abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92407918
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Je ouders zullen je heus niet dumpen hoor.. Maar waarom zijn ze zo tegen die jongen? Toch niet alleen maar omdat hij een lagere opleiding ofzo heeft?
Daar zou ik maar niet al te hard vanuit gaan, je kent de ouders niet en de omgangsvormen binnen de familie niet. Puur omdat het weinig voorkomt, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. Gezien de dominantie van de ouders kan ik me zo voorstellen dat ze TS ''voor straf'' een jaar of twee in haar sop laat gaar koken.
pi_92408560
Hi Sweety,

Je hebt een keuze gemaakt, onder beinvloeding van je ouders,
nu voel je dus dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.

Wat let je dan om weer terug te komen op je keuze en het weer goed te maken met je vriend.

Als dat is wat je voelt, dan zou ik mijn gevoel volgen en dan zou ik niet bang zijn voor de consequenties die mijn ouders me opleggen.

Het is toch aan jou om te ervaren of je wel of niet gelukkig met hem wordt en dan kun je toch alleen merken door het aan te gaan, word je dan alsnog niet gelukkig nou dan kun je altijd nog bij hem weg.

Heb jij ook het gevoel dat je niet jezelf meer bent, want dat is denk ik wel belangrijk?

Heb je gekozen omdat je misschien voelt dat je ouders gelijk hebben of heb je uit angst gekozen?

Als je daar achter bent kun je opnieuw kiezen, dus of terug komen op je keuze of het laten zoals het nu is als je daar achter staat.

Als je ouders je echt niet meer willen steunen, dan is dat hun keuze en zijn de gevolgen ook hun eigen verantwoordelijkheid. Iedereen in het leven draagt zo zijn eigen verantwoordelijkheid, ook jij voor jouw keuzes en het zou het beste zijn als iedereen elkaar gewoon accepteert en vrij laat in wat die kiest. Zij zijn het er niet meer eens en dat is hun keuze, maar wat is jou keuze en wat wil jij, daar draait het toch om in het leven of niet?

Het lijkt me toch als deze mensen echt van je houden dat ongeacht wat je ook kiest ze je zullen blijven steunen. Doen ze dat niet dan is dat hun keuze.

Heb is begrijpelijk dat je ouders zo reageren, het is hun onbegrip en misschien ook wel hun eigen angst, zij zien jou misschien graag zoals zij willen dat zij zouden doen, maar jij bent zoals jij bent en dat is ok,

en als jij graag bij deze jongen wilt zijn dan kun je toch niets anders dan je gevoel volgen, je kan niet iedereen tevreden houden, in het leven moet je kiezen voor jezelf en mocht het dan fout gaan
kun je dat altijd nog toegeven dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt, maar jij was het wel zelf die die keuze maakte. En dat is vrijheid, vrij zijn om je eigen keuzes te maken en daar zelf de consequenties van te dragen, je verantwoordelijkheid daarin te nemen. Dat hoort bij het volwassen worden.

dat is hoe ik er naar kijk
Groetjes Floorjeno
  zondag 6 februari 2011 @ 13:49:26 #53
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_92408710
quote:
15s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:10 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Wie zegt dat TS haar ex een exacte kopie als die van jou?
niemand. ik wil ook gewoon een duit in het zakje doen.

quote:
Wie zegt dat TS de rest van haar leven, bij dezelfde man blijft? Ze is pas 19 hoor.
niemand , maar dan is het toch prima dat het nu al uit is. je hebt toch verkering met iemand omdat je verwacht dat dat degene is waar je voor lange tijd (?altijd?) mee samen wil zijn? of is het alleen tijdverdrijf ofzo?
pi_92415553
quote:
Op zondag 6 februari 2011 13:46 schreef floorjeno het volgende:
Hi Sweety,

Je hebt een keuze gemaakt, onder beinvloeding van je ouders,
nu voel je dus dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt.

Wat let je dan om weer terug te komen op je keuze en het weer goed te maken met je vriend.

Als dat is wat je voelt, dan zou ik mijn gevoel volgen en dan zou ik niet bang zijn voor de consequenties die mijn ouders me opleggen.

Het is toch aan jou om te ervaren of je wel of niet gelukkig met hem wordt en dan kun je toch alleen merken door het aan te gaan, word je dan alsnog niet gelukkig nou dan kun je altijd nog bij hem weg.

Heb jij ook het gevoel dat je niet jezelf meer bent, want dat is denk ik wel belangrijk?

Heb je gekozen omdat je misschien voelt dat je ouders gelijk hebben of heb je uit angst gekozen?

Als je daar achter bent kun je opnieuw kiezen, dus of terug komen op je keuze of het laten zoals het nu is als je daar achter staat.

Als je ouders je echt niet meer willen steunen, dan is dat hun keuze en zijn de gevolgen ook hun eigen verantwoordelijkheid. Iedereen in het leven draagt zo zijn eigen verantwoordelijkheid, ook jij voor jouw keuzes en het zou het beste zijn als iedereen elkaar gewoon accepteert en vrij laat in wat die kiest. Zij zijn het er niet meer eens en dat is hun keuze, maar wat is jou keuze en wat wil jij, daar draait het toch om in het leven of niet?

Het lijkt me toch als deze mensen echt van je houden dat ongeacht wat je ook kiest ze je zullen blijven steunen. Doen ze dat niet dan is dat hun keuze.

Heb is begrijpelijk dat je ouders zo reageren, het is hun onbegrip en misschien ook wel hun eigen angst, zij zien jou misschien graag zoals zij willen dat zij zouden doen, maar jij bent zoals jij bent en dat is ok,

en als jij graag bij deze jongen wilt zijn dan kun je toch niets anders dan je gevoel volgen, je kan niet iedereen tevreden houden, in het leven moet je kiezen voor jezelf en mocht het dan fout gaan
kun je dat altijd nog toegeven dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt, maar jij was het wel zelf die die keuze maakte. En dat is vrijheid, vrij zijn om je eigen keuzes te maken en daar zelf de consequenties van te dragen, je verantwoordelijkheid daarin te nemen. Dat hoort bij het volwassen worden.

dat is hoe ik er naar kijk
Groetjes Floorjeno
Dit heeft echt een heel hoog EO jongerendag gehalte imo.
Same shit different day
pi_92416189
oh ok....dat wist ik niet, ik ben namelijk nog nooit op een eo jongeren dag geweest?

groetjes Floorjeno
pi_92423203
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 13:29 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet al te hard vanuit gaan, je kent de ouders niet en de omgangsvormen binnen de familie niet. Puur omdat het weinig voorkomt, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurd. Gezien de dominantie van de ouders kan ik me zo voorstellen dat ze TS ''voor straf'' een jaar of twee in haar sop laat gaar koken.
Naar mijn idee is het ouderinstinct meestal sterker. Je bent er als je kind hulp nodig heeft. Ik blijf erbij dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Met dien verstande dat het afhangt van de situatie en van wat er gebeurd is, natuurlijk.
pi_92423961
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 16:45 schreef floorjeno het volgende:
oh ok....dat wist ik niet, ik ben namelijk nog nooit op een eo jongeren dag geweest?

groetjes Floorjeno
Dat was ter illustratie van een zalvend christelijk toontje, al vind ik die zelf er niet echt in terug.
Wil je trouwens alsjeblieft stoppen met ''groetjes blabla'' dat is niet nodig en zelfs lichtelijk irritant.
Beneath the gold, bitter steel
pi_92423993
quote:
Op zondag 6 februari 2011 19:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Naar mijn idee is het ouderinstinct meestal sterker. Je bent er als je kind hulp nodig heeft. Ik blijf erbij dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Met dien verstande dat het afhangt van de situatie en van wat er gebeurd is, natuurlijk.
Dat vind ik wel erg naief, let wel het gaat hier om gelovige ouders. Die houden er nogal eens een ''aparte'' gedachtengang op na en daar kan geloof nogal eens voor ouder instinct gaan.
pi_92424584
Als ze zo gelovig zijn, dan gaat het er alleen maar om dat hij niet gelovig is als je het mij vraagt, ken het. Moest je vroeger ook verplicht mee naar de kerk en nu met een gelovige jongen trouwen die zij goedkeuren, gezellig. Bij mij is het: joep doei de mazzel, slik het maar of slik het niet, hoef je ook niet op m'n bruiloft te komen. Maar de meeste ouders draaien wel bij, ze moeten wel.
pi_92424787
Jij bent loverboy hemel!

Een beetje gladjakker weet je namelijk voor hem te laten kiezen,
ruzie te stoken tussen jou en je gezin, wanneer hij je gaat verhuren heb je echt niemand meer om op terug te vallen, omdat je ouders het contact hebben verbroken, voila.
Pimpers paradise, that's all she was now..

Vertel dit is aan je ouders? Misschien dat ze dan eens nadenken?
Descending into the abyss.
  zondag 6 februari 2011 @ 19:57:19 #61
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_92424880
:{
pi_92425308
Bedankt voor de reacties allemaal
ook vind ik de reactie van Desdemona fijn
  zondag 6 februari 2011 @ 20:07:10 #63
311937 Snackie017
geen touw aan vast te knopen,
pi_92425457
TS woont zeker in staphorst, christelijk gedoe
pi_92425483
quote:
15s.gif Op zondag 6 februari 2011 19:42 schreef MalaCocinera het volgende:

[..]

Dat vind ik wel erg naief, let wel het gaat hier om gelovige ouders. Die houden er nogal eens een ''aparte'' gedachtengang op na en daar kan geloof nogal eens voor ouder instinct gaan.
Naief? Op een dag zul je het vanuit het perspectief van een ouder kunnen zien..
Maar ok, als het om Jehova's of zoiets gaat kun je rare effecten krijgen..
pi_92427734
Fingon, bijzonder om te merken dat
groetjes Floorjeno irritatie op kan wekken
ik zie het probleem niet, in een mail zet je toch ook altijd groetjes die en die neer?
maar ja zal wel aan mij liggen
pi_92430109
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:40 schreef floorjeno het volgende:
Fingon, bijzonder om te merken dat
groetjes Floorjeno irritatie op kan wekken
ik zie het probleem niet, in een mail zet je toch ook altijd groetjes die en die neer?
maar ja zal wel aan mij liggen
Maar dit is geen mail, ter illustratie, op msn zet je toch ook niet onder elk bericht dat je verzendt ''groetjes floorjeno'' ?
En een forum ligt dichter bij instant messaging dan dat het bij email ligt.
Beneath the gold, bitter steel
pi_92430242
ok, ik begrijp je punt en ik zal er op letten
pi_92431335
quote:
Op zondag 6 februari 2011 20:04 schreef sweety1991 het volgende:
Bedankt voor de reacties allemaal
ook vind ik de reactie van Desdemona fijn
Welke van de 2 ? En graag gedaan uiteraard :Y
Same shit different day
pi_92431486
nee ik heb niet het gevoel dat ik mezelf niet meer ben kben beetje druk laaste tijd veel gestress van school en ik wil graag mijn hobbys en sport nog houden en wou ook mijn vriend natuurlijk nog zien dus het was een beetje druk allemaal bij mekaar
  zondag 6 februari 2011 @ 21:34:21 #70
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_92431818
Sweety1991..

Dan weet ik het al, luister naar jouw ouders!
  zondag 6 februari 2011 @ 21:35:11 #71
333374 Lithia
Too serious
pi_92431875
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:34 schreef fs180 het volgende:
Sweety1991..

Dan weet ik het al, luister naar jouw ouders!
:{
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_92432408
kan je het ook toelichten dan?
pi_92432973
als jij nog steeds het gevoel hebt dat je jezelf bent dan zie ik het probleem niet waarom je geen relatie met hem aan zou kunnen gaan,

het enige waar je je dan door laat weerhouden is dat je geen ruzie meer wil met je ouders en voor de lieve vrede wil gaan, maar is dat ook wat je hart zegt dan?

en wat nu als je weer iemand ontmoet waar jij je helemaal fijn bij voelt en ze keuren het weer af, wat doe je dan, maak je het dan weer uit net zolang tot jij met de jongen aan komt die zij goed keuren?

Het is en blijft een lastige beslissing dat snap ik.
pi_92468614
Het blijft lastig maar het is nu al anders.
mijn ouders zeiden vandaag ja het was je eigen keuze.
Dus ik flipte een beetje na alles wat ze gezegt hebben
pi_92469160
intressante situatie.
(erg herkenbaar)

Suc6
pi_92472396
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:25 schreef sweety1991 het volgende:
Het blijft lastig maar het is nu al anders.
mijn ouders zeiden vandaag ja het was je eigen keuze.
Dus ik flipte een beetje na alles wat ze gezegt hebben
En ook dit herken ik. :')
Ja het is jouw keuze maar je maakt ons erg ongelukkig en de consequenties zijn voor jou, oftewel een schijn keuze.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_92472433
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En ook dit herken ik. :')
Ja het is jouw keuze maar je maakt ons erg ongelukkig en de consequenties zijn voor jou, oftewel een schijn keuze.
Inderdaad
pi_92474267
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:52 schreef Toothless het volgende:

[..]

Inderdaad
Jaa inderdaad hier ook hetzelfde.
goed ik weet het ouders doen het ook uit liefde en bezorgdheid enzo.
maar toch mag ik dan alsnog een eigen keus hebben.
En als het dan toch fout gaat horen je ouders er toch ook te zijn op je te helpen??
pi_92474958
Dat vind ik wel, ik heb ook bepaalde keuzes gemaakt in mijn leven die mijn ouders niet begrepen,
Mijn moeder is er heel boos om geworden en daar heb ik dus nu ook geen contact meer mee, maar mijn vader steunt me nog steeds in alles wat ik doe en zegt ook; het is jouw leven en jouw keuze, ik mag het dan misschien niet begrijpen maar ik accepteer het want het is jouw leven en ik blijf van je houden en er voor je zijn als je me nodig hebt.
pi_92475636
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 19:52 schreef Toothless het volgende:

[..]

Inderdaad
Overigens was ik trouwens degene die gedumpt werd. maar weet hoe het gegaan is aan de andere kant omdat zij er ook niet blij mee was. Dus de tip voor jou: ga eren keert tegen ze in'

Mijn verhaal kun je trouwens in mijn post geschiedenis vinden maart zij was een dominees dochter
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_92490108
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Overigens was ik trouwens degene die gedumpt werd. maar weet hoe het gegaan is aan de andere kant omdat zij er ook niet blij mee was. Dus de tip voor jou: ga eren keert tegen ze in'

Mijn verhaal kun je trouwens in mijn post geschiedenis vinden maart zij was een dominees dochter
Ik ben ook gedumpt door mijn ex met de precieze verhaal als TS.
Even dacht ik dat TS mijn ex was maar dat kan helemaal niet :)
pi_92493525
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 08:04 schreef Toothless het volgende:

[..]

Ik ben ook gedumpt door mijn ex met de precieze verhaal als TS.
Even dacht ik dat TS mijn ex was maar dat kan helemaal niet :)
Het gekke is dat die ouders echt denken dat het de keuze van hun dochter is.
Nu is het dat in zekere zin natuurlijk maar voor veel mensen (en zeker in dat milieu) is het zwaar om tegen hun ouders in te gaan.
En het is natuurlijk hun recht om advies te geven maar als je dan dingen gaat zeggen als: je maakt ons ongelukkig, dan ben je geen advies meer aan het geven maar aan het manipuleren.

Maar goed die komen zichzelf nog wel een keer tegen.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:48:44 #83
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_92497574
Opvoeden is kinderen niet dingen verbieden, het is ze waarschuwen voor de consequenties van wat ze doen, en ze vervolgens (gecontroleerd) hun gang laten gaan, zodat ze die consequenties ervaren (tenzij ze je op je woord gelopen).

Helaas hebben maar weinig ouders dat door.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 8 februari 2011 @ 13:20:58 #84
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_92498620
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 11:40 schreef sweety1991 het volgende:
ik ben 19. en mijn vriend (ex) hoe je het wilt noemen nu 24
19 jaar en dan je ouders laten bepalen wat je wel of niet moet doen :')

Gewoon doen wat je zelf wil en niet wat je ouders willen.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_92500958
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het gekke is dat die ouders echt denken dat het de keuze van hun dochter is.
Nu is het dat in zekere zin natuurlijk maar voor veel mensen (en zeker in dat milieu) is het zwaar om tegen hun ouders in te gaan.
En het is natuurlijk hun recht om advies te geven maar als je dan dingen gaat zeggen als: je maakt ons ongelukkig, dan ben je geen advies meer aan het geven maar aan het manipuleren.

Maar goed die komen zichzelf nog wel een keer tegen.
Vroeg of laat komen die zichzelf zeker tegen en ik hoop het ook.
pi_92501412
quote:
Op dinsdag 8 februari 2011 13:20 schreef HugoBaas het volgende:

[..]
19 jaar en dan je ouders laten bepalen wat je wel of niet moet doen :')
Ik ben 40 en alsnog willen ze zich ermee bemoeien, snap nou dat mijn broer nog thuiswoont, er is kennelijk niet een partner goed genoeg voor hun volmaakte 'kindjes'. Niet dat ik me er iets van aantrek, maar waar bemoeien ze zich mee. Lekker op jezelf gaan wonen, ik was ook op mijn negentiende het huis uitgevlucht.
pi_92823971
Hoe gaat het met TS?
pi_93034095
hoow sorry al een poosje geen reactie meer gegeven.
het gaat al redelijk beter.
mijn keuze is gemaakt ik kies voor mijn vriend heb een heel gesprek gehad met zijn ouders en die willen ons wel in alles helpen waar het kan en zien er helemaal niet zon groot probleem in.
Mijn ouders zeggen er niet veel over en hebben het er ook niet echt over.
Ze vinden het in ieder geval nog steeds niet leuk dat kan ik aan alles merken.
Zelf ben ik wel helemaal happy met mijn vriend :)
Maar als nog het blijft wel lastig als je ouders moeilijk doen.
het blijven hoe dan ook je ouders en dan wil je ( ik iig ) dat de band goed is.
en aan de andere kant zoals ik al zei ik ben wel 19 en word 20 dit jaar.
Ik vind dat dit mijn eigen keuze is.
pi_93041635
die ouders van jou joh, wat een verschrikkelijke mensen. :r :')
pi_93041870
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:19 schreef sweety1991 het volgende:
hoow sorry al een poosje geen reactie meer gegeven.
het gaat al redelijk beter.
mijn keuze is gemaakt ik kies voor mijn vriend heb een heel gesprek gehad met zijn ouders en die willen ons wel in alles helpen waar het kan en zien er helemaal niet zon groot probleem in.
Mijn ouders zeggen er niet veel over en hebben het er ook niet echt over.
Ze vinden het in ieder geval nog steeds niet leuk dat kan ik aan alles merken.
Zelf ben ik wel helemaal happy met mijn vriend :)
Maar als nog het blijft wel lastig als je ouders moeilijk doen.
het blijven hoe dan ook je ouders en dan wil je ( ik iig ) dat de band goed is.
en aan de andere kant zoals ik al zei ik ben wel 19 en word 20 dit jaar.
Ik vind dat dit mijn eigen keuze is.
Dappere keuze en ook de juiste (al is dat makkelijk praten vanaf de zijlijn). :)
pi_93042098
edit: nvm *O*

[ Bericht 67% gewijzigd door NotYou op 20-02-2011 14:12:44 ]
Je suis Charlie Sheen
pi_93049578
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 02:23 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Dappere keuze en ook de juiste (al is dat makkelijk praten vanaf de zijlijn). :)
Mee eens, ook al loopt de relatie misschien niet tot aan het trouwen je moet het ze een keer duidelijk maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 20-02-2011 15:17:31 ]
pi_93054228
Ik ben blij met deze keuze heb vanmiddag ook een verjaardag van zijn kant dus wel zin in. ben benieuwd hoe het zal gaan.
zullen vast nog wel vragen komen.
  zondag 20 februari 2011 @ 16:09:41 #94
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_93061274
Voor je het weet trouw je met die ene oom in weet ik het waar ts
pi_93062580
quote:
Op zondag 20 februari 2011 16:09 schreef skippy22 het volgende:
Voor je het weet trouw je met die ene oom in weet ik het waar ts
En baar je een cyclops, inteelt :9
pi_93217208
en het gaat weer een beetje de goeie kant op mag ook wel een keer.
alleen het mijn ouders zeiden nog wel dat het hun spijt dat het mijn ouders waren dit vond ik dan weer nergens opslaan maargoed.
pi_93217869
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef sweety1991 het volgende:
alleen het mijn ouders zeiden nog wel dat het hun spijt dat het mijn ouders waren dit vond ik dan weer nergens opslaan maargoed.
rare opmerking van ze ja.
succes
pi_93245410
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 20:08 schreef sweety1991 het volgende:
:?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')