abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92376995

[quote]De provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland doen onderzoek naar een fusie. Dat schrijven ze in een brief aan minister Donner van Binnenlandse Zaken die in het bezit is van RTL Nieuws.
De drie provincies schrijven dat ze onderzoek gaan doen naar de kansen van een fusie. Een onderzoek van zes maanden moet duidelijk maken welke voordelen ‘bestuurlijke samenvoeging’ biedt. Wanneer de brief exact is verstuurd, is onduidelijk.

Provincies intensiveren samenwerking
De provincies gaan de komende tijd nog meer samenwerken op het gebied van onder meer openbaar vervoer, onderhoud van provinciale wegen en subsidieverlening. De samenwerking moet zorgen voor minder bestuurlijke drukte en een bundeling van krachten.

Kabinet blij met onderzoek
Het kabinet zou blij zijn met het initiatief van de provincies. De wens om te komen tot één Randstadprovincie stond al vermeld in het regeerakkoord. Donner zou in maart met een eigen plan komen over samenwerking tussen de provincies.

Gisteren schreef Trouw nog dat het afschaffen van provincies een brug te ver is.

“Het afschaffen van de provincies en de waterschappen kan de overheid zo’n twee miljard euro en ruim elfduizend politieke ambtsdragers schelen, zo rekende één van de ambtelijke werkgroepen het kabinet vorig jaar voor. (…) Maar het afschaffen van de provincies bleek een brug te ver.”

Wat zegt het kabinet in het regeerakkoord?

Het kabinet komt met een voorstel tot opschaling van het provinciaal bestuur in de Randstad (Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland), ook om nieuwe bestuurlijke hulpstructuren te voorkomen.
Het kabinet komt met voorstellen om bevoegdheden op het gebied van vervoer en infrastructuur van rijk, provincies, regio’s en gemeenten in de Randstad over te dragen aan een te vormen Infrastructuurautoriteit.[quote]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)m_source=syndication

De zogenaamde "Noordvleugel" van de Randstad onderzoekt een fusie. Op zich vind ik het wel een logische fusie: Amsterdam staat hierin centraal, en er is veel verkeer en transport tussen Amsterdam, Almere en Utrecht. Ook hebben deze provincies niet echt een "eigen" identiteit, dus het opheffen ervan lijkt me niet tot veel weerstand leiden.

Het toevoegen van Zuid-Holland was op zich ook wel logisch geweest, maar dan zou die provincie weer te sterk en machtig worden. Dat zou op den duur tot problemen met andere provincies kunnen leiden.

Wat vinden jullie ervan?
pi_92377125
Gaat dus echt niet gebeuren eej!!! }:|
Er was eens....
pi_92377263
En de inwoners zijn tegen :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:09:52 #4
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92377486
Dan gaat Emmeloord wel een treinverbinding naar Amsterdam en Utrecht eisen.
Komt er toch nog een Zuiderzeelijn :P
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_92377599
Waarom fuseren Noord- en Zuid-Holland niet?
pi_92377654
quote:
Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
omdat rotterdam
pi_92377940
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam :r :r
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:25:17 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_92377995
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:13 schreef zarGon het volgende:
Omdat er dit soort zwakzinnigen rondlopen:

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 18:23 schreef Sakura het volgende:
Omdat dat kutdorp amsterdam dan in dezelfde provincie zou komen als waarin ik woon. En geen zinnig mens wil in dezelfde provincie wonen als dat achterlijke kut amsterdam :r :r
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:26:12 #9
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_92378027
quote:
Wauw.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_92378080
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:59 schreef Maitje het volgende:
Gaat dus echt niet gebeuren eej!!! }:|
Volgens mij blijft het inderdaad wel bij een onderzoek.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92378367
Iewl dan kom ik te wonen in dezelfde provincie als waar Almere ligt :r
  zaterdag 5 februari 2011 @ 18:42:16 #12
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_92378614
Wij wonen op de grens. (utrecht, noord-holland en flevoland)

Huizen dus.

Ik zie wel wat voordelen en zou het niet direct afschieten.
Maar, eerst meer info over hoe of wat en wat het doel is.

Daar zijn ze nog niet uit.

Het kan voordelen hebben (vooral in vakantie spreiding, vervoer en dergelijke).

Ik wacht dus met mening tot het onderzoek klaar is.
Met juiste argumenten voor, anders tegen.
pi_92381751
Als bewoner van Flevoland ben ik tegen... ik zie ook helemaal de connectie niet met Noord Holland en Utrecht :?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92381841
quote:
Ach gossie, zit het zo diep?

Ik zou zeggen, wacht even tot de volgende Feyenoord - Ajax, zodat je je energie weer even kwijt kan en kan schuimbekken naar alles wat Amsterdam is. Downer...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92381923
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ach gossie, zit het zo diep?

Ik zou zeggen, wacht even tot de volgende Feyenoord - Ajax, zodat je je energie weer even kwijt kan en kan schuimbekken naar alles wat Amsterdam is. Downer...
Ik vind 020 ook een vies stinkoord :r
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_92382204
En wat moet de naam worden dan :')
Noordelijke randstad ofzo?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2011 20:15:12 ]
pi_92382466
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat het er niet zo heel schoon is, zoals in iedere grote stad, of omdat je een zelfaangepraatte haat hebt ontwikkeld die gebasseerd is op een beeld dat geïndoctrineerd is door je vriendjes?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_92382522
quote:

[..]

Alle steden zijn vies als je niet van steden houdt.

En ga eens wat verder dan de winkelstraat en het station.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 20:25:48 #19
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_92382733
Vesting Holland wordt nieuw leven ingeblazen. :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 6 februari 2011 @ 01:37:46 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_92397353
Ik betwijfel of een fusie zomaar veel geld gaat besparen. Verder komt de provincie daarmee nog verder van de burger af te staan.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_92398288
quote:

[..]

Heb er 5 jaar gewoond, vond het prima wonen hoor :)
net zoals iedere grote stad. Zou er niet zo snel weer gaan wonen, maar geen kwaad woord over a'dam.
Ach, voor echt mooie steden moet je toch naar het buitenland..
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_92400766
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 20:13 schreef braddofiel het volgende:
En wat moet de naam worden dan :')
Noordelijke randstad ofzo?
Randsad Noordvleugel ja. Dit is trouwens een heel bekend fenomeen in de planologie. Deze steden hangen veel meer samen dan het zo lijkt

En die haat tegen Amsterdam hier :') Het slaat echt helemaal nergens op. Die mensen zijn er nog nooit geweest heb ik het idee. Het Gooi, de provincie Utrecht (zeker het westelijke deel), Almere en de Kop van Noord-Holland zijn gewoon afhankelijk van Amsterdam. Kijk maar naar de verkeersstromen die elke dag zo lopen. Het is logisch als provinciale grenzen hiermee overeenkomen.

Al zou het wellicht nog beter zijn om ook Zuid-Holland erbij te doen. Maar dat is een brug te ver voor alle ADO en Feyenoord-supporters :')
  zondag 6 februari 2011 @ 07:52:05 #23
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_92401033
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).

4 provincies lijkt mij iig beter dan de huidige 12 :)
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_92403008
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 07:52 schreef kwib het volgende:
Als Utrechter ben ik hier op tegen. Alles draait om Amsterdam als deze Noordvleugel provincie wordt gecreëerd. Dan heb ik nog liever een Randstad provinicie (NH, ZH en U) en bijvoorbeeld een Noord Nederland (FR, GR en DR) Midden Nederland (GR en OV) en Zuid Nederland (ZL, BR en LI).

4 provincies lijkt mij iig beter dan de huidige 12 :)
Dit is pas het begin he. Later zouden andere provincies ook kunnen fuseren, of zou Zuid-Holland aansluiting kunnen zoeken bij de Randstadprovincie.

Juist als Utrechter zou je hier voor moeten zijn. Om een snelweg of extra spoorlijn van Utrecht naar Almere aan te leggen heb je 3 provincies nodig. Dat is verspilling van tijd, geld en energie.
pi_92403074
Kunnen we dat stukje Friesland langs het Ijsselmeer er niet nog bijkrijgen ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')