quote:We bouwen gewoon een stel 4e generatie kernreactoren totdat kernfusie echt werkt, en dan gaan we lekker op waterstof rijden. Niks geen gedonder met zware accu's mee in de auto die uren duren om op te laden.![]()
Accus (li-po, A123, Li-FePo4 e.d.) worden juist lichter, zijn sneller op te laden, kunnen enorme ontladingen aan, En kunnen meer lading herbergen.quote:Niks geen gedonder met zware accu's mee in de auto die uren duren om op te laden.
Hij had een speciale button dienen te klikken in de vorige 'draad', maar zo werkt het ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:24 schreef Captain_Fabulous het volgende:
je noemt het vervolg topic gewoon nr 2? veel te conventioneel voor de meeste in de discussie denk ik lol
Ik vraag me af wie beter af is. De bedrijven die miljoenen verdienen, of jij, die zogenaamd 'het grote plaatje' ziet. Want jij zit op internet verhaaltjes te verkondigen over hoe slecht de wereld is, en te bekvechten met wat anonieme mensen ergens op een forum, terwijl in de echte wereld, de economie gewoon doordraait, en daar mensen heel erg rijk worden, omdat zij de ballen hadden om iets te doen/op te zetten wat anderen niet durfden dan wel bedacht hadden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Accus (li-po, A123, Li-FePo4 e.d.) worden juist lichter, zijn sneller op te laden, kunnen enorme ontladingen aan, En kunnen meer lading herbergen.
Olie = markt = geld. TRILJOENEN, en al die nullen, die maken de miljonair miljardair.
Olie, is 'geld' dat men vrijwel kosteloos (in verhouding) zo uit de grond pompt. Het is bijna geld om niet.
Het product heeft geen break-even point, is geen hype, slijt niet maar 'vergaat wel', dus altijd klanten.
Men zou wel gek zijn als money-sick rupsje nooit genoeg junk om dat product gewoon te stoppen alvorens de volgende geldmagneet in te zetten die deze ratio van kosten/baten niet kent, maar juist het tegendeel zal bewerkstelligen.
En dus kocht shell wat studenten af, en elders ter wereld, wie weet wat er allemaal achterovergedrukt is..
Hoe meer winst voor de oliebedrijven, hoe beter het is voor de aandeelhouders, waaronder ook mijn pensioenfonds.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:26 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Accus (li-po, A123, Li-FePo4 e.d.) worden juist lichter, zijn sneller op te laden, kunnen enorme ontladingen aan, En kunnen meer lading herbergen.
Olie = markt = geld. TRILJOENEN, en al die nullen, die maken de miljonair miljardair.
Olie, is 'geld' dat men vrijwel kosteloos (in verhouding) zo uit de grond pompt. Het is bijna geld om niet.
Het product heeft geen break-even point, is geen hype, slijt niet maar 'vergaat wel', dus altijd klanten.
Men zou wel gek zijn als money-sick rupsje nooit genoeg junk om dat product gewoon te stoppen alvorens de volgende geldmagneet in te zetten die deze ratio van kosten/baten niet kent, maar juist het tegendeel zal bewerkstelligen.
En dus kocht shell wat studenten af, en elders ter wereld, wie weet wat er allemaal achterovergedrukt is..
Dat is veel te existentiële materie voor jou denk ik. Zo zijn er lieden die liever heel veel geld geven voor een titel, anderen voor macht (of 'kennis', d.m.v. omkoping, dan wel het uit de markt houden van concurrerende technieken etc.) en een derde voor dat oh zo lang gewenste 2e huisje in thailand.quote:
quote:De bedrijven die miljoenen verdienen, of jij, die zogenaamd 'het grote plaatje' ziet. Want jij zit op internet verhaaltjes te verkondigen over hoe slecht de wereld is, en te bekvechten met wat anonieme mensen ergens op een forum, terwijl in de echte wereld, de economie gewoon doordraait, en daar mensen heel erg rijk worden, [quote]omdat zij de ballen hadden om iets te doen/op te zetten wat anderen niet durfden dan wel bedacht hadden.
Dat is vast een misschrijving.quote:Jij valt in die laatste categorie,
Tja, zo denken criminelen ook. Of die nu witteboordencrimineel zijn of gewapend je huis in lopen.quote:Als ik moest kiezen had ik liever die miljoenen ipv 'geopende ogen'.
Dat jij je eigen gif eet, inademt, drinkt, draagt enz. boeit me niet, maar anderen er in meeslepen is een 2e. Kinderen heb je niet denk ik, na jou de zondvloed.quote:Wat interesseert 't mij nou of andere mensen oneerlijk vinden wat ik doe.
Echter je _verdient_ het dan vaak niet. Verdienen kent basaal 2 modellen : geld op loonstrook is verdient geld, maar bijv. een prijs voor een vaccin o.i.d. welke ziekte kan opheffen is dan iets wat men werkelijk _verdiende_.quote:Als ik dingen doe waarmee ik me binnen de wet begeef, en ik kan daar heel veel geld mee verdienen
Yep, een geld-zieke junk dus. je komt altijd te kort, al zou je morgen 2 miljoen in een loterij winnen.quote:, dan lach ik iedereen uit die bij wijze van spreken buiten het hek met een spandoekje staat, of in dit geval, een virtueel spandoekje.
Die moest ik ff zoeken, een film karakter... niveautje hoor...quote:Om met de woorden van Gordon Gekko
iemand die slimmer is en echt bestaand hebbende zei (maar dan in het engels) : kapitalisme KAN werken, maar helaas, de kapitalisten zijn zo verdomde hebberig.quote:te spreken: Greed is good.![]()
Groene stroom is ook niet echt groen, de producten die ervoor gebruikt worden , worden vervoerd metquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoe meer winst voor de oliebedrijven, hoe beter het is voor de aandeelhouders, waaronder ook mijn pensioenfonds.![]()
En die accu's, tsja, die ontwikkelingen gaan zoo langzaam, en de laadtijden die gaan met enkele procenten per versie naar beneden, dat zet geen zoden. Nog afgezien van het feit dat de hele electrische infrastructuur niet is berekend op het opladen van zoveel voertuigen.
Nee, gewoon centraal waterstof produceren (met groene stroom) en distribueren dmw een iets aangepast proces via bestaande tankstations etc lijkt mij een veel effectievere oplossing.
Dan mogen we veel dokken voor waterstof, of iets anders. We krijgen een nul-punt energie motor van bedrijf x, tegen y kosten per kilometer afstand en vervoerd gewicht.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:40 schreef mousy31 het volgende:
Ik zat zo eens te denken, wat nou als over een aantal jaar de olie voorraad op is? Wat dan?
Vind dat je gelijk hebt, we moeten zuinig zijn, zodat er ook nog wat overblijft voor onze kinderen en klein kinderenquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is veel te existentiële materie voor jou denk ik. Zo zijn er lieden die liever heel veel geld geven voor een titel, anderen voor macht (of 'kennis', d.m.v. omkoping, dan wel het uit de markt houden van concurrerende technieken etc.) en een derde voor dat oh zo lang gewenste 2e huisje in thailand.
[..]
[..]
Dat is vast een misschrijving.
maar je gaat dan achteraf wel lopen schreeuwen dat het allemaal zo oneerlijk is etc. Je vind jezelf een hele slimme jongen, maar als je nou echt slim was geweest, dan had jij aan de andere kant gestaan van waar je nu staat.
Ik ben net klaar met 3 abnamro reclames, 1 over koffie afrekenen met rfid en direct e.e.a. zien op je telefoon, de ander over internet 'boekhouden'/ 'huishoudboekje'.
Bijna had ik een afschrift (van mijn vele rekeningen) voor dit scherm gehouden en een foto geplaatst met de link alhier.
[..]
Tja, zo denken criminelen ook. Of die nu witteboordencrimineel zijn of gewapend je huis in lopen.
[..]
Dat jij je eigen gif eet, inademt, drinkt, draagt enz. boeit me niet, maar anderen er in meeslepen is een 2e. Kinderen heb je niet denk ik, na jou de zondvloed.
[..]
Echter je _verdient_ het dan vaak niet. Verdienen kent basaal 2 modellen : geld op loonstrook is verdient geld, maar bijv. een prijs voor een vaccin o.i.d. welke ziekte kan opheffen is dan iets wat men werkelijk _verdiende_.
[..]
Yep, een geld-zieke junk dus. je komt altijd te kort, al zou je morgen 2 miljoen in een loterij winnen.
[..]
Die moest ik ff zoeken, een film karakter... niveautje hoor...
[..]
iemand die slimmer is en echt bestaand hebbende zei (maar dan in het engels) : kapitalisme KAN werken, maar helaas, de kapitalisten zijn zo verdomde hebberig.
je bent deel van het probleem, niet de oplossing. Maar mede door types als jij, mij wakker houdende, alert, dit blijft een boeiende vlotte hobby zo tussen de bedrijven door.
Er worden nog steeds olievelden ontdekt, en geen kleintjes ook, dus de olie is echt niet binnen een paar jaar op. Wat er zal gebeuren uiteindelijk, is dat de schaarste en moeilijker winning van olie en gas zoveel zal gaan kosten, dat alternatieven steeds aantrekkelijker worden.quote:Op donderdag 3 februari 2011 13:40 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Groene stroom is ook niet echt groen, de producten die ervoor gebruikt worden , worden vervoerd met
vrachtwagens die op diesel rijden, wat erg vervuilend is , dus hoezo groen?
Ik zat zo eens te denken, wat nou als over een aantal jaar de olie voorraad op is? Wat dan?
Maak jij je nou maar niet te druk over wat 'te existentiële materie' is voor mijquote:Op donderdag 3 februari 2011 12:17 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is veel te existentiële materie voor jou denk ik. Zo zijn er lieden die liever heel veel geld geven voor een titel, anderen voor macht (of 'kennis', d.m.v. omkoping, dan wel het uit de markt houden van concurrerende technieken etc.) en een derde voor dat oh zo lang gewenste 2e huisje in thailand.
[..]
[..]
Dat is vast een misschrijving.
maar je gaat dan achteraf wel lopen schreeuwen dat het allemaal zo oneerlijk is etc. Je vind jezelf een hele slimme jongen, maar als je nou echt slim was geweest, dan had jij aan de andere kant gestaan van waar je nu staat.
Ik ben net klaar met 3 abnamro reclames, 1 over koffie afrekenen met rfid en direct e.e.a. zien op je telefoon, de ander over internet 'boekhouden'/ 'huishoudboekje'.
Bijna had ik een afschrift (van mijn vele rekeningen) voor dit scherm gehouden en een foto geplaatst met de link alhier.
[..]
Tja, zo denken criminelen ook. Of die nu witteboordencrimineel zijn of gewapend je huis in lopen.
[..]
Dat jij je eigen gif eet, inademt, drinkt, draagt enz. boeit me niet, maar anderen er in meeslepen is een 2e. Kinderen heb je niet denk ik, na jou de zondvloed.
[..]
Echter je _verdient_ het dan vaak niet. Verdienen kent basaal 2 modellen : geld op loonstrook is verdient geld, maar bijv. een prijs voor een vaccin o.i.d. welke ziekte kan opheffen is dan iets wat men werkelijk _verdiende_.
[..]
Yep, een geld-zieke junk dus. je komt altijd te kort, al zou je morgen 2 miljoen in een loterij winnen.
[..]
Die moest ik ff zoeken, een film karakter... niveautje hoor...
[..]
iemand die slimmer is en echt bestaand hebbende zei (maar dan in het engels) : kapitalisme KAN werken, maar helaas, de kapitalisten zijn zo verdomde hebberig.
je bent deel van het probleem, niet de oplossing. Maar mede door types als jij, mij wakker houdende, alert, dit blijft een boeiende vlotte hobby zo tussen de bedrijven door.
Exact, dat gaat nooit gebeuren. Want de tekenen daarvoor zullen zich op een gegeven moment gaan aandienen. Dat gebeurd nu ook al wel, maar aangezien er nog zoveel olie is dat de situatie nog niet nijpend genoeg is om naar (op dit moment duurdere) alternatieven te kijken gaat de wereld gewoon door met het gebruiken van olie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er worden nog steeds olievelden ontdekt, en geen kleintjes ook, dus de olie is echt niet binnen een paar jaar op. Wat er zal gebeuren uiteindelijk, is dat de schaarste en moeilijker winning van olie en gas zoveel zal gaan kosten, dat alternatieven steeds aantrekkelijker worden.
Er zal nooit een moment zijn dat de wereld op een dag wakker wordt, en ineens compleet zonder olie zal zitten.
Natuurlijk kijken we daar naar, maar de wereld kan op dit moment niet zonder olie. Zo simpel is het. De situatie is ook niet dermate nijpend dat we NU een vervanger moeten hebben. Ik snap ook wel dat oliemaatschappijen op dit moment zitten te wachten op een vervanger van olie, want dat product zal hun hun bestaansrecht ontnemen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:26 schreef fruityloop het volgende:
Er wordt al wel fundamenteel onderzoek gedaan, oa naar kernfusie, en nu ook voorzichtig naar nieuwere/schonere/veiliger ouderwetsche kernreachtoren die werken met splitsing. Zo zijn de 4e generatie ontwerpen, die oa werken met vloeibaar zout als koelmiddel, fysiek thermisch beveiligd. Als zo'n reactorvat kapot gaat, stollen die zouten door het afkoelen, en slaan zo meteen alle radioactiviteit op, ipv ala Chernobyl dit over een half continent uit te spuwen. Ander detail is dat die bijvoobeeld Thorium als brandstof kunnen gebruiken, en daardoor geen/weinig weapon-grade plutonium produceren, wat de wereld ook weer een stukje veiliger maakt.
Als we een goede/schone manier hebben om waterstof te maken, zijn we een eind op weg naar een valide vervanger van onze fossiele brandstoffen.
Maar goed, de nucleaire optie mogen we van de diverse milieuclubs niet naar kijken, en elke politicus die daar over begint pleegt professionele zelfmoord.
Dat is veel te existentiële materie voor jou denk ik. Maar sowieso, er is gebleken dat mensen 3 type mensen zien buiten henzelf, een kleine groep die ze 'gelijk mogen', een heel grote groep die men 'neutraal beziet', en een groepje die ze niet mogen, en voor het eerst op fok zeg ik : ik mag jou niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:15 schreef CoolGuy het volgende:
Maak jij je nou maar niet te druk over wat 'te existentiële materie' is voor mij![]()
Mijn hobby is mijn werk verworden, dus was het op enig moment geen hobby meer.(Piloten kennen dat verschijnsel amper of niet)quote:Ik weet niet waar je op doelt, maar ik neem aan dat je aan die reclames 'gewerkt' hebt, of heb je ze 'ontleedt' ? In dat eerste geval, werk je dan niet gewoon mee aan datgene waar je hier zo tegen lijkt te vechten?
Ik snap wel wat je zegt, maar niet waar je hier in dezes op doelt, waar ik dat richting wie doe, concreet.quote:Overigens vind ik het nogal hypocriet van je dat je nu begint over anderen er in meeslepen.
Weer mis, je hangt erg aan je eigen inzichten en gelijk, maar ons denken (ook het mijne) is niet zelden fout als het anderen hen motieven (of redenen die daartoe leidden) betreft.quote:Want dat is nou net dé reden dat jij hier op dit forum je verhaaltjes komt vertellen. Dat anderen daar maar vooral in met je meegaan.
Het is jammerlijk als een persoon HET middel tegen kanker maakt terwijl die bij een klote bedrijf werkt, dat dit middel dan commercieel uitgemolken gaat worden, maar de persoon in kwestie krijgt nog steeds mijn lof.quote:Ik denk niet dat het aan jou is om te bepalen wat 'verdienen' is. Een prijs voor een vaccin? Een vaccin, tot stand gekomen door 'Big Pharma'? Zeg me nou niet dat je daar achter staat.
Zonnepanelen, recyclen avant le lettre, de fiets pakken als het ff kan, laptops en pc's staan op 'omlaag schakelen' qua energie verbruik, ik hoef geen geld over anderen hun ellende heen te verdienen etc.quote:Ik claim ook niet dat ik deel van ben de oplossing. Een oplossing voor wat precies? Voor dat wat jij in je warrige teksten (maar jij vind jezelf 'alert'...mkay..) als probleem aankaart? Ik zie niet in hoe jij wel bijdraagt aan een oplossing dan?
maar dat heb ik in mijn vorige post ook al gesteld, want ik wil me wel graag binnen de grenzen van de wet bewegen, dus waar dat geemmer over criminelen vandaan komt weet ik niet. Money makes the world go 'round. Dat is nou eenmaal zo. Het zijn altijd bepaalde types die daar tegen in gaan, [/q]quote:Nee hoor, 2 miljoen is een prima bedrag. Maar het mag altijd meer zijn. Zou ik daarvoor over lijken gaan? Nee,
Hier ben je helemaal overtuigd van je gelijk, dat snap ik wel, je moet a en b wel verbinden anders klopt het verhaal voor jezelf niet meer.quote:en dat zijn meestal de mensen die vooral geld niet hebben. Immers, als ze dat wel zouden hebben zouden ze mee doen aan datgene waar ze nou zo hard tegen schoppen.
Ja, het is gewoon sneu m.i., een film karakter citeren. Zoiets als pubers die nu ineens weer roepen 'yippy ka jeej mother fucker' dankzij bruce willis re-runs.quote:Niveautje?
Als men het dan ook maar echt_verdient_ .... En met eerlijk werken worden maar weinigen rijk.quote:Er is niks mis met geld verdienen.
De klassieke fout, en wederom projectie.quote:Sommige mensen zijn het niet eens met hoe andere mensen dat doen, maar zolang die mensen zich binnen de wet bewegen zie ik het als niet meer dan gehuil van enkele personen die diep van binnen zouden willen dat ze dat ook hadden bedacht en daar munt uit hadden geslagen.
Je hebt een hekel aan de 'domme massa' waaraan jij verdient?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:41 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is veel te existentiële materie voor jou denk ik. Maar sowieso, er is gebleken dat mensen 3 type mensen zien buiten henzelf, een kleine groep die ze 'gelijk mogen', een heel grote groep die men 'neutraal beziet', en een groepje die ze niet mogen, en voor het eerst op fok zeg ik : ik mag jou niet.
[..]
Mijn hobby is mijn werk verworden, dus was het op enig moment geen hobby meer.(Piloten kennen dat verschijnsel amper of niet)
Ik heb een hekel aan 'de domme massa' waaraan ik verdien. NLP, massa manipulatie, guerrilla marketing, de kunst van het weglaten cq iets zo verwoorden dat men aanneemt dat een samsung galaxy tab een USB poort heeft e.d.![]()
De mens is een programmeerbare vleesrobot, het gros. Ze vergeten vlug, vergeven te makkelijk (fouten vanuit de politiek e.d.) worden steeds luier en grote bedrijven schrijven 'gedwongen' hun klanten nu al aan op niveau 2 (van de 6 waarbij 6 voor de hoogste regionen is)
[..]
Ik snap wel wat je zegt, maar niet waar je hier in dezes op doelt, waar ik dat richting wie doe, concreet.
[..]
Weer mis, je hangt erg aan je eigen inzichten en gelijk, maar ons denken (ook het mijne) is niet zelden fout als het anderen hen motieven (of redenen die daartoe leidden) betreft.
[..]
Het is jammerlijk als een persoon HET middel tegen kanker maakt terwijl die bij een klote bedrijf werkt, dat dit middel dan commercieel uitgemolken gaat worden, maar de persoon in kwestie krijgt nog steeds mijn lof.
[..]
Zonnepanelen, recyclen avant le lettre, de fiets pakken als het ff kan, laptops en pc's staan op 'omlaag schakelen' qua energie verbruik, ik hoef geen geld over anderen hun ellende heen te verdienen etc.
[..]
maar dat heb ik in mijn vorige post ook al gesteld, want ik wil me wel graag binnen de grenzen van de wet bewegen, dus waar dat geemmer over criminelen vandaan komt weet ik niet. Money makes the world go 'round. Dat is nou eenmaal zo. Het zijn altijd bepaalde types die daar tegen in gaan,
Dat denk jij, jij wilt dat zo zien.
[..]
Hier ben je helemaal overtuigd van je gelijk, dat snap ik wel, je moet a en b wel verbinden anders klopt het verhaal voor jezelf niet meer.
Neem bijv. de SP, die hebben leden zoals de VVD die ook heeft al willen andere partijen je doen geloven dat het allemaal de uitkeringstrekkers van de pvda en gl zijn. Met name in de 'back office' media is menig 'poenschepper' sp lid- of stemmer. Wat voor jou opgaat hoeft voor een ander niet op te gaan. Ik ben wel eens jaloers op mijn broer, hij verdient niet slecht, maar ja, vrouw met smaak, 3 kinderen, behoorlijk koophuis, 2 (2e hands) auto's doch ze hebben het minder breed dan de buitenwereld zou denken. Ze hebben ook een grote vriendenkring, de kinderen zijn gelukkig, hun buren komen over de vloer en zij daar, het is 1 van die gelukkige meer dan gemiddelde gezinnen, waar zelden ruzie is, wel vrijheid En discipline e.d.
[..]
Ja, het is gewoon sneu m.i., een film karakter citeren. Zoiets als pubers die nu ineens weer roepen 'yippy ka jeej mother fucker' dankzij bruce willis re-runs.
[..]
Als men het dan ook maar echt_verdient_ .... En met eerlijk werken worden maar weinigen rijk.
Wachtgeld voor politici is ook een wettelijk iets, maar tevens gewoon om op te
[..]
De klassieke fout, en wederom projectie.
Je bent het ergens mee oneens, dan ben je er jaloers op, hoe oud ben jij? onder de 25 ?
Nota bene : uiteraard dringt het vast niet tot je door dat grote bedrijven indirect de wet mede maken middels zet-politici.
Alternatieven bouwen met hele dure olie? Is dat de oplossing? Nee. En dan nog hebben we bussen en een shitload aan auto`s die op olie rijden, vrachtwagens die op olie rijden, die kan je moeilijk in een nog onbekend aantal windmolens steken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:13 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er worden nog steeds olievelden ontdekt, en geen kleintjes ook, dus de olie is echt niet binnen een paar jaar op. Wat er zal gebeuren uiteindelijk, is dat de schaarste en moeilijker winning van olie en gas zoveel zal gaan kosten, dat alternatieven steeds aantrekkelijker worden.
Er zal nooit een moment zijn dat de wereld op een dag wakker wordt, en ineens compleet zonder olie zal zitten.
Je onderstreept nu het punt wat ik eerder maakte. Er IS nog olie. Immers, als dat er niet was konden we ook geen 80+ miljoen vaten per dag verbruiken. Wat er niet is kun je niet verbruiken. Dus er is nog geen noodzaak om daadwerkelijk volgende week een alternatief te hebben. Die alternatieven zijn er wel, sommige meer ontwikkeld dan anderen, maar pas als het echt nijpend wordt wordt daar serieus naar gekeken.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:07 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Alternatieven bouwen met hele dure olie? Is dat de oplossing? Nee. En dan nog hebben we bussen en een shitload aan auto`s die op olie rijden, vrachtwagens die op olie rijden, die kan je moeilijk in een nog onbekend aantal windmolens steken.
Olievelden worden nog ontdekt, maar dat zijn badkuipjes vergeleken met vroeger! Ik wil van jouw een concreet voorbeeld en liever geen schatting zien dat we een groot olieveld gevonden hebben, en hou in je achterhoofd dat de wereld 80+ miljoen vaten per dag verbruikt.
Hoeveel windmolens moeten we dan bouwen? Hoe duur zijn die? En waren we niet aan het bezuinigen?
Dus je bedoeld dat er pas wat mee gedaan word als olie weer op de bv.100+ euro zit? Bedenk je wel dat we het hebben over een grootschalige transitie. Als olie op de 100+ zit worden die alternatieven toch een heel stuk duurder? Hoeveel olie gaat in de productie van 1 windmolen?quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Je onderstreept nu het punt wat ik eerder maakte. Er IS nog olie. Immers, als dat er niet was konden we ook geen 80+ miljoen vaten per dag verbruiken. Wat er niet is kun je niet verbruiken. Dus er is nog geen noodzaak om daadwerkelijk volgende week een alternatief te hebben. Die alternatieven zijn er wel, sommige meer ontwikkeld dan anderen, maar pas als het echt nijpend wordt wordt daar serieus naar gekeken.
Nu is het een geld kwestie. Olie is nog altijd goedkoper dan de alternatieven (uitkristalliseren) en dus wordt er met de alternatieven 'nauwelijks' iets gedaan.
Nee, want een prijs kun je kunstmatig hoog of laag houden. Op het moment dat er geen olie meer is, daadwerkelijk _geen_ olie meer IS, dan zal er gekeken moeten worden naar alternatieven, hoeveel duurder die ook zijn dan olie. Dus dat gaat dan toch wel gebeuren, of men dat nou wil of niet, want er is dan namelijk geen keuze meer. Die keuze is er nu nog wel, want er IS nog olie.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:17 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Dus je bedoeld dat er pas wat mee gedaan word als olie weer op de bv.100+ euro zit? Bedenk je wel dat we het hebben over een grootschalige transitie. Als olie op de 100+ zit worden die alternatieven toch een heel stuk duurder? Hoeveel olie gaat in de productie van 1 windmolen?
Vraag en aanbod is ook belangrijk, net als dat olie van 140 weer naar 60 ging. Waarom? Door de recessie verbruikten we ineens veel minder, dus ging de prijs omlaag. En dan kom je weer in die cirkel terecht, nl. dat olie ineens weer goedkoper is dan de alternatieven.
Olie zal nooit op raken, op een gegeven moment word het zo duur dat de productie naar beneden bijgesteld gaat worden, omdat de vraag afneemt, omdat het zo duur is. En al gaat het ooit op, dan zullen onze kinderen dat waarschijnlijk écht meemaken, of hun kinderen etc. Ik in ieder geval niet.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, want een prijs kun je kunstmatig hoog of laag houden. Op het moment dat er geen olie meer is, daadwerkelijk _geen_ olie meer IS, dan zal er gekeken moeten worden naar alternatieven, hoeveel duurder die ook zijn dan olie. Dus dat gaat dan toch wel gebeuren, of men dat nou wil of niet, want er is dan namelijk geen keuze meer. Die keuze is er nu nog wel, want er IS nog olie.
Dus het maakt niet uit of een alternatief nu 5x zo duur is nu er nog wel olie is, en straks is het 20x zo duur als er geen olie meer is. Die 20x hogere kostprijs wordt dan toch wel betaald want er is geen keuze meer. Nu is die keuze er wel, maar je snapt dat alle oliebedrijven niet echt zitten te wachten op een product dat hun eigen product ineens overbodig maakt, tenzij ze dat nieuwe product zelf in handen kunnen krijgen en exploiteren.
Exact, dus voor alternatieven zullen al alternatieve manieren gevonden moeten worden om dat te fabriceren.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:36 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Olie zal nooit op raken, op een gegeven moment word het zo duur dat de productie naar beneden bijgesteld gaat worden, omdat de vraag afneemt, omdat het zo duur is. En al gaat het ooit op, dan zullen onze kinderen dat waarschijnlijk écht meemaken, of hun kinderen etc. Ik in ieder geval niet.
We zijn nu aan het bezuinigen, er is niet echt veel geld dat we even over hebben.
Voor bijv. offshore windgeneratie moeten er tientallen miljarden worden gestoken in zo`n project. Laat staan als we te maken hebben met een écht hoge olieprijs, hoe hoog zal dat dan zijn? Dat kunnen we gewoon niet betalen volgens mij.
En dan genereren we stroom, geen olie.
Jouw punt met dat "als er straks geen olie meer is worden alternatieven aantrekkelijk" snap ik niet helemaal. Hoe kunnen er de alternatieven (die er overigens op grote schaal niet staan) ineens verschijnen zonder olie? In de fabricage van 1 matrijs voor 1 onderdeel van bijvoorbeeld in windmolens gaat al olie.
Ja, het gros zelfs, maar dat groeide zo, reclame = misleiding niet zelden. of niet maar dan blijkt zo een bedrijf diens winst uit lage lonen landen te behalen, of heeeeel slechte aftersales/service/garantie kleine lettertjes te hebben.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Je hebt een hekel aan de 'domme massa' waaraan jij verdient?Waarom doe je dat dan?
Die 2 (olie handel en klanten) zie ik los van elkaar.quote:Je bent hier aan 't praten over hoe slecht de oliebedrijven in weze zijn, omdat ze verdienen aan de onwetende schapen, die niet inzien dat ze uitgemolken worden, en vervolgens noem je je eigen clientele 'domme massa'?
bill gates, google, of deze arts in een ziekenhuis : alexander fleming, penicilline -> nobelprijs.quote:Als iemand 'het middel tegen kanker' zou vinden, dan doet ie dat niet bij hem thuis op zolder.
Nee dus, sterker nog, een stel studenten maakt iets opmerkelijks, dat kan je oliebedrijf schaden, dus wat doet men? opkopen...quote:En al doet ie dat wel, iemand moet dat financieren. Wie doet dat denk je? W.s. het 'klotebedrijf' waar hij voor werkt, die het in de eerste plaats mogelijk maakte voor hem om proberen iets te ontwikkelen.
Ik ben blij voor hem, 'jaloers' tussen ''s had beter geweest. In deze tijden is het sappelen voor zijn gezin, waar anderen scheiden of ongelukkige kinderen hebben, hebben ze het mooi voor elkaar. Ik ben meer een soort serie figuur : charlie harper uit two and a half manquote:Waarom ben je jaloers op je broer? Omdat hij dingen heeft die jij niet hebt? Kijk, IK ben niet jaloers, ik ben nl niet van het 'waarom jij wel en ik niet' denken. Zo zit ik niet in elkaar.
Venezuela heeft nog ~500 miljard vaten in/rond de orinoco delta liggen, Brazilië heeft nog 120+ miljard vaten voor de kust liggen, Irak ~100 miljard vaten, en zo nog wat.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:07 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Alternatieven bouwen met hele dure olie? Is dat de oplossing? Nee. En dan nog hebben we bussen en een shitload aan auto`s die op olie rijden, vrachtwagens die op olie rijden, die kan je moeilijk in een nog onbekend aantal windmolens steken.
Olievelden worden nog ontdekt, maar dat zijn badkuipjes vergeleken met vroeger! Ik wil van jouw een concreet voorbeeld en liever geen schatting zien dat we een groot olieveld gevonden hebben, en hou in je achterhoofd dat de wereld 80+ miljoen vaten per dag verbruikt.
Hoeveel windmolens moeten we dan bouwen? Hoe duur zijn die? En waren we niet aan het bezuinigen?
Ik worstel persoonlijk met dit probleem, omdat vaak de conclusie is dat we optimistisch moeten zijn, i.p.v. realistisch. Vind het een zeer boeiend onderwerp.
En 'maar' 90 miljard onder de noordpool. Wel DE plek voor een enorme milieu ramp.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Venezuela heeft nog ~500 miljard vaten in/rond de orinoco delta liggen, Brazilië heeft nog 120+ miljard vaten voor de kust liggen, Irak ~100 miljard vaten, en zo nog wat.
Saudi Arabië heeft nog voor 150 a 200 miljard aan bewezen reserves, dus dit zijn toch wel forse zwembaden te noemen, en geen badkuipen.
Dan bewaren we die olie als reserve, just in case die nieuwe groene technieken wat langer op zich wachten als gepland. Feit is dat er nog plenty olie is, en door de aankomende schaarste + stijgende prijzen, worden oude/gesloten velden weer rendabel, en dus komt er ook een groter commercieël winbaar deel van de olievooraden beschikbaar.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:57 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En 'maar' 90 miljard onder de noordpool. Wel DE plek voor een enorme milieu ramp.
Als die 'te verwachten' 'oorlog' om de noordpool olie er maar niet komt.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:03 schreef fruityloop het volgende:
Dan bewaren we die olie als reserve, just in case die nieuwe groene technieken wat langer op zich wachten als gepland. Feit is dat er nog plenty olie is, en door de aankomende schaarste + stijgende prijzen, worden oude/gesloten velden weer rendabel, en dus komt er ook een groter commercieël winbaar deel van de olievooraden beschikbaar.
Dat artikel is al 3 jaar oud, dus dat zal wel niet zo'n vaart lopen. Zeker gezien het feit dat er geen dwingende economische reden is voor welk land dan ook om daar op jacht te gaan naar olie en gas. Bij de grote landen met claims uit dat artikel, zijn oa ook een aantal landen met de grootste bewezen olie en gas reserves.quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:10 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Als die 'te verwachten' 'oorlog' om de noordpool olie er maar niet komt.
http://weernieuws.weeronl(...)nde_noordpool/8/2312
En nu je dit leest : http://tinyurl.com/oktober2010 <- bleek al bezet dus deze dan maar http://tinyurl.com/6ylzzog ?quote:Op donderdag 3 februari 2011 16:14 schreef fruityloop het volgende:
Dat artikel is al 3 jaar oud, dus dat zal wel niet zo'n vaart lopen. Zeker gezien het feit dat er geen dwingende economische reden is voor welk land dan ook om daar op jacht te gaan naar olie en gas. Bij de grote landen met claims uit dat artikel, zijn oa ook een aantal landen met de grootste bewezen olie en gas reserves.
Kijk uit met deze schattingen, in het verleden is gebleken dat daar ook mee gesjoemeld is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 15:52 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Venezuela heeft nog ~500 miljard vaten in/rond de orinoco delta liggen, Brazilië heeft nog 120+ miljard vaten voor de kust liggen, Irak ~100 miljard vaten, en zo nog wat.
Dit zijn wel schattingen, maar om het in perspectief te plaatsen, Saudi Arabië heeft nog voor 150 a 200 miljard aan bewezen reserves, dus dit zijn toch wel forse zwembaden te noemen, en geen badkuipen.
Hoe groot is dat deel van de beschikbare oudere olievooraden dat winbaar is? Hoeveel miljoen vaten per dag kunnen die produceren en hoe lang dan? Heb je daar je bronnen voor? (Een ander nadeel is dat hoe beter je olie uit de grond kan krijgen, hoe sneller het op is)quote:Dan bewaren we die olie als reserve, just in case die nieuwe groene technieken wat langer op zich wachten als gepland. Feit is dat er nog plenty olie is, en door de aankomende schaarste + stijgende prijzen, worden oude/gesloten velden weer rendabel, en dus komt er ook een groter commercieël winbaar deel van de olievooraden beschikbaar.
Alle rijkdom wordt gestuurd en gemanipuleerd door de Illuminati, sommigen rijken die geen directe Illuminati zijn, zijn geprogrammeerd en worden gemonitored voor rijkdom; voor een agenda; voorbeelden zijn Donald Trump en Bill Gates. Zodat deze personen een "held" zijn en een voorbeeldfunktie uitoefenen; ideaal voor hersenspoeling van ambitieuze mensen.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie beter af is. De bedrijven die miljoenen verdienen, of jij, die zogenaamd 'het grote plaatje' ziet. Want jij zit op internet verhaaltjes te verkondigen over hoe slecht de wereld is, en te bekvechten met wat anonieme mensen ergens op een forum, terwijl in de echte wereld, de economie gewoon doordraait, en daar mensen heel erg rijk worden, omdat zij de ballen hadden om iets te doen/op te zetten wat anderen niet durfden dan wel bedacht hadden.
fokthesystem is behoorlijk slim; het is oneerlijk idd; maar daar komt verandering in.quote:Jij valt in die laatste categorie, maar je gaat dan achteraf wel lopen schreeuwen dat het allemaal zo oneerlijk is etc. Je vind jezelf een hele slimme jongen, maar als je nou echt slim was geweest, dan had jij aan de andere kant gestaan van waar je nu staat.
Gevaarlijke houding; miljoenen op de bank betekent niets meer; de Illuminati controleren alle bankrekeningen. Het is alleen schijn, voorlopig althans.quote:Als ik moest kiezen had ik liever die miljoenen ipv 'geopende ogen'. Wat interesseert 't mij nou of andere mensen oneerlijk vinden wat ik doe. Als ik dingen doe waarmee ik me binnen de wet begeef, en ik kan daar heel veel geld mee verdienen, dan lach ik iedereen uit die bij wijze van spreken buiten het hek met een spandoekje staat, of in dit geval, een virtueel spandoekje.
Grappig deze quote. In die film waarin hij (Michael Douglas) dat zo uitsprak, zijn veel triggers en subliminale scenes opgenomen met een accurate voorspelling van 09/11 en de crash van de Twin Towers.quote:Om met de woorden van Gordon Gekko te spreken: Greed is good.![]()
Ja, want dan is het van het bedrijf en niet van die arts die al dan niet toevallig in zijn eigen tijd/lab. iets 'uitvind'.quote:Op donderdag 3 februari 2011 19:21 schreef Gray het volgende:
@fokthesystem: Ik vind het heel opvallend dat je het spijtig vindt wanneer iemand die een kankermedicijn zou maken bij een 'klotebedrijf' zou werken.
Op kleine schaal wel hoor, ik heb de sp wel eens tips gegeven, of voor 2 clubs hier 'iets nieuws bij hen, op de kaart gezet, met meer dan verwachtte nieuwe leden als gevolg'.quote:waarmee je de massa zoet hout door een vorm van manipulatie. Zou je je talenten niet liever aanzetten voor een beter doel? Zo ja, waarom doe je dat dan niet?
In theorie wel, en in de praktijk met gelijkgestemden ook. Globaal niet meer, men is verpest.quote:Ook zonder geld kan een samenleving bestaan, zonder grondstoffen voor voedsel, energie en benodigde materialen echter niet.
Ik kan me hier wel in vinden, al zou ik eerder zeggen dat het jammer is dat het niet van de mens/samenleving is.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja, want dan is het van het bedrijf en niet van die arts die al dan niet toevallig in zijn eigen tijd/lab. iets 'uitvind'.
Okay.quote:[..]
Op kleine schaal wel hoor, ik heb de sp wel eens tips gegeven, of voor 2 clubs hier 'iets nieuws bij hen, op de kaart gezet, met meer dan verwachtte nieuwe leden als gevolg'.
Bedrijven die werken met auto merken die geblindeerde autootjes adverteren maar niet zo mogen en kunnen slijten (mag in NL namelijk niet) begin ik niet eens aan.
Hier ben ik het wel mee eens. Begrijp ik het goed dat je het ook niet meer als mogelijkheid ziet? Dat we voorbij 'the point of no return' zijn?quote:[..]
In theorie wel, en in de praktijk met gelijkgestemden ook. Globaal niet meer, men is verpest.
Geld is ook maar een soort bartering v.2 met veel bugs wegens een veel te flexibel rente/speculatie 'vrije' marge...
Die laboratoria zijn nou net niet van die onderzoeker, en zijn salaris wordt ook voorgeschoten door de farmaceutische industrie, uiteraard met de hoop dat hij/zij bruikbare medicijnen produceert voor het bedrijf in kwestie. Als ik iets slims bedenk in de baas zijn tijd, en met de baas zijn middelen, is die daar de eigenaar van. Staat ook helder in mijn arbeidsovereenkomst, net als in vele andere trouwens.quote:Op donderdag 3 februari 2011 21:34 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ja, want dan is het van het bedrijf en niet van die arts die al dan niet toevallig in zijn eigen tijd/lab. iets 'uitvind'.
alexander fleming, penicilline -> nobelprijs, de universiteit waar hij zijn onderzoek deed was ook niet van hem. En al was het serendipiteit, had hij bij een bedrijf gewerkt dan was penicilline nu vast heeel erg veel duurder.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Die laboratoria zijn nou net niet van die onderzoeker,
Of niet. Er zijn zat lieden die nu wel snappen dat ze beter thuis aan de gang kunnen als ze iets groots op het spoor zijn. In andere velden noemde ik al 2 voorbeelden, die begonnen direct voor henzelf : de oprichters van google, facebook, bill gates. Het is een soort tegenstelling dat een briljant iemand gaat werken voor een bedrijf dat geld op -1- zet, en hun core business slechts als means to an end zien.quote:en zijn salaris wordt ook voorgeschoten door de farmaceutische industrie,
Zoals elders staat, zal ik hier ook vertellen, ik heb 2 ooms, 1 direct en 1 aangetrouwde, beide gewoon minimaal 7e generatie NLers.quote:uiteraard met de hoop dat hij/zij bruikbare medicijnen produceert voor het bedrijf in kwestie. Als ik iets slims bedenk in de baas zijn tijd, en met de baas zijn middelen, is die daar de eigenaar van. Staat ook helder in mijn arbeidsovereenkomst, net als in vele andere trouwens.
Computercode, of een complete website heeft geen 10+ jarig traject nodig om tot iets bruikbaars te komen, dus die vergelijkingen met facebook en co gaan niet echt op. Nog afgezien van het feit dat de benodigde infrastructuur om dat de ontwikkelen een scheet in een tornado is vergeleken met de infrastructuur die je nodig hebt om een medicijn volledig door te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 12:11 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
alexander fleming, penicilline -> nobelprijs, de universiteit waar hij zijn onderzoek deed was ook niet van hem. En al was het serendipiteit, had hij bij een bedrijf gewerkt dan was penicilline nu vast heeel erg veel duurder.
[..]
Of niet. Er zijn zat lieden die nu wel snappen dat ze beter thuis aan de gang kunnen als ze iets groots op het spoor zijn. In andere velden noemde ik al 2 voorbeelden, die begonnen direct voor henzelf : de oprichters van google, facebook, bill gates. Het is een soort tegenstelling dat een briljant iemand gaat werken voor een bedrijf dat geld op -1- zet, en hun core business slechts als means to an end zien.
[..]
Zoals elders staat, zal ik hier ook vertellen, ik heb 2 ooms, 1 direct en 1 aangetrouwde, beide gewoon minimaal 7e generatie NLers.
De 1 is een hersenchirurg van wereldklasse, maar koos er voor om in canada te werken, hij verdient daar een fractie van wat hij in bijv. de USA zou verdienen, echter hij is uitermate tevreden en woont er prachtig, houdt van het land, de mensen, kortom 'de sfeer'.
De ander heeft in zijn contract voor een franse firma (eigenlijk een overheid lab.) dat als er iets heel commercieels komt uit zijn werk, hij een x deel netto daarvan krijgt per jaar.
Kijk zo kan het ook, maar dan moet je wel in de top van je vakgebied staan.
Ergo : er zijn mensen die al dan niet toevallig iets goeds uitvinden.
Maar er zijn meer mensen die dat niet kunnen en welke geld-zieke-junks zijn. Dat die laatsten de zeggenschap hebben over veel van wat goed en slecht voor mensen is, de mens als uitperssinasappel zien, tja, heb er maar respect voor... ik vind het een jammerlijk gegeven.
Een goed idee is goud waard, soms duurt het 'lang' (relatief ook in computer/internet tijdperk) voor iets geld op gaat leveren, zoals bijv. twitter. Hoe dan ook is de vergelijking deze:quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:08 schreef fruityloop het volgende:
Computercode, of een complete website heeft geen 10+ jarig traject nodig om tot iets bruikbaars te komen,
Deels wel.quote:dus die vergelijkingen met facebook en co gaan niet echt op.
Dat kAn maar hoeft niet. je hebt synthetische medicijnen, custom made, of medicijnen uit natuurstoffen (planten/bomen/vis/enz.) en de 'mooiste' : ontdekkingen zoals met penicilline.quote:Nog afgezien van het feit dat de benodigde infrastructuur om dat de ontwikkelen een scheet in een tornado is vergeleken met de infrastructuur die je nodig hebt om een medicijn volledig door te ontwikkelen.
Ik leg net uit van wel, in de USA kan ie het veelvoudige verdienen van wat canada hem dokt.quote:En die ooms van je hebben een vrij specialistische kennis en kunde, die relatief persoonsgebonden is. Een goede chirurg kan zijn operatie-technieken niet vermarkten
Een goede coureur is ook een ZPPr als het warequote:bijvoorbeeld.Net als zeg Schumacher die zijn autorij-capaciteiten niet kan verkopen.
Wat maakt het uit of een nieuw medicijn synthetisch is of uit een plantje komt? Het zal nog steeds erg goed getest moeten worden voordat het op de markt mag. Dat doe je niet zomaar even als thuisknutselaar.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 15:55 schreef fokthesystem het volgende:
...
Dat kAn maar hoeft niet. je hebt synthetische medicijnen, custom made, of medicijnen uit natuurstoffen (planten/bomen/vis/enz.) en de 'mooiste' : ontdekkingen zoals met penicilline.
...
Dat maakt ook niet uit. Vaak blijken synthetische medicijnen nog sterieler en puurder te zijn dan planten-extracten. In het tweede geval moet je enorm veel zuiveringsstappen doen waarbij je vele miljoenen stoffen moet verwijderen, waarvan het gros niet eens bekend is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat maakt het uit of een nieuw medicijn synthetisch is of uit een plantje komt? Het zal nog steeds erg goed getest moeten worden voordat het op de markt mag. Dat doe je niet zomaar even als thuisknutselaar.
Het ene kun je ontdekken en het andere moet je maken met alle menselijke, software- of hardware fouten van dien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 17:28 schreef ATuin-hek het volgende:
Wat maakt het uit of een nieuw medicijn synthetisch is
Sommige dingen worden 'kapot getest', voor het geld, dus ook open deuren, die open staan, daarvan moet in minimaal 3 fout een rapport komen dat ze open staan en 3000 mensen moeten het er mee eens zijn, tja dat kost wel geld ja. 'Geld maken' kan men dit noemen.quote:of uit een plantje komt? Het zal nog steeds erg goed getest moeten worden voordat het op de markt mag. Dat doe je niet zomaar even als thuisknutselaar.
En waarom kan je iets synthetisch dan niet ontdekken?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 00:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het ene kun je ontdekken en het andere moet je maken met alle menselijke, software- of hardware fouten van dien.
En wat is het alternatief? Zomaar alles toelaten op de markt? Dat gaat ook echt werken hequote:Neem bijv. de ontdekking van jim humble, feitelijk in 1 a 2 dagen van gewoon iets, tot o.a. malaria 'medicijn' dat binnen 24 uur werkt http://www.jimhumble.nl/ , voor de USA wet moet nog e.e.a. gebeuren, maar in NL mag het al verkocht worden...
[..]
Sommige dingen worden 'kapot getest', voor het geld, dus ook open deuren, die open staan, daarvan moet in minimaal 3 fout een rapport komen dat ze open staan en 3000 mensen moeten het er mee eens zijn, tja dat kost wel geld ja. 'Geld maken' kan men dit noemen.
Ze werken weldegelijk met stikstof balansen als je dat soms bedoelt?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:23 schreef Gray het volgende:
Wat ik niet snap is dat de agrarische sector zo weinig gebruik lijkt te maken van aquaponics, of lijkt dat alleen maar zo?
Je kan nog veel verder gaan, neem aub deze info ook mee naar je ouders :quote:Op maandag 7 februari 2011 12:15 schreef mousy31 het volgende:
Denk dat laten groeien in de volle grond goedkoper is en vooral biologische boeren maken liever gebruik van de aarde. Waarom precies weet ik zo ff niet k zal mn ouders eens gaan vragen.
Het heeft in ieder geval met energie van moeder aarde te maken. Misschien dat verbouwen in de volle grond beter smaakt? En de meest natuurlijke manier is
Bij medicijen niet. Een website zet je online, en als het niet werkt is het jammer. Een medicijn is veel meer dan 'een goed idee'. Maar goed, dat je geen flauw idee hebt wat de FDA allemaal doet en eist, was me al langer duidelijk.quote:
Mijn ouders hebben een biologische groentenkwekerij gehad dus die weten genoeg over gezonde grond. Ook moet je niet steeds t zelfde stuk grond gebruiken, de grond moet nl ook rusten.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je kan nog veel verder gaan, neem aub deze info ook mee naar je ouders :
op enig moment gingen we aan 'wisselbouw' doen. Zodat bepaalde voedingstoffen op stukken grond niet verloren gingen. Wisselbouw kan men zien als de eerste negatieve hint dat we met te veel mensen te veel en divers wilden eten. Het was op zich wel een natuurlijke 'slimme' oplossing, dat wel, daarna ging het bergafwaarts, want :
Denk aan overleving van de fitste, dat gaat ook op voor planten en wortels e.d.
Wellicht is iets simpels als de vrije wormen hun poep , in vrije grond, wel net de katalysator van bepaalde enzymen en vitaminen of zo in het eindproduct boven hen.
Voorheen 'scheidden we het kaf van het koren', nu is bijna 100% 'in orde', m.a.w. we eten ook de goed uitziende eigenlijk zwakke schakels uit een oogst die anders gewoon verloren waren gegaan en als 'mest' zou dienen voor de volgende oogst.
Het is al zo ver dat bekende 'medicijnen' daar de basis van, gewoon als eigendom gewenst worden, dat bedrijven patenten aanvragen op zaken die bij landen en bevolkingen gewoon bekend zijn. Voorbeeldje (van een gelukkig mislukt even in 'eigendom nemen' actie) hiervan is de neemboom.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:51 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bij medicijen niet. Een website zet je online, en als het niet werkt is het jammer. Een medicijn is veel meer dan 'een goed idee'.
Niet dus, maar ik zie wel dat de farmacie (I.t.t. het 'simpele platte bedrijf 'olie') onnodig ingewikkeld en dus de boel duur maakt.quote:Maar goed, dat je geen flauw idee hebt wat de FDA allemaal doet en eist, was me al langer duidelijk.
Softenon en andere zaken, allemaal goedgekeurd, de nadelen komen later pas.quote:Ik heb ook een goed idee, als we allemaal 's ochtends verse brandneteltopjes plukken, en die eten, is het goed voor ons. Gezonde mensen zijn minder vaak ziek. Dus zijn brandnetels een medicijn. Dit soort gedachte zie ik bij een aantal mensen hier. Maakt een discussie best moeilijk.
Mull ('mulle bodem, mul zand') is 1 van de 'doelen' van een worm. Humus is er vaak juist vaak te veel, te compact ook na te vaak en te vlotte oververbouwing.quote:Op maandag 7 februari 2011 13:24 schreef mousy31 het volgende:
En wormens zijn idd heel belangrijk die zorgen voor humus in de grond.
Als bij mij morgen een ernstige ziekte wordt geconstateerd, staat het mij volkomen vrij om die te behandelen met spullen die mijn huisarts en specialist aanraden, of om me te storten op volksmedicijnen, en daarop te vertrouwen. Ik zal niet worden opgenomen en gedwongen behandeld in een gesticht als ik liever kanker zou bestrijden met een handje perzikpitten elke dag, dan met een chemokuur.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef fokthesystem het volgende:
Heel veel 'volksmedicijnen' werken wel degelijk (maar bijv. niet bij iedereen) en dus werkt men die het verdom hoekje in, kwakzalverij label er op e.d.
Dat is jouw mening, mag je hebben, dat recht hebben we in dit land. Ik vindt het onzin, maar dat is weer mijn rechtquote:hoe basaler, natuurlijker en simpeler dat proces is dat men in je stopt, hoe, m.i., beter cq minder slecht.
Nee, wat ik bedoel is dat ik voor The Venus Project en Zeitgeist nog nooit had gehoord van deze manier van 'land'bouw. Het bestaat al wel heel lang, maar sta ervan te kijken dat ik het niet eerder wist. Veel groenvoer uit de supermarkt wordt ook hiermee gemaakt; het is immers goedkoop vanwege de verhoogde productie en sterielere omgeving. Ook kost het minder tijd en moeite.quote:Op maandag 7 februari 2011 12:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze werken weldegelijk met stikstof balansen als je dat soms bedoelt?
Daar zitten sterke regels aan verbonden, dus dat gaat niet zomaar, zoals je zelf al aangaf.quote:Op maandag 7 februari 2011 17:00 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is al zo ver dat bekende 'medicijnen' daar de basis van, gewoon als eigendom gewenst worden, dat bedrijven patenten aanvragen op zaken die bij landen en bevolkingen gewoon bekend zijn. Voorbeeldje (van een gelukkig mislukt even in 'eigendom nemen' actie) hiervan is de neemboom.
Het heet kwakzalverij wanneer statistisch gezien een middel geen aantoonbaar voordeel geeft bij het verhelpen van een kwaal. Ook ontbreekt er vaak een logisch mechanisme. Een glas water met mooie woorden helpt net zo goed als een middel van een kwakzalver. Zoals een placebo-effect, jeweetwel.quote:Heel veel 'volksmedicijnen' werken wel degelijk (maar bijv. niet bij iedereen) en dus werkt men die het verdom hoekje in, kwakzalverij label er op e.d.
De grap is dat veel medicijnen duur worden door alle veiligheidsonderzoeken die vereist zijn door de maatschappij. Een medicijn kost vanaf de ontwikkelingsfase tot aan de toonbank gemiddeld een miljard euro, waarvan 800 miljoen (!) zit in de klinische trials. De rest is ontwikkelingsfase en marketing.quote:[..]
Niet dus, maar ik zie wel dat de farmacie (I.t.t. het 'simpele platte bedrijf 'olie') onnodig ingewikkeld en dus de boel duur maakt.
Je haalt een voorbeeld aan waarbij voor het eerst ontdekt werd dat bepaalde chemische verbindingen kunnen leiden tot problemen bij de reproductie.quote:[..]
Softenon en andere zaken, allemaal goedgekeurd, de nadelen komen later pas.
De meeste stoffen in een toedieningsvorm helpen het werkzame middel zo goed mogelijk zijn te laten werken, zodat bijwerkingen verminderd worden. Ook maken ze gebruik veiliger. Het zijn steunmiddelen die uitvoerig getest zijn.quote:Juist gesynthetiseerde medicamenten hebben vaak veel chemische 'troep' in zich, afijn lees de bijsluiters maar, dan snap je de risico's en de 'disclosure en niet aansprakelijkheid' van de farmacie en hun handel.
Onzin, de natuur geeft ingewikkeldere stoffen dan wij voorlopig kunnen maken.quote:Een arts of een medicijn helpt je lichaam te herstellen, of iets aan te maken danwel af te breken, hoe basaler, natuurlijker en simpeler dat proces is dat men in je stopt, hoe, m.i., beter cq minder slecht.
En mede hierdoor zijn tomaten uit de supermarkt zogenaamde wasserbomben http://www.agf.nl/nieuws/2010/1011/wasserbombe.jpg die niet half zo lekker smaken als die uit 'de achtertuin'.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:56 schreef Gray het volgende:
Veel groenvoer uit de supermarkt wordt ook hiermee gemaakt; het is immers goedkoop vanwege de verhoogde productie en sterielere omgeving. Ook kost het minder tijd en moeite.
En geld, heel veel geld, dus belangen, omkoping, aangepaste rapporten enz.quote:Daar zitten sterke regels aan verbonden, dus dat gaat niet zomaar, zoals je zelf al aangaf.
Zogenaamde depot-ophoping van welke (bij-)stof dan ook zal pas op termijn diens werk doen, bij de een wat meer dan bij de ander. Meestal is dat nadat een middel al gewoon legaal in de handel is.quote:Je haalt een voorbeeld aan waarbij voor het eerst ontdekt werd dat bepaalde chemische verbindingen kunnen leiden tot problemen bij de reproductie.
Officieel wel ja, echter soms is er haast, mexicaanse griep recent bijv... veel geld over de balk.quote:De meeste stoffen in een toedieningsvorm helpen het werkzame middel zo goed mogelijk zijn te laten werken, zodat bijwerkingen verminderd worden. Ook maken ze gebruik veiliger. Het zijn steunmiddelen die uitvoerig getest zijn.
Echter die kennen we, ons lichaam althans, die stoffen gingen met de evolutie mee. Die hebben al meegewerkt aan de natuurlijke selectie, weerstand e.d.quote:Onzin, de natuur geeft ingewikkeldere stoffen dan wij voorlopig kunnen maken.
gewoon het gezonde boerenverstand gebruiken, niks klakkeloos aannemen, altijd goed.quote:Probeer niet negatieve informatie te verspreiden wanneer je geen verstand van zaken hebt.
Zelf denken en beslissen is m.i. heel gezond.quote:Daar maak je mensen alleen maar zieker mee,
In USA was het een tijdje mode om de kinderen vol ritalin te tanken. En vandaag bleek uit een radio interview waar ik helaas slechts de laatste minuten van meekreeg dat een aangepast dieet adhd zo goed als oplost. Dit is al getest en waar gebleken.quote:zoals gebeurde bij de MMR-affaire. Door misinformatie ontzegden ouders hun kinderen het vaccin, waardoor niet alleen de gevaccineerde kinderen alsnog risico liepen, maar stierven er ook veel kinderen en bleven anderen levenslang met complicaties zitten van mazelen, rode hond en de bof.
Ik ga toch ook niet praten over hoe het reclamewereldje in elkaar steekt? Zeker niet als het gevaarlijk is.
Geen idee, ben geen boer en weet niet hoe de Nederlandse tomaten worden geteeld, dus hier kan ik niets zinnigs over zeggen. Jij ook niet volgens mij.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En mede hierdoor zijn tomaten uit de supermarkt zogenaamde wasserbomben http://www.agf.nl/nieuws/2010/1011/wasserbombe.jpg die niet half zo lekker smaken als die uit 'de achtertuin'.
Ook dat gebeurt ja. Helaas overigens. Maar je kan niet zomaar een plant of middel afpikken, net als dat je geen genen uit de natuur kan patenteren. Dat komt neer op 'prior art'.quote:[..]
En geld, heel veel geld, dus belangen, omkoping, aangepaste rapporten enz.
Dat is wat ik zeg. Langetermijneffecten voorspellen is altijd al zeer lastig geweest en dat valt maar lastig te voorspellen. Tot nu toe hebben we altijd het meest geleerd van veelal tragische fouten.quote:[..]
Zogenaamde depot-ophoping van welke (bij-)stof dan ook zal pas op termijn diens werk doen, bij de een wat meer dan bij de ander. Meestal is dat nadat een middel al gewoon legaal in de handel is.
Vervelend, maar je punt is..?quote:[..]
Officieel wel ja, echter soms is er haast, mexicaanse griep recent bijv... veel geld over de balk.
Dat is gewoonweg niet waar. Zo werkt evolutie en natuurlijke selectie niet en weerstand ontstaat grotendeels tijdens je leven.quote:[..]
Echter die kennen we, ons lichaam althans, die stoffen gingen met de evolutie mee. Die hebben al meegewerkt aan de natuurlijke selectie, weerstand e.d.
Nu is er een explosie aan 'nieuwe organismen met onbekende termijn werking' die we in ons nageslacht spuiten / 'eieren'.
Boerenverstand helpt weinig tegen gevestigde feitenkennis. In jouw geval doe je er beter aan wanneer je handelt volgens het credo: schoenmaker, blijf bij je leest. Juist de onwaarheden die je nu aan het verspreiden bent, geeft aan dat je juist WEL alles klakkeloos aanneemt, alleen van de verkeerde mensen en bronnen.quote:[..]
gewoon het gezonde boerenverstand gebruiken, niks klakkeloos aannemen, altijd goed.
Zeker weten, volledig mee eens. Echter is rationeel denken wel vereist voor een goede beslissing op basis van feiten. De feiten zeggen in dit geval dat er meer kinderen zijn ziek geworden/gestorven doordat een kleine groep zich aan vaccinatie onttrok, dan wanneer iedereen die vaccinatie wel had genomen. Het is niet eens zo dat alleen de groep die vaccinatie weigerde ziek werd/stierf, maar ook een grote groep van zij die zich wel had laten vaccineren wegens herinfectie, doordat de ziektes de kans kregen zich aan te passen.quote:[..]
Zelf denken en beslissen is m.i. heel gezond.
Ja, er zijn meerdere manieren om gezond van lichaam en geest te zijn. Dat hoor je mij ook niet ontkennen. Elk verstandig mens kiest en pleit voor een andere methode dan medicatie wanneer dat even goed werkt. Overigens hebben je twee voorbeelden niets met de mijne te maken, behalve dat het óók medicijnen betreft.quote:[..]
In USA was het een tijdje mode om de kinderen vol ritalin te tanken. En vandaag bleek uit een radio interview waar ik helaas slechts de laatste minuten van meekreeg dat een aangepast dieet adhd zo goed als oplost. Dit is al getest en waar gebleken.
Toen met de mexicaanse griep stierven er kinderen aan de bijwerkingen van het anti-middel.
http://mens-en-gezondheid(...)exicaanse-griep.html
Ik kan hierop slechts reageren met het volgende: ken je feiten of laat het praten over aan zij die ze wel kennen.quote:Voor de goede orde mensen : denk zelf, onderzoek (internet is een enorme kennis tool !) zelf, onthoud en behoud het goede. Angst verzwakt je mentaal en fysiek, bidden schijnt je mentale- en fysieke weerbaarheid te vergroten, zwarte thee is slechter dan groene, thee is weer beter dan koffie maar koffie is weer goed voor dit en dat, alcohol met mate, maar dan beter wijn dan absint etc. enz.
Dat kan heel makkelijk als je een gewas genetisch modificeert en vervolgens op die modificatie patent claimt, precies wat Monsanto constant doet.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 00:35 schreef Gray het volgende:
Ook dat gebeurt ja. Helaas overigens. Maar je kan niet zomaar een plant of middel afpikken, net als dat je geen genen uit de natuur kan patenteren. Dat komt neer op 'prior art'.
Dat heb ik eerder in het topic al verteld, maar fijn om te zien dat het is aangekomen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:01 schreef truepositive het volgende:
[..]
Dat kan heel makkelijk als je een gewas genetisch modificeert en vervolgens op die modificatie patent claimt, precies wat Monsanto constant doet.
Dan heb je dus nog steeds geen patent op het oorspronkelijke gewas, maar op de modificatie. Anderen kunnen gewoon hun eigen modificatie maken van het origineel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 08:01 schreef truepositive het volgende:
[..]
Dat kan heel makkelijk als je een gewas genetisch modificeert en vervolgens op die modificatie patent claimt, precies wat Monsanto constant doet.
Klopt, maar het probleem onstaat hier bij het feit dat Monsanto nu een juridisch recht heeft over het betreffende gewas. Een voorbeeld van wat er nu kan gebeuren. Monsanto heeft in Amerika nu verschillende rechtszaken lopen tegen boeren die 'illegaal gebruik maken van hun materiaal'.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 09:59 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dan heb je dus nog steeds geen patent op het oorspronkelijke gewas, maar op de modificatie.
Klopt niet, zelf genetisch modificeren is volstrekt onhaalbaar voor de kleine boer, en ook twijfelachtig of we dat wel zouden willen.quote:Anderen kunnen gewoon hun eigen modificatie maken van het origineel.
Dat klopt die tomaten worden snel opgekweekt in een kas en er zit gewoon haast geen smaak aan.quote:Op maandag 7 februari 2011 23:51 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
En mede hierdoor zijn tomaten uit de supermarkt zogenaamde wasserbomben http://www.agf.nl/nieuws/2010/1011/wasserbombe.jpg die niet half zo lekker smaken als die uit 'de achtertuin'.
Kweken en fokken is ook genetische modificatie. Walnoten breken met je hand of met een tang blijft ook walnoten breken, je gebruikt slechts een andere methode.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 13:06 schreef truepositive het volgende:
[..]
Klopt niet, zelf genetisch modificeren is volstrekt onhaalbaar voor de kleine boer, en ook twijfelachtig of we dat wel zouden willen.
Ja maar men zit dan niet in de genen te knoeien, er word niets in het gen aangebracht bijv met een naald dat is wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Kweken en fokken is ook genetische modificatie. Walnoten breken met je hand of met een tang blijft ook walnoten breken, je gebruikt slechts een andere methode.
Maakt echt geen zak uit. Het enige verschil is dat in het lab specifieker gemodificeerd kan worden maar met minder garantie op levensvatbaar resultaat, terwijl dat voor kweken en fokken omgekeerd het geval is.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:49 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ja maar men zit dan niet in de genen te knoeien, er word niets in het gen aangebracht bijv met een naald dat is wat ik bedoel.
Omdat je met labwerk met specifieke organismen werkt, die langere tijd niet aan natuurlijke omstandigheden zijn blootgesteld. Daarom is biologische oorlogsvoering nooit een echt gevaar geweest.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef mousy31 het volgende:
Hoe kan het dan dat het minder levensvatbaar is? Dan is het toch geknoei
Als ik mn hondje laat dekken knoei ik niet in de genen zelf, maar laat gewoon de natuur zn gang gaan.
Nou... ik weet niet of je dat laatste zo kan zeggen. Sommige van die (te) ver doorgefokte rassen kunnen best zwak zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Maakt echt geen zak uit. Het enige verschil is dat in het lab specifieker gemodificeerd kan worden maar met minder garantie op levensvatbaar resultaat, terwijl dat voor kweken en fokken omgekeerd het geval is.
quote:Op donderdag 3 februari 2011 18:16 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Kijk uit met deze schattingen, in het verleden is gebleken dat daar ook mee gesjoemeld is.
Wat Venezuela en Canada op grote schaal hebben zijn Bitumen, Teerzanden (tar sands).
Het is geen olie, maar een dikke laag aarde met wat water, bitumen en klei. Het kost 3x zoveel olie om 1 vat te verkrijgen, vergeleken met een "normaal" olieveld. Venezuela zou van 125,000 bbl/d naar 500,000 bbl/d gegaan zijn tussen 2001 en 2006, en daar zouden 400,000 bbl/d bijkomen in 2016. Ongeveer een miljoen vaten per dag in 2016.
Canada zou in 2028 3.3 miljoen bbl/d moeten gaan produceren. Hoeveel dat nu is kan ik even niet vinden.
Een dure manier om olie te verkrijgen dus, en naar mate olie zelf ook duurder word, word de productie van teerzanden dat ook. Wat er ligt is dus eigenlijk dure olie wat veel langzamer op de markt kan komen dan olie (..en het is zeer milieuvervuilend..naar verwachting zal Canada (Alberta) in 2015 meer broeikasgassen uitstoten dan heel Denemarken).
Dat de olie er naar schatting ligt, betekend niet dat we echt al de olie aan het oppompen zijn of dat de raffinaderijen er staan, al helemaal als het heel diep in de zee ligt. Ook het klaarmaken voor het oppompen van een olieveld, laat staan teerzanden, duurt lang.
Het veld bij Brazillie, Santos and Campos Basins, ligt 2000m onder water, en 5000m onder zand, zout, en gesteente, wat daar ligt is ook een potentieel aan dure olie. En hoeveel miljoen vaten zou zo`n veld per dag kunnen produceren?
In de IEAs World Energy Outlook 2010 report staat nog steeds dat de wereldwijde productie al een paar jaar aan het dalen is, terwijl dit volgens jouw conclusie dat er nog genoeg olie is eigenlijk zou moeten stijgen, omdat het in de grond zit. Al hebben ze een triljoenenveld gevonden, als je er niks mee doet blijft de jaarlijkse olieproductie nog steeds dalen, terwijl landen als bv. China gewoon blijven groeien en daarmee de vraag niet of veel langzamer daalt.
Het gaat erom hoeveel je nu aan het produceren bent, en hoeveel je over een paar jaar bewezen gaat produceren. Je kan namelijk niet in een paar maanden een olieveld online brengen.
[..]
Hoe groot is dat deel van de beschikbare oudere olievooraden dat winbaar is? Hoeveel miljoen vaten per dag kunnen die produceren en hoe lang dan? Heb je daar je bronnen voor? (Een ander nadeel is dat hoe beter je olie uit de grond kan krijgen, hoe sneller het op is)
Er zou gewoon een lijst moeten komen met de bewezen, betaalde aankomende projecten die gepland zijn voor over een jaar of wat en hoeveel die gaan produceren, want nu denkt de hele wereld dat er nog miljarden vaten in de grond zitten die we snel goedkoop kunnen oppompen.
Nu is het gissen door krantenartikelen die zeggen dat er nog zoveel diep in de grond zit..heb je niks aan als nergens ook staat dat deze ook daadwerkelijk opgepompt gaan worden en hoeveel en wanneer dit dan gaat opleveren per dag.
Zoals je kan zien ben ik dus sceptisch over die proven reserves. En ook sceptisch over de snelheid waarmee we nu alternatieven voor olie rendabel aan het maken zijn. Gooi daarbij de huidige recessie en de verplichting om te bezuinigen en de eerste vraagtekens komen naar boven. Als we 20 jaar geleden begonnen waren hadden we niet zo`n achterstand. (aanrader).
Helemaal waar, maar ook dat sterkt mijn punt, dat van de blind watchmaker. Mijn 'levensvatbaar' voorbeeld is niet een al te beste zoals die hier beschreven is. Maar ook dit is wederom een overeenkomst met lab-gentech.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 15:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Nou... ik weet niet of je dat laatste zo kan zeggen. Sommige van die (te) ver doorgefokte rassen kunnen best zwak zijn.
Maar wanneer je kiest met welk hondje het gaat dekken, maak je selectie op genen, vandaar het minieme verschil tussen modificatie hier of daar.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 14:57 schreef mousy31 het volgende:
Hoe kan het dan dat het minder levensvatbaar is? Dan is het toch geknoei
Als ik mn hondje laat dekken knoei ik niet in de genen zelf, maar laat gewoon de natuur zn gang gaan.
No probs! Ik ben gek op informeren van mensen met feitelijke waarheden. (Voor zover iemand dat kan stellen.quote:
quote:WikiLeaks cables: Saudi Arabia cannot pump enough oil to keep a lid on prices
US diplomat convinced by Saudi expert that reserves of world's biggest oil exporter have been overstated by nearly 40%
Het is juist goed dat iemand met een nuchter verstand en met kennis vabn de wetenschaop hier reageerd. Je komt met feiten en ik vind dat erg belangrijk, want feiten kun je natrekken.quote:Op woensdag 9 februari 2011 01:21 schreef Gray het volgende:
No probs! Ik ben gek op informeren van mensen met feitelijke waarheden. (Voor zover iemand dat kan stellen.)
Van dezelfde pagina:quote:Op zaterdag 12 februari 2011 22:50 schreef todaviamoonbathing het volgende:
The Hutchison Effect ?
http://en.wikipedia.org/wiki/John_Hutchison
In 1979, Hutchison claimed to have discovered a number of unusual phenomena, while trying to duplicate experiments done by Nikola Tesla. He refers to several of these phenomena jointly under the name "the Hutchison effect", including:
1. levitation of heavy objects.
quote:Scientific opinion
In a posting to the sci.physics.research newsgroup, Marc Millis, who ran the now-defunct Breakthrough Propulsion Physics Program for NASA wrote:
This "Hutchison Effect" has been claimed for years, without any independent verification ever. In fact, its originator can't even replicate it on demand. This has been investigated more than once, been part of documentaries on The Discovery Channel, but still never seems to pass critical muster. This is in the category of folklore. In general, the "American Antigravity" web site caters to such folklore and its enthusiasts......Yes, I am the author and therefor am biased as to the value of this report.
Marc G. Millis, Video Footage Of Antigravity
quote:
Ja dat steam-injection doen ze al een tijdje over de hele wereld.quote:Op zondag 13 februari 2011 11:07 schreef mousy31 het volgende:
Ze zijn hier in Drenthe ook weer begonnen in Schoonebeek. Ze voeren nu stoom in de olie zodat die vloeibaarder word en makkelijker is op te pompen.
De jaknikkers keren echter niet meer terug. Omdat het steeds lastiger is geworden om de taaie, stroperige olie uit de grond te halen, gaat de NAM een techniek gebruiken waarbij stoom geproduceerd en geïnjecteerd wordt. De stoom wordt gehaald uit een nog te bouwen installatie, die naast de rioolzuiveringsinstallatie in Emmen zal komen te staan. Met restwarmte van een warmtekrachtcentrale wordt het water tot stoom verhit. Daarbij wordt tegelijkertijd elektriciteit opgewekt. De opgepompte olie zal getransporteerd worden naar een raffinaderij in het Duitse Lingen.[7] Waar ook het duitse gedeelte van het olieveld naar toe wordt getransporteerd. In januari 2011 is het veld officieel weer in productie genomen.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoonebeek
De wereld verbruikt 80 miljoen vaten per dag.quote:But NAM said due to modern techniques it was ready to take another look at the field, which it hopes to run for 20-25 years from 2010 and produce between 100-120 million barrels of oil.
80 miljoen per dagquote:Op zondag 13 februari 2011 11:17 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Ja dat steam-injection doen ze al een tijdje over de hele wereld.
In 1996 werd de winning van de dikvloeibare aardolie gestaakt, omdat deze te onrendabel was geworden. De opgepompte olie bestond uit 95% zout water en 5% olie
Dat zegt toch al genoeg?
En hoeveel vaten bevat Schoonebeek met deze zgn. oplossing?
[..]
De wereld verbruikt 80 miljoen vaten per dag.
Olie speelt een belangrijke rol in ons consumptiepatroon idd.quote:Op zondag 13 februari 2011 14:30 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Veel te veel mensen die allemaal veel te makkelijk aan veel olie kunnen komen. Wij in het westen zijn serieus aan de beurt als de 3e wereld landen of als elke boer in India met 1.166.079.217 (2009) inwoners ook vind dat hij recht heeft op een auto en een mooi huisje zoals het hoort. En de economie van China is ook hard op weg en flink aan het groeien en steeds meer olie aan het consumeren. Terwijl we juist minder moeten consumeren/consuminderen. In onze westerse samenleving koop je je identiteit gewoon
Het is de cultuur van nu, logisch, consumeren en direct daaraan gelinkt olie, en bijna elk kind dat geboren word heeft ouders dat in deze cultuur is opgegroeid.
Onvoorstelbaar veel.
Dat zegt ie toch nergens?quote:Op maandag 14 februari 2011 17:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dus jij vindt het de natuurlijke staat van de mens om niets te willen hebben?
Ze vinden ook nog regelmatig nieuwe velden met meer dan 100+ miljard vaten olie, die rendabel zijn om met de huidige olieprijzen te exploiteren. En bij een prijs per vat van ~130 dollar worden de teerzand velden in oa Athabasca (Canada) ook weer rendabel, net als dat nu in Schoonenbeek het geval is. Er is dan ook nog genoeg voorradig.quote:Op zondag 13 februari 2011 13:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
80 miljoen per dagonvoorstelbaar veel
QFTquote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:44 schreef fruityloop het volgende:
Op de één of andere manier heeft een bepaalde groep doemdenkers het in het hoofd dat we ineens wakker worden zonder fossiele brandstoffen, en dat we dan linea recta terugvallen in de middeleeuwen. Dat is niet zo, het is een geleidelijk proces, wat naarmate de nood hoger wordt, ook de ontwikkeling van alternatieve energie zal voortstuwen.
Het was ook bedoeld om hem uit de tent te lokken...ik vind het te simplistisch om alle schuld voor mensenlijke hebzucht op reclame/bedrijfsleven te schuiven. Grefo's/blauwkousen staan ook onder enorme sociale druk om hard te werken, een groot huis te hebben, een glanzende auto, en dat is niet van de laatste 20 jaar, dat is al langer. Komt niet bepaald door de reclames op TV, die hebben ze soms vaak niet! Haast alle vooruitgang is getriggerd door hebzucht, het is alleen zaak om er niet mee uit de bocht te vliegen.quote:Op maandag 14 februari 2011 22:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat zegt ie toch nergens?
Hij stelt een vraag, met een bijbehorende deelvraag, gevolgd door een geleide vraag waarop positieve repliek verwacht kan worden.
...
Om op jouw vraag in te gaan:
Ik denk dat dat niet het geval is. Ik denk dat mensen altijd op zoek zijn naar een beter alternatief, maar dat het behalen van dat alternatief soms zo moeizaam lijkt dat de lusten niet tegen de lasten opwegen.
...
Shit, BNW heeft me tot een treehugger gemaakt.
Ach so! Hier ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:20 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Het was ook bedoeld om hem uit de tent te lokken...ik vind het te simplistisch om alle schuld voor mensenlijke hebzucht op reclame/bedrijfsleven te schuiven. Grefo's/blauwkousen staan ook onder enorme sociale druk om hard te werken, een groot huis te hebben, een glanzende auto, en dat is niet van de laatste 20 jaar, dat is al langer. Komt niet bepaald door de reclames op TV, die hebben ze soms vaak niet! Haast alle vooruitgang is getriggerd door hebzucht, het is alleen zaak om er niet mee uit de bocht te vliegen.
Hmmm, dit is een alleraardigst discussiepunt.quote:Dus 'Greed is good' klopt niet, maar het is ook niet Evil!
quote:En voor een treehugger ben je best te pruimen hoor.
Was het niet zo dat bij de laatste olieprijs van 140 dollar per vat er een recessie volgde? Waarna de vraag naar olie daalde, en vervolgens de prijs weer rond de 60 dollar per vat kwam.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze vinden ook nog regelmatig nieuwe velden met meer dan 100+ miljard vaten olie, die rendabel zijn om met de huidige olieprijzen te exploiteren. En bij een prijs per vat van ~130 dollar worden de teerzand velden in oa Athabasca (Canada) ook weer rendabel, net als dat nu in Schoonenbeek het geval is. Er is dan ook nog genoeg voorradig.
Op de één of andere manier heeft een bepaalde groep doemdenkers het in het hoofd dat we ineens wakker worden zonder fossiele brandstoffen, en dat we dan linea recta terugvallen in de middeleeuwen. Dat is niet zo, het is een geleidelijk proces, wat naarmate de nood hoger wordt, ook de ontwikkeling van alternatieve energie zal voortstuwen.
Mensen zijn op hun vindingrijkst als er een beetje druk op staat.
Of verstandig?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:13 schreef ATuin-hek het volgende:
Op misschien niet nee, maar betaalbaar?
Dat, of hij is gewoon de boel op aan het lichtenquote:Op woensdag 16 februari 2011 10:06 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Dus dat filmpje waar een massief ijzer blok gebogen word is ook gewoon nep? Dat laat toch wel iets dat onverklaarbaar is achter?
Dat effect bij het bakje ijs doet me hieraan denken:quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:23 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Misschien willen ze wat energie bewaren voor de volgende generaties?
Wat denken mensen van The hutchison effect? Is hier op fok wel echt onderzoek naar gedaan?
Hier wat recentelijke footage. Laat zien dat het effect toch echt ontzettend raar en sterk is.
Nog eentje, kijk es naar dat bakje ijs, is dit een pure hoax?
En een radio-interview met Hutchison, erg interessant:
Ja, dat is er. Dat zijn vloeistoffen met magnetische deeltjes in suspensie zodat ze reageren op een magnetisch veld hè. Je hebt ze in 2 smaken , magnethorheologische fluida, waarbij de viscositeit verandert en ferrofliuida die in het hoogste magnetisch veld willen.quote:
Dat weet helaas niemand goed te bevatten, ook Hutchinson niet. Zowel, dan was het reproduceerbaar en de mogelijkheid om het als daadwerkelijk bestaand natuurlijk fenomeen aan te tonen. Tot die tijd is het volgens de scheermesmethode hoogstwaarschijnlijk trucage.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:29 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Over the hutchison effect:
Hoe krijg je in hemelsnaam een stukje hout in (ìn) een blok aluminium? Zonder het aluminium te bewerken? Alsof het blokje hout erin gesmolten is. Leg dat eens uit?
De twee zijn toch onafscheidelijk in dit geval? Een natuurwet is een logische beschrijving van het mechanisme van een natuurlijk fenomeen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 06:06 schreef truepositive het volgende:
Je gebruikt het hier als wet in plaats van een logisch mechanisme. Iets waar we het in een andere topic nog over gehad hebben.
Het alternatief beter en goedkoper isquote:Op dinsdag 15 februari 2011 08:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ze vinden ook nog regelmatig nieuwe velden met meer dan 100+ miljard vaten olie, die rendabel zijn om met de huidige olieprijzen te exploiteren. En bij een prijs per vat van ~130 dollar worden de teerzand velden in oa Athabasca (Canada) ook weer rendabel, net als dat nu in Schoonenbeek het geval is. Er is dan ook nog genoeg voorradig.
Mensen zijn op hun vindingrijkst als er een beetje druk op staat.
Dat schaarde ik onder ''beter''quote:Op vrijdag 18 februari 2011 06:07 schreef truepositive het volgende:
Of het andere alternatief onherroepelijke vernieling van onze planeet is.
Alsof olie alleen voor energie wordt gebruikt...quote:Op vrijdag 18 februari 2011 09:32 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Ik vind het redelijk logisch dat zoiets als the hutchison effect onderdrukt word. Stel je voor...vrije energie en bijna gratis voor een groter deel van de bevolking vergeleken met fossiele brandstoffen nu.
Een implementatieperiode (á la Apollo program) van een paar jaar, die de geschiedenisboeken in gaat als het beste wat de mensheid is overkomen. Alleen zijn -tig megabedrijven failliet als gevolg van de ingestorte en uitgespuwde oliegiganten die overal wat te zeggen hebben.
Kan me voorstellen dat ze dat niet willen.
Preciesquote:Op vrijdag 18 februari 2011 10:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Plastic, medicijnen, kunstmest, chemische industrie...olie is overal
Wat toch wel een behoorlijk verschil is dat je de werking van magneten kan demonstreren aan anderenquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:02 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Klopt ja, en dan zal het waarschijnlijk ook lekker goedkoop zijn.
Hier nog een interessante paper over waar hutchison mee bezig zou zijn. Tesla gerelateerde praktijken die zich niet houden aan de natuurwetten.
Vooralsnog, hoe krijg je in hemelsnaam bijvoorbeeld een stukje hout in een blok aluminium? Zelfde geldt voor die lepel in dat blok. Onverklaarbaar als je het mij vraagt, en daarom rete-interessant. Het lijkt wel magie, maarja dat zeiden we vast ook toen we magneten voor het eerst in werking zagen.
http://www.americanantigr(...)timate-Hutchison.pdf
Interessant.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:28 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Desalniettemin past dit precies in het plaatje waar Edward Leedskalnin mee bezig zou zijn met zijn Coral Castle, wat òòk een ontzettend onlogisch fenomeen is.
De ene graniet is de andere niet!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:18 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Koraal? Wat dacht je van graniet. Graniet?!
Yes, maar ik maakte onderscheid tussen een natuurverschijnsel dat moet voldoen aan een natuurwet, en zolang dat niet beschreven is, men (in dit specifieke geval) middels de scheermesmethode niet anders kan dan concluderen dat het trucage is.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 05:55 schreef truepositive het volgende:
Deze twee zijn nooit onafscheidelijk. Er is een essentieel verschil tussen wetten en mechanismes. Ockham's razor is absoluut geen wet, het is een mechanisme.
Maar hoe kwamen ze dan aan de hardere variant? En waar staat geschreven dat de egyptenaren met zand en water jaar, na jaar, na jaar de blokken zo vervaardigd hebben? Of is het gewoon een methode die zou kunnen werken?quote:De ene graniet is de andere niet!
Oftewel, met een hardere variant kan je een zachtere 'polijsten', dat doet met zand gevulde stormwind / water ook, jaar na jaar, na jaar, na jaar, a.k.a. corrosie.
Is er niet op zo een tellsell kanaal een mes te koop dat zelfs door graniet snijdt ?
geen idee.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:44 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Maar hoe kwamen ze dan aan de hardere variant?
Van dat mes weet ik niet zeker, maar ik meen zoiets voorbij te hebben zien komen een keer.quote:En waar staat geschreven dat de egyptenaren met zand en water jaar, na jaar, na jaar de blokken zo vervaardigd hebben? Of is het gewoon een methode die zou kunnen werken?
Dat tell-sell mes kan ik even niet vinden ook.
(zou wel een cool mes zijn)
Of het logischer is weet ik zo net nog niet. Mogelijk zeker. Toch lijkt het me raar dat geen enkele archeoloog hiermee wereldfaam zou willen behalen.quote:Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Het is allemaal in ieder geval zeer dubieus..en de geheimzinnigheid over de kamers onder Sphinx en de toegang helpt ook niet mee. Het is logischer om te stellen dat de pyramides en alle andere onverklaabare megalytische gebouwen niet door o.a. de egyptenaren zelf gebouwd zijn, dan wel.
Ook staat nergens in de hiërogliefen geschreven dat de egyptenaren de pyramides gebouwd hebben..
Je zou kunnen stellen dat er ontzettend veel informatie over hun blijkbaar zeer geavanceerde technologie verloren is gegaan, zeer geavanceerd, immers kunnen wij nu niet of met ontzettend veel moeite dergelijke gebouwen namaken. Laat staan zonder machines.
Een japans bouwbedrijf (Nippon) heeft in 1978 een pyramide op kleine schaal geprobeerd na te maken; totaal niet gelukt.
Ergens in de jaren 90 hebben ze wel een succesvolle poging gedaanquote:Op zondag 20 februari 2011 18:03 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Het is allemaal in ieder geval zeer dubieus..en de geheimzinnigheid over de kamers onder Sphinx en de toegang helpt ook niet mee. Het is logischer om te stellen dat de pyramides en alle andere onverklaabare megalytische gebouwen niet door o.a. de egyptenaren zelf gebouwd zijn, dan wel.
Ook staat nergens in de hiërogliefen geschreven dat de egyptenaren de pyramides gebouwd hebben..
Je zou kunnen stellen dat er ontzettend veel informatie over hun blijkbaar zeer geavanceerde technologie verloren is gegaan, zeer geavanceerd, immers kunnen wij nu niet of met ontzettend veel moeite dergelijke gebouwen namaken. Laat staan zonder machines.
Een japans bouwbedrijf (Nippon) heeft in 1978 een pyramide op kleine schaal geprobeerd na te maken; totaal niet gelukt.
Filmpje?quote:Op zondag 20 februari 2011 23:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ergens in de jaren 90 hebben ze wel een succesvolle poging gedaanWas onderdeel van een NOVA docu.
quote:They built a pyramid 6 meters high by 9 meters square. A total of 162 cubic meters or about 405 tons. It was made out of 186 stones weighing an average of 2.2 tons each.
quote:They used iron hammers, chisels and levers (this is a modern short-cut, the ancient Egyptians were limited to using copper and wood). But they did experiments with copper tools, noting that they were adequate for the job in hand, only provided that additional manpower was available to constantly re-sharpen the ancient tools.
quote:Another short-cut taken was the use of a front end loader or fork lift truck. However, modern machinery were not and could not be used to finish the construction, they used levers to lift the capstone to a height of 20 feet (6.1 m)
http://en.wikipedia.org/w(...)struction_techniquesquote:While the builders failed to duplicate the precise jointing created by the ancient Egyptians, Hopkins was confident this could have been achieved with more practice.
Waarom zou je in hemelsnaam een structuur van immense proporties bouwen, tienduizenden slaven gaan gebruiken, en (tientallen) jaren elke dag 24/7 keihard bezig zijn (want dat is ongeveer wat nu beweerd word), en vervolgens nergens vertellen in je taal en schrift dat jouw bevolking daadwerkelijk na tien jaar het gebouw afgemaakt heeft. Makes no sense!quote:Op zondag 20 februari 2011 22:30 schreef Gray het volgende:
[..]
Of het logischer is weet ik zo net nog niet. Mogelijk zeker. Toch lijkt het me raar dat geen enkele archeoloog hiermee wereldfaam zou willen behalen.
Ben niet thuis in de archeologie, dus ik kan niets zeggen over het bewijs voor het een of ander. Wie weet dat ik nog wel eens ga kijken wanneer ik tijd over heb. Tot die tijd stel ik elke informatie op prijs, dus laat je vooral niet tegenhouden.
Zie quote hierboven. Ze constateren elke keer weer iets, maar geven er geen verklaring voor.quote:That's astounding. With their `rudimentary tools,' the pyramid builders of ancient Egypt were about as accurate as we are today with 20th century technology
Als je een gewicht schuin omhoog duwt, zeg 45 graden hellend vlak, dan 'weegt het 'nog maar' de helft'.quote:Op maandag 21 februari 2011 02:49 schreef todaviamoonbathing het volgende:
"they used levers to lift the capstone to a height of 20 feet (6.1 m)"
Wie gaat in godsnaam iedere dag naar een onzichtbare god bidden? Makes no sense! Weet wel dat je flink slecht geïnformeerd bent, want zelfs ik wist dat de piramides niet door slaven werden gemaakt:quote:Op maandag 21 februari 2011 03:08 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam een structuur van immense proporties bouwen, tienduizenden slaven gaan gebruiken, en (tientallen) jaren elke dag 24/7 keihard bezig zijn (want dat is ongeveer wat nu beweerd word), en vervolgens nergens vertellen in je taal en schrift dat jouw bevolking daadwerkelijk na tien jaar het gebouw afgemaakt heeft. Makes no sense!
Niet alles dat op internet staat is waar, he?quote:Maar dat is maar èèn van de onlogische zgn. feiten die beweerd worden.
En ja..er word beweerd dat een buitenaardse groep invloed gehad heeft op de technologie en de bouwers, maar ja..dat is redelijk logisch als er schedels, beelden en afbeeldingen gevonden worden van iets wat niet heel menselijk overkomt. Het internet staat er vol mee.
Wie weet. Ik heb nooit gewerkt voor die zenders en ken er ook niemand. Ik weet niet waar ze wel of geen zin in hebben. Kan me wel voorstellen dat ze met wereldschokkend nieuws veel kijkcijfers halen...quote:En er zijn veel archeologen of onafhankelijke archeologen, onderzoekers die het tegendeel beweren en de mainstream verklaring over de pyramides niet geloven. Al heb je hét bewijs, ver kom je in deze tijd niet.CNN en RTL hebben geen zin om dit allemaal te gaan uitzenden.
Onverklaarde zaken toewijzen aan onverklaarde oorzaken is geen goed voorbeeld van logisch beredeneren, toch?quote:[..]
Zie quote hierboven. Ze constateren elke keer weer iets, maar geven er geen verklaring voor.
Zou ook zo weer kunnen passen in het topic over propaganda en deceptie in de media wat dat betreft.quote:Op maandag 21 februari 2011 03:08 schreef todaviamoonbathing het volgende:
En er zijn veel archeologen of onafhankelijke archeologen, onderzoekers die het tegendeel beweren en de mainstream verklaring over de pyramides niet geloven. Al heb je hét bewijs, ver kom je in deze tijd niet.CNN en RTL hebben geen zin om dit allemaal te gaan uitzenden.
[..]
Zie quote hierboven. Ze constateren elke keer weer iets, maar geven er geen verklaring voor.
Daar heb ik laatst op een ander forum een topic over gevolgd. Als je wilt kun je in de zomermaanden als vrijwilliger meewerken aan de opgravingen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:00 schreef truepositive het volgende:
Of bijvoorbeeld deze, waar je nooit wat over hoort: http://www.bosnianpyramid.com/
Ik zag op een docu op n.geographic die ging over een soort Aboriginal-cultuur. Een veel meer ontwikkeldere groep mensen met elektronica (wij) bracht ze een bezoekje. Nadat ze weggingen ging de stam deze groep mensen nadoen, nabootsen, en bidden dat ze ooit weer terugkwamen.quote:Wie gaat in godsnaam iedere dag naar een onzichtbare god bidden? Makes no sense! Weet wel dat je flink slecht geïnformeerd bent, want zelfs ik wist dat de piramides niet door slaven werden gemaakt:
http://www.thearynews.com/english/newsdetail.asp?nid=40678
http://www.physorg.com/news182335053.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8451538.stm
http://www.archaeologydai(...)built-by-slaves.html
Etcetera, etcetera.
En weet je zéker dat er geen vermeldingen zijn van pyramidebouw in geschrift of hieroglief?
quote:
Maar dat is maar èèn van de onlogische zgn. feiten die beweerd worden.
En ja..er word beweerd dat een buitenaardse groep invloed gehad heeft op de technologie en de bouwers, maar ja..dat is redelijk logisch als er schedels, beelden en afbeeldingen gevonden worden van iets wat niet heel menselijk overkomt. Het internet staat er vol mee.
Niet alles dat op internet staat is waar, he?
quote:
En er zijn veel archeologen of onafhankelijke archeologen, onderzoekers die het tegendeel beweren en de mainstream verklaring over de pyramides niet geloven. Al heb je hét bewijs, ver kom je in deze tijd niet.CNN en RTL hebben geen zin om dit allemaal te gaan uitzenden.
Wie weet. Ik heb nooit gewerkt voor die zenders en ken er ook niemand. Ik weet niet waar ze wel of geen zin in hebben. Kan me wel voorstellen dat ze met wereldschokkend nieuws veel kijkcijfers halen...
quote:
[..]
Onverklaarde zaken toewijzen aan onverklaarde oorzaken is geen goed voorbeeld van logisch beredeneren, toch?
Yup ik heb een paar mensen gesproken die daaraan meegedaan hebben, geen van hen denkt dat het niet een pyramide isquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Daar heb ik laatst op een ander forum een topic over gevolgd. Als je wilt kun je in de zomermaanden als vrijwilliger meewerken aan de opgravingen.
Het is volgens vele archeologen echter geen piramide.
van http://www.peter-thomson.co.uk/ancients/peoplepyramid.htmlquote:In 10 years we have 3000 working days.
So each day we need to cut, move and place 2 000 000 / 3000 = 666 blocks per day.
Let us assume 700 blocks per day to allow for some wastage.
Er zit wel degelijk logica in.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:28 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
So far kan ik (en tal van andere archeologen hoor..) nog nergens hiërogliefen vinden waarin staat dat de pyramides door de mens gemaakt zijn. Hiërogliefen vertellen ons letterlijk bijna alles over hun leven toen, maar waarom staat dan niet even vermeld dat zij het allergrootste gebouw in hun tijdperk gebouwd hebben.
Daar zit geen logica in.
Wat is dan een betere methode? Zeker ervan uitgaande dat het een evolutie betreft van de mastaba zie ik weinig mogelijkheden om een stenen piramide anders te bouwen (5). Daarnaast is het relatief makkelijk om richtingen, hoeken en dergelijke te bepalen, met heel primitieve instrumenten, plus de Egyptenaren hadden al het systeem van lengtematen.quote:Er zijn tal van logischer manieren om een pyramide van zulke proporties te bouwen. Waarom dan dat materiaal en op die manier geconstrueerd? Als de bouwers ook maar 1 foutje in het uithakken (uit welke rotsen? waar kwam al dat materiaal vandaan dan? ze hadden geen boten die dat gewicht aankonden volgens mij?) van een stenen blok zouden maken, waardoor hij (het maakt niet uit welke kant niet kaarsrecht is) niet geometrisch perfect was en zou passen zou je een scheve pyramide krijgen.
Als ze ook maar 1 steen niet precies achter de andere zouden leggen zou je eindigen met een scheve zijde van de pyramide. Zeer zeer accuraat werk.
[ afbeelding ]
Dus mogelijk stonden de hele gebruiksaanwijzing en bouwplannen op de buitenkant, nu helaas verloren gegaan.. Je geeft zelf de mogelijkheidquote:En die pyramides zagen er vroeger echt anders uit. Ze zijn nu al versleten enzo, kan je je voorstellen hoe het eruitzag toen ze net klaar waren.
.quote:Logica leidt dan naar een mogelijke conclusie dat dat dus ook niet "in de mode" was bij de eerste piramides.
Pas vanaf farao Unas (einde van de 5de dynastie/2350 v.c.) kwamen er piramides met inscripties in de grafkamer, de zogenaamde piramide teksten (1). Echter die teksten gaan niet over het leven van de farao en de piramide zelf, maar over het leven na de dood
Wederom kunnen er aanwijzingen gevonden zijn die vermoedelijk zeggen dat er inderdaad werkers waren en beschavingen die zeggen dat er bouwers waren, maar het is nog steeds niet zeker kan ik uit bovenstaande concluderen. Bouwers en leiding heb je ook nodig bij de bouw van een ander gebouw.quote:I believe some of these are the tombs of the artisans who designed and decorated the Giza pyramid complexes and the administrators who oversaw their construction. We need, however, to analyze the names, pottery, and decoration of the tombs further to be sure they date to the time when the Giza pyramids were being built.
Dit is wel makkelijk redeneren als je niet een studie in materiaalkunde of technisch aangelegd bent. Je moet je even verdiepen in wat er gevonden is.quote:Dus we hebben de plek waar heel veel steen vandaan kwam, we hebben heel veel graven van mensen die bewijsbaar werkten aan de piramides en we hebben bewijs voor het ondersteunend werk in de vorm van aanvoer, voedsel en betalingen. En dat allemaal in het Giza complex.
In hoeverre zegt je logica dan dat de piramides niet door mensen gebouwd zijn?
Je hebt het over een makkelijkere manier vervoeren? Ik neem aan dat je per boot bedoeld? Komaan, wat voor boot, wat voor materiaal, kan rond de 3000kg voor 1 blok dagelijks en intensief vervoeren zonder te zinken? Ik snap dat het een mogelijkheid is, en makkelijker (mits in bezit van grote sterke boot) dan aan land, maar 3000kg zinkt behoorlijk snel. Zijn er geen boten gezonken? Blokken gezonken die nu op de bodem rusten? Ik kan er niks over vinden, terwijl dit toch een heel logisch scenario zou moeten zijn. Een scenario die voorstanders van de mainstream-theorie graag willen bewijzen.quote:Er zijn talloze plekken gevonden waar duidelijk grote stukken steen uit gekomen zijn. Een kaart geeft aan hoeveel plekken er wel niet zijn, praktisch allemaal naast de Nijl gelegen om een makkelijke manier van vervoeren te garanderen (zouden daarom de meeste grotere gebouwen zoals piramides ook zo dicht bij de Nijl gelegen hebben, naast religieuze overwegingen?)
Een betere methode zou ik niet zo 1-2-3 weten, maar ik zou niet zulke zware blokken steen gaan vervaardigen met koperen beitels, en daarna ermee zuilen elke keer, dat is gewoon niet efficiënt werken. (geldt ook voor de mastaba`s). De bouwers van de pyramides waren heer en meester in geometrie, laat dat duidelijk zijn, maar dat betekend niet gelijk dat het logisch is dat ze dat in het veld ook elke vijf minuten succesvol konden toepassen.quote:Wat is dan een betere methode? Zeker ervan uitgaande dat het een evolutie betreft van de mastaba zie ik weinig mogelijkheden om een stenen piramide anders te bouwen (5). Daarnaast is het relatief makkelijk om richtingen, hoeken en dergelijke te bepalen, met heel primitieve instrumenten, plus de Egyptenaren hadden al het systeem van lengtematen.
Leuk dat je het over scheve pyramides hebtquote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:28 schreef todaviamoonbathing het volgende:
[..]
Ik zag op een docu op n.geographic die ging over een soort Aboriginal-cultuur. Een veel meer ontwikkeldere groep mensen met elektronica (wij) bracht ze een bezoekje. Nadat ze weggingen ging de stam deze groep mensen nadoen, nabootsen, en bidden dat ze ooit weer terugkwamen.
Daar zit de logica in.
Dat over die slaven was even verkeerd gezegd. :-)
So far kan ik (en tal van andere archeologen hoor..) nog nergens hiërogliefen vinden waarin staat dat de pyramides door de mens gemaakt zijn. Hiërogliefen vertellen ons letterlijk bijna alles over hun leven toen, maar waarom staat dan niet even vermeld dat zij het allergrootste gebouw in hun tijdperk gebouwd hebben.
Daar zit geen logica in.
Alien-achtige schedels zijn gewoon gevonden, er zijn foto`s van gepubliceerd op het internet. Sommige schedels zijn misschien nep.
In Japan zijn ook pyramides onder water gevonden die bijna exact hetzelfde geplaatst zijn als in Egypte. (@hierboven)
Er zijn tal van logischer manieren om een pyramide van zulke proporties te bouwen. Waarom dan dat materiaal en op die manier geconstrueerd? Als de bouwers ook maar 1 foutje in het uithakken (uit welke rotsen? waar kwam al dat materiaal vandaan dan? ze hadden geen boten die dat gewicht aankonden volgens mij?) van een stenen blok zouden maken, waardoor hij (het maakt niet uit welke kant niet kaarsrecht is) niet geometrisch perfect was en zou passen zou je een scheve pyramide krijgen.
Als ze ook maar 1 steen niet precies achter de andere zouden leggen zou je eindigen met een scheve zijde van de pyramide. Zeer zeer accuraat werk.
[ afbeelding ]
En die pyramides zagen er vroeger echt anders uit. Ze zijn nu al versleten enzo, kan je je voorstellen hoe het eruitzag toen ze net klaar waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |