Je doet het vast goed aan de borreltafel.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, zo lokken we ze dan ook het vliegtuig in. Denken dat ze vlinders gaan vangen, maar ondertussen mogen ze gewoon rotsen gaan breken met pikhouwelen.
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Precies, zo lokken we ze dan ook het vliegtuig in. Denken dat ze vlinders gaan vangen, maar ondertussen mogen ze gewoon rotsen gaan breken met pikhouwelen.
Ik had een klein momentje de hoop dat ze hier met praktische concrete oplossingen zouden komen voor de problemen maar het valt toch weer tegenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.
Je wil niet weten wat ik van Marokko en zijn inwoners vind, dat zou de discussie niet ten goede komen mijn beste.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen?
Wie met stront gooit kan het terug krijgen zeg ik altijd maar. Of wou je zeggen dat de oneliner-bijdrage van Mutant01 met retorisch 0-punt als graadmeter een o zo geweldige aanwinst voor de discussie was? Nee he, dat dacht ik ook al.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je doet het vast goed aan de borreltafel.
Grappig dat de Oneliner-man met 'je denkt te negatief' als vlaggenschip anderen beschuldigt van simplistisch denken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar komt het inderdaad wel op neer. Je veel te simplistische blik voegt weinig toe heb ik het idee.
Kan je lang wachten. Enige vorm van ratio is ver te zoeken. Ratio is namelijk een linkse hobby.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik had een klein momentje de hoop dat ze hier met praktische concrete oplossingen zouden komen voor de problemen maar het valt toch weer tegen
Je doet net alsof er al tientallen generaties zijn. De gastarbeiders waren onopgeleid, daar zijn ze op geselecteerd. Hun kinderen zijn inderdaad hoger opgeleid, maar dat is nogal wiedes want we hebben leerplicht. De derde generatie is nog nauwelijks toe aan een baan.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef du_ke het volgende:
Daarover zijn de meningen toch verdeeld als je de demografische gegevens erbij haalt. Er gaat veel te veel fout maar er gaat ook heel veel goed. Elke generatie is hoger opgeleid dan de vorige, verdient meer, trouwt meer met mensen die ook in Nederland geboren zijn en krijgt minder kinderen.
Tsja wellicht. Ik ben in Rotterdam opgegroeid, en heb het elk jaar erger zien worden. Op m'n middelbare school, die erg positief multiculturalistisch was--misschien dat de politiek nooit het multiculturalisme heeft gepromoot, maar mijn opvoeding zeker wel (mijn leukste leraar: Ronald Sorensen, om aan te geven waar dat vandaan komt), maar ook de stad zelf.quote:
Ah, de eerste rechts<>links dogma komt weer om de hoek kijken, chapeau. Je hebt de twijfelachtige eer nog lager in de ladder des aanziens terecht te komen, wat voor jouw doen al een hele opgave is.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze in Marokko rotsen breken met pikhouwelen? Wel weer typisch rechtse popi jopi retoriek. "We gaan suh keiharrrrrd aanpakkuh die allochteunen!!!" Meer komt er niet uit.
Jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over een ander land en de inwoners van dat andere land?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:21 schreef Scorpie het volgende:
Je wil niet weten wat ik van Marokko en zijn inwoners vind, dat zou de discussie niet ten goede komen mijn beste.
Verlicht ons dan maar eens, o grote 'Gelijkhebbende'. Wat zijn jouw oplossingen voor de straatroven, de homo-bashers, de eerwraak-plegers en de segregatie tussen allochtoon en autochtoon.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je lang wachten. Enige vorm van ratio is ver te zoeken. Ratio is namelijk een linkse hobby.
Voor iemand die het gelijk aan zijn kant heeft ben je wel van de Godwins he?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over een ander land en de inwoners van dat andere land?
Precies.
Misschien hangt dat samen met je dogma over allochtonen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, de eerste rechts<>links dogma komt weer om de hoek kijken, chapeau. Je hebt de twijfelachtige eer nog lager in de ladder des aanziens terecht te komen, wat voor jouw doen al een hele opgave is.
Wat heeft de anus met Godwin te maken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Voor iemand die het gelijk aan zijn kant heeft ben je wel van de Godwins he?
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke onelinersquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef speknek het volgende:
En ik zie die trend niet stoppen of zelfs maar omkeren.
Grappig, ze hebben namelijk alle twee, twee dingen gemeen, beiden gestoeld op de werkelijkheid en beiden van zeer laag allooi.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Misschien hangt dat samen met je dogma over allochtonen.
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren. Overigens merk ik geen ZAK van de zogenaamde segregratie tussen allochtoon en autochtoon. Behalve dan op dit forum, als ik weer zure mensen tegen kom die menen te moeten kankeren op allochtonen of autochtonen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verlicht ons dan maar eens, o grote 'Gelijkhebbende'. Wat zijn jouw oplossingen voor de straatroven, de homo-bashers, de eerwraak-plegers en de segregatie tussen allochtoon en autochtoon.
En, hoe lukt het tot zover met deze oplossingen? Gaat nog niet veel beter he? Misschien moeten we eens wat anders proberen?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren.
En dat je niet mag zeggen dat het niet meevalt, want dat is zeg maar zoooo niet waar. Als je zegt dat het meevalt, ben je een slecht persoon. Want dan ben je het niet eens met Scorpie en dan ben je OF allochtoon of een slinks persoon. En dat is niet goed.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke oneliners
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dezelfde oplossing die wij hebben voor andere wetsovertredende wetsovertreders. Er is geen enkele reden aan te wijzen om bij deze specifieke delicten ineens een soort van klassejustitie te gaan hanteren. Overigens merk ik geen ZAK van de zogenaamde segregratie tussen allochtoon en autochtoon. Behalve dan op dit forum, als ik weer zure mensen tegen kom die menen te moeten kankeren op allochtonen of autochtonen.
Ding ding ding, we have a winnerquote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
We zullen nu wel weer de o zo bekende retoriek krijgen dat het allemaal in je hoofd zit en dat het allemaal wel meevalt, vermoed ik zo. Of je krijgt te horen dat 'rechts nooit met oplossingen aankomt', zulke oneliners
Dat klopt ten dele ook wel, en, en misschien is dit ook perceptie, daarom schrikken ze nu zo van de problemen met de Spanjaarden die dus samen kunnen klitten en niet hoeven te integreren. Dat hebben ze nooit zo meegemaakt, natuurlijk had je altijd wel enclaves van immigranten, maar nooit op zo'n schaal als met de Mexi/Peurto/Zuid-Amerikanen dat er de facto een staat naast de staat gevormd wordt.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:04 schreef du_ke het volgende:
Is dat wel zo of toch vooral perceptie? In Amerika kan je als immigrant gewoon blijven leven als Pool, Koreaan, of Mexicaan bijna zonder iets met Amerika te maken te hebben. Hier wordt je gedwongen Nederlands te leren en in verreweg de meeste gevallen uiteindelijk actief deel te nemen aan de maatschappij.
Wie zegt dat het DE oplossing is? Het is een oplossing. De oplossing bestaat uit een combinatie van factoren, waarbij klassejustitie er dus in mijn ogen zeker niet een van is.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:29 schreef Scorpie het volgende:
En, hoe lukt het tot zover met deze oplossingen? Gaat nog niet veel beter he? Misschien moeten we eens wat anders proberen?
Das een beetje onzinnig natuurlijk, zeggen dat het 'een oplossing' is. Je moet als maatschappij altijd streven naar de beste oplossing, of ben je dat niet met mij eens?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wie zegt dat het DE oplossing is? Het is een oplossing. De oplossing bestaat uit een combinatie van factoren, waarbij klassejustitie er dus in mijn ogen zeker niet een van is.
Je bedoelt te stellen dat je het zo verschrikkelijk vindt dat ik geen reet merk van de zogenaamde segregratie. Immers je gunt het mij van harte toch?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Ding ding ding, we have a winner![]()
Overigens, jij denkt werkelijk dat iemand op deze aardkloot het werkelijk een anus kan schelen wat jij vindt over het wel of niet bestaan van segregatie in Nederland?
Precies.
Ik denk dat als je vaker van woonplaats bent veranderd dat je de verschillen het beste kunt zien. Ik heb in het ook bepaald multiculturele Almere-Stad gewoond tijdens mijn jonge jaren. Natuurlijk had ik dus ook wel allochtone vrienden, aangezien schoolklassen er voor zo'n eenderde uit bestonden. Toch kon ik ook niet heen om de agressieve kliekjesvorming, de intimidatie, het gevoel dat bepaalde etnische groepen (in wijk A de Turken, in wijk B de surinaamse negers, in wijk C ..) het voor het zeggen hadden. Niet formeel maar informeel, natuurlijk. Dan verhuis je naar een dorpje in Brabant met zeer weinig allochtonen. De sfeer op straat is totaal anders. Ik moet er bij zeggen dat het ook wel weer zo is dat het ook een beetje komt door het urbane bestaan; dat heeft altijd iets onmenselijkers. Maar toch, als je dan idd weer door zo'n wijk loopt vraag je je af hoe je het daar ooit uithield.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:22 schreef speknek het volgende:
Tsja wellicht. Ik ben in Rotterdam opgegroeid, en heb het elk jaar erger zien worden. Op m'n middelbare school, die erg positief multiculturalistisch was--misschien dat de politiek nooit het multiculturalisme heeft gepromoot, maar mijn opvoeding zeker wel (mijn leukste leraar: Ronald Sorensen, om aan te geven waar dat vandaan komt), maar ook de stad zelf.
Inmiddels woon ik in een mooie chique buurt in Utrecht. Randje multiculti, maar goed veryupt, ik heb er geen last meer van, m'n vriendin wordt zo nu en dan nagesist, maar voor de rest is het redelijk vir die blankes. Maar vandaag liep ik door Brussel door een achterstandsbuurt en ik herkende het ineens weer van de avonden alleen in Rotterdam. Jezelf zo breed mogelijk maken, boze blik opzetten, oogcontact vermijden en strak rechtdoor lopen naar een imaginair doel verderop om jezelf maar zo onkwetsbaar mogelijk te maken. Politie was er niet te bekennen, die durven daar niet te komen. En ik herinnerde me ineens weer wat er zo intens kut was om op zo'n manier te leven en waarom ik blij ben Rotterdam ingeruild te hebben voor Utrecht.
En ik zie die trend niet stoppen of zelfs maar omkeren.
edit: ik kom overigens graag bij de Perzische supermarkt, dat moet gezegd worden, maar Iraniers zijn niet zo im frage hier.
De beste oplossing is elke crimineel uitmoorden, alleen slimme mensen laten neuken en alle auto's verbieden. De beste oplossing.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 23:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das een beetje onzinnig natuurlijk, zeggen dat het 'een oplossing' is. Je moet als maatschappij altijd streven naar de beste oplossing, of ben je dat niet met mij eens?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |