abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92970606
Wat ik ook wel eens heb, voordat een droom lucide word, dat ik droom over triviale zaken zoals een brief naar de brievenbus brengen. Ik kan me dan later niet meer herinneren of ik die brief in het echt heb weggebracht of niet :') .

Herkenbaar voor iemand?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 18:35:38 #52
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_92975404
En ik maar afvragen wie al die brieven schrijft... :')
Hard van buiten, geil van binnen...
pi_92977632
Het gaat natuurlijk om een brief die al klaar ligt om op de post te gaan :') .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:34:14 #54
262982 IkHaatRegistrerenOpFora
Geen zachte G, wel een harde L
pi_92978773
OK, jij was het niet dus... }:|
Hard van buiten, geil van binnen...
pi_92988536
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:52 schreef RabbitHeart het volgende:
Wat ik ook wel eens heb, voordat een droom lucide word, dat ik droom over triviale zaken zoals een brief naar de brievenbus brengen. Ik kan me dan later niet meer herinneren of ik die brief in het echt heb weggebracht of niet :') .

Herkenbaar voor iemand?
nou ik herken dat wel, maar dan niet in een droom :@ maar in ''het echte leven'' :')
pi_92989314
Als ik de avond ervoor flink gezopen heb, dan heb ik heel vaak s'ochtends een droom waarin ik lucide word. Sowieso heb ik met een beetje drank op voor het slapen veel intensere dromen dan wanneer ik nuchter het kussen raak.

Iemand die dit kan beamen?
pi_92989428
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:18 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als ik de avond ervoor flink gezopen heb, dan heb ik heel vaak s'ochtends een droom waarin ik lucide word. Sowieso heb ik met een beetje drank op voor het slapen veel intensere dromen dan wanneer ik nuchter het kussen raak.

Ik ga al raar dromen van melk :')
pi_92989690
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:18 schreef child_of_the_matrix het volgende:

Jawel, als ik flink aan de wijn heb gezeten droom ik heftiger, zonder meer.
pi_92989827
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, als ik flink aan de wijn heb gezeten droom ik heftiger, zonder meer.
Ik zal eens de proef op de som nemen, ik zit nu aan de rose en aangezien ik
niet erg vaak drink, zal ik vanavond eens lekker doordrinken, kijken of ik vannacht
raar of heftig ga dromen ..

ik schenk nu mijn tweede in :P
pi_92990460
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 19:08 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Als je jezelf in een droom afvraagt of je droomt, moet je naar je handen kijken! Ten eerste zien ze er enorm raar uit en ten tweede heb je in je droom nooit, ik herhaal nooit tien vingers.
En al heb je er tien, dan lukt het tellen niet. Of heb je de volgende keer dat je ze telt wel opeens 7. :')

Ik heb regelmatig dromen waar ik besef dat ik droom en dan dingen doe die anders niet zou kunnen, of ik ben opeens niet meer bang voor wat een nachtmerrie zou zijn. Maar dan ook echt de controle overnemen lukt niet, het gaat allemaal verder nog vanzelf. ;(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_92990981
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zal eens de proef op de som nemen, ik zit nu aan de rose en aangezien ik
niet erg vaak drink, zal ik vanavond eens lekker doordrinken, kijken of ik vannacht
raar of heftig ga dromen ..

ik schenk nu mijn tweede in :P
Moet je er toch nog een beetje meer drinken Fann, van twee wijntjes ga je vast niet heftig dromen, van 4, 5 of 6 waarschijnlijk wel . Ik wel tenminste :P
pi_92991142
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Moet je er toch nog een beetje meer drinken Fann, van twee wijntjes ga je vast niet heftig dromen, van 4, 5 of 6 waarschijnlijk wel . Ik wel tenminste :P
Ik moet nog de hele avond/ nacht ! :D

maar ik de tweede is bijna op, dus ik ga gewoon lekker verder, net zolang
tot ik van mijn stoel val :')

Nee hoor, ik stop net op tijd :P
pi_92993247
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik moet nog de hele avond/ nacht ! :D

maar ik de tweede is bijna op, dus ik ga gewoon lekker verder, net zolang
tot ik van mijn stoel val :')

Nee hoor, ik stop net op tijd :P
Ben zó benieuwd wat je morgen hier komt vertellen! Hoop dat je een schitterende droom krijgt, heftig, spannend en leuk O+
pi_92994337
Ik heb dit ook vaak, als je ze wilt verlengen, moet je in je droom heel hard in je handen wrijven, of je armen kruisen, en rond draaien, bij 98 % van de mensen verlengt dit de lucide droom.
pi_93011500
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:19 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben zó benieuwd wat je morgen hier komt vertellen! Hoop dat je een schitterende droom krijgt, heftig, spannend en leuk O+
Ik zag dat ik gisteren in een ander topic hierop had gereageerd, dat kwam natuurlijk
van die rose :D

Vreemde katholieke gebruiken.

quote:
11s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 23:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ondanks dat ik overgegaan ben op een broodje pindakaas met melk werd het
toch nog een leuke droom :P Nou jah... in mijn droom vond ik het niet zo leuk
eigenlijk.

effe bij het begin beginnen, het werd namelijk een erotische droom, wel met
mijn eigen vent heur, maar er was nog een andere vrouw bij :(

en dat vond ik in mijn droom niet zo leuk eigenlijk, maar ik dacht, nah.. ik kan er
niks van zeggen want dat hebben we afgesproken. (blijkbaar had ik dus in mijn
droom een afspraak gemaakt over een triootje ofzo :') )

dus ik ''hing er eigenlijk maar een beetje bij'' in mijn droom want ik had
er helemaal geen zin in en ik zat dat zo'n beetje te bekijken dat dat mokkel
aan MIJN :( vent zat (was trouwens een meisje die ik kende van vroeger van
de lagere school 8)7 ) maar goed, ik werd wakker van de bel want ik was
best vroeg naar bed gegaan en man kwam thuis, maar ik had het nachtslot
erop gedaan...

Dus ik kwam echt zo :( mijn bed uit _O-
Ik was nog helemaal in de ban van mijn droom en ik begon ook meteen zo
van... nou jij bent lekker zeg... maar na twee minuten had ik al door dat dat
natuurlijk helemaal stom was, want hij wist nergens van, dus ik alles vertellen
en hij zo van ja.. eh..

dus toen heb ik hem wijsgemaakt dat het ZIJN schuld was als ik zo ging dromen :D
dus dat heeft ie effe goedgemaakt :+

Hij ligt nou nog bij te komen O-)

en ik heb me ooit wel eens afgevraagd of ik na al die jaren nog jaloers zou zijn
en ik kan zeggen JA :Y als die droom nog veel langer had geduurd waren er
gewonden gevallen denk ik :')

Ik zat te twijfelen of ik deze droom wel hier neer zou zetten, maar ik vond dat je er
recht op had, eerlijk is eerlijk oO<
pi_93011904
Wat een droom Fann, gewéldig _O_

Kan me voorstellen dat je nijdig was. Een beetje erbij hangen voor zo'n stomme griet die aan je vent zit, nee, zou ik ook niet pikken }:|

Was ze vroeger op school al zo'n type wat aan jóuw spullen zat?

Enfin, eind goed al goed, je man ligt nu nog bij te komen, dus laten we zeggen dat de rekening vereffend is 8-)
pi_93012065
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:29 schreef Lavenderr het volgende:
Wat een droom Fann, gewéldig _O_

Kan me voorstellen dat je nijdig was. Een beetje erbij hangen voor zo'n stomme griet die aan je vent zit, nee, zou ik ook niet pikken }:|

Was ze vroeger op school al zo'n type wat aan jóuw spullen zat?

Enfin, eind goed al goed, je man ligt nu nog bij te komen, dus laten we zeggen dat de rekening vereffend is 8-)
Dat was inderdaad wel een type die me altijd in alle na deed, nu je het zegt _O-

en ja, de rekening is vereffend 8-) :7

Ik ga hem strakkies wel koffie brengen :D
pi_93012906
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 14:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat was inderdaad wel een type die me altijd in alle na deed, nu je het zegt _O-

en ja, de rekening is vereffend 8-) :7

Ik ga hem strakkies wel koffie brengen :D
Jou zien we hier vandaag niet meer terug, die houdt je boven :7 :D
  woensdag 2 maart 2011 @ 00:32:12 #69
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_93522522
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 04:26 schreef RickoKun het volgende:
Wekelijks wel lucide dromen. T gevaar ligt em er echter in dat je je op een gegeven moment weer met de "droom mee moet gaan," want anders word je weer wakker.

Ik weet niet hoe anderen dat doen maar ik kijk in mijn dromen dan vaak naar de grond of iets anders wat niet veel concentratie opwekt.
Mij lukt door naar de lucht te kijken of in de verte, dan weet ik dat ik droom en kan ik zelf alles verder controleren.
maar vaak zit ik alle details te bewonderen die ik zie en ben ik bezig met landschappen en mensen te veranderen XD
Ik kan me herinneren dat ik een keer een lucide droom had waarin ik in een soep/speelgoedwinkel stond met allemaal bakken met dingen erin.
Ik vond het geweldig dat al die kleinde vormpjes in die bakken apparte kleuren hadden en dat ik ze zo scherp en helder kon zien.

Vaak heb ik ook dat ik een omgeving in een drrom eerder gezien heb in een andere droom en dan precies weet wat er toen gebeurd is en op welk moment ik wakker werd (zulke momenten blijven raar)
wat de handen, lichtknopje en het lezen betreft dat is allemaal gewoon hetzelfde als in het echte leven, ik kan lezen en de lichtknop gaat wel aan en de handen zijn ook normaal.
pi_93599492
Ben de laatste tijd zo vaak lucide. Maar zodra ik besef dat ik op dat moment lucide ben, voel ik sterk de drang om wakker te worden. Dus ik moet dan proberen om in slaap te blijven.
De laatste tijd zeg ik vaak tegen mijzelf in een droom, jammer het is maar een droom, dus geniet er maar van zolang ik nog slaap.

Een keertje zei ik het heel duidelijk. ´Ik weet toch dat jij niet echt bent, want ik lig op dit moment gewoon in mijn bedje te slapen en te dromen hierover.`. Onbewust schrok ik er zo van, dat ik er zelf van wakker schrok. Als ik lucide ben, kan ik ook niet meer vliegen :'( , omdat ik weet dat dat niet realistisch is ofzo, heel raar.
thats it
pi_93616972
gewoon gaan lopen en om je heen kijken. rondjes draaien helpt ook soms, als je maar afgeleid wordt van de neiging om wakker te worden.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:45:34 #72
302854 67Impala
Bad Ass Ride!
pi_93638829
Ik heb nooit een vast punt dat ik me realiseer dat ik lucide droom. Ik heb wel vaak dat ik ineens heel intensief aan het dromen ben en dat ik ineens een ingeving krijg van: Hey, ik ben aan het dromen, en dan kan ik dus alles naar mijn hand zetten. En ik ga ook zoals hierboven gezegd wordt altijd rondjes lopen en de buurt verkennen om te kijken of het heel anders is dan normaal. Alleen op den duur merk ik wel dat ik minder vast slaap en dan wordt ik ineens wakker.. Heb altijd het idee dat het totaal niet lang duurt...
pi_93753973
Ooit heeft iemand me eens verteld over lucide dromen en had iets van 'het zal wel, die is niet helemaal lekker'. Toen ben ik eens toevallig in dit subforum uitgekomen en hier stonden ook wat topics over lucide dromen. Toen realiseerde ik me pas dat ik al mijn dromen kon onthouden hoe gek of gewoon ze ook waren.

Mijn droom begint meestal goed of slecht. Zodra ik door heb van 'hey maar dit staat me niet aan :( ' blijk ik door te hebben dat ik droom. Dan kan ik de hele droom aanpassen zoals ik wil (soms beter dan een andere keer). Heb dit nooit geoefend maar gaat gewoon van mezelf.

Vannacht ook weer iets raars gedroomd: Ik zat in een kasteel en moest er ongezien uit ontsnappen. Begin van de droom was niet leuk maar opeens had ik door dat ik droomde. Ik rende vervolgens gewoon het kasteel uit. En heel raar, net alsof er een nieuwe 'level' werd gestart begon de droom weer opnieuw en moest ik het kasteel binnen sluipen.
Ik lag in een soort van greppel en ze hadden me gevonden. Ik voelde de bewaker met een pistool boven me staan. Het voelde heel echt en spannend aan en werd wakker :D Maar in mijn achterhoofd weet ik dat het mijn droom is. Geen idee hoe het kan maar dat is meestal met mijn dromen. Leuke is dat ik precies weet hoe mijn droom eruit ziet. Ik kan mijn hele droom en de gangen waardoor ik moest lopen zo uittekenen, ook waar de bewakers stonden.

Elke droom heeft weer een eigen sfeer en bepaald ook wel even het gevoel wat ik heb nadat ik wakker wordt. Heb een keer gedroomd dat ik in New York (nog nooit geweest) of een andere grote stad was en hier een heel luxe hotel kamer had alsof ik heel belangrijk was. Weet de droom nog goed omdat ik niet het gevoel had dat ik droomde en dingen kon aanpassen maar omdat het heeeeel echt voelde. Was wel even balen toen ik wakker werd ;( Maar echt een toffe droom :Y

Wat ik nog niet geprobeerd heb is te kijken naar kleine details.

Nu ik weet dat ik dit kan vind ik het heel interessant.
Meestal gebeuren dit soort dingen als ik de avond heb geslapen en vervolgens wakker wordt, en hierna weer ga slapen voor (1 a 2u). Een dutje in de middag staat ook 9 van de 10x garant voor een sterke droom.

Merk al dat ik hier uren over door kan praten :P

[ Bericht 3% gewijzigd door BinRec op 07-03-2011 00:47:18 ]
  maandag 7 maart 2011 @ 23:47:31 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_93797869
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:00 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Ja, vet! Alleen heb ik het probleem--zoals wel meer mensen--dat ik van enthousiasme wakker word zodra het lukt.
Hier hetzelfde. Ik vind het zooooooo fucking vet als ik het een keer gedaan heb. Nou droom ik niet vaak bewust en dus nog minder vaak lucide. Misschien heb ik het 3 tot 5x gehad in totaal. Maar het blijft echt heel tof.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_97668044
Cross-post uit het centrale dromentopic:

Hoi hoi, voor 't eerst dat ik hier post in TRU, maar heb me altijd al geïnteresseerd in dromen en dan niet zozeer de betekenis die erachter kan zitten, maar meer de wetenschappelijke kant van dromen :). Nu was ik me al een tijdje van het fenomeen 'lucide dromen' bewust en omdat ik al vakantie heb, ben ik me er deze week weer eens in gaan verdiepen.

De 'methode' die ik nu gebruik, is zodra ik wakker word, weer ga slapen en probeer te denken aan lucide dromen. Mede omdat ik het vaakst mijn dromen onthoud als ik voor de tweede keer in slaap val.

De afgelopen twee dagen heb ik tweemaal de zogenaamde 'reality-checks' uitgevoerd(?). De eerste dag keek ik naar mijn hand (dit overdag ook een paar 'geoefend') en die werd onder mijn wil groter. Toen was het duidelijk dat ik aan 't dromen was :P. Vanochtend was echter nog vager: opeens besefte ik dat ik aan het dromen was en toen dacht ik: nu wil ik een sinaasappel proeven, nou dat proefde ik ook :D. En dat bleef de hele droom doorgaan totdat ik wakker werd. Beide dromen duurden niet zolang voor mijn gevoel vergeleken met normale dromen :P. Ook gebeurde er verder niets in mijn dromen. Komt 't omdat ik het dan maar zelf moet aanvullen/verzinnen :D?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')