.
Ja klopt, maar dat doe ik ook niet, wilde hem alleen er even bij noemen. Zoals velen zeggen dat hij zo onopvallend belangrijk zou zijn, vind ik juist dat hij opvallend juist een negatieve invloed op het spel heeft. Joh ik snap ook wel dat dit een collectief falen is, heb me dood zitten ergeren op veel spelers.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:37 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
[..]
tja als je alleen maar op hem let is het ook moeilijk om de fouten van anderen te zien
Twente speelt niet echt wisselvallig en heeft op papier het eenvoudigste programma. Kandidaat nr. 1 dus.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:35 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
ach ajax speelt net zo slecht en wisselvallig als psv en twente(die ook nog genoeg punten gaan laten liggen) dus het kampioenschap is nog lang niet definitef uit zicht
Als het dan iemand moet zijn behalve Ajax dan maar Groningen, gun het Huistra op zich wel, en dat is natuurlijk ook een ajacied hequote:Op zondag 13 februari 2011 16:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Twente speelt niet echt wisselvallig en heeft op papier het eenvoudigste programma. Kandidaat nr. 1 dus.
PSV lijkt zich te herpakken, voor het eerst in lange tijd met Berg die vertrouwen uit straalt (althans, in vergelijk met dan...). Kandidaat nr. 2.
Groningen... is ook kandidaat. Maar vind ik wel wisselvallig.
Dus is ajax nr. 3, maar ik zie het bepaald niet gebeuren. Voorin is de spoeling ook veel te dun.
PSV lijkt zich te herpakken omdat ze gister wonnen van AZ? AZ speelde vele malen beter, alleen maakten ze de kansen niet af.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Twente speelt niet echt wisselvallig en heeft op papier het eenvoudigste programma. Kandidaat nr. 1 dus.
PSV lijkt zich te herpakken, voor het eerst in lange tijd met Berg die vertrouwen uit straalt (althans, in vergelijk met dan...). Kandidaat nr. 2.
Groningen... is ook kandidaat. Maar vind ik wel wisselvallig.
Dus is ajax nr. 3, maar ik zie het bepaald niet gebeuren. Voorin is de spoeling ook veel te dun.
kijk de wedstrijd eens terug(dat wens ik eigenlijk niemand toequote:Op zondag 13 februari 2011 16:40 schreef denial86 het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat doe ik ook niet, wilde hem alleen er even bij noemen. Zoals velen zeggen dat hij zo onopvallend belangrijk zou zijn, vind ik juist dat hij opvallend juist een negatieve invloed op het spel heeft. Joh ik snap ook wel dat dit een collectief falen is, heb me dood zitten ergeren op veel spelers.
Enoh de slechtste man? Wedstrijd via teletekst bekeken ofzo?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:36 schreef denial86 het volgende:
Doe normaal, dan wil ik liever dat Feyenoord kampioen wordt.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:43 schreef King_of_cubes het volgende:
Als het iemand anders moet zijn dan Ajax dan moet PSV het maar worden. Ik wil niet nog een jaar een subtopper kampioen zien worden, die worden me veel te arrogant.
Twente gun ik het het minst vanwege die Wethouder Hekking van een voorzitter. Groningen is inderdaad wel een leuke club, maar die zie ik het niet redden. Ik zou het ook niet zo goed vinden dat in NL de topploegen 3 jaar achter elkaar naast de titel grijpen. Het wordt tijd dat de pikorde weer eens wordt hersteld.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:42 schreef denial86 het volgende:
Als het dan iemand moet zijn behalve Ajax dan maar Groningen, gun het Huistra op zich wel, en dat is natuurlijk ook een ajacied he
Heel veel kijk heb je er niet op, is het niet?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:42 schreef ajacied4lf het volgende:
PSV lijkt zich te herpakken omdat ze gister wonnen van AZ? AZ speelde vele malen beter, alleen maakten ze de kansen niet af.
Precies!quote:Op zondag 13 februari 2011 16:43 schreef King_of_cubes het volgende:
Als het iemand anders moet zijn dan Ajax dan moet PSV het maar worden. Ik wil niet nog een jaar een subtopper kampioen zien worden, die worden me veel te arrogant.
je kunt toch niet ontkennen dat psv flink geflatteerd wonquote:Op zondag 13 februari 2011 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel veel kijk heb je er niet op, is het niet?
0-4 en dan nog claimen dat de tegenstander beter was (vele malen ook nog!) is een beetje lachwekkend.
Teletekst?quote:Op zondag 13 februari 2011 16:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heel veel kijk heb je er niet op, is het niet?
0-4 en dan nog claimen dat de tegenstander beter was (vele malen ook nog!) is een beetje lachwekkend.
Dat klopt wel, maar PSV was gewoon de betere ploeg. Hadden controle, op het begin van de tweede helft na. Het is wel des PSV dat de tegenstander optisch overwicht heeft en PSV vervolgens toe slaat.quote:Op zondag 13 februari 2011 16:47 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
je kunt toch niet ontkennen dat psv flink geflatteerd won
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |