huh wat!quote:Op woensdag 9 februari 2011 12:58 schreef TX het volgende:
Zouden jullie iemand als mylifeisgrey dan toestaan een kind te krijgen? Die gozer is zo enorm naief, dat kan niet goed gaan.
We hebben de vast- en onroerend bubbel al en we krijgen de kennis-economische bubbel ook nog wel. Die hele kennis-economie is een gedrocht van jewelste. Je stelt het helemaal correct. De maatschappij heeft een doorsnee nodig. Een breed aanbod van professionals, van bouwvakkers tot financieel managers, van advocaten tot productie medewerkers. Het is voor het gezonde verstand(en dan heb ik het nog helemaal niet over de economie)te hopen dat we eindelijk eens een keer ophouden met kennis-economie kwatsch.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:00 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waarom wordt de de samenleving daar beter van. Ik denk dat de maatschappij niet begrijpt dat het juist noodzakelijk is dat je niet alleen slimme mensen nodig hebt voor de maatschappij. Juist jou mening mbt tot hoogopgeleid/financieel maakt een nog grotere puinhoop van de maatschappij.
Als we niet meer doorhebben dat we ook niet alleen hoogopgeleiden nodig hebben maar ook vakmensen die met hun handjes kunnen werken dan is men nog dommer dan ik dacht.
Of denk je dat je alleen met papieren tijgers een kennis economie en samenleving zonder ellende kunt vormen.
Dat er al ooit sprake was van DNA etc etc dus ingrijpen in het leven daar huiver ik al van. Laat staan hoe het dan nog met onze vrijheid is gesteld.
En ook dit topic is weer zo een mooi voorbeeld dat men de verkeerde weg wilt inslaan.
[..] Joh echt, misschien moet je zelf ook nog eens mijn reply's nalezen..daar ik het had over pedoseksuelen in 1ste instantie.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 14:05 schreef moussie het volgende:
[..]
[quote]Dit slaat dus echt helemaal nergens op. Om te beginnen klopt je terminologie al niet, een pedofiel vergrijpt zich namelijk niet aan kinderen, wie dat doet noem je pedoseksueel. Dus als diegene die zich helemaal niet vergrepen heeft aan kinderen gefaald is, waarin is die dan gefaald?
mbt tot poen of intelligentie, mij daar graag buiten laten, nergens waar ik dit ambieerquote:Genoeg mensen die dit soort maatregelen prima vinden toch, een maatregel die ook toegepast zou moeten worden binnen andere kaders (poen, IQ etc)? En de invoering van het afpakken van fundamentele rechten bij bepaalde risicogroepen zorgt hoe dan ook voor een verandering in de mentaliteit. Wat voor ons vandaag nog ondenkbaar is, een brug te ver, is voor de volgende generaties heel normaal, die zijn immers met dat idee, met die achtergrond opgegroeid, voor hun is het geen fundamenteel grondrecht van ieder mens meer. En als het voor de ene risicogroep kan, waarom dan niet ook voor die andere?
[..] problematiek rond mishandelde kinderen vergelijken met stellen die pas na hun 30 een kind willen.....dit is wat ik noem alles uit zijn verband trekken.quote:En dan de overheid .. denk je niet dat die wel oren zouden hebben voor een 'geen kinderen boven de dertig' politiek? De besparingen die dat op zou leveren zijn echt enorm, voor de gezondheidszorg, voor de werkgever, voor de uitkerende instanties (veel jeugd beland nu al in de Wajong, en die cijfers zijn groeiende). Maar het zou natuurlijk verkocht worden onder de noemer 'gezondheid van het kind wordt bedreigd door zwangerschap boven de dertig', en het leuke is, daar is geen speld tussen te krijgen, dat wordt ze ook!
[..]quote:Ik neem aan dat je reply bedoeld ..
voor de rest, je gebruikte toch het 'hunnie doen het ook' argument? Je draaft er zelfs op door, door het kind terwijl die nog in de eierstok zit, cq het eitje, of de zaadcel die nog aangemaakt moet worden, grondrechten te willen geven om het te kunnen beschermen.
quote:Dat zou ik dan maar eens gaan oefenen. Probeer het eens met Logikwis, logische puzzels waarin je middels deductie uit diverse aanwijzingen het antwoord moet zien te vinden.
[..] Nou als jij het zegt zal het wel zo wezen dan, niet waar?quote:Maar je wil het eitje/de zaadcel dus grondrechten geven om ze op die manier te beschermen, hun ouders aan te kunnen pakken. De abortuswetgeving is erop gestoeld dat het nog geen zelfstandig leven is maar onderdeel van de moeder, en derhalve nog geen grondrechten heeft, en cq is abortus geen moord. Dat komt natuurlijk op losse schroeven te staan als je het eitje/de zaadcel wel grondrechten geeft, niet waar?
Denk ik niet, maar vond het zo'n mooie zinquote:Ja tuurlijk, ga maar insinueren dat ik hier lichtvaardig over denk
Daar ben je vrij in.quote:Maar helaas voor die paar kinderen, ik kies toch voor de 'lesser of two evils', ik vind die paar kinderen namelijk onvoldoende reden om te gaan schipperen met fundamentele rechten.
Daar zou op zo'n makkelijke manier wat aan gedaan kunnen worden, als de verdomde privacy wetgeving niet zo in de weg zou zitten..................maar ja rechten blijven rechten je schreef het al.quote:Ik ben me terdege bewust dat dat heel cru overkomt, maar c'mon zeg, als je de OP leest, het voorbeeld wat daar aangehaald wordt, hoezo falende ouders?
Falende instanties zou ik eerder zeggen. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat al die kinderen blijkbaar eerst mishandelt moesten worden voor ze weg gehaald konden worden, hoe is het mogelijk dat haar 14de kind nog bij haar woont en door haar vetgemest wordt? Doe daar maar eerst wat aan voor je begint te praten over het afpakken van grondrechten, ga niet je eigen falen verdoezelen met het opwekken van verontwaardiging over deze 'falende ouders'
Nadenken en bespreekbaar maken kan zeker nooit kwaadquote:Op vrijdag 11 februari 2011 15:54 schreef Cherna het volgende:
[..]
Heeft niets met angst en /of aannames te maken.
Maar het is maar goed dat er nog mensen zijn die nadenken over een eventueel gevolg. Daarmee niet gezegd dat ook dit de waarheid is maar bezinning kan nooit kwaad.
Was oorspronkelijk: "The road to hell is paved with good intentions." -- Bernard van Clairvaux (waarschijnlijk). Je politiseert zelf waar je bijstaatquote:Op zaterdag 12 februari 2011 03:12 schreef truepositive het volgende:
...
"Auschwitz exists because of politicized science." -- Dr. Michael Crichton, 1-28-05
"The road to hell is paved with politicians' good intentions." -- Chief Jerry Cameron
Zucht, je wil het maar niet snappen hé? Vandaag is de falende ouder eentje die zijn kind mishandelt heeft, waarvoor deze regeling dus bedoeld is. Maar kaders kunnen veranderen, zeker als het publiek meer wil. Om op mijn voorbeeld van de oudere ouder terug te komen, die brengt de gezondheid van zijn kind ook in gevaar, en gezien de cijfers (inmiddels al zo'n 60% dat met een aandoening geboren wordt) niet zo'n klein beetje ook.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:49 schreef zusterclivia het volgende:
[ afbeelding ]
"worden in gelijke gevallen gelijk behandeld"
Met deze regel kan je best een aantal kanten op zegb.v.
Om falende vruchtbare mensen als gelijke gevallen te gaan zien en ze vervolgens allemaal dezelfde behandeling (lees anticonceptie) te geven, met begeleiding en ondersteuning,volgens artikel 1 v.d. Grondwet.....................................
![]()
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnblu821m2quote:Ieder heeft, behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen, recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam.
http://www.ohchr.org/EN/UDHR/Pages/Language.aspx?LangID=dutquote:Een ieder heeft het recht op leven, vrijheid en onschendbaarheid van zijn persoon.
Joh ik googelde grondwet, kwam op deze site en wtf....mijn oog viel op dat doek......en daarom ookquote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:12 schreef moussie het volgende:
[..]
[quote]Het gaat overigens niet om artikel 1 van de grondwet, maar om artikel 11,
Ik wil ik wil, Ik ben voor het onderwerp dat is iets heel anders dan dat ik dit wil als "hebbedingetje"quote:Wat jij dus wil is artikel 11 aanpassen, naast de uitzondering van bloedproeven ed wordt ook anticonceptie verplicht, dat valt immers ook in het kader van 'je brengt een ander in gevaar met je gedrag', kan prima toch dacht je?
Als het werkelijk waar is dat 60% kinderen met een aandoening geboren wordt omdat de oudersquote:Artikel 1, in gelijke gevallen gelijke behandeling, die komt pas daarna in beeld. Al die ouders die pas boven de dertig hun kindjes willen krijgen brengen de gezondheid van hun kinderen immers ook in gevaar met hun gedrag, dus die moeten, in het kader van de gelijke behandeling, ook verplicht aan de anticonceptie.
Hadden ze bij jouw ouders moeten doenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 09:49 schreef zusterclivia het volgende:
[ afbeelding ]
"worden in gelijke gevallen gelijk behandeld"
Met deze regel kan je best een aantal kanten op zegb.v.
Om falende vruchtbare mensen als gelijke gevallen te gaan zien en ze vervolgens allemaal dezelfde behandeling (lees anticonceptie) te geven, met begeleiding en ondersteuning,volgens artikel 1 v.d. Grondwet.....................................
![]()
Inderdaad aanpassen aan de huidige tijd, meegaan met de huidige ontwikkelingen in de maatschappij. ipv met sancties aan te komen die nog van voor het jaar kruik zijn of waarvan inmiddels wel is bewezen geen enkel nut te hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik vind het een moeilijke kwestie. Naast het feit dat er wellicht enige internationale rechten worden geschonden (geen idee of dit zo is) en de hellende-schaal kwestie is het niet voor niets dat de werkelijke experts en ervaringsdeskundigen voor een dergelijk idee is. Voor mensen die heel erg ethisch principieel zijn is het wat makkelijker tegen te zijn omdat ze niet met de dagelijkse praktijk in aanraking komen.
Ik ben voor in ieder geval. Verplichte ouderschapstest is niets mis mee. We gaan nu eenmaal richting een enorm ingewikkelde maatschappij waarin ethiekverschuiving onherroepelijk plaats gaat vinden. Denk aan overbevolking, designerbaby's en de zorgkosten van ouderen. Dan kunnen we wel allemaal de kop in het zand steken net als we met klimaatopwarming, de HRA en peak-oil doen, maar het komt er aan. Period.
Ik had deze one-liner om eerlijk te zijn al eerder verwacht.........netjes, zegt iets over het niveauquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Hadden ze bij jouw ouders moeten doen
Zegt iemand die mensen met een andere seksuele geaardheid kinderen wilt ontzeggenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:20 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Ik had deze one-liner om eerlijk te zijn al eerder verwacht.........netjes, zegt iets over het niveau
En dat artikel 1 helemaal niet van toepassing is in dit geval kwam na het lezen ervan nog niet eens bij je op? Je denkt niet alleen niet door, je denkt helemaal niet na?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 15:03 schreef zusterclivia het volgende:
[..]
Joh ik googelde grondwet, kwam op deze site en wtf....mijn oog viel op dat doek......en daarom ook![]()
Wel jammer dat de inhoud van artikel 1 pas ingaat wanneer artikel 11 zich voordoet in enkele gevallen.
hehe, ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat jij langer nadenkt over de aanschaf van een hebbedingetje dan over het afschaffen van grondwettelijk vastgelegde rechten.quote:Ik wil ik wil, Ik ben voor het onderwerp dat is iets heel anders dan dat ik dit wil als "hebbedingetje"
Tja, maar dat doen al die weldenkende, vaak hoog opgeleide mensen nou juist niet, in tegendeel, dat noemen we nu nog verantwoordelijk gedrag, eerst zorgen dat je er warmpjes bij zitquote:Als het werkelijk waar is dat 60% kinderen met een aandoening geboren wordt omdat de ouders
te oud waren voor gezonde kinderen, zou ik mijzelf als wel denkend mens eens afvragen of je dit risico wel moet/wil nemen dan en zou ervoor kiezen om op safe te gaan door eerder voor kinderen te kiezen, Dat dit niet altijd zo makkelijk zal gaan vraagt niet alleen van de maatschappij inzet, maar toch echt allereerst van de verwekkers van het nieuwe leven met steun van uit de maatschappij.
De mishandeling heeft plaats gevonden bij voorgaande kinderen, de verplichte anticonceptie is gericht op het gezondheidsrisico dat de nog te baren kinderen zouden lopen, en dat risico bestaat bij de oudere ouder dus ook. Dat heeft dus niets met 'meetlat' of 'vergelijken' te maken, het is gewoon een ander gebied waarvoor je deze regelgeving ook zou kunnen gebruiken.quote:Maar kinder mishandeling naast dezelfde meetlat neerleggen als die van de vrijheid van
ouderschap op latere leeftijd...........
uhm, ik kan die bron van die 60% zo 123 niet terugvinden helaas, maar dat ging dus om alle aandoeningen bij elkaar, dus incluis allergieën die in de eerste levensjaren ontwikkeld worden, chromosomenbeschadiging dankzij de verstreken houdbaarheidsdatum van het eitje, plus erfelijke afwijkingen. Allergieën blijkt tegenwoordig 1 op de 4 te zijn, tegenover 1 op de 20 in 1970, en al kan je dienaangaande heel terecht opmerken dat luchtvervuiling etc daar ook een rol in spelen, feit is wel dat het hoofdzakelijk de kinderen zijn van de oudere ouders die er last van hebben.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:07 schreef simmu het volgende:
aan de lieve schatten die beginnen over oudere ouders en babies die geboren worden met aandoeningen (60% is trouwens niet correct). welkom bij de glijdende schaal.
Eigenlijk wel hé, die brengen immers ook de gezondheid van hun nog te baren kinderen in gevaar, dus die kan je ook eindelijk aanpakken als je deze regelgeving een keer hebt.quote:zullen we dan maar iedereen die ergens in de familie (hoe ver terug dan ook) een erfelijke aandoening heeft ook maar verbieden kinderen te krijgen?
over allergieën is ook bekend dat hoe sterieler iemand opgroeit, hoe meer allergieën die persoon ontwikkelt omdat de persoon in kwestie geen weerstand en antistoffen 'bouwt'. en laten we nu juist de laatste 40 jaar steeds schonere huizen hebben en steeds hygienischer zijn. daarnaast zijn juist de oudere ouders degenen die alles zo goed en zorgvuldig mogelijk zullen willen doen. die zullen eerder naar een arts gaan. dat zijn factoren waar je rekening mee moet houden met dergelijke onderzoeken die meestal niet genoemd worden. dat staat namelijk in de weg van de conclusie. maar goed. wie heeft deuglijk onderzoek nodig waar men google heeft he!quote:uhm, ik kan die bron van die 60% zo 123 niet terugvinden helaas, maar dat ging dus om alle aandoeningen bij elkaar, dus incluis allergieën die in de eerste levensjaren ontwikkeld worden, chromosomenbeschadiging dankzij de verstreken houdbaarheidsdatum van het eitje, plus erfelijke afwijkingen. Allergieën blijkt tegenwoordig 1 op de 4 te zijn, tegenover 1 op de 20 in 1970, en al kan je dienaangaande heel terecht opmerken dat luchtvervuiling etc daar ook een rol in spelen, feit is wel dat het hoofdzakelijk de kinderen zijn van de oudere ouders die er last van hebben.
[..]quote:Op zaterdag 12 februari 2011 17:52 schreef moussie het volgende:
[..]
[quote]En dat artikel 1 helemaal niet van toepassing is in dit geval kwam na het lezen ervan nog niet eens bij je op? Je denkt niet alleen niet door, je denkt helemaal niet na?
[..] Mooi dat jij daar zo van overtuigd bent, maar inderdaad ik denk normaliter weinig aan de grondwet en de daaruit voortvloeiende rechten.quote:hehe, ik ben er eerlijk gezegd van overtuigd dat jij langer nadenkt over de aanschaf van een hebbedingetje dan over het afschaffen van grondwettelijk vastgelegde rechten.
[..] allemaal over de ruggetjes van die kleintjes dus.....tenminste als je zo als ik redeneerd.quote:Tja, maar dat doen al die weldenkende, vaak hoog opgeleide mensen nou juist niet, in tegendeel, dat noemen we nu nog verantwoordelijk gedrag, eerst zorgen dat je er warmpjes bij zit
[..] Je hebt appels en je hebt peren. Als jij het verschil niet ziet?quote:De mishandeling heeft plaats gevonden bij voorgaande kinderen, de verplichte anticonceptie is gericht op het gezondheidsrisico dat de nog te baren kinderen zouden lopen, en dat risico bestaat bij de oudere ouder dus ook. Dat heeft dus niets met 'meetlat' of 'vergelijken' te maken, het is gewoon een ander gebied waarvoor je deze regelgeving ook zou kunnen gebruiken.
[..] Hoe groot is jouw duim eigenlijk?.... Ik kom tenminste nog met een echte bron..quote:uhm, ik kan die bron van die 60% zo 123 niet terugvinden helaas, maar dat ging dus om alle aandoeningen bij elkaar, dus incluis allergieën die in de eerste levensjaren ontwikkeld worden, chromosomenbeschadiging dankzij de verstreken houdbaarheidsdatum van het eitje, plus erfelijke afwijkingen. Allergieën blijkt tegenwoordig 1 op de 4 te zijn, tegenover 1 op de 20 in 1970, en al kan je dienaangaande heel terecht opmerken dat luchtvervuiling etc daar ook een rol in spelen, feit is wel dat het hoofdzakelijk de kinderen zijn van de oudere ouders die er last van hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |