Ik was graag advocaat, dierenarts of vroedvrouw geworden.quote:
Heb je geen hobbies wat je leuk vindt ofzo ?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:42 schreef Birds het volgende:
[..]
Ik was graag advocaat, dierenarts of vroedvrouw geworden.
Maar eigenlijk ben ik niet zo heel kieskeurig. Een baan op hbo-niveau zou wel fijn zijn. In ieder geval geen sales of marketing.
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je geen hobbies wat je leuk vindt ofzo ?
Als je écht bereid bent ergens hard voor te werken dan kan je overal je werk van maken.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Birds het volgende:
[..]
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.
Toen ik er mee begon boeide het me niet zoveel, het leek nog zo ver weg. Ik dacht ook dat het wel mee zou vallen. Stom natuurlijk :pquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Heremeteit het volgende:
Een beetje laat natuurlijk, maar kon je voor je begon niet eerst eens onderzoeken of je 'later' wel iets kon gaan doen met je opleiding?
Ik kan me trouwens voorstellen dat je geen zin hebt in sales en marketing, alleen al de mensen die daar rondlopen.
Is wel een beetje waar, maar je moet ook je beperkingen kennen. Ik vind het leuk maar ik ben geen natuurtalent. Dat maakt het wel erg lastig. En zo graag wil ik ook niet mijn brood verdienen met fotografie hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:45 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Als je écht bereid bent ergens hard voor te werken dan kan je overal je werk van maken.
Wat voorn werk doe jij dan?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:50 schreef Grunge. het volgende:
Wanneer je echt talent hebt (en niet te passief bent natuurlijk), kom je er als autodidact ook wel (wat betreft jouw droombaan). Niet bij alle banen natuurlijk en je moet er ook wel wat brutaal voor zijn (of in ieder geval doen). Zelf werk ik ook met taal, maar als autodidact dus. Ik zie hoe weinig zo'n diploma waard is qua talent en hoeveel fouten er gemaakt worden, maar het is absoluut makkelijker een baan te krijgen met je diploma. Ik moet me constant bewijzen natuurlijk.
Waar denk je dat jouw talent ligt, als je er één moet kiezen? Waar ben je wèl een natuurtalent in?
Dus gewoon een rijke vent zoeken en die in de watten leggen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:55 schreef Birds het volgende:
[..]
Waar denk ik echt mij talent ligt, is dat ik een erg verzorgend persoon ben. Ik vind heb prettig om er te zijn en iets te kunnen betekenen voor anderen.
Je moet een wat arrogantere instelling krijgen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:55 schreef Birds het volgende:
[..]
Wat voorn werk doe jij dan?
Ik kan best goed schrijven, maar dan geen suffe nieuwsstukken. Ik heb sowieso veel gevoel voor taals, Engels ook. Daar heb ik nooit moeite voor hoeven doen.
Waar denk ik echt mij talent ligt, is dat ik een erg verzorgend persoon ben. Ik vind heb prettig om er te zijn en iets te kunnen betekenen voor anderen.
Waarom?quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:59 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je moet een wat arrogantere instelling krijgen.
Herkenbaar verhaal behalve dat ik na 2 afgebroken studies wel de juiste studie gevonden heb.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:35 schreef Birds het volgende:
Toen ik nog wat jonger was, wist ik totaal niet wat ik later wilde worden, wat ik wilde studeren. Aangezien ik een echte alfa ben, ben ik toen begonnen aan een studie journalistiek.
Het is geen geheim dat een diploma journalistiek weinig waard is. En dat de (vaste) banen zeeeer schaars zijn. Nu is het geen droom van me om in de journalistiek te werken.
Je hebt geen diploma die ergens nuttig is dus je moet mensen overtuigen dat jij dat kan. Overtuig eerst jezelf wat je wil, daarna zorg je dat je jezelf heel goed vindt, zorg dat je dat ook gaat uitstralen en je komt al een stuk overtuigender over.quote:
Vreemde combinatie...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:44 schreef Birds het volgende:
[..]
Dieren, kinderen, fotografie. Dat laatste is sowieso geen droog brood mee te verdienen.
Met dat verzorgend bedoel ik vooral dat ik bijvoorbeeld een goede juf of verpleegster zou zijnquote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:05 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je hebt geen diploma die ergens nuttig is dus je moet mensen overtuigen dat jij dat kan. Overtuig eerst jezelf wat je wil, daarna zorg je dat je jezelf heel goed vindt, zorg dat je dat ook gaat uitstralen en je komt al een stuk overtuigender over.
Je moet je bek opentrekken en brutaal zijn wil je ergens zomaar binnenkomen, met lief en zorgend doen kan je beter een rijke man zoeken ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |