Audi-rijders he, natuurkunde is niet hun sterkste kantquote:Op woensdag 2 februari 2011 22:10 schreef Ivo1985 het volgende:
Je vergeet voor het gemak even dat de luchtweerstand bij een lager gewicht niet afneemt.
En de weerstand van de aandrijflijn ook niet. Alleen de rolweerstand neemt iets af.
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:10 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Audi-rijders he, natuurkunde is niet hun sterkste kant
Met automaat rijden valt het volgens mij wel mee. Als ik kickdown wegrij dan schakelt ie zelf door na zn 2 bij 80 km/u en gas gewoon vasthouden ondertussen. Dat is iig de standaardprocedure die ik doe.quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:29 schreef Microtubuli het volgende:
Ik denk (denken als in: overtuigd van zijn) dat de marge op je reactie- en schakelsnelheid veel groter is dan die 0,1 sec.
Dan nog, ik wil alleen maar aangeven hoe nietszeggend en kort 0,1 seconde is, doe anders deze test even (en dan is het dit nog een vingerklik ipv een kickdown met je voet).quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef ohwyeah het volgende:
[..]
Met automaat rijden valt het volgens mij wel mee. Als ik kickdown wegrij dan schakelt ie zelf door na zn 2 bij 80 km/u en gas gewoon vasthouden ondertussen. Dat is iig de standaardprocedure die ik doe.
Voorbeeldje:
S6 is veel lichter dan 1790kg.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:12 schreef Sounddragon het volgende:
Leuk topic; je wilt gaan straatracen met je S6 ?
Nee hoor.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:17 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
S6 is veel lichter dan 1790kg.
4.2 V8 300 pk 400 Nm quattro 1790 kg 7,1 s 250* km/h 1999 - 2004quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:17 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
S6 is veel lichter dan 1790kg.
Er van uitgaande dus dat 100km/u op de teller ook daadwerkelijk 100km/u is?quote:Op woensdag 2 februari 2011 22:35 schreef ohwyeah het volgende:
[..]
Met automaat rijden valt het volgens mij wel mee. Als ik kickdown wegrij dan schakelt ie zelf door na zn 2 bij 80 km/u en gas gewoon vasthouden ondertussen. Dat is iig de standaardprocedure die ik doe.
Voorbeeldje:
Inderdaad minder verschil dan ik dacht.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
4.2 V8 300 pk 400 Nm quattro 1790 kg 7,1 s 250* km/h 1999 - 2004
4.2 (S6) V8 340 pk 420 Nm quattro 1765 kg 5,8 s 250* km/h 1999 - 2004
True, maar schokkend is het nou ook weer niet; TS rijdt een Avant
Bron
Airco kost 7pk wanneer ingeschakeld. Zo niet dan draait hij loos doorquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:07 schreef Jotwoo het volgende:
Gewicht op het kenteken klopt trouwens ook nooit, dus voor het goede moet je je auto eerst wegen zodat je het startgewicht weet. Het gewicht van de bestuurder is trouwens ook belangrijk, bandenspanning, etc. Al met al marginale verschillen waar je geen tienden van seconden sneller mee bent.
Belangrijker is:
- goed onderhoud (gezonde motor met frisse bougies,etc;
- goede banden en juiste spanning
- Niet te grote velgen (meer massa = trager accelereren, dus geen 20" met lage banden maar 17" met hogere banden)
- Euro 98 tanken
- Frisse dempers / vering
- Eventueel tunen
- of serieus aan de slag gaan:honderden kilo's interieur en isolatie eruit, Airco afkoppelen(= ongeveer 15pk dacht ik?), etc, etc![]()
Succes
Daar kan je gedeeltelijk ook wat aan doen met aerodynamicaquote:Op donderdag 3 februari 2011 11:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Op hoge snelheid is luchtweerstand je grootste vijand.
Doe je nu alsof of snap je het echt niet?quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:30 schreef Ivo1985 het volgende:
3kg = 1pk... Tuurlijk... Dan zou je voor het in beweging brengen van een simpel stadsautootje 250-300 pk nodig hebben!
Vreemd dat ze dan met een pk of 60 toch topsnelheden van 150-170 km/u halen.
Volgens mij snap je het zelf niet helemaal want het vermogen wat de motor levert staat helemaal los van het totaalgewicht van de auto. Stel dat TS rondtuft met 3 passagiers (4x75kg=300kg), dan zakt volgens jouw logica het aantal pk's van 300 naar 200...quote:Op donderdag 3 februari 2011 14:44 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
Doe je nu alsof of snap je het echt niet?![]()
Als jij van zijn auto 100kg afsloopt, dan heeft dat op de prestaties hetzelfde effect als 30pk erbij.
Die kunnen zichzelf nog voortrollenquote:Op donderdag 3 februari 2011 19:18 schreef Fireblast het volgende:
Dan zou mijn auto met 5 dikke mensen erin niet eens meer vooruit komen.
Het aantal pk's daalt niet, de prestaties dalen natuurlijk. Slimmerdquote:Op donderdag 3 februari 2011 18:41 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het zelf niet helemaal want het vermogen wat de motor levert staat helemaal los van het totaalgewicht van de auto. Stel dat TS rondtuft met 3 passagiers (4x75kg=300kg), dan zakt volgens jouw logica het aantal pk's van 300 naar 200...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |