abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 februari 2011 @ 17:03:33 #31
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_92375133
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 16:46 schreef xaban06 het volgende:
Kan ik ergens een voorbeeld sofinummer vinden?

Ik heb de gegevens niet bij de hand van mijn vrouw, ik wil een proef berekening doen. Ik ben niet thuis,
123456782
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_92449534
vraagie:

300¤ ingehouden loonbelasting over 6000 euro. voorgaande jaren was sprake van 3000¤ ingehuden loonbelasting bij een salaris van 12000.

zou dit kunnen :P?
pi_92451170
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 09:57 schreef Tatser het volgende:
vraagie:

300¤ ingehouden loonbelasting over 6000 euro. voorgaande jaren was sprake van 3000¤ ingehuden loonbelasting bij een salaris van 12000.

zou dit kunnen :P?
Grofweg gezegd: tot ¤6.000 euro wordt er vrij weinig tot niets belast. Kan kloppen dus.
pi_92452403
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 17:03 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

123456782
http://www.wilmans.com/sofinummer/index.html

^O^
  maandag 7 februari 2011 @ 14:43:42 #35
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_92459524
Rond welke tijd hoor je een uitnodiging te krijgen tot het doen van je aangifte 2010. Partner al gehad. Ik als fiscaal partner nog niet. Ik doe altijd graag aangifte. Of kan ik sowieso de aangifte alvast doen?
pi_92464671
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 14:43 schreef BeamofLight het volgende:
Rond welke tijd hoor je een uitnodiging te krijgen tot het doen van je aangifte 2010. Partner al gehad. Ik als fiscaal partner nog niet. Ik doe altijd graag aangifte. Of kan ik sowieso de aangifte alvast doen?
Kan 'm sowieso alvast doen.

Veel mensen wachten tot maart voor de vooraf ingevulde aangifte.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:08:22 #37
62913 Blik
The one and Only!
pi_92465735
Heb mijn aangifte eens ingevuld, kom op een toch wel bijzonder hoog bedrag uit wat ik terug zou moeten krijgen (samen met partner). Mis ik nog zaken:

- jaaropgaven van alle werkgevers doorgevoerd
- hypotheeklasten opgeschreven
- WOZ-waarde huis

Heb verder geen aftrekposten, studiekosten of dergelijk zaken die nog van toepassing zijn. Ik krijg wel iedere maand voorlopige teruggaaf van de belastingdienst, die komt nergens terug. Mis ik verder nog iets?
  maandag 7 februari 2011 @ 17:20:27 #38
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_92466266
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:08 schreef Blik het volgende:
Heb mijn aangifte eens ingevuld, kom op een toch wel bijzonder hoog bedrag uit wat ik terug zou moeten krijgen (samen met partner). Mis ik nog zaken:

- jaaropgaven van alle werkgevers doorgevoerd
- hypotheeklasten opgeschreven
- WOZ-waarde huis

Heb verder geen aftrekposten, studiekosten of dergelijk zaken die nog van toepassing zijn. Ik krijg wel iedere maand voorlopige teruggaaf van de belastingdienst, die komt nergens terug. Mis ik verder nog iets?
Als je VT hebt (ivm HRA) ben je die misschien vergeten op te geven?

edit: ik zie dat je schrijft dat je VT hebt. Deze moet je in de IB ook opgeven.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:30:17 #39
62913 Blik
The one and Only!
pi_92466694
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:20 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Als je VT hebt (ivm HRA) ben je die misschien vergeten op te geven?

edit: ik zie dat je schrijft dat je VT hebt. Deze moet je in de IB ook opgeven.
waar kan ik die opgeven?
pi_92467003
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 14:08 schreef Quito1 het volgende:
Ik heb mijn belastingaangfite inmiddels ook ingevuld, heb geen bijzondere aftrekkosten oid en krijg EUR 400 terug.

Nu heb ik een vraag in hoeverre deze kleine aanslagen worden gecontroleerd, eerlijkheid duurt het langst maar als ik mijn loonheffing 200 euro verhoog krijg ik ook 200 euro meer terug..
Kan dit zomaar?
Tuurlijk kan dat zomaar, lekker doen! Dat controleren ze niet :')
Je jaaropgave van je werk gaat ook naar de belastingdienst, dan wordt het gewoon gecorrigeerd. Beetje kansloze vraag maar goed.
  maandag 7 februari 2011 @ 17:41:26 #41
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_92467099
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:30 schreef Blik het volgende:

[..]

waar kan ik die opgeven?
Staat er niet ergens:

betaalde rente


ontvangen ???
pi_92467266
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:20 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

edit: ik zie dat je schrijft dat je VT hebt. Deze moet je in de IB ook opgeven.
Hoef je niet op te geven, is meer een rekenhulp voor jezelf om het verschil met de VA te zien. de belastingdienst weet wel of je een VA hebt gehad en voor welk bedrag, dat je hoef je hen niet te vertellen :P
A mind with a heart of it's own
  maandag 7 februari 2011 @ 17:46:46 #43
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_92467359
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:44 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hoef je niet op te geven, is meer een rekenhulp voor jezelf om het verschil met de VA te zien. de belastingdienst weet wel of je een VA hebt gehad en voor welk bedrag, dat je hoef je hen niet te vertellen :P
Maar hoe zit het dan? Hij denkt veel terug te krijgen en wordt dalijk alsnog achteraf een acceptgiro gestuurd?
pi_92467483
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:46 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Maar hoe zit het dan? Hij denkt veel terug te krijgen en wordt dalijk alsnog achteraf een acceptgiro gestuurd?
Dikke kans dat ie inderdaad het bedrag van de VA niet heeft ingevuld. Stel hij had een VA van -1500 Euro en ziet nu staan dat ie 1750 terug krijgt, dan haalt de belastingdienst de 1500 Euro er wel vanaf en krijgt ie dus nog 250 Euro en een paar Euro heffingsrente. Daarom kan het handig zijn om bij "te verrekenen" bedragen inderdaad even het ontvangen bedrag van de VA in te vullen om een meer reeel beeld te krijgen.
A mind with a heart of it's own
  maandag 7 februari 2011 @ 17:52:39 #45
62913 Blik
The one and Only!
pi_92467591
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:50 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Dikke kans dat ie inderdaad het bedrag van de VA niet heeft ingevuld. Stel hij had een VA van -1500 Euro en ziet nu staan dat ie 1750 terug krijgt, dan haalt de belastingdienst de 1500 Euro er wel vanaf en krijgt ie dus nog 250 Euro en een paar Euro heffingsrente. Daarom kan het handig zijn om bij "te verrekenen" bedragen inderdaad even het ontvangen bedrag van de VA in te vullen om een meer reeel beeld te krijgen.
Maar ik hoef mijn VT-bedrag niet ergens in de belastingaangifte te vermelden toch?

Ik begrijp dat ik het bedrag krijg volgens de aangifte minus het bedrag aan voorlopige teruggaaf dat ik al heb ontvangen
pi_92467887
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 17:52 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar ik hoef mijn VT-bedrag niet ergens in de belastingaangifte te vermelden toch?

Ik begrijp dat ik het bedrag krijg volgens de aangifte minus het bedrag aan voorlopige teruggaaf dat ik al heb ontvangen
Je hoeft het niet op te geven, maar je kunt het wel opgeven bij "te verrekenen bedragen", dan wordt er in de berekening rekening gehouden met het bedrag wat je al hebt gehad.
A mind with a heart of it's own
  maandag 7 februari 2011 @ 18:06:40 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_92468028
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:01 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Je hoeft het niet op te geven, maar je kunt het wel opgeven bij "te verrekenen bedragen", dan wordt er in de berekening rekening gehouden met het bedrag wat je al hebt gehad.
Laat ze het zelf maar uitrekenen :)

Krijg ik alsnog een mooie 1800 euro terug :)
  maandag 7 februari 2011 @ 22:34:52 #48
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92481654
Vraagje....

We hebben dit jaar de badkamer nogal grondig verbouwd, wat uiteraard aardig wat kosten met zich mee heeft gebracht.
Nu wil ik dit proberen op te geven aan de belasting, maar ik heb maar van ongeveer de helft van het totaalbedrag de bonnen terug kunnen vinden.
Hoe groot is de kans dat ze me gaan vragen alle bonnen toe te sturen?

Edit: ik heb wel een schitterend Word-document bijgehouden destijds, maar daar trappen ze zeker niet in? :')
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:48:14 #49
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_92482085
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:34 schreef Ingetje79 het volgende:
Vraagje....

We hebben dit jaar de badkamer nogal grondig verbouwd, wat uiteraard aardig wat kosten met zich mee heeft gebracht.
Nu wil ik dit proberen op te geven aan de belasting, maar ik heb maar van ongeveer de helft van het totaalbedrag de bonnen terug kunnen vinden.
Hoe groot is de kans dat ze me gaan vragen alle bonnen toe te sturen?

Edit: ik heb wel een schitterend Word-document bijgehouden destijds, maar daar trappen ze zeker niet in? :')
Kans is klein,... maar aanwezig.
En voor de duidelijkheid: je kunt niet de kosten de verbouwing in aftrek brengen. Wel de kosten van de financiering van de verbouwing.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  maandag 7 februari 2011 @ 22:51:03 #50
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_92482218
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:48 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Kans is klein,... maar aanwezig.
En voor de duidelijkheid: je kunt niet de kosten de verbouwing in aftrek brengen. Wel de kosten van de financiering van de verbouwing.
Ja, dat bedoel ik idd ook.

Bedankt voor je antwoord :)
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_92502179
Wij hebben (2 studenten) in dec 2009 een nieuwe monitor gekocht, in aug 2010 een laptop en in dec 2010 een nieuwe desktop.

Monitor en desktop gebruiken wij 50% vd tijd dat ie aanstaat voor studie, laptop ook 50-60%. Hoe kan ik dit opgeven als studiekosten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Hipposaurus op 08-02-2011 17:09:39 ]
pi_92502563
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 14:52 schreef Hipposaurus het volgende:
Wij hebben (2 studenten) in dec 2009 een monitor gekocht, in aug 2010 een laptop en in dec 2010 een desktop.

Monitor en desktop gebruiken wij 50% vd tijd dat ie aanstaat voor studie, laptop ook 50-60%. Hoe kan ik dit opgeven als studiekosten?
Aangezien jij zegt dat jullie studenten zijn ga ik er even vanuit dat jullie studiefinanciering ontvangen / geld kunnen lenen van de IB-groep / een nul-lening hebben met OV-jaarkaart. In dat geval: niet. Je werkt dan met normbedragen.
pi_92502812
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:02 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Aangezien jij zegt dat jullie studenten zijn ga ik er even vanuit dat jullie studiefinanciering ontvangen / geld kunnen lenen van de IB-groep / een nul-lening hebben met OV-jaarkaart. In dat geval: niet. Je werkt dan met normbedragen.
Nee, beiden geen studiefin meer en ook geen ov. Wel doen we beiden een voltijdopleiding (hij vorig jaar begonnen, ik ben net afgestudeerd).
Hij ontvangt ook nog een lerarenbeurs die het collegegeld dekt, maar omdat je die pas definitief krijgt als je de opleiding afrond, moet je deze denk ik niet als werkgeversbijdrage oid opgeven?
pi_92503640
En jullie kunnen niet nog lenen bij de DUO?

In dat geval kun je de computer over 3 jaar afschrijven met een restwaarde van 10%. Je moet 't dan wel doen naar rato van het 'zakelijk' gebruik.

Dus VB:
Aanschaf ¤1000. ¤100 restwaarde (10%) dus ¤900 afschrijven over 3 jaar. ¤300 per jaar. Gebruik je dat ding voor 50% van de tijd voor de studie, dan is dat ¤150 per jaar. Daarmee kom je niet boven de drempel van ¤500 in ieder geval.

Wat bedoel je trouwens met 'definitief' bij die lerarenbeurs? Heeft hij 'm nu al gekregen?
pi_92504687
De lerarenbeurs is een soort voorschot: het betaalt je collegegeld en een deel van je boeken als je leerkracht bent en ondertussen nog werkt in het onderwijs. Alleen wanneer je je opeliding afrond binnen 3 jaar, hoef je dit bedrag niet treugbetalen. Plus dat je verplicht bent om minimaal een jaar na afstuderen te blijven werken in het onderwijs. Je krijgt deze beurs wel via DUO, maar niet elke leraar heeft er automatisch recht op.

En of ik nog kan lenen bij DUO: ehm, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik doe het niet,
pi_92504826
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:49 schreef Hipposaurus het volgende:
De lerarenbeurs is een soort voorschot: het betaalt je collegegeld en een deel van je boeken als je leerkracht bent en ondertussen nog werkt in het onderwijs. Alleen wanneer je je opeliding afrond binnen 3 jaar, hoef je dit bedrag niet treugbetalen. Plus dat je verplicht bent om minimaal een jaar na afstuderen te blijven werken in het onderwijs. Je krijgt deze beurs wel via DUO, maar niet elke leraar heeft er automatisch recht op.

En of ik nog kan lenen bij DUO: ehm, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik doe het niet,
Het belang van het weten of je nog kunt lenen of niet is de wijze van aftrekken van studiekosten. Als je nog kunt lenen, wordt dat gezien als "recht op studiefinanciering" en dan moet je dus gaan werken met normbedragen ("studie met studiefinanciering").

Als de lerarenbeurs daadwerkelijk nu al verstrekt is, moet je 'm wel meenemen in de berekening voor de aftrekbare studiekosten.
pi_92505432
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als de lerarenbeurs daadwerkelijk nu al verstrekt is, moet je 'm wel meenemen in de berekening voor de aftrekbare studiekosten.
Da's minder, dat scheelt toch weer 2000 euro aftrekkosten. Ik ga voor de zkerheid de belastingdienst bellen.
pi_92505502
quote:
13s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:05 schreef Hipposaurus het volgende:

[..]

Da's minder, dat scheelt toch weer 2000 euro aftrekkosten. Ik ga voor de zkerheid de belastingdienst bellen.
Dat klopt, maar uiteindelijk heb je er wel een vergoeding voor ontvangen.
pi_92505535
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:06 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat klopt, maar uiteindelijk heb je er wel een vergoeding voor ontvangen.
Maar het is een voorlopige vergoeding.... -O-

*gaat inm hoekje zitten mokken*
pi_92505667
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 16:07 schreef Hipposaurus het volgende:

[..]

Maar het is een voorlopige vergoeding.... -O-

*gaat inm hoekje zitten mokken*
Tsjah. Ik zou zeggen: als hij dus met 3 jaar dat zal moeten terugbetalen, dan dien je alsnog een nieuwe aangifte 2010 in / ga je in bezwaar / vraag je om een ambtshalve vermindering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')