En dan ook gewoon gewond op straat getieft worden? Uitsmijter was zelf een Marokkaan? Of bang?quote:HILVERSUM - De 28-jarige Hilversummer Colin van Gijn is in de Bussumse discotheek The Spot ernstig mishandeld door vijf Marokkanen. Dat gebeurde nadat hij iemand die eveneens door de groep werd belaagd probeerde te helpen. Van Gijn werd hevig bloedend aan zijn hoofd door een uitsmijter buiten gezet en aan zijn lot overgelaten.
Van Gijn was uit met een vriendin, weet De Gooi- en Eemlander. De vechtpartij tussen de Hilversummer en de groep Marokkanen onstond toen hij naar het toilet liep. Hij stuitte op een groep Marokkanen die een jongen te grazen nam. "Een kind nog", aldus Van Gijn.
Doodsangsten
De Hilversummer zag meteen dat de jongen doodsangsten uitstond. ,,Eén van de Marokkanen greep hem hard en agressief bij zijn hals. Ik heb op kalme toon gezegd dat ze hem met rust moesten laten.''
De 1,93 meter lange Van Gijn rekende er geen moment op dat de Marokkanen vervolgens hém zouden pakken. Hij was niet uit op een knokpartij. Hij is onlangs geopereerd aan zijn rechterarm, die hij brak bij het sporten.
Hij werd door een uitsmijter zonder pardon gewond op straat gezet. "Ik kreeg niet eens meer de kans mijn jas op te halen, mocht zelfs niet meer naar binnen om mijn vriendin te waarschuwen.''
Beelden
Van Gijn is woedend dat hij aan zijn lot werd overgelaten en heeft een advocaat in de arm genomen. Arno Haye, eigenaar van de discotheek geeft toe dat zijn portier in de fout ging.
Er zijn overigens beelden van de belagers van Van Gijn. Het beeldmateriaal ligt bij de politie.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nger-op-straat.dhtml
welk café dan?quote:Op donderdag 3 februari 2011 03:16 schreef dandybleu het volgende:
in rotterdam heb je ook een cafee....en daar heb je een gorilla staan voor de deur,,,, met een ikuu van 60....hij haat kunstenaars enzo...en vagoos....maar de tokkies zijn er heel blij mee....
out of time cafee ....ha ha ja....daar werkt bokito,,, ontsnapt uit blijdorp....en de hells angels vinden hem geil.....gordon vind hem ook leuk....maar ik niet dus....quote:
Het is echt niet de eerste keer dat zoiets gebeurd.quote:Op donderdag 3 februari 2011 03:41 schreef Ratelslangetje het volgende:
Je gaat uit van één enkel nieuwsbericht? Oordeel niet voordat je alle feiten kent.
Altijd als ik daar 's ochtends uurjte of acht langs fiets dan zitten ze daar al volop aan het bier. Snap wel waarom jij er graag naar binnen wil.quote:Op donderdag 3 februari 2011 03:24 schreef dandybleu het volgende:
[..]
out of time cafee ....ha ha ja....daar werkt bokito,,, ontsnapt uit blijdorp....en de hells angels vinden hem geil.....gordon vind hem ook leuk....maar ik niet dus....
Dat wilde ik ook net posten.quote:Op donderdag 3 februari 2011 08:38 schreef Basp1 het volgende:
En zulke gasten zouden we dan moeten gaan bewapenen.![]()
OM: geef bewakers meer bevoegdheden
Bonnenboek wapenstok en handboeien schiet je mensen niet mee neerquote:Op donderdag 3 februari 2011 09:15 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Dat wilde ik ook net posten.
Ik heb zelf ook een vergelijkbare situatie gehad. Niet gewond, maar toen ik buiten werd gezet en om m'n jas vroeg, kreeg ik een volle vuistslag ipv m'n jas. Gelukkig kan je binnenkort als je voor de deur op de grond ligt, nog een kogel na verwachten.
Ik heb net een foto'tje gevonden en hij leek er inderdaad behoorlijk toegetakeld. Verhaal is dus niet zo opgeklopt als ik dacht. Als er inderdaad duidelijke beelden zijn dan heb ik er wel hoop op dat dit incident netjes wordt afgehandeld.quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:38 schreef goeiemoggel het volgende:
Jammer dat het AD ook steeds verder afzakt qua niveau. Zwaargewond? Daar lees ik verder nergens meer wat over. Ja, hij bloedde hevig aan zijn hoofd. Hoofdwonden bloeden over het algemeen nu eenmaal hevig.
Hoewel het voor uitsmijters vaak lastig is te beoordelen wie je er nu uit moet zetten lijkt dit geval inderdaad wel erg fout ingeschat (wat de eigenaar ook gewoon toegeeft). Waarom moet hier dan weer een artikel over geschreven worden? Tenzij die man inderdaad acuut in het ziekenhuis opgenomen moest worden lijkt dit me meer aan de orde van de dag. Maakt het niet minder erg, maar geen krantenartikel waard imo.
QFT. Machtsgeile mannetjes.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
Vaak is het enige verschil tussen rotzooitrappers in uitgaansgelegenheden en uitsmijters, dat laatstgenoemden een zilveren 'V' op hun kleding dragen...
Waarom zou hier NIET een artikel over geschreven moeten/mogen worden? Het is nogal een ernstige zaak dat een gewonde man aan zijn lot wordt overgelaten en zélfs niet eens de kans krijgt om de situatie toe te lichten, zijn vriendin te waarschuwen, etc. Het is niet eens zozeer de foute beoordeling die kwalijk is, maar de manier waarop dat is gebeurd. Als je als portier stomweg weigert om te luisteren naar wat een - nota bene gewonde ! - man heeft te zeggen, vind ik dat nogal dom, kortzichtig en zelfs gevaarlijk. Want: hoe kon de man gewond raken? Wie is de dader en waarom steekt de portier er geen energie in om juist de dader(s) uit te zetten?quote:Op donderdag 3 februari 2011 09:38 schreef goeiemoggel het volgende:
Jammer dat het AD ook steeds verder afzakt qua niveau. Zwaargewond? Daar lees ik verder nergens meer wat over. Ja, hij bloedde hevig aan zijn hoofd. Hoofdwonden bloeden over het algemeen nu eenmaal hevig.
Hoewel het voor uitsmijters vaak lastig is te beoordelen wie je er nu uit moet zetten lijkt dit geval inderdaad wel erg fout ingeschat (wat de eigenaar ook gewoon toegeeft). Waarom moet hier dan weer een artikel over geschreven worden? Tenzij die man inderdaad acuut in het ziekenhuis opgenomen moest worden lijkt dit me meer aan de orde van de dag. Maakt het niet minder erg, maar geen krantenartikel waard imo.
Zal wel weer op zelfverdediging gegooid wordenquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:48 schreef Boldface het volgende:
Verder is het te hopen dat het lukt om de daders op te sporen en strafrechtelijk te vervolgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |