abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:16:13 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93921566
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:47 schreef avaz het volgende:
ERG vond ik echt vreselijk zeg. Justinianus en zijn vriendjes :') Vind Algemene Rechtsleer wat ik nu volg ook dra-ma-tisch. Echt niet aan mij besteed al die zweverige dingen.

Ik had het vorige blok rechtsgeschiedenis gehad. Justianus, Gaius, Hugo de Groot en Savingy zal ik inderdaad niet gauw vergeten. Sommige mensen vonden dit inderdaad een stomvervelend vak, maar ik vond het leuker worden naarmate we verder gingen in de geschiedenis. Ik had het geluk dat ik een hilarische professor had voor dat vak en een duffe vaardighedendocente waardoor ik dit vak met een hoog cijfer wilde afsluiten.
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:18:37 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93921709
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 19:47 schreef avaz het volgende:
ERG vond ik echt vreselijk zeg. Justinianus en zijn vriendjes :') Vind Algemene Rechtsleer wat ik nu volg ook dra-ma-tisch. Echt niet aan mij besteed al die zweverige dingen.

Weet iemand trouwens hoe het zit met toekomstperspectieven op 't gebied van strafrecht? Volgens mij zijn die redelijk beperkt, niet? Hoorde ook dat advocaat daarin worden ook niet zo makkelijk is(dat je echt erg goed moet zijn enzo).
Algemene Rechtsleer,baggervak inderdaad. Heeft mij mn cum laude gekost :')

Strafrechtelijke toekomstperspectieven waren al mager, het is niet beter geworden met de komende bezuinigingsronde.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93922020
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Algemene Rechtsleer,baggervak inderdaad. Heeft mij mn cum laude gekost :')

Strafrechtelijke toekomstperspectieven waren al mager, het is niet beter geworden met de komende bezuinigingsronde.
Dworkinianen verenigen! :')

Ja dat dacht ik dus helaas al:( wat te doen met de toekomst ==> ben typische figuur dat rechten is gaan doen, omdat ik 't niet wist :P
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:26:03 #154
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93922184
Ik zou mij dan focussen op ondernemingsrecht, met strafrecht als nevenactiviteit. A la Hammerstein.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_93923057
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 20:26 schreef eriksd het volgende:
Ik zou mij dan focussen op ondernemingsrecht, met strafrecht als nevenactiviteit. A la Hammerstein.
Dat volg ik toevallig op 't moment. Vind het best wel "leuk" (gezien de verwachtingen die ik had), maar aan de andere kant is dat ook in vergelijking met Arl en Europees(ken je Eckes toevallig? :P )
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:37:38 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93923151
Ja, die ken ik :P

Europees Recht had ik wel een erg leuke groep, dat hielp.
Bis bis bis
pi_93923298
Grappig figuur vind ik dat haha :P Wat spook jij nu uit dan(kan opmaken uit je vorige posts dat je al klaar bent?)
  donderdag 10 maart 2011 @ 20:41:59 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_93923440
3e jaar Fiscaal Recht.
Bis bis bis
pi_94002689
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren. Pfft. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar. /zaterdagmiddaggedachtes
  zaterdag 12 maart 2011 @ 14:43:12 #160
165633 eriksd
The grand facade...
pi_94002755
Je bent nooit uitgeleerd. Sowieso zou ik niet bij een werkgever willen werken die geen aanvullende scholing biedt.
Bis bis bis
  zaterdag 12 maart 2011 @ 16:04:09 #161
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_94005561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef Sessy het volgende:
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren.
Want?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_94005871
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2011 14:40 schreef Sessy het volgende:
Dan denk je afgestudeerd te zijn, kun je in het weekend gewoon door blijven leren. Pfft. Ach het is voor een goed doel denk ik dan maar. /zaterdagmiddaggedachtes
Je doet zeker de advocatenopleiding?
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_94016698
Yep en ik dacht, ik doe wat ik in m'n studententijd niet deed, ik houd het vanaf het begin heeel goed bij, da's prettiger. Kan wel wachten tot de tentamens maar dat komt denk ik niet goed...
pi_94045100
Pff sociaalzekerheidsrecht is wel weer veel werk hoor. Stomme opdrachten iedere keer.. Volgens mij ben ik het ook veelte uitgebreid aan het beantwoorden maar ik ben morgen studentvoorzitter dus wil het wel goed doen.

Maar ben nu al minstens een uur met vraag a bezig :o en dat vind ik toch wel heel erg lang :o
pi_94047381
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 14:24 schreef Yashaaaaa het volgende:
Pff sociaalzekerheidsrecht is wel weer veel werk hoor. Stomme opdrachten iedere keer.. Volgens mij ben ik het ook veelte uitgebreid aan het beantwoorden maar ik ben morgen studentvoorzitter dus wil het wel goed doen.

Maar ben nu al minstens een uur met vraag a bezig :o en dat vind ik toch wel heel erg lang :o
Echt, he. :r Ik heb voor vraag a twee kantjes vol getypt. :') Ik vind vraag 2 een beetje vreemd, lijken bijna allemaal dezelfde vragen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_94048046
Oke ben ik dus niet de enige haha! Wel fijn om te horen.. Ik heb echt al die vereisten e.d. genoemd enzo.. Maar vraag b en c zijn bij mij weer relatief kort. B heb ik alleen maar:

quote:
Grotendeels hetzelfde als bij a , Marjon heeft dan alleen een feitelijk arbeidsverleden van 7 jaar in plaats van 6 jaar en dus recht op 33 Maanden WW. Ze wordt ontslagen in 2011 dus kalenderjaren 2010 tot en met 2004 tellen dan mee. (artikel 42 lid 3 sub a WW)
Moet nog aan vraag 2 beginnen maar ik krijg mijn ouders zo op bezoek :') dus ben bang dat dat naar vanavond wordt uitgesteld.. Maar het is wel erg veel hoor.. Heb niet het boek gelezen maar de boombasics, en daar ben ik ongeveer 50 min mee bezig geweest ofzo.. Ben iig om 13.00 met de opgave begonnen en nu dus pas klaar met vraag 1.. Naja als je daar even drie kwartier tot een uur aan opruimen/nietsnutten aftrekt ben ik dus bijna anderhalf uur bezig geweest met die vraag...

Edit: net vraag 2 doorgelezen.. WTF moet je daarmee ;( echt ik ga dit tentamen noooit halen :')

[ Bericht 22% gewijzigd door Yashaaaaa op 13-03-2011 15:40:24 ]
pi_94052299
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 15:31 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oke ben ik dus niet de enige haha! Wel fijn om te horen.. Ik heb echt al die vereisten e.d. genoemd enzo.. Maar vraag b en c zijn bij mij weer relatief kort. B heb ik alleen maar:

[..]

Moet nog aan vraag 2 beginnen maar ik krijg mijn ouders zo op bezoek :') dus ben bang dat dat naar vanavond wordt uitgesteld.. Maar het is wel erg veel hoor.. Heb niet het boek gelezen maar de boombasics, en daar ben ik ongeveer 50 min mee bezig geweest ofzo.. Ben iig om 13.00 met de opgave begonnen en nu dus pas klaar met vraag 1.. Naja als je daar even drie kwartier tot een uur aan opruimen/nietsnutten aftrekt ben ik dus bijna anderhalf uur bezig geweest met die vraag...

Edit: net vraag 2 doorgelezen.. WTF moet je daarmee ;( echt ik ga dit tentamen noooit halen :')
Vast wel, joh. Ze doen nu alle moeilijke dingen in de vragen, zodat je daar al mee geoefend hebt. Dan krijg je straks op het tentamen niet heel moeilijke dingen meer. Hoop ik tenminste. :') :{ Het is al over een maand, he. ;(

Volgens mij is de belangrijkste conclusie die je uit vraag 2 moet trekken dat de WW en een andere uitkering niet samen gaan en dat als je later weer een WW-uitkering wil, je het nog niet verbruikte deel nog mag verbruiken.
pi_94052870
Ja dat had ik ook al door ja :P maar al die periodes..

Wat heb jij nu bij B? krijgt ze nog wel of geldt artikel 21 lid 2 sub c en is het dus finito met de WW?
pi_94052970
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2011 17:11 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja dat had ik ook al door ja :P maar al die periodes..

Wat heb jij nu bij B? krijgt ze nog wel of geldt artikel 21 lid 2 sub c en is het dus finito met de WW?
Dat ze alleen het onverbruikte deel van haar WW kan opmaken.
pi_94053126
Zoiets zal ik ook wel doen want ik snap heel 21 sub c niet :') :D

En over vraag 2C heb ik geen eens zin meer om na te denken :')
pi_94113620
Oh my wat een slachtpartij net bij Sociaal recht :P

Naja ik had mijn vraag in ieder geval goed beantwoord *O* behalve twee kleine foutjes :P

Ik vond het echt onnodig dat ik naar voren moest komen om die formule op te schrijven. Ze kan zelf toch ook opschrijven 1998 - (geboortejaar) - 18 :')
pi_94123372
Vandaag meeloopdag Fiscaal Recht gehad in Leiden.. heeft me aangenaam verrast! *O* In plaats van om 3 tot 4 uur een college Inleiding van Belastingrecht te volgen, heb ik van 5 tot 6 een derdejaars vak mogen volgen, directe belastingen II welteverstaan. Op sommige fronten niet helemaal geweldig georganiseerd omdat het college van 3 uur blijkbaar niet doorging, maar het college over directe belastingen was erg interessant en boeiend! :)
pi_94123594
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 21:01 schreef Yashaaaaa het volgende:
Oh my wat een slachtpartij net bij Sociaal recht :P

Naja ik had mijn vraag in ieder geval goed beantwoord *O* behalve twee kleine foutjes :P

Ik vond het echt onnodig dat ik naar voren moest komen om die formule op te schrijven. Ze kan zelf toch ook opschrijven 1998 - (geboortejaar) - 18 :')
Eigenlijk is het wel goed dat er wat van gezegd is. Ik vond het ook vaak onduidelijk. De docente moet gewoon bij elke vraag even kort samenvatten wat het antwoord is.

Dat we zolang bezig waren met die berekening. :') In het boek staat het duidelijk uitgelegd, dus ik snap niet waarom bepaalde mensen er zo'n moeite mee hadden. :')

Dat was inderdaad een beetje raar, ik denk dat ze zichzelf een gênante verschrijving wilde besparen of zo.

Ik heb overigens van vraag 2 weinig meegekregen. Hopelijk zet ze de antwoorden van alle vragen even op blackboard. :@
pi_94123849
Ja ik snap vraag 2 ook niet, niks van meegekregen :') Ik wil mijn antwoorden van vraag 1 best even doorsturen.. Na de les nog even met dr gesproken en blijkbaar had ik dat heel goed beantwoord dus. (behalve die misrekening van 2004 omdat daar nog niet 52 dagen gewerkt was en bij 1 c dat je die maand uwv er toch af mag trekken..

En die berekening, het antwoord via die formule klopt, dus ik gebruik die formule klaar :P

Maar ik vond het wel erg dat op een gegeven moment die meisjes links (met dat blauwe shirtje en iets zwarts eroverheen) helemaal gingen bitchen tegen die meisjes rechts. (dat zijn volgens mij die trutjes die niet om 18.00 wilde beginnen) Met dat "dan moet je lezen wat er staat" en als antwoord "Ik lees anders altijd alles hoor :{w " :') Te zielig voor woorden in een mastercursus :')
pi_94124472
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2011 23:19 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ja ik snap vraag 2 ook niet, niks van meegekregen :') Ik wil mijn antwoorden van vraag 1 best even doorsturen.. Na de les nog even met dr gesproken en blijkbaar had ik dat heel goed beantwoord dus. (behalve die misrekening van 2004 omdat daar nog niet 52 dagen gewerkt was en bij 1 c dat je die maand uwv er toch af mag trekken..

En die berekening, het antwoord via die formule klopt, dus ik gebruik die formule klaar :P

Maar ik vond het wel erg dat op een gegeven moment die meisjes links (met dat blauwe shirtje en iets zwarts eroverheen) helemaal gingen bitchen tegen die meisjes rechts. (dat zijn volgens mij die trutjes die niet om 18.00 wilde beginnen) Met dat "dan moet je lezen wat er staat" en als antwoord "Ik lees anders altijd alles hoor :{w " :') Te zielig voor woorden in een mastercursus :')
Als je dat zou willen, graag. Vraag c had ik ook niet goed meegekregen. :')

Ik doe gewoon jaartal - jaartal + 1.

Haha, ja, ik dacht: hoor ik dit nu goed? :o Maar lees zoiets dan even thuis na, we hadden al zo weinig tijd, zo komen we niet aan de andere vragen toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')