Ook aan jou vraag ik: Waarom?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja maar je moet begrijpen dat je op die manier demonstranten verliest. Nu is het hoogtepunt, denk ik. Als je dat moment niet aangrijpt, gaat het vanaf nu bergafwaarts. Dit is the window of opportunity...als ze dat missen, denk ik dat ze gewoon moeten wachten tot september. En je weet niet of er tegen die tijd alweer een andere stemming is. Het kan best zijn dat je dan toch de zoon van Mubarak krijgt.
De pers zal ook op een gegeven moment denken, het is mooi geweest. En de mensen kunnen niet 100 of 200 dagen blijven protesterenquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:51 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom? Alsof mensen na 10 dagen demonstreren opeens zoiets hebben van "Ah, word niks.. laat maar zitten". Alsof daar het dagelijkse leven verder kan gaan terwijl mensen lopen te demonstreren. De pers zal gewoon naar Egypte blijven kijken hoor. Gepraat over het momentum hoor ik de hele week al. "Nu moet het gebeuren anders is het allemaal voor niks" is in deze topics meerdere malen voorbij gekomen.
"secretary-general of the Arab League"quote:
Foto's die online staan, mogen gebruikt worden op fora (& sites zonder winstoogmerk) zonder er voor te hoeven betalen. Gerechtelijke uitspraak, tijd terug.quote:
Ze hadden het er net over dat mensen al gekapt waren met protesteren maar dat ze alleen terug zijn gekomen naar aanleiding van het geweld. Dus het is echt essentieel dat ze kansen grijpen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:51 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Waarom? Alsof mensen na 10 dagen demonstreren opeens zoiets hebben van "Ah, word niks.. laat maar zitten". Alsof daar het dagelijkse leven verder kan gaan terwijl mensen lopen te demonstreren. De pers zal gewoon naar Egypte blijven kijken hoor. Gepraat over het momentum hoor ik de hele week al. "Nu moet het gebeuren anders is het allemaal voor niks" is in deze topics meerdere malen voorbij gekomen.
Datze blijven zitten betekent niet dat er niets gebeurd. Zeker met de geweldexplosies tegen bevolking en journalisten is o.a. de buitenlandse druk steeds meer opgevoerd. Alles bij elkaar gaat dit echt niet zsomaar uitdoven en back to normalquote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:49 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Ja maar je moet begrijpen dat je op die manier demonstranten verliest. Nu is het hoogtepunt, denk ik. Als je dat moment niet aangrijpt, gaat het vanaf nu bergafwaarts. Dit is the window of opportunity...als ze dat missen, denk ik dat ze gewoon moeten wachten tot september. En je weet niet of er tegen die tijd alweer een andere stemming is. Het kan best zijn dat je dan toch de zoon van Mubarak krijgt.
D'r zit nogal een verschil tussen een week en 100 dagen. En de pers in die regio blijft in ieder geval verslag geven, want zolang de demonstranten daar het dagelijkse leven in hun greep houden kan er weinig anders omheen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:53 schreef Blik het volgende:
[..]
De pers zal ook op een gegeven moment denken, het is mooi geweest. En de mensen kunnen niet 100 of 200 dagen blijven protesteren
Er zijn zat voorbeelden van mislukte revoluties, Iran een jaar terug bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ook aan jou vraag ik: Waarom?
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen tijdens een revolutie na een weekje dachten "Pfff, nou wel weer genoeg gedemonstreerd. Laten we maar weer verder gaan met onderdrukt worden."
Er zullen vast en zeker mensen blijven demonstreren, maar waarschijnlijk wel minder groots als het op deze manier blijft doorgaan. En dat zal de demonstranten geen goed doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:52 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Ook aan jou vraag ik: Waarom?
Ik heb nog nooit gehoord dat mensen tijdens een revolutie na een weekje dachten "Pfff, nou wel weer genoeg gedemonstreerd. Laten we maar weer verder gaan met onderdrukt worden."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |