Dat is allemaal veel te ingewikkeld voor eenvoudige stervelingen zoals ik.quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Daar hebben we tegenwoordig de volg-knop voor
Heb je hier iets aan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:48 schreef koffiegast het volgende:
Hoe bereken ik de geadjugeerde matrix (of beter nog: conjugate transpose)
B.v. :
[1 0 0 0
0 1 0 0
0 0 0 1
0 0 1 0]
en hoe kan ik van diezelfde matrix heel simpel diens determinant en inverse berekenen (gezien de hoeveelheid 0en moet dit toch wel minder erg zijn?)
[1 0 0 0 ^Hquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:48 schreef koffiegast het volgende:
B.v. :
[1 0 0 0
0 1 0 0
0 0 0 1
0 0 1 0]
en hoe kan ik van diezelfde matrix heel simpel diens determinant en inverse berekenen (gezien de hoeveelheid 0en moet dit toch wel minder erg zijn?)
Ik snap de uitleg van adjugeerde + minor niet. Ik wil gewoon graag de stappen zien die je moet nemenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:50 schreef Habork het volgende:
[..]
Heb je hier iets aan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geadjugeerde_matrix
http://nl.wikipedia.org/wiki/Minor_%28wiskunde%29
De integraal hiervan is niet uit te drukken in standaardfuncties...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb de volgende functie: f(x) = 1/pi * e^(-x^2) .
Hoe integreer je dit?.
Het is al een tijdje geleden dat ik dit met wiskunde heb gehad,
iemand die me hierbij kan helpen? Ik snap de wiki uitleg totaal nietquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:48 schreef koffiegast het volgende:
B.v. :
[1 0 0 0
0 1 0 0
0 0 0 1
0 0 1 0]
Het is eigenlijk heel simpel. Het i,j-de element van de cofactor matrix van matrix A, is + of - de determinant van A waaruit rij i en kolom j verwijderd zijn (de minor). Of het plus of min is bepaal je door (-1)^(j+i) te berekenen. De geadjugeerde matrix is de getransponeerde van de cofactor matrix.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:24 schreef koffiegast het volgende:
[..]
iemand die me hierbij kan helpen? Ik snap de wiki uitleg totaal niet
hier dan maar dezelfde vraag:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:18 schreef herlinde het volgende:
Hallo
Is er een wiskunde fanaat onder jullie die zich geroepen om alle mogelijkheden (= 5!) van volgorde met de getallen 1 2 3 4 5 even in een lijstje te zetten.
Dus bijvoorbeeld 12345, 23145, 31245,
Alvast bedankt,
Herlinde
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:18 schreef herlinde het volgende:
Hallo
Is er een wiskunde fanaat onder jullie die zich geroepen om alle mogelijkheden (= 5!) van volgorde met de getallen 1 2 3 4 5 even in een lijstje te zetten.
Dus bijvoorbeeld 12345, 23145, 31245,
Alvast bedankt,
Herlinde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, mag je niet zomaar zeggen, de verzameling A hoeft immers geen minimum te hebben.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 16:06 schreef Hanneke12345 het volgende:
(Edit: O is oneindig, hij wil 't symbooltje niet laten zien ;x)
"Met een rechterhalflijn in R bedoelen we een interval van de vorm (a, O ). Laat zien dat T = {lege verzameling, R, rechterhalflijnen} een topologie is. "
Dat de lege verzameling en X (= R) in T zitten is triviaal, dat als U en V open in T, dan de doorsnede ook, want als U = (a, O) en V = (b, O) dan U door V = (max{a,b} , O). Maar de ik twijfel over de vereniging. Ik zou dan het liefst zeggen stel {U_a}a \in A in T, dan zijn er a_i zodat U_a = (a_i, O), en dan is de vereniging van alle {U_a} = (min{a_i}, O). Maar volgens mij gebruik ik dan compactheid, mag ik dit zomaar zeggen?
quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:35 schreef BasementDweller het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.fgrgdg
Ik gebruik nu infimum, een rij op R altijd een infimum heeft (volgens een studiegenoot, that si ;x), maakt het iets minder dubieus, maar ik ben nog altijd niet overtuigd. Dan ga je er namelijk vanuit dat je een rij alpha_i kan maken (en dus maar aftelbaar oneindig veel elementen hebt), geloof ik? En bovendien als je nou iets hebt als (-n, \infty) met n dus van 1 tot oneindig, ofzo. Dan krijg je in de vereniging een (-\infty, \infty). Is dat eigenlijk geen probleem?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 21:10 schreef thabit het volgende:
[..]
Nee, mag je niet zomaar zeggen, de verzameling A hoeft immers geen minimum te hebben.
Elke niet-lege van onder begrensde deelverzameling van R heeft een infimum. Als A geen ondergrens heeft, dan is de bijbehorende vereniging gewoon R.quote:Op zondag 6 februari 2011 00:54 schreef Hanneke12345 het volgende:
[..]
Ik gebruik nu infimum, een rij op R altijd een infimum heeft (volgens een studiegenoot, that si ;x), maakt het iets minder dubieus, maar ik ben nog altijd niet overtuigd. Dan ga je er namelijk vanuit dat je een rij alpha_i kan maken (en dus maar aftelbaar oneindig veel elementen hebt), geloof ik? En bovendien als je nou iets hebt als (-n, \infty) met n dus van 1 tot oneindig, ofzo. Dan krijg je in de vereniging een (-\infty, \infty). Is dat eigenlijk geen probleem?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |