Ik was graag advocaat, dierenarts of vroedvrouw geworden.quote:
Heb je geen hobbies wat je leuk vindt ofzo ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:42 schreef Birds het volgende:
[..]
Ik was graag advocaat, dierenarts of vroedvrouw geworden.
Maar eigenlijk ben ik niet zo heel kieskeurig. Een baan op hbo-niveau zou wel fijn zijn. In ieder geval geen sales of marketing.
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je geen hobbies wat je leuk vindt ofzo ?
Als je écht bereid bent ergens hard voor te werken dan kan je overal je werk van maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Birds het volgende:
[..]
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.
Toen ik er mee begon boeide het me niet zoveel, het leek nog zo ver weg. Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen. Stom natuurlijk :pquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Heremeteit het volgende:
Een beetje laat natuurlijk, maar kon je voor je begon niet eerst eens onderzoeken of je 'later' wel iets kon gaan doen met je opleiding?
Ik kan me trouwens voorstellen dat je geen zin hebt in sales en marketing, alleen al de mensen die daar rondlopen.
Is wel een beetje waar, maar je moet ook je beperkingen kennen. Ik vind het leuk maar ik ben geen natuurtalent. Dat maakt het wel erg lastig. En zo graag wil ik ook niet mijn brood verdienen met fotografie hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je écht bereid bent ergens hard voor te werken dan kan je overal je werk van maken.
Wat voorn werk doe jij dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:50 schreef Grunge. het volgende:
Wanneer je echt talent hebt (en niet te passief bent natuurlijk), kom je er als autodidact ook wel (wat betreft jouw droombaan). Niet bij alle banen natuurlijk en je moet er ook wel wat brutaal voor zijn (of in ieder geval doen). Zelf werk ik ook met taal, maar als autodidact dus. Ik zie hoe weinig zo'n diploma waard is qua talent en hoeveel fouten er gemaakt worden, maar het is absoluut makkelijker een baan te krijgen met je diploma. Ik moet me constant bewijzen natuurlijk.
Waar denk je dat jouw talent ligt, als je er één moet kiezen? Waar ben je wèl een natuurtalent in?
Dus gewoon een rijke vent zoeken en die in de watten leggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:55 schreef Birds het volgende:
[..]
Waar denk ik echt mij talent ligt, is dat ik een erg verzorgend persoon ben. Ik vind heb prettig om er te zijn en iets te kunnen betekenen voor anderen.
Je moet een wat arrogantere instelling krijgen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:55 schreef Birds het volgende:
[..]
Wat voorn werk doe jij dan?
Ik kan best goed schrijven, maar dan geen suffe nieuwsstukken. Ik heb sowieso veel gevoel voor taals, Engels ook. Daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen.
Waar denk ik echt mij talent ligt, is dat ik een erg verzorgend persoon ben. Ik vind heb prettig om er te zijn en iets te kunnen betekenen voor anderen.
Waarom?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet een wat arrogantere instelling krijgen.
Herkenbaar verhaal behalve dat ik na 2 afgebroken studies wel de juiste studie gevonden heb.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:35 schreef Birds het volgende:
Toen ik nog wat jonger was, wist ik totaal niet wat ik later wilde worden, wat ik wilde studeren. Aangezien ik een echte alfa ben, ben ik toen begonnen aan een studie journalistiek.
Het is geen geheim dat een diploma journalistiek weinig waard is. En dat de (vaste) banen zeeeer schaars zijn. Nu is het geen droom van me om in de journalistiek te werken.
Je hebt geen diploma die ergens nuttig is dus je moet mensen overtuigen dat jij dat kan. Overtuig eerst jezelf wat je wil, daarna zorg je dat je jezelf heel goed vindt, zorg dat je dat ook gaat uitstralen en je komt al een stuk overtuigender over.quote:
Vreemde combinatie...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Birds het volgende:
[..]
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.
Met dat verzorgend bedoel ik vooral dat ik bijvoorbeeld een goede juf of verpleegster zou zijnquote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt geen diploma die ergens nuttig is dus je moet mensen overtuigen dat jij dat kan. Overtuig eerst jezelf wat je wil, daarna zorg je dat je jezelf heel goed vindt, zorg dat je dat ook gaat uitstralen en je komt al een stuk overtuigender over.
Je moet je bek opentrekken en brutaal zijn wil je ergens zomaar binnenkomen, met lief en zorgend doen kan je beter een rijke man zoeken ja.
Nou dan zou ik eerst bedenken wat je nou eigenlijk wél wil. Kan dat niet met je huidige diploma dan kijk je of je uberhaubt een diploma nodig hebt. Zo ja dan ga je die opleiding doen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:08 schreef Birds het volgende:
[..]
Met dat verzorgend bedoel ik vooral dat ik bijvoorbeeld een goede juf of verpleegster zou zijn![]()
Het is idd een probleem dat ik nog geen openbaring heb gehad wat ik nu met dit diploma écht zou willen. (Story of my life)
Ik zie de vacature al voor me:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:12 schreef dasorakel het volgende:
Ik zou gewoon solliciteren op functies waarin men HBO functie zoekt. Ik zelf heb een vrij waardeloze opleiding gedaan (vrijetijdskunde) en uiteindelijk via financiele dienstverlening toch op een goede baan uitgekomen
Hehe ja zo ging t ongeveer. Creatief boekhouden enzoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:19 schreef karton het volgende:
[..]
Ik zie de vacature al voor me:
"wij zoeken iemand met HBO denk- en werkniveau die ook in het bezit is van een creatieve geest blabla"
HBO denk- werkniveau: check
Creatieve geest: check
En via het bedrijf ga je ook vaak een bepaalde richting uit waar je zelf eerst niet bij stil stond en wat achteraf erg leuk is om te doen.
helemaal mee eens. Ik heb zelf nederlands gestudeerd maar het is lastig om daar iets mee te doen buiten het onderwijs om. Maar gelukkig doe je tijdens zo'n studie ook een hoop vaardigheden op waar je bij een andersoortige baan nog wat aan hebt. Verder moet je altijd willen leren. Dus met vertrouwen in je eigen kunnen en een flinke dosis leergierigheid kom je er wel.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt geen diploma die ergens nuttig is dus je moet mensen overtuigen dat jij dat kan. Overtuig eerst jezelf wat je wil, daarna zorg je dat je jezelf heel goed vindt, zorg dat je dat ook gaat uitstralen en je komt al een stuk overtuigender over.
Je moet je bek opentrekken en brutaal zijn wil je ergens zomaar binnenkomen, met lief en zorgend doen kan je beter een rijke man zoeken ja.
Dat is wel optimistisch gedacht, hoor. Vaak zoeken ze toch wel iemand die een bepaalde studierichting heeft afgerond (economie, bedrijfskunde, informatica oid).quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:20 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik kan je geruststellen. Studierichting boeit niet zo gek veel. Met een HBO diploma of Academische studie kan je in bijna elk (intern) traineeship stappen. Van ICT tot traineeships bij banken/verzekeraars, multinationals etc.
Zorg wel even dat het nog afrondt, anders wordt instappen een stuk lastiger
Bestuurservaring? Ik heb het over traineeships voor doorsnee hbo functies, iets als hypotheekadviseur, software ontwikkelaar ofzoiets. Daar komt geen bestuurservaring bij kijken. Dat soort beroepen rol je na een traineeship van 3 tot 6 maanden, vrij gemakkelijk in.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is wel optimistisch gedacht, hoor. Vaak zoeken ze toch wel iemand die een bepaalde studierichting heeft afgerond (economie, bedrijfskunde, informatica oid).
Bovendien is het - volgens mij - niet eenvoudig om als trainee aan de slag te komen, omdat er streng geselecteerd wordt op onder meer bestuurservaring.
Dan kijk ik op de verkeerde plekken. Als ik zoek op traineeship, zie ik dat er toch vrij hoge eisen worden gesteld aan trainees.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:08 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Bestuurservaring? Ik heb het over traineeships voor doorsnee hbo functies, iets als hypotheekadviseur, software ontwikkelaar ofzoiets. Daar komt geen bestuurservaring bij kijken. Dat soort beroepen rol je na een traineeship van 3 tot 6 maanden, vrij gemakkelijk in.
Ik weet ieg dat er tal van ICT detacheerders verschillende traineeships voor HBO+ers aanbieden. Als daar je interesse ligt als HBO-er (maakt niet uit welke richting) ben je binnen no-time aan de slag.
http://www.traineepartner(...)687qYCFcOIDgodXls8Bgquote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:10 schreef Viking84 het volgende:
Dan kijk ik op de verkeerde plekken. Als ik zoek op traineeship, zie ik dat er toch vrij hoge eisen worden gesteld aan trainees.
Kun je eens wat meer voorbeelden geven? (van concrete werkgevers bijv die traineeships aanbieden). Wellicht word ik er nog door op een idee gebracht.
Daar moet je geen sport van gaan maken want anders kan een bedrijf je afwijzen omdat ze vinden dat je niet "loyaal" (quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:17 schreef hvan het volgende:
het is misschien nog moeilijk, maar je zal het moeten accepteren! Ik ben inmiddels 30 jaar en ik heb MBO Electronica, maar ik vond er geen ene flikker aan! Nu heb ik gewoon een simpel administratief baantje bij een bouwbedrijf!
Misschien ga ik ooit nog wel wat anders zoeken, maar aan de andere kant zit ik er ook prima!
Leuke werksfeer en opzich prima arbeidsvoorwaarden!
Goed ik heb geen topsalaris, maar kan mezelf prima redden! Ik ben tevreden met wat ik heb! als ik eerlijk ben zou ik nog steeds niet weten wat ik wel zou willen! dus ja, moet ik er dan nog steeds van wakker liggen?! Ik heb het geaccepteerd en ben verder heel gelukkig
Geen idee wat je leeftijd is, maar als je nog niet zo oud bent ga lekker jobhoppen! zo krik je over het algemeen het snelst je salaris op en als je echt wat leuks hebt gevonden blijf je daar lekker!
