zie mijn reply daaronder. RK is actief daar.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:23 schreef Toverheks het volgende:
[..]
en vLaak weet ik eigenlijk niet eens, dacht dat hun overal zaten
top en gelukkig, al doet nederland weinig dit is topquote:
enigste wat ik als laatst uit rutte heb horen komen , is iets over hulpgoederen ([i] ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van dat NL wat gaat sturen , en mocht het z zijn , natuurlijk te laat en dan nog de vraag of het op "plek van bestemming "aankomt ....quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:21 schreef Toverheks het volgende:
vraag me af en er nog niks over gehoord of Rode kruis mensen heeft gestuurd voor verpleging enzo
Kentucky Fried Chickenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Welke dingen hebben ze daar nu?
-Apotheek
-TV / Bios
-PA - Podium
-Gebedsdiensten
-Perscentrum
-Veldhospitaal
-Beveiliging
Wie vult me aan=
Sorry, my mistake, staat er niet meer als foto in.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:23 schreef danilel het volgende:
[..]
Neen gewoon als foto, even scrollen
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:24 schreef wdn het volgende:
[..]
zie mijn reply daaronder. RK is actief daar.
Eens jaquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:23 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Onder deze post past mijn tekst wel goed
-
Zoals ik een paar dagen geleden al vertelde.
Deze mensen zijn puur overgeslagen op overlevingsdrang, en dan kan een mens mooie en goede dingen doen zoals wat je nu ziet in Egypte.
Eigenlijk begon die overlevingsdrang bij het begin van de demonstratie.
Die demonstratie was de overlevingsdrang,waarom? Mensen konden niet meer leven onder Mubarak en leefden al onder de maat, wat ze nu hebben gedaan is overleven en je gezonde verstand gebruiken.
Als meerdere mensen dat tegelijk doen, dan creëer je een eigen gemeenschap en maatschappij plus soort van economie.
-
van WDNquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:24 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
enigste wat ik als laatst uit rutte heb horen komen , is iets over hulpgoederen ([i] ik geloof er eerlijk gezegd geen zak van dat NL wat gaat sturen , en mocht het z zijn , natuurlijk te laat en dan nog de vraag of het op "plek van bestemming "aankomt ....
okej , beter!! maarre komt dit ook daadwerkelijk aan in het Tahrir ( vaak issue met hulpgoederen .... )quote:
Dat vliegtuig zal neergehaald worden denk ikquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wat gebeurt er als een organisatie/land een supply-drop op Tahrir doet vanuit een vliegtuig?
Is dat mogelijk (ivm luchtmacht)?
nee denk dat ze daar geen toestemming voor krijgen, want dan blijven die mensen weken bivakeren daar, en geen 1 land bemoeit zich ermee of brand zijn handen daar aanquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vraag me af, wat gebeurt er als een organisatie/land een supply-drop op Tahrir doet vanuit een vliegtuig?
Is dat mogelijk (ivm luchtmacht)?
Angry-birds methode lijkt me wat link voor de mensen op het pleinquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Dat vliegtuig zal neergehaald worden denk ik
Alhoewel Cairo best makkelijk te bereiken is vanuit de middelandse zee denk ik.
quote:Hulpverleners mogen niet bij gewonden Egypte
vrijdag 04 februari 2011 | 12:44
CAÏRO (ANP) - Medische hulpverleners hebben in een aantal gevallen geen toegang kunnen krijgen tot mensen die gewond zijn geraakt tijdens de rellen in Egypte. Dat heeft het Internationale Rode Kruis vrijdag laten weten.
Het Rode Kruis meldde niet door wie de medische hulpverleners worden tegengewerkt. De hulporganisatie riep de Egyptische autoriteiten en betogers op ,,respect te tonen voor het leven en de waardigheid van mensen.''
Volgens het Rode Kruis heeft het geweld in Egypte in de afgelopen twee dagen negen levens geëist. Circa negenhonderd mensen raakten gewond.
De hulporganisatie heeft de afgelopen dagen voorraden medicijnen naar Egypte vervoerd om de gewonden te kunnen behandelen. Verder verstrekt het Rode Kruis maaltijden aan de honderden passagiers die op het vliegveld van Caïro zijn gestrand.
bron: http://www.nu.nl/media/24(...)irplein-gehoord.htmlquote:De Egyptische journalist Ahmad Mohamed Mahmoud, die op 28 januari gewond was geraakt bij de onlusten in Caïro, is aan zijn verwondingen overleden. Dit heeft het Comité voor de Bescherming van Journalisten (CPJ) vrijdag laten weten.
Volgens de burgerrechtenorganisatie is hij het eerste dodelijke slachtoffer bij de media sinds de opstand in het Arabische land begon.
Mahmoud werkte voor de krant Al-Ta'awun, die eigendom is van de staat. Volgens de publicatie werd hij door een sluipschutter geraakt terwijl hij een confrontatie tussen veiligheidstroepen en betogers versloeg.
Ieder land in de wereld heeft belangen in Egypte, niemand wil zijn klauwen eraan branden vooralsnogquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:26 schreef Toverheks het volgende:
[..]
nee denk dat ze daar geen toestemming voor krijgen, want dan blijven die mensen weken bivakeren daar, en geen 1 land bemoeit zich ermee of brand zijn handen daar aan
Nee die is onderweg naar het Suez kanaal blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:28 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe zat het nou met de USS Enterprise?
Er gingen verhalen dat die onderweg was om een ambassade te beschermen als het mis ging.
Maar het lijkt erop dat het gewoon een roddel was.
Landen misschien niet, maar organisaties kunnen er wel gek genoeg voor zijn... Moet je alleen wel een gek met een vliegtuig zien te vinden die dat aandurftquote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ieder land in de wereld heeft belangen in Egypte, niemand wil zijn klauwen eraan branden vooralsnog
Nee, ik heb gisteren gelezen dat ze nog steeds op de Middelandse Zee zitten, en wachten om zich aan te sluiten bij de Zesde vloot in de Arabische zeequote:Op zaterdag 5 februari 2011 12:28 schreef schommelstoel het volgende:
Hoe zat het nou met de USS Enterprise?
Er gingen verhalen dat die onderweg was om een ambassade te beschermen als het mis ging.
Maar het lijkt erop dat het gewoon een roddel was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |