Eens. Het is heel erg beschaafd tot nu toe. Van de kant van de anti's danquote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Laat ze dat zelf beslissen. Het is hun revolutie, niet de onze. Tot nu toe hebben ze het uitstekend aangepakt, vind ik.
Ik mis de optie: Mubarak word gedwongen om af te treden. (Door bijv. het leger)quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
Poll: Wat gebeurt er met deze revolutie?
• Mubarak stapt zelf op.
• Mubarak weg na beleg van paleis.
• Het bloedt dood.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Volledig onzin dit. Dit kun je niet voorspellen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:05 schreef SuperHarregarre het volgende:
• Mubarak stapt zelf op.
• Het bloedt dood.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Het staats-TV gebouw kun je eigenlijk ook zien als onderdeel van het regime.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:02 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja maar dat is iconisch niet helemaal goed. Alsof deze demonstranten de media willen aanvallen. Ze moeten een regeringsgebouw pakken.
Ja, en dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef -jos- het volgende:
ShawkattRaghib Shawkatt Raghib
~ StateTV staff to resign in dozens ~ #Egypt #Tahrir #Jan25
Dit moet juist wel rationeel afgesproken worden. "Iets" gebeurt niet zomaar. Er moet een coördinatie zijn tussen bepaalde leiders die iets afspreken. Die coördinatie lijkt hier totaal te ontbreken. Ze hadden voordat iedereen hierheen kwam al een soort mars naar het paleis kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:05 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mjah, op een gegeven moment moet 'iets' gebeuren. Maar dat 'iets' ontstaat spontaan, al dan niet gedwongen door bepaalde kracht (het volk, internationale druk, leger). Dat is niet iets wat rationeel afgesproken wordt en zomaar even afgedwongen wordt. Als men ongeduldig wordt gaat men echt wel wat doen.
Dat is heel leuk dat je dat zegt. Maar aan de andere kant willen de demonstranten zelf Mubarak wegjagen en niet dat het buitenland zich ermee bemoeit.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Laat ze dat zelf beslissen. Het is hun revolutie, niet de onze. Tot nu toe hebben ze het uitstekend aangepakt, vind ik.
Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:05 schreef -jos- het volgende:
foreignproducer karine mayer
#egypt: state tv to broadcast announcement soon
Klokslag 12 uur moeten ze hem eruit gooien. En het is 10 km lopen, dus laten ze alvast beginnen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef Onverlaatje het volgende:
Voor de mensen die denken dat het vandaag moet gebeuren:
ElBaradei vertelde dat vrijdag het ultimatum is waarom Mubarak dient te vertrekken.
Feitelijk dien je hem dan pas zaterdag uit het paleis te knikkeren.
Daarom is het ook een poll. Gewoon wat iedereen er op dit moment van vindt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef Bartholomaeus het volgende:
[..]
Volledig onzin dit. Dit kun je niet voorspellen.
Het lijkt me toch duidelijk dat er geen leiders zijn en dat de demonstranten ook geen leider van de revolutie willen? Elke keer als iemand opstaat als leider word hij weggewuifd.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Dit moet juist wel rationeel afgesproken worden. "Iets" gebeurt niet zomaar. Er moet een coördinatie zijn tussen bepaalde leiders die iets afspreken. Die coördinatie lijkt hier totaal te ontbreken. Ze hadden voordat iedereen hierheen kwam al een soort mars naar het paleis kunnen bedenken.
Ook mee eens... indien Mubarak om andere redenen dat dit protest aftreedt krijg je gewoon een 2de Mubarak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is heel leuk dat je dat zegt. Maar aan de andere kant willen de demonstranten zelf Mubarak wegjagen en niet dat het buitenland zich ermee bemoeit.
Dan zullen ze toch echt zelf verder actie moeten ondernemen
Maak de poll wat minder beperkt dan. Of minder specifiek.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom is het ook een poll. Gewoon wat iedereen er op dit moment van vindt.
• Mubarak stapt zelf op.
• Het bloedt dood.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Tuurlijk is hij wel de EU. De Europese Raad komt eerst met een standpunt namens de lidstaten (expliciet namens Italië), en daarna gaat hij wat anders lopen raaskallen. EU slaat weer eens een flaterfiguur. Juist ik als EU-liefhebber vind dit in en in triest om aan te zien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:07 schreef Thomas B. het volgende:
Berlusconi is niet de EU. Maar ik vind het gewoon erg slap om nu alleen te benadrukken dat er moet worden gewerkt aan instituties en het onderwerp, Mubarak, negeren. En vantevoren waren ze nog wel zo eensgezind om een gezamelijk standpunt in te nemen. Dit is gewoon proberen zo politiek correct mogelijk te zijn en vooral niemand op de teentjes te trappen.
Onzinpoll. De staatsTV overnemen is ook al genoeg en het gebouw van Ministry of Interior ook. Als een van deze overgenomen is is het ook over.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Daarom is het ook een poll. Gewoon wat iedereen er op dit moment van vindt.
• Mubarak stapt zelf op.
• Het bloedt dood.
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Het hoeft niet 1 leider te zijn. Er zouden meerdere leiders van allerlei verschillende oppositiefracties een gezamenlijk plan kunnen bedenken. Mja, nu is het al te laat.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:08 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Het lijkt me toch duidelijk dat er geen leiders zijn en dat de demonstranten ook geen leider van de revolutie willen? Elke keer als iemand opstaat als leider word hij weggewuifd.
Het leger of partijgenoten van Mubarak kunnen ook ingrijpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:09 schreef -jos- het volgende:
[..]
Onzinpoll. De staatsTV overnemen is ook al genoeg en het gebouw van Ministry of Interior ook. Als een van deze overgenomen is is het ook over.
Klopt, en dus is het ook wat vreemd als wij hier gaan zitten bedenken wat het beste voor hen is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:06 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is heel leuk dat je dat zegt. Maar aan de andere kant willen de demonstranten zelf Mubarak wegjagen en niet dat het buitenland zich ermee bemoeit.
Ik heb toch het idee dat zij zelf die situatie nog het best in kunnen schatten. Dat paleis is ver weg, goed bewaakt, in onzeker gebied en je hebt nog best kans dat Mubarak daar niet eens meer zit, of snel naar een van zijn andere paleizen trekt als ze zich daadwerkelijk in beweging zetten.quote:Dan zullen ze toch echt zelf verder actie moeten ondernemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |