Probeer het is in een andere browser, misschien werkt dat.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
AJE doet het hier niet meer op mijn PC. En op mijn blackberry nu ook niet meer. Echt vreemd.
Jezelf kapot laten schieten voor een paleis lijkt me ook niet helemaal de oplossing die ze hadden moeten aangrijpen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ja ze hebben gewoon verloren. Iedereen zei dat ze gisteren actie moesten ondernemen, maar dat hebben ze niet gedaan. Gemiste kans.
Geen idee, dat staat er niet bij vermeld.Kan het liveblog van vandaag niet vinden van NRC.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:45 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
NRC heeft het wel vaak juist... Hoe laat gaat de curfew vandaag in?
Er is niks gebeurd nog. Minder mensen komen het plein op, ze worden tegen gehouden. Het leger komt meer op het plein en haalt barricades weg. Ze willen dat het normale leven door gaat. Ook zijn er roodbaretten. Die zijn van de regering.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Floxxx het volgende:
Heeft iemand een samenvatting van de dag tot nu toe voor me?
Ik moet zeggen dat ook ik enigszins gedesillusioneerd ben nu. Ik had, net als velen, al mijn hoop op D-Day gezet. Toen ze de langbeloofde mars naar het paleis of het TV-gebouw niet maakten vond ik dat wel een domper. Mubarak en consorten hebben al lang en breed laten zien dat vreedzaam protest niet gaat werken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:42 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
De protesten duren nu wel te lang. Ze hadden gister op moeten rukken naar het Presidentiële Paleis. Zulke vredige protesten, hoe goed het ook is, hebben geen nut blijkt wel. Het maakt me niks uit hoe lang het duurt. Ik blijf het even goed volgen als eerst.
Youtube werkt ook niet. Als ik naar AJE of Youtube wilt gaat ie automatisch naar google.nl. Andere browser kan ik proberen. Heeft weinig zin denk ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:47 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Probeer het is in een andere browser, misschien werkt dat.
Computer opnieuw installerenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:49 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Youtube werkt ook niet. Als ik naar AJE of Youtube wilt gaat ie automatisch naar google.nl. Andere browser kan ik proberen. Heeft weinig zin denk ik.
Computer opnieuw installeren?quote:
Kom net zelf ook binnen maar even terug gelezen en weinig verandering aan de situatie.Alleen veel tweets met verontrustende berichten over soldaten die mensen niet het plein oplaten meer ofzoquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Floxxx het volgende:
Thanks, hoop dat dat niet waar isquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:50 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Kom net zelf ook binnen maar even terug gelezen en weinig verandering aan de situatie.Alleen veel tweets met verontrustende berichten over soldaten die mensen niet het plein oplaten meer ofzo
Bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:50 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Computer opnieuw installeren?
Windows neem ik aan
De soldaten laten de mensen dan wel niet door, maar je ziet ook in hoe gedreven de mensen zijn.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:50 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Kom net zelf ook binnen maar even terug gelezen en weinig verandering aan de situatie.Alleen veel tweets met verontrustende berichten over soldaten die mensen niet het plein oplaten meer ofzo
Dat zou wel de manier geweest zijn om het regime en Mubarak in 1 keer omver te gooien, zonder compromissen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:47 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
[..]
Jezelf kapot laten schieten voor een paleis lijkt me ook niet helemaal de oplossing die ze hadden moeten aangrijpen.
Ik ben er ook nog maar net in dit topic, naast wat al gezegd is lijkt het er op dat het leger een kant heeft gekozen of in ieder geval bezig lijkt om te proberen de mensen van het plein af te krijgen. Vrouwen en kinderen schijnen niet meer tot het plein toegelaten te worden, een hoge leger officier zou straks komen spreken op het plein.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Floxxx het volgende:
Ja, en het mensenaantal is toch verdubbelt zegt de dame aan de telefoon.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:53 schreef Toverheks het volgende:
laatste nieuws nu op AJE iets met leger officier vraagt of ze weg gaan
Eerst had ik mijn zinnen gezet op de dag van de One million man march. Toen die niet was geslaagd had ik mijn hoop op vrijdag gezet. En nu... Nu weet ik het niet echt meer. Er zijn geen demonstraties meer gepland. Althans, geen grote. En Mubarak laat inderdaad zien dat ie met vredige protesten niet weggaat.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:49 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ook ik enigszins gedesillusioneerd ben nu. Ik had, net als velen, al mijn hoop op D-Day gezet. Toen ze de langbeloofde mars naar het paleis of het TV-gebouw niet maakten vond ik dat wel een domper. Mubarak en consorten hebben al lang en breed laten zien dat vreedzaam protest niet gaat werken.
Zoals één van de Egypte-filmpjes Kennedy quotte: Those who make a peaceful revolution impossible, make a violent revolution inevitable. Toch, met honderden doden en duizenden gewonden, een week continue barrage van overheidsmedewerkers en propaganda, toch blijven ze kalm. En eerlijk gezegd, na duizend excuses van de regering over van alles en nog wat, waarna ze het de volgende dag nog heviger deden, geloof ik er nu niet meer in.
Egypte ligt al twee weken op z'n gat, de bevolking wordt het zat en daarmee steeds ontvankelijker voor stoppen met demonstreren. De propaganda kan elke dag een stukje meer aanslaan. Elke dag besluiten minder mensen het nauwgezet te volgen, journalisten incluus. Het was nu of nooit; als er geen radicale doorbraak komt binnenkort kan het heel goed nog tot september gaan duren. En dan gaan we vanzelfsprekend gestagede verkiezingen en pro-demonstraties zien, verdwijningen, de hele mikmak.
Helemaal niet nodig. Ze kunnen tussen nu en september gewoon iedereen oppakken. Zonder oppositie zijn er in september geen verkiezingen en komen er geen hervormingen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:49 schreef superworm het volgende:
En dan gaan we vanzelfsprekend gestagede verkiezingen en pro-demonstraties zien, verdwijningen, de hele mikmak.
Tahrir ziet er druk uit ja!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:53 schreef The-Dutch-Priest het volgende:
Aantallen wel verdubbeld sinds vanmorgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |