abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92370325
Even zonder bij te lezen laten weten dat ik de afgelopen weken helemaal niet aan haken ben toegekomen, terwijl ik wel moeder ben geworden van een heel lief meisje! Hopelijk ga ik binnenkort weer wat tijd krijgen tussen het moederen door, want genoeg inspiratie voor leuke knuffels en dekentjes :)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:41:19 #152
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92370363
haha Tan als je goed had gelezen was je er wel achter gekomen ;) niemand hier wil studeren alleen maar haken haken haken :P en wolletjes kopen enzo ;)

nog maar een half artikel, dan kan ik Moosje in elkaar zetten (niet echt het fijnste klusje en wil aan shawl voor vriendin beginnen maar ach moet ook eens wat af maken ;))

OH en Fiepje: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!! :D:D:D hopelijk gaat alles goed en is het een gezonde meid ^^
pi_92370437
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 14:40 schreef Fiepje het volgende:
Even zonder bij te lezen laten weten dat ik de afgelopen weken helemaal niet aan haken ben toegekomen, terwijl ik wel moeder ben geworden van een heel lief meisje! Hopelijk ga ik binnenkort weer wat tijd krijgen tussen het moederen door, want genoeg inspiratie voor leuke knuffels en dekentjes :)
Gefeliciteerd Fiepje!!! Voor lieve meisjes kun je heel veel haken volgens mij :Y
pi_92370703
Gefeliciteerd Fiepje! :)

Ik hoop dat ik vandaag nog kan haken, mijn sjaal wil ik af. Alleen mijn nek zit he-le-maal vast en elke beweging doet zeer. }:| Dus haken ook, vrees ik.

Ik wil ook weer naar de Wibra, haha, maar ik mag echt geen garen meer kopen. Net wel een beetje gespijbeld, heb een bolletje zwarte Fluffy (zwarte was bij 'onze' Zeeman helemaal op) gehaald bij Zeeman voor Albert Mol van Christel.

Bij welke Wibra was je, EsseEi? :P
  zaterdag 5 februari 2011 @ 14:56:57 #155
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_92370977
Wibra heeft weer het gemerceriseerde katoen, maar het is duurder geworden, nu ¤1,79.
Ik vind de nieuwe Saskiakleurtjes niet mooi, gelukkig maar, ik heb namelijk nog idioot veel voorraad.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 15:03:27 #157
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92371065
Ik was bij de Wibra in Loosduinen, Den Haag ;) zeg maar niet een plek waar je heel makkelijk komt :P

Jeeej uitgelezen dus nu Moosje maken :D
pi_92371368
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 15:03 schreef EsseEi het volgende:
Ik was bij de Wibra in Loosduinen, Den Haag ;) zeg maar niet een plek waar je heel makkelijk komt :P

Jeeej uitgelezen dus nu Moosje maken :D
Ah oke, nee, daar ben ik niet langs geweest :P

Misschien dat ik morgen (koopzondag) nog even naar de Wibra ga, heb ze hier in Groningen nog niet gehad :P

Ik heb 2 bolletjes van dat novakatoen meegenomen. Ben benieuwd of dit beter haakt dan wat ze vorig jaar hadden.
pi_92371545
k ga straks toch maar naar de wibra hihi, weet zeker dat ik straks tekort ga komen met mn deken :)
haken is cool
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:19:14 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92373409
Fiepje, wat een mooi nieuws! heel veel geluk gewenst met je dochter!!
in de haak.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:25:44 #161
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_92373624
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 februari 2011 07:45 schreef Tan het volgende:
Ik zag bij trui ook een leuk lappenkussen, dat lijkt me gaaf om een keer te proberen. Als me dat lukt, moet een deken ook lukken denk ik :) Heb jij daar een patroon van trui? Of is het ergens te bestellen?
ik heb de summer garden granny squares van Lucy (van Attic24) daarvoor gebruikt.
in de haak.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:30:16 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_92373799
Fiepje, gefeliciteerd met je dochter!!

Trui, bedankt!
Heb net katoen gekocht, dat vind ik zelf toch mooier dan wol of acryl, maar ze hadden geen paars en dat wilde ik nu juist als hoofdkleur. Eens kijken wat ik op internet kan vinden.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:40:11 #163
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92374226
Moosje is af ^^ en gelijk in beslag genomen door m'n nichtje :P ze zat echt gefascineerd te kijken hoe er een katje ontstond, telkens even kijken ;)

Niet vergeten foto's te maken, voor ze 'm morgen waarschijnlijk mee naar huis neemt :P
pi_92374348
Ha, Tan is nu ook officieel verslaafd. :7 En ook katoen-lover, zag ik! O+ Webshops hebben ook veel hè. Oké, dan heb je het niet meteen en er komen verzendkosten bij natuurlijk. Maar vaak wel véél meer keus! :9~
Lukt 't om bruikbare voorbeelden/beschrijvingen van de vierkantjes te vinden? Je moet wel even weten dat je kunt kiezen tussen allemaal losse vierkantjes haken en die naderhand aan elkaar maken, òf ieder vierkantje meteen vasthaken aan de deken. Dat laatste wordt goed uitgelegd door Lucy van Attic24.
pi_92374410
Ah, wat leuk EsseEi :D

Oh en Fiepje; gefeliciteerd met je dochter! Weer een boel haakmogelijkheden er bij nu! ;)
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:51:31 #166
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92374661
zo, luie ik opzij geschoven en gelijk maar foto's gemaakt ;)

Pootjes moeten wel beetje geforceerd worden om zo te blijven zitten dus nog even daar een oplossing voor bedenken....
  zaterdag 5 februari 2011 @ 16:52:30 #167
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_92374696
Dit is mijn tussendoorprojectje, een groene sjaal voor mezelf.
Ik krijg de kleur er niet echt goed op, in het echt zijn de kleuren echt veel feller echt appeltjesgroenig zeg maar:

gekke draad:

Ik ga voor de dochter van een vriendin denk ik zo'n bal maken die Mijsje en trui ook al een hebben gemaakt. De tip van de stapeltoren is ook een goeie, maar die heb ik al gemaakt en als kraamcadeautje gegeven (alhoewel mevrouw er pas nu echt wat mee kan maar okee).

edit: EsseEi wat een leuk poesje! Heel leuk zo met dat garen.
klerkje
pi_92374964
Gefeliciteerd Fiepje!

Zo te zien zijn we allemaal druk aan het haken, dit weekend!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_92375904
mooi spiegelei!!
haken is cool
pi_92376440
Wat leuk is Moosje zo!

En mooie kleur, Spiegelei :)
pi_92377155
Trouwens voor de liefhebber
ik kwam vandaag in een winkeltje in Alphen (aan de Rijn) waar ze superveel goedkope wol hadden.. Ook phildar breigaren voor 50ct enzo. Het winkeltje zit in de Raadhuisstraat en is 10 minuutjes lopen van het station af. Ze gaan alleen wel verhuizen op 19 februari naar een stuk verderop.
pi_92377809
Toverheks heeft besloten om nu even niet mee te doen, dus nog even wachten op Ophelia en dan kan ik de lootjes gaan trekken :-)
pi_92380517
Ik lees al een tijdje mee en ben sinds vanmorgen ook maar weer gaan haken. Na een aantal ''oefenstukjes'' omdat ik al geen jaren meer een naald in handen gehad had een lekkere lange ketting van lossen gehaakt om aan een rechttoe-rechtaan dekentje te beginnen.

Ik ben nu 3 toeren stokjes verder en kom erachter dat de lap toch wel heel erg krult. Dat lijkt te komen omdat de ketting lossen strakker is dan de stokjes die er boven zitten.

Iemand een tip hoe ik dit op kan lossen zonder opnieuw te beginnen? Als jullie een foto willen om het wat te verduidelijken moet je er even om vragen, dan maak ik die even
pi_92381299
Die ziet er geinig uit, EsseEi! Op de foto's is 't net of hij/zij zweeft. :D

Mooie sjaal, Spiegelei! Leuk, die afwisseling in steken! :Y Hoe maak je die bobbeltjes? Grappige draad ook. Steek je niet vaak in de draad daarmee?

Welkom SummerBreeze! Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit kunt verhelpen zonder het uit te halen. Opnieuw beginnen en dan de ketting van lossen met een grotere naald doen is eigenlijk het enige wat ik weet te bedenken.
  zaterdag 5 februari 2011 @ 19:53:56 #175
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_92381394
haha lijkt inderdaad of Moosje zweeft :P glazen tafel ;)

Wordt gaaf je shawl Spiegelei! En appeltjesgroen is mooier dan de kleur op de foto ^^ en inderdaad, hoe doe je die bobbeltjes?

Trouwens over dat krullen, mensen zeiden dat ook bij het tunisch haken. Je kan altijd aan het eind nog blokken ofzo. Geloof dat je het dan op moet spannen en nat moet maken en dan oplaten drogen (heb het nooit gedaan dus weet niet alle ins en outs ervan maar goed ;))
en merk vaak dat het uiteindelijk wel mee valt het krullen....

Welkom SummerBreeze :D

Edit: en Ophelia: snel je lootje invullen!!!!! :D:D

[ Bericht 7% gewijzigd door EsseEi op 05-02-2011 20:03:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')