Zij-instroom docent nederlands op het middelbaar onderwijs? Zwaar tekort aan docenten op dat vlak.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:08 schreef Birds het volgende:
[..]
Met dat verzorgend bedoel ik vooral dat ik bijvoorbeeld een goede juf of verpleegster zou zijn![]()
Het is idd een probleem dat ik nog geen openbaring heb gehad wat ik nu met dit diploma écht zou willen. (Story of my life)
Uitgaande van deze quote hoop ik eerlijk gezegd van harte dat TS dat niet gaat doen:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 13:18 schreef inXs het volgende:
[..]
Zij-instroom docent nederlands op het middelbaar onderwijs? Zwaar tekort aan docenten op dat vlak.
quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:55 schreef Birds het volgende:
[..]
Wat voorn werk doe jij dan?
Ik kan best goed schrijven, maar dan geen suffe nieuwsstukken. Ik heb sowieso veel gevoel voor taals, Engels ook. Daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen.
dat zijn duidelijk typo's en die zijn zeker op een foon zo gemaakt. Nait soez'n dus.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:58 schreef Pandora73 het volgende:
[..]
P
Uitgaande van deze quote hoop ik eerlijk gezegd van harte dat TS dat niet gaat doen:
[..]
De wereld ligt juist voor je open. Na mijn studie journalistiek heb ik in de communicatie gewerkt, als adviseur, accountmanager, vertaalster etc. etc. Vind een diploma journalistiek juist een fijn allround diploma waarmee je alles kunt worden wat je wilt (oke, arts of astronaut is wat te veel gevraagd, maar toch) . Je bent breed opgeleid, kan zelf nadenken, komt snel tot de kern van de zaak, je hebt een vlotte pen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:35 schreef Birds het volgende:
Hoi!
Ik zit te twijfelen tussen WGR en SES, maar ik probeer het even hier.
Het zit zo. Toen ik nog wat jonger was, wist ik totaal niet wat ik later wilde worden, wat ik wilde studeren. Aangezien ik een echte alfa ben, ben ik toen begonnen aan een studie journalistiek. Ik heb altijd goede cijfers gehaald, maar ik word er niet echt gelukkig van. Ik ben nu bijna klaar met studeren.
Het is geen geheim dat een diploma journalistiek weinig waard is. En dat de (vaste) banen zeeeer schaars zijn. Nu is het geen droom van me om in de journalistiek te werken. Ik zou ook gelukkig zijn met andere baan.
Nu weet ik niet hoeverre jullie hier antwoord op kunnen geven natuurlijk. Maar kun je met zo'n diploma ook ergens anders terecht? Misschien mensen met ervaringen?
Een nieuwe studie wordt lastig aangezien dat errug duur gaat worden. Maar ik heb die optie niet doorgestreept.
Ik denk dat je met je journalistieke diploma meer verdient dan met eentje voor dierenarts, per saldo. Advocaat, nu ja, je kan een avondstudie rechten doen bijvoorbeeld of zo. Vervolgens een kantoor zo gek krijgen dat ze je als advocaat-stagiaire aannemen, en dan ben je advocaat. Houd er alleen rekening mee dat het in die tak vrij gewoonlijk is om (veel) over te werken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:42 schreef Birds het volgende:
[..]
Ik was graag advocaat, dierenarts of vroedvrouw geworden.
Maar eigenlijk ben ik niet zo heel kieskeurig. Een baan op hbo-niveau zou wel fijn zijn. In ieder geval geen sales of marketing.
Exact, je moet nu vooral niet in de verleiding komen om het veilige te kiezen (dieren, fotografie), want dan ben je ook zo uitgeleerd. Het leuke aan werken is nu juist dat je steeds meer nieuwe dingen leert en jezelf blijft ontwikkelen.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:42 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
De wereld ligt juist voor je open. Na mijn studie journalistiek heb ik in de communicatie gewerkt, als adviseur, accountmanager, vertaalster etc. etc. Vind een diploma journalistiek juist een fijn allround diploma waarmee je alles kunt worden wat je wilt (oke, arts of astronaut is wat te veel gevraagd, maar toch) . Je bent breed opgeleid, kan zelf nadenken, komt snel tot de kern van de zaak, je hebt een vlotte pen...
Wat vind je zelf leuk?
Edit; het moge duidelijke zijn waarom ik niet meer in de journalistiek werkwat een slecht geschreven tekst
![]()
Ondanks dat het duur is zou ik het toch (als avondstudie) doen. Als in "niet al je eieren in 1 mandje leggen" en "wedden op twee paarden".quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:35 schreef Birds het volgende:
Een nieuwe studie wordt lastig aangezien dat errug duur gaat worden. Maar ik heb die optie niet doorgestreept.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